welke partij past bij mij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

op welke partij ga je stemmen?

CDA
6 (5%)
ChristenUnie
3 (2%)
Groenlinks
18 (15%)
D66
15 (13%)
Trots op Nederland
1 (0%)
PvdA
3 (2%)
PvdD
6 (5%)
PVV
24 (21%)
SGP
Geen stemmen
SP
13 (11%)
VVD
12 (10%)
ik ga niet stemmen
10 (8%)
anders, namelijk...
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 113

zonnebloem18

Re: welke partij past bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:10

Ik kwam uit bij SP en D66 en ik ga SP stemmen dat doe ik de laatste jaren zowel landelijk als regionaal al dus dat klopt wel.
Sinds vorig jaar twijfel ik wat vaker of ik geen D66 moet stemmen maar blijf vooralsnog bij SP.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:13

'Welkepartijpastbijmij' laat ik maar even links liggen... niet echt een geschikte site om mn keuze op te baseren heb ik het idee. :+

Stemwijzer geeft mij D66, PvdA en VVD als resultaten. Klopt wel aardig. :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:17

Bij partijenwijzer.nl kwam ik uit bij VVD en D66. Nja, dit klopt dus gewoon helemaal :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 00:29

haha Puissance wat een rechtse top 3, hoe komt het?

op dit moment de meerderheid voor D66, joehoe:D

VVD,,, haha daar worden hier thuis meer grappen over gemaakt dan over de PVV. slechte ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 01:12

Via partijenwijzer.nl kwam eruit SP, GrL en D66... geen verrassing ;)
Stem al jaren SP, al neig ik nu ook wel eens wat meer naar D66.
Gemeenteraad wordt wel SP.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:11

jameyskatje schreef:

Dat weet ik niet, maar is het erg?

Ik weet niet waar ik toe behoor. Met sommige meningen van Geert Wilders ben ik het best eens, zoals allochtonen die een paar keer een misdrijf plegen het land uit. Ook vind ik het niet normaal dat moslims met een hoofddoek op hun pasfoto mogen, terwijl er bij ons al wordt gezeurd als onze oren niet goed zichtbaar zijn. Maar wat ik wel toegeven moet, ik vind dat Geert Wilders het vaak wel te grof en misschien zelfs respectloos brengt.
Wat betreft de salarissen dichter naar elkaar brengen (links), daar ben ik het ook niet mee eens, dus dan kom ik ook uit bij rechts.
Echter kom ik in het fileprobleem wel uit bij links, namelijk bij het OV in plaats van meer wegen. Ook vind ik het milieu belangrijker dan de meeste rechtse partijen vinden.
Ook ben ik links tegenover drugs, de meeste linkse partijen zijn voor het legaliseren van softdrugs (of beter gezegd, dat blijven behouden), terwijl de meeste rechtse partijen er fel op tegen zijn (aldus mijn maatschappijleerboek).
Eigenlijk denk ik dat ik het beste pas bij een one-issuepartij zoals de Partij van de Dieren (ik ben fel tegen dierenmishandeling), het is alleen jammer dat ze zelf meestemmen met bepaalde linkse partijen waar ik me niet helemaal in kan vinden.

Lang verhaal met meningen van mij, waarin te zien is dat ik niet totaal rechts ben. Er is geen enkele partij die precies op mijn meningen aansluit. Ik weet niet of ik links of rechts ben en welke partij er nou precies bij mij past, maar ik vind het wel interessant! :)

Edit: Typfout.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 12:56

Puissance schreef:
jameyskatje schreef:

Dat weet ik niet, maar is het erg?

Ik weet niet waar ik toe behoor. Met sommige meningen van Geert Wilders ben ik het best eens, zoals allochtonen die een paar keer een misdrijf plegen het land uit. Ook vind ik het niet normaal dat moslims met een hoofddoek op hun pasfoto mogen, terwijl er bij ons al wordt gezeurd als onze oren niet goed zichtbaar zijn. Maar wat ik wel toegeven moet, ik vind dat Geert Wilders het vaak wel te grof en misschien zelfs respectloos brengt.
Wat betreft de salarissen dichter naar elkaar brengen (links), daar ben ik het ook niet mee eens, dus dan kom ik ook uit bij rechts.
Echter kom ik in het fileprobleem wel uit bij links, namelijk bij het OV in plaats van meer wegen. Ook vind ik het milieu belangrijker dan de meeste rechtse partijen vinden.
Ook ben ik links tegenover drugs, de meeste linkse partijen zijn voor het legaliseren van softdrugs (of beter gezegd, dat blijven behouden), terwijl de meeste rechtse partijen er fel op tegen zijn (aldus mijn maatschappijleerboek).
Eigenlijk denk ik dat ik het beste pas bij een one-issuepartij zoals de Partij van de Dieren (ik ben fel tegen dierenmishandeling), het is alleen jammer dat ze zelf meestemmen met bepaalde linkse partijen waar ik me niet helemaal in kan vinden.

