Grove grap.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:02

En ik dus niet.

Wordt een beetje Misselijk van dat gegeneraliseer. Tuurlijk zijn er een hoop 'buitenlanders' die niet deugen, maar lang niet allemaal.

Maar goed, als jullie het niet eerlijk vinden dat moppen over turken en marokanen niet mogen en moppen over helmonders, belgen, blondjes, etc, etc dan zijn we gewoon consequent en doen we gewoon geen moppen over mensen meer?

Erg simpel lijkt me.

IMO is er een verschil tussen mensen zwart maken en grappen maken over iemand. Belgen/blondjesmoppen hebben over het algemeen een heel andere toon dan moppen over turken.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:07

I agree.

Okee nu een onschuldige dan:
Een Nederlander, Belg en een Fransman komen het cafe binnen. Zegt de barman: "Is dit een grap???"

*LOL* *LOL* *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:14

Ik snap niet dat je als we iets zeggen wat gewoon feiten zijn generaliseren kunt noemen Bart. Sorry, het is de waarheid. GA maar kijken in de gevangenis. Kijk maar bij die opsporingsprogramma's. Of discrimineren die ook? HEt is niet voor niets zo dat nederlanders zo beginnen te mopperen. Valt het je niet op dat het veel erger wordt? Vroeger werden deze dingen alleen maar gedacht, nu zijn we zover dat de mensen het steeds meer hard op gaan zeggen. Ik denk dat blijven ontkennen de zaak er niet beter op maakt. Misschien tijd voor de regering om in te grijpen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:19

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:40

De regering is in staat om meer druk te leggen op aanpassing van buitenlanders aan nederland en ze te verplichten om bijvoorbeeld de taal te leren. En ze moeten niet te veel toegeven aan hun grillen m.b.t. het dragen van hoofddoekjes. Jij vindt dit misschien een zinloze discussie. MAar als je de kranten leest (opiniepeilingen) en die discussie op het forum, dan zie je dat het toch volop speelt bij mensen. Ik zeg niet dat je je mening moet bijstellen, je moet denken zoals je zelf wilt. maar je moet deze discussie niet afdoen als zinloos, want dat is een dooddoener en die kun je wel overal voor gebruiken als mensen iets zeggen waar je het niet mee eens bent.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:27

Ik vind de grappen goed,
maar eigelijk is dit een zinlose discussie,
de grappen zullen toch niet wegblijven
denk ik omdat er nou een paar mensen
dat willen...Al dat gezeur tegen elkaar
of het wel of niet kan,die grappen zijn
er nou eenmaal,en of je het je moet aantrekken
weet ik niet maar goed,ik denk niet echt dat
de turkse of de marokaanse mensen er mee
zitten.... Verward

Kan je hier niet beter een slotje opgooien Bart?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:39

Zucht.

Lees m'n eerste post in dit topic nog een keer. Veel meer wil ik er niet over kwijt.

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:47

Ik geloof dat ik een van de enige ben, maar ik ben het helemaal met Bart eens.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:57

Gaaaap
Nou ja,what ever...
ik vind dat het ook niet echt kan maarum...
dat gezeik erover of het wel of niet kan...
DIE GRAPPEN ZIJN ER GEWOON~!!!~
dan ga je hier toch geen zinloze discussies
over voeren? Het punt is gewoon dat ze
er zijn en dat het best banketstaaf is,klaar oke?

Nou ja,
ieder zijn eigen mening maar laten
we met zeiken ophouden ok?

BAAAAJ

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:37

Ik vind die grappen over Turken en Marokkanen idd ook wel een andere toon hebben dan moppen over Belgen over blondjes. Sommige zijn echt supergrof.
Maar dat er Turken zijn die om die moppen kunnen lachen (niet die supergrove natuurlijk denk ik) zegt ook al heel wat.
Ik ben zelf donkerblond maar ik kan ook wel om die blondjesmoppen lachen. En dat gaat denk ik ook wel op voor Belgen. Ach ja, het zijn gewoon moppen. Ik hou sowieso niet van grove moppen hoe dan ook

