Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:57

Omg vandaag weer..
Er kwamen een iets oudere man en vrouw met een kassaban, want er was iets misgegaan..
Ze hadden 3 pakken Omo gekocht, maar er waren er (volgens hun) 5 aangeslagen..
Er waren er 4 aangeslagen, waarvan er 1tje af was gehaald. Deze komt dan op de bon als FOUT te staan, er komt dus geen bedrag bij maar gaat eraf.
Er stond dus:
Omo bedrag
Omo bedrag
Omo bedrag
Omo bedrag
FOUT Omo -bedrag
Nou ik heb werkelijk alles geprobeerd om die mensen duidelijk te maken dat het goed was gegaan omdat er 1x Omo vanaf was gehaald, maar ze snapten en geloofden me gewoon NIET.
'Nee meisje, moet je kijken het is 5 keer aangeslagen'
'Nee mevrouw het is 4keer aangeslagen, die ene keer is omdat het eraf ging'
'Ja maar..'
Ze wilden op een gegeven moment dat ik de manager erbij riep.. Maar net toen ik dat wilde doen kreeg die man ineens een ingeving en snapte hij het.. en toen geloofde die vrouw het ook maar.. ik weet niet of ze nou gewoon echt dom waren of wat :?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:44

Werk bij de C1000 en moeten sinds een tijdje 1 flesje van een krat bier vragen om de code in te voeren om te controleren omdat er teveel verschil was met bestel lijsten. Werd te vaak verkeerd aangeslagen.

Mevrouw had een krat bier en een zak aardappels van 10 kilo die in de kar kan blijven omdat die ook op code staat.
Dus ik vraag mevrouw of ik 1 flesje mocht van het krat.
Mevrouw: Ja hoor, alsjeblieft, moet je ook 1 aardappel hebben? :+
*nog niet eerder gehoord, enorm flauw maar aan het einde van je werkdag toch best grappig*

Verder had ik vandaag ook nog een domme opmerking. Was aan het bijdraaien in de slijterij. Waren best veel klanten dus bij de vorige klanten vragen of ze het bonnetje mee wouden en of ze er een tasje omheen wouden. Bij de laatste klant: Scan de fles drank, bedrag noemen, klant betaald. Vraag ik: Wilt u er ook een bonnetje om? :o

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 03:02

Ik sla bij sommige verhalen steil achterover als ik lees hoe asociaal klanten kunnen zijn :\

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:27

Waar ik me ook zo aan kan ergeren, is dat klanten zo dom kunnen zijn Dan zijn er drie in de rij bij mij aan de kassa, en mijn college vor me zit zich gewoon te vervelen, en dan sluit de 4 klant zich gewoon achter mijn rij aan.
Of dan gaat dekassa voor mij open, en dat ropet de caiserre ook gewoon, en staan ze maar een beetje te kijken, terwijl er dus gewoon drie in de rij staan.

En wat doen jullie met alcohol, als er 4 jongens zijn die samen zijn, en 1 daarvan koopt alcohol, dan moeten we de legetimatie van alle jongens vragen, en wie dat niet mee heeft, die moet buiten wachten. Maar wat als van de 5 jongens 1 alcohol koopt, en 1 yoghie ( er geliefd onder de 16 jarige :P) en die jongen die Yoghie koop heeft geen ID mee, dus die zou eigelijk buiten moeten wachten, maar die moet natuurlijk ook afrekenen.

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:45

Als ze bij ons alcohol komen kopen moet alleen diegene die de alcohol koopt zijn id laten zien de rest niet. Als ze buiten zijn is het niet meer mijn pakkie an wat ze er mee doen. Alleen op het moment dat het gekocht wordt.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:02

Tanya schreef:
Omg vandaag weer..
Er kwamen een iets oudere man en vrouw met een kassaban, want er was iets misgegaan..
Ze hadden 3 pakken Omo gekocht, maar er waren er (volgens hun) 5 aangeslagen..
Er waren er 4 aangeslagen, waarvan er 1tje af was gehaald. Deze komt dan op de bon als FOUT te staan, er komt dus geen bedrag bij maar gaat eraf.
Er stond dus:
Omo bedrag
Omo bedrag
Omo bedrag
Omo bedrag
FOUT Omo -bedrag
Nou ik heb werkelijk alles geprobeerd om die mensen duidelijk te maken dat het goed was gegaan omdat er 1x Omo vanaf was gehaald, maar ze snapten en geloofden me gewoon NIET.
'Nee meisje, moet je kijken het is 5 keer aangeslagen'
'Nee mevrouw het is 4keer aangeslagen, die ene keer is omdat het eraf ging'
'Ja maar..'
Ze wilden op een gegeven moment dat ik de manager erbij riep.. Maar net toen ik dat wilde doen kreeg die man ineens een ingeving en snapte hij het.. en toen geloofde die vrouw het ook maar.. ik weet niet of ze nou gewoon echt dom waren of wat :?

Dit heb ik iedere week wel minstens 1 keer. En dan moet ik echt praten als brugman om de klant te overtuigen dat ze het artikel echt niet een keer te veel hebben afgerekend. Soms erg vermoeiend :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:27

Het is ook wel lastig om op te tellen en af te trekken. En dat woord FOUT is ook erruug lastig.. Lijkt mij gewoon logica dat het eerst 4x is aangeslagen en de ''5e'' keer de fout hersteld word...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:42

^^ Maar dat is inderdaad ook best raar hoe dat er staat. Nu lijk het alsof het 5x is gescand en de 5de eraf gehaald is. Bij ons komt er een rode streep door het artikel te staan op het scherm, dan snappen ze het gelijk. :)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:06

werk in een café
en er zaten 2 jonge jongens

Jongens; Zeg neem toch vrij en ga gezellig met ons mee
ik; nee danke
Jongens; toe nou schatje!! anders regelen wij wel vrij voor je

toen was ik heel snel weer in de keuken :o

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:20

Oh zodra gasten ''schatje'' tegen me zeggen ben ik al heel snel klaar met ze. Schatje zeg je maar tegen je vriendin.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:02

Gizsmootje schreef:
Als ze bij ons alcohol komen kopen moet alleen diegene die de alcohol koopt zijn id laten zien de rest niet. Als ze buiten zijn is het niet meer mijn pakkie an wat ze er mee doen. Alleen op het moment dat het gekocht wordt.

mwha...niet helemaal waar. Een super heeft dus mooi wel een bekeuring gekregen (is later omgezet in een waarschuwing) doordat 3 jongeren alcohol kwamen kopen. De jongen die betaalde liet automatisch al zijn ID zien en hij was gewoon 16, dus alles was in orde. Echter werden ze op dat moment gecontroleerd en werden de jongeren ondervraagd of ze allemaal hun ID konden laten zien. Er bleek er 1 geen 16 te zijn, hoppa bekeuring :j.

Wij moeten daarom ook iedereen om zijn ID vragen en we gaan het misschien nog wel strenger maken zodat we er geen gezeur meer mee krijgen (denk aan de bon laten tekenen met naam als ze hun ID hebben laten zien).

Zijn anders dure grapjes :j

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:18

zap schreef:
Gizsmootje schreef:

mwha...niet helemaal waar. Een super heeft dus mooi wel een bekeuring gekregen (is later omgezet in een waarschuwing) doordat 3 jongeren alcohol kwamen kopen. De jongen die betaalde liet automatisch al zijn ID zien en hij was gewoon 16, dus alles was in orde. Echter werden ze op dat moment gecontroleerd en werden de jongeren ondervraagd of ze allemaal hun ID konden laten zien. Er bleek er 1 geen 16 te zijn, hoppa bekeuring :j.

Wij moeten daarom ook iedereen om zijn ID vragen en we gaan het misschien nog wel strenger maken zodat we er geen gezeur meer mee krijgen (denk aan de bon laten tekenen met naam als ze hun ID hebben laten zien).

Zijn anders dure grapjes :j

Begrijp helemaal wat je bedoelt, maar vraag me wel af hoe ver je daar dan wel niet in moet gaan...
Vind het heel goed dat er op gecontroleerd word hoor, maar ze kunnen het ook te gek maken is mijn mening.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:20

Absoluut hoor. Als ze dit door hebben dan blijven de vriendjes die niet oud genoeg zijn gewoon buiten staan en gaat het vriendje die oud genoeg is gewoon alleen drank halen.

Maargoed, zolang de controleurs zulke eisen stellen moeten winkels zich daar maar aan houden...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:31

topsylover schreef:
^^ Maar dat is inderdaad ook best raar hoe dat er staat. Nu lijk het alsof het 5x is gescand en de 5de eraf gehaald is. Bij ons komt er een rode streep door het artikel te staan op het scherm, dan snappen ze het gelijk. :)

Ehh.. als je kijkt zie je hem toch 4 keer aangeslagen en een keer staan met een min ervoor? Dan wordt hij toch niet aangeslagen? Waarschijnlijk zie jij het dan zoals die mensen haha, wel interessant om dan te zien hoe anderen erover denken omdat het voor mij superlogisch is. En wij hebben geen scherm, alleen een schermpje waar 1 product per keer op komt te staan als het wordt gescand :p

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:48

Alleen vaak zelfs in dat schermpje zie je er bij de 5e keer een min teken voorstaan..

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:59

Ik was vorige week schappen schoon aan het maken, kwam een jongen van mijn leeftijd (jaar of 20 dus) binnen, of ik hem even kon helpen. Collega stond niks te doen maargoed, ik help wel even :) Iets met een fietsband, maar hij wist de maat niet. Hij ging wel even kijken en kwam een andere keer wel terug. Jongen loopt richting uitgang, ik loop hem achterna naar mijn schoonmaakspullen toe.

Hij: "zeg, kun je nog wat voor me doen misschien?"
Ik: "Euh ja misschien wel, zeg het maar..."
Hij: "Nou hoe duur is die parkeergarage hier onder het marktplein? Ik heb *pakt porto en telt kleingeld* 3 euro"
Ik: "Geen idee, ik parkeer hier nooit"
Hij: "Oh kun je niet meelopen, betaal jij de helft, ik de helft, doen we ff een rondje *dikke vette knipoog*"
Ik: "Euhm nee bedankt, ik kan hier ook niet weg"
Hij: "Weet je wat jij zou moeten doen, die kerel aan het werk zetten (over mijn collega) en voor jezelf beginnen, had je effe mee kunnen gaan"

Toen stond ik met m'n bek vol tanden en hij liep weg... Serieus het was geen vreemd figuur, leuke jongen om te zien maar dit had ik toch even niet aan zien komen.

Op mijn vorige werk ook een keer. Kwam een klant binnen, loopt richting de kassa waar ik en een collega stonden.
"Mag ik 1 marlboro, enne, kijk jij altijd zo zwoel"
Wat moet ik daar nou weer mee haha, collega kwam niet meer bij, ik was knalrood en wist geen woord meer uit te brengen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:10

Gizsmootje schreef:

tegenwoordig moet dat weer wel.. ook bij sigaretten tegenwoordig. want ze gaan er weer streng op controleren..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:44

Jeszica schreef:
Op mijn vorige werk ook een keer. Kwam een klant binnen, loopt richting de kassa waar ik en een collega stonden.
Wat moet ik daar nou weer mee haha, collega kwam niet meer bij, ik was knalrood en wist geen woord meer uit te brengen.
Hahaha dat probleem had ik ook altijd toen ik bij de Shell werkte. Kwamen er leuke jongens binnen, kreeg ik op voorhand al een knalrooie kop, bang of ze een gevatte opmerking zouden maken. Schaamde me altijd rot om mn rooie kop, en vervolgens werd ik altijd bang om n rooie kop te krijgen waardoor ik NOG meer een rooie kop kreeg.
Heeeel fijn!

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:03

Majo schreef:
Jeszica schreef:
Hahaha dat probleem had ik ook altijd toen ik bij de Shell werkte. Kwamen er leuke jongens binnen, kreeg ik op voorhand al een knalrooie kop, bang of ze een gevatte opmerking zouden maken. Schaamde me altijd rot om mn rooie kop, en vervolgens werd ik altijd bang om n rooie kop te krijgen waardoor ik NOG meer een rooie kop kreeg.
Heeeel fijn!

haha ik word niet gelijk rood maar met zo'n opmerking wel :') Heb nu vaak genoeg leuke jongens bij de kassa staan, maakt me niks uit, maar ze moeten niet van dat soort opmerkingen maken haha!

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:19

maaikj schreef:
Gizsmootje schreef:

tegenwoordig moet dat weer wel.. ook bij sigaretten tegenwoordig. want ze gaan er weer streng op controleren..

Weet dat er op gecontroleerd word, maar vraag me af hoe ver ze daar in willen gaan. Als ze weer op school of weet ik waar zijn
kunnen ze er toch nog mee doen wat ze willen. Ergens moet die controle toch ophouden lijkt mij...

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:23

ik vind het opzich wel logisch..
het gaat allemaal achter de ruggen van de ouders enzo om.. (heb er zelf aan meegedaan hoor,,)

maar zodra de mensen van onder de 16 jaar buiten staan te wachten, heeft de kassiere alles gedaan wat hij/zij kan.. verder is het niet te voorkomen..

dit geld ook voor cofeeshops etc.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:26

Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh.... }:0 :o? :7 Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind _O-

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:28

Ymke schreef:
Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh.... }:0 :o? :7 Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind _O-

Dat heb ik ook wel eens dat de klanten in plaats van hun klantenkaart hun pinpas geven. Dan zitten we ook allebei even te kijken van hee, dat klopt niet. En inderdaad na een paar tellen hebben we pas een helder moment!
Nouja, dan zeg ik vaak ook maar dat het zo moeilijk gaat om kooppunten op een pinpas te zetten en dan vaak lachen we er maar even om :P

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:51

Toen ik nog in een restaurant werkte heeft iemand wel een hele rare opmerking gemaakt!

Het was een warme zomerdag maar svonds was er een flinke regenbuik geweest dus alle tafels buiten waren nat.
Toen het goed en wel droog was ging er een ouder stel aan een tafel zitten.
Dus ik liep er heen om alvast de kaart te geven en een drankje op te nemen, om vervolgens naar binnen te gaan en een doek te halen om de tafel droog te maken..
Maar die man stond er op dat ik meteen een doekje ging halen en noemde me een ongeliktebeer :roll: >;) Nou zeg hoe onbeschoft kan je zijn!!
Daarna zijn ze ook binnen gaan zitten en ik heb ze niet meer geholpen.. soms heb je van die mensen!!!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:55

Jaa dat controleren op alcohol enzo is echt streng nu.. Wij waren de enige Albert Heijn uit omgeving Den Haag die bij controle bij zowel sigaretten als alcohol ID hadden gevraagd.. En ook als je met een hele groep bent moet iedereen ID laten zien.. Vinden ze nooit zo leuk :P