Lang verhaal met meningen van mij, waarin te zien is dat ik niet totaal rechts ben. Er is geen enkele partij die precies op mijn meningen aansluit. Ik weet niet of ik links of rechts ben en welke partij er nou precies bij mij past, maar ik vind het wel interessant! :)

Edit: Typfout.

nee hoor is helemaal niet erg. ik ben er ook voor om immigranten terug te sturen wanneer ze een misdrijf of misdrijven hebben gepleegd. wat allochtonen betreft, hoe wilders het bedoeld, ben ik tegen. omdat de personen in kwestie vaak een nederlands paspoort hebben. wel ben ik tegen het dubbele paspoort. maar zoals ik pasgeleden vernam dat er 2 criminele marokkanen (echte marokkanen, geen nederlandse identiteit, ze waren er net) niet werden terug gestuurd na verschillende zaken.. tja, dan ben ik heel rechts hoor.

wat hoofddoeken en oren betreft. dan gewoon het oor-regeltje afschaffen en niet het hoofddoekrecht. want dat is inderdaad scheef, als de 1 niet haar oren hoef te showen en de andere wel.. dan gewoon allemaal niet.

zo is het bij mij ook hoor. in bepaalde dingen ben ik heel links, in andere zaken heel rechts. maar misschien is het links-rechtse wel ouderwets?

iemand trouwens dat tvprogramma 'zoo rechts' gezien?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:25

Volgens 'welkepartijpastbijmij' is dit de uitslag:
GroenLinks 7
D66 7
SP 6
Pvda 5
EénNL 5
VVD 4
Lijst vijf Fortuyn 3
CDA 3
ChristenUnie 3
Partij voor de Dieren 2
Partij voor de Vrijheid 2
SGP 0

Daar kan ik me best in vinden. De vorige kabinetsverkiezingen heb ik SP gestemd, en voor de gemeenteraad zit ik te twijfelen tussen D66 en GroenLinks. De ideeën die ik heb over de ideale samenleving zijn puur sociaal liberalistisch, eigenlijk nog veel extremer dan de partijen in Nederland dat bedoelen. Maar goed, zo'n partij is er helaas niet... dus dan maar GroenLinks of D66.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:28

Bij mij komt er de PVV uit maar ik stem VVD.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:36

Bij mij komt er SP en PVV uit als hoogsten :')
Ik ga 3 maart niet stemmen, bij de landelijke wel, en dan op de PVV :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 14:55

sp en pvv, hebben die veel overeenkomsten? typisch dat ze beide op 1 uitkomen.

mag ik vragen waarom op de PVV?at ze anti-islam zijn, of ook om de rest van hun programma (niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag me altijd af waarom mensen op de pvv stemmen.. is het enkel om wat hij roept over de islam, of kijkt men ook werkelijk naar het totaalplaatje en zijn gehele politieke agenda)

met de PVV 'aan de macht' stel ik me ook geen 'beter nederland' voor. en ik stem op de partij die mij het beste voor nederland lijkt. hoe zie jij dit dan?

nozliwki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:39

GroenLinks 5
5

Pvda 5
5

Partij voor de Dieren 4
4

Partij voor de Vrijheid 4
4

D66 4
4

ChristenUnie 4
4

EénNL 3
3

SP 3
3

VVD 3
3

Lijst vijf Fortuyn 2
2

CDA 2
2

SGP 1
1

Klopt aardig goed!!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:55

Haha, ik deed even het testje voor de lol (want ik ben helemaal geen nederlandse) en ik vond de uitslag wel heel erg kloppen eigenlijk!

"Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is."

Ik zou groenlinks, d66 of pvda zijn. Was het in België maar zo simpel!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:00

mij mij kwam er christenunie uit, maar deed de test maar zomaar want mag nog niet stemmen. :Y)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:02

Lijst vijf Fortuyn 6
5
Partij voor de Vrijheid 6
5

Grappig, dat past ook bij mij :) Ik stem denk ik PVV.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:22

Bij mij kwam er SP/D'66/GL uit, geen verrassing. Gemeenteraad hier stem ik D'66, landelijk ook of GL.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:13

Lijst vijf Fortuyn 7
4

EénNL 6
4

Partij voor de Vrijheid 6
3

D66 4
3

SP 4
4

CDA 3
2

VVD 3
2

ChristenUnie 3
3

SGP 2
2

Pvda 1
1

GroenLinks 1
1

Partij voor de Dieren 1
1

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:44

ChristenUnie 6
5
SP 6
5
D66 5
4
SGP 4
4
EénNL 3
3
VVD 3
3
CDA 3
3
Pvda 3
2
Partij voor de Vrijheid 3
3
Partij voor de Dieren 2
2
Lijst vijf Fortuyn 2
2
GroenLinks 2
1

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:51

ik ga helemaal niet stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:05

Ik mag nog niet stemmen, maar bij mij kwam er uit;
PVDA 5
Eén NL 3
Lijst vijf Fortuyn 3
GroenLinks 3
SP 3
VVD 3
SGP 3
PVDD 3
PVDV 2
D66 2
Christenunie 2
CDA 2

Ik denk ook inderdaad dat ik wel zo iemand ben van de pvda, ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:55

Ik ga niet stemmen.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:15

Mijn ouders stemmen vaak VVD en ik ben denk ik een beetje 'brainwashed' ben :') .
Heb al 3 van dit soort testjes gedaan en VVD staat altijd in de top 3. Moet nog even kijken wie ik precies ga stemmen maar de partij is al wel gekