In de war..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:09

Ik herken het probleem gedeeltelijk. Mijn exvriend moest nederland uit vanwege een W status. Hij moest toen eerst in zijn geboorteland het leger in om zo weer een paspoort te kunnen krijgen. Daarna is hij voor 8 jaar naar Oostenrijk vertrokken omdat hij daar via zijn vader dan uiteindelijk europeaan kan worden.
Wij hadden toen 6 maanden een relatie en eerlijk waar onze relatie was echt super! Als hij niet was weg gegaan waren we zeer waarschijnlijk nog steeds bij elkaar geweest. Maar doordat zijn situatie redelijk uitzichtloos was (en nog steeds is) Heeft hij er destijds voor gekozen om het uit te maken. Het is soms nog steeds vreemd om elkaar tegen te komen, maar ik denk wel dat het zo beter is. Stiekum zal hij altijd een plekje in mijn hart houden :o, maar ik ben nu ook heel gelukkig met mijn huidige vriend.
In jouw geval zou ik ook de eer aan mezelf houden, zo'n reis veranderd je of je wilt of niet. Neem afscheid vanhem, houden van is ook loslaten, wie weet komt hij daarna toch weer terug op je pad.

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 03:53

Ik zal er gewoon en eind aan maken. "ik voel niets voor je maar ik will wel met je op vakantie en daarna ga ik je lekker dumpen!" Wat denkt hij toch :( Meid, je moet je zelf beschermen.

Kelly_Taco

Re: In de war..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:32

Van de zomer maakt hij het so wie so uit... klinkt een beetje alsof hij een contract beeindigd waar hij aan vast zit tot de zomer... :?

Persoonlijk zou ik het antwoord wel weten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:04

Zooo, die durft >;) Even wat plezier en tijdverdrijf voor de zomer vastzetten, om erna als een vrij man verder te kunnen gaan. Dacht hij nou WERKELIJK dat je zo stom bent?! _-:( Meid, zet hem aan de kant. Wat ik er uit opmaak, is dat hij nu enkel gebruikt voor z'n eigen plezier en geen rekening houdt met jouw gevoelens. Je bent beter af zonder 'm :(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:05

Pff wat een loser zeg. :\ Ik zou het nu uitmaken, wat heb je eraan dat hij jou aan het lijntje houdt tot hij weer vertrekt? Je gaat je dan allemaar slechter voelen. :\

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:18

Sterre schreef:
Dat hij op het moment "twijfelt" kan ik nog wel een beetje voorstellen; jullie hebben elkaar nu al weer een tijd niet gezien en zijn leven "daar" zal wel anders zijn als "thuis".
Dat hij z´n twijfel uitspreekt is natuurlijk okay, maar het is op z´n zachts gezegd, nogal vreemd dat hij je nu al weet te vertellen dat hij het ná de zomervakantie gaat uitmaken :? ...
Ben het dan ook volkomen met de uitspraak van pniekepnak eens:
pniekepnak schreef:
...Ik zou tegen hem zeggen: óf je gaat voor me en dan ook helemaal, óf je stopt ermee en houdt mij verder niet aan het lijntje..!

En daar sluit ik mij volledig bij aan!

Ik snap dat hij daar nu een heel ander leven heeft en dat 'thuis' voor hem heel ver weg lijkt/is. Dingen kunnen dan anders voelen en je kunt er anders over gaan denken. Maar het zou hem sieren als hij dan aangeeft dat hij er nú een punt achter wil zetten en dingen niet gaat rekken tot na de zomervakantie. Lekker makkelijk. Ik zou dan de eer aan mezelf houden: als hij toch al niet met me verder wil, dan liever per direct. Verdriet krijg je er toch wel van, dan kun je dat maar beter gehad hebben en dan hoef je je ook niet aan het lijntje te laten houden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:18

LotteSmokey schreef:
Ik heb ook gezegt dat mijn gevoel minder is geworden omdat ik hem niet kan zien en aanraken..
Maar bij hem is het echt extreem! :n

Moet niet uit maken.. Mijn vent is een Amerikaan en ik heb hem voor het laatst gezien op 10 januari dit jaar. Ik mis hem heel intens en ik kasn niet wachten tot ik hem weer zie op 26 juni a.s.

Als je van elkaar houd, kijk je niet rond en ga je ook niet minder voor elkaar voelen zo lang het goed zit. De liefde voor mijn mannetje word met de dag sterker, niet minder.. ;)

Mijn advies aan jou zou zijn om naar je eigen gevoel te luisteren en na te gaan hoeveel tijd je er nog in wilt steken.. :(:)

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:20

oke niet tof,
hij is nu namelijk zijn wereld aan het verkennen en komt regelmatig andere mensen tegen.
wat je kan doen is het volgende:

ik zou hem sowieso voor zijn, (is moeilijk, jouw gevoel is mss nog te sterk)
Vb: Leuk dat je straks thuis komt moet je doen, maar weet niet of ik dan wel tijd heb voor jou
je bent immers al zoooo lang weg, en ik ben ook gewoon door gegaan met mijn leven.
Heb nieuwe mensen leren kennen en ga regelmatig op stap.
Mijn gevoel voor jou is ook minder geworden en eigenlijk bevalt me dit wel. (wat niet zo is maar speel hem uit)
Hij weet dat hij jou toch heeft, krijg jij ook zoveel post van hem?
Ben jij degene die altijd belt?
Ook omdraaien laat hem maar komen, en wees bijv aan de telefoon wat kortaf ofzo.

Dit zijn wat tips om er achter te komen hoeveel hij eigenlijk van je houd.

Kijk jullie zijn allebij jong, natuurlijk mag hij de wereld verkennen, maar niet over jou rug.

Suc6 meid

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:31

ariegorn schreef:
oke niet tof,
hij is nu namelijk zijn wereld aan het verkennen en komt regelmatig andere mensen tegen.
wat je kan doen is het volgende:

ik zou hem sowieso voor zijn, (is moeilijk, jouw gevoel is mss nog te sterk)
Vb: Leuk dat je straks thuis komt moet je doen, maar weet niet of ik dan wel tijd heb voor jou
je bent immers al zoooo lang weg, en ik ben ook gewoon door gegaan met mijn leven.
Heb nieuwe mensen leren kennen en ga regelmatig op stap.
Mijn gevoel voor jou is ook minder geworden en eigenlijk bevalt me dit wel. (wat niet zo is maar speel hem uit)
Hij weet dat hij jou toch heeft, krijg jij ook zoveel post van hem?
Ben jij degene die altijd belt?
Ook omdraaien laat hem maar komen, en wees bijv aan de telefoon wat kortaf ofzo.

Dit zijn wat tips om er achter te komen hoeveel hij eigenlijk van je houd.

Kijk jullie zijn allebij jong, natuurlijk mag hij de wereld verkennen, maar niet over jou rug.

Suc6 meid

Dank je wel! :o

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:34

Tallie1979 schreef:
LotteSmokey schreef:
Ik heb ook gezegt dat mijn gevoel minder is geworden omdat ik hem niet kan zien en aanraken..
Maar bij hem is het echt extreem! :n

Moet niet uit maken.. Mijn vent is een Amerikaan en ik heb hem voor het laatst gezien op 10 januari dit jaar. Ik mis hem heel intens en ik kasn niet wachten tot ik hem weer zie op 26 juni a.s.

Als je van elkaar houd, kijk je niet rond en ga je ook niet minder voor elkaar voelen zo lang het goed zit. De liefde voor mijn mannetje word met de dag sterker, niet minder.. ;)

Mijn advies aan jou zou zijn om naar je eigen gevoel te luisteren en na te gaan hoeveel tijd je er nog in wilt steken.. :(:)

Jij ziet je vriend ook heel lang niet!!
Ik vind het moeilijk om 2,5 jaar lief en leed gedeelt te hebben er ineens een punt achter te moeten zetten..
Hij heeft het moeilijk daar de laatste tijd dat weet ik (heimwee komt op, de nieuwigheid is er ook weer af,carnaval is geweest (daar is die dol op), vrijdag hd hij verjaardag)..
Dus moet ik het toch niet moeilijker gaan maken nu.. Of zie ik dat verkeerd..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:36

Lief dat je rekening houdt met hoe moeilijk híj het heeft. Maar hoe moeilijk heb jíj het?

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:37

Karin schreef:
Lief dat je rekening houdt met hoe moeilijk híj het heeft. Maar hoe moeilijk heb jíj het?

Heel moeilijk.. :o

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:40

Karin schreef:

Ja mannen denken vaak te veel aan hun eigen... maar wat hun vrouwtje meemaakt?

TS je bent in mijn ogen een pracht vriendin, zoveel brieven sturen, zoveel aan hem denken en nu krijg je plots zo iets te horen! enorme klap!
Sterkte alvast met wat je zal beslissen, wat hij zal beslissen! En toch hoop ik dat het goed blijft werken tussen jullie!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:40

Gezien het feit dat hij toch al niet zeker meer is van jullie relatie zou ik in dit geval toch eerder aan mezelf denken dan aan hem. :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:42

Eponastable schreef:
Ja mannen denken vaak te veel aan hun eigen... maar wat hun vrouwtje meemaakt?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit typisch een 'mannending' is. Mensen die een tijd naar het buitenland gaan voor studie/stage/rondreizen hebben ineens een heel ander leven, voor de 'achterblijvers' gaat het oude leventje gewoon door. Dat kan ineens een heel ander licht werpen op de dingen die je belangrijk vindt in het leven. Maar wees dan wel eerlijk en ga je vriend(in) dan niet aan het lijntje houden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:43

LotteSmokey schreef:
Tallie1979 schreef:

Jij ziet je vriend ook heel lang niet!!
Ik vind het moeilijk om 2,5 jaar lief en leed gedeelt te hebben er ineens een punt achter te moeten zetten..
Hij heeft het moeilijk daar de laatste tijd dat weet ik (heimwee komt op, de nieuwigheid is er ook weer af,carnaval is geweest (daar is die dol op), vrijdag hd hij verjaardag)..
Dus moet ik het toch niet moeilijker gaan maken nu.. Of zie ik dat verkeerd..

Maak daar maar verloofde van :o Maar inderdaad, ik zie hem ook dik 5 maanden niet. En dan voor dik 2,5 weer wel en dan moet ik weer gesloopt en verdrietig naar huis. :o Dus het isd niet makkelijk, maarja als je van iemand houd, heb je het er voor over :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:44

Dus voor de zomervakantie ben je nog leuk tijdsverdrijf maar daarna hoeft het voor hem dus niet meer.
Ik denk dat je dan al weet wat je plaats is, hoe vervelend het ook klinkt.
Ik zou niet op hem gaan wachten, hij maakt je hier iets duidelijk alleen hij zegt het op een andere manier.
Succes.

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:50

Dank jullie wel allemaal voor de reacties.. Vind fijn dat er zoveel mensen reacties geven! :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:52

Het zijn misschien vaak niet de reacties die je wil horen.
Maar denk ook een beetje aan je zelf.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:54

Ook ik kan me opzich wel voorstellen dat er twijfels komen, je ziet en spreekt elkaar ineens zoveel minder, hebt ineens een hele andere
Hele vreemde opmerking dat hij het dan na de zomervakantie uit maakt. Als je dat nu al weet, kan je er nu beter ook meteen een punt achter zetten.
Zou het twijfelen niet leuk vinden, maar deze opmerking zou ik echt niet pikken :o
Sterkte meis!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:58

Ik kan me alleen maar bij aansluiten bij Karin. Indien hij nu al weet dat hij het na de zomervakantie wil uitmaken waarom zou jij dan nu als heilig boontje braaf op hem wachten, niet rondkijken en dan na de zomervakantie je rot moeten voelen omdat hij het dan uit maakt? Nee dus je voelt je tot die tijd toch al rot dan kun je net zo goed nu al echt rot voelen.

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 19:04

Wil jullie toch nog even laten weten dat na een lang (msn)gesprek het toch uit is gegaan tussen mij en hem..
Voel me wel opgelucht maar ook erg verdrietig erdoor en ben bang dat het een foute beslissing is! |o
Ik zal zien hoe het verder zal gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:11

Sterkte,
als het een foute beslissing is , komt het wel weer goed. Er op hopen is niet handig voor de verwerking en het verder gaan met je leven.
Hoop er niet op maar besef dat je nooit weet hoe het loopt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:22

Aw sterkte meid :(:)
Maar nu heb je wel duidelijkheid, hoe poedersuiker het ook is op dit moment..