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:45

Volgens mij woon jij , Bart, in stiphout toch?!
Nou kom een weekendje naar utrecht en ervaar de optredens van de buitenlanders en je piept wel anders hoor. Die opmerkingen van jou noem ik opmerkingen van boeren Koe en niet van burgers want burgers (zeg maar de mensen in Utrecht en andere grote steden waar buitenlanders zitten om het even duidelijk te houden Haha! ) worden meer met buitenlanders geconfronteerd omdat die meer in de stad bivakeren dan op het platteland. Dus respecteer andermans opmerkingen etc. over dit soort onderwerpen want ik moet zeggen dat ik over het algemeen moet kosten Misselijk van de buitenlanders hier in utrecht, en ik heb al zat nare ervaringen met ze meegemaakt. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar de meeste wel en die verpesten het voor de anderen.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:50

Ja, in de grote steden zoals Utrecht bijvoorbeeld maar ook in Den Haag is het heel erg met de buitenlanders.
Hier in Doetinchem zijn ze er ook wel maar het probleem is niet zo heel erg hier (in vergelijking met de grote steden dus). Even voor de duidelijkheid: Doetinchem is een middelgrote stad zoals je dat noemt.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:59

Ik ben het met Mytens eens, ik woon ook in Utrecht.
Om maar een voorbeeld te noemen, hier in Utrecht sta je jaren op de wachtlijst voor een woning. Allochtone mensen komen en krijgen direct een COMPLEET INGERICHTE WONING WAARVAN DE HUUR DOOR DE GEMEENTE BETAALD wordt!!!
De opleiding alles wordt voor ze betaald. Ze krijgen allemaal hun zin.
Bij mij op het werk ook, we hebben twee donkergetinte mensen in dienst. Die kunnen gewoon werk weigeren en er wordt niets van gezegd. Maar als wij iets weigeren hebben we meteen oorlog.
Wij als brave nederlanders worden zelf gediscrimineerd in dit land, en wordt er door de overheid zelf discriminatie in de hand gewerkt.
Sorry ik heb gesproken.. Want dat is ook het doel van een forum uitkomen voor je mening...

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:31

Ja, dat is zo. Buitenlanders denken gelijk dat het racistisch is terwijl het meestal alleen maar een mop is. Belgen hoor je daar nooit over

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 11:28

Ik woon in Geldrop en zit in Eindhoven op school (dus ook een grote stad) en nog ben ik het met Bart eens.Om sommige grappen kan ik nog wel lachen, maar er zijn er ook veel die ik te ver vind gaan.

Rushwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 12:38

je baseert je mening over buitenlanders op hetgeen wat je met ze mee maakt, hier in werkendam zie je ze bijna niet, ik kan er dan ook heel makkelijk over praten, een collega van mij woont in sliedrecht in een flat onder, boven en tussen de buitenlanders en is dan ook veel racistischer, het valt ook niet mee als ze je s'nachts met een of ander ritueel wakker houden, om er s'morgens vriendelijk tegen te doen, maar hij vergeet 1 ding, het zijn MENSEN die doen wat ze gewent zijn, wat toegestaan is in nederland. dit land is makkelijk in strafmaten en toegankelijk heid, daar profiteren wij zelf het meeste van vergeet dat niet, wat zou jij doen als je in een land woont waar je niet voor je mening mag uitkomen, geen geld en geen rechten hebt en je hoort van een land waar alles mag en kan, waar je zomaar geld krijgt, waar je haast niet bestraft word, je krijgt er zelfs onderdak. ik zou het wel weten, verhuizen met die hap, we hebben het hier over volkeren met rijke culturen. natuurlijk kan ik niet ontkennen dat ze veel met criminalitijd te maken hebben in dit land. als ze in hun thuisland een appel stelen word hun hand afgehakt, hier zegt de politie FOEI!!! als ze een bank beroven, voor hun ligt de grens dus duidelijk lager.ik heb problemen met mensen die profiteren van de goedheid van dit land, blank zwart, geel bruin of rood dat maakt me niet uit.die buitenlandse invloeden zijn ook een verrijking van onze cultuur, vergeet dat niet, zo vanden de marokkane de triatlon uit,
ze gingen lopend naar het zwembad en kwamen fietsend terug. (sorrie kon het niet laten *LOL* *LOL* )
greetz pepper

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 12:55

Dat is waar wat je zegt Pepper. het ligt in de natuur van ieder mens en ieder dier om het onderste uit de kan te halen met zo min mogelijk inspanning. Dat is wat de buitenlanders doen. De regering laat dat toe, en die is de hoofdschuldige dat de achterdocht t.o.v. allochtonen groeit. Maar als je een beetje om je heen luistert, zijn nederlanders geen voorstander van die lage strafmaten. Want zo is iedereen wel min of meer vogelvrij! maar ja, daar geven ze in den haag niets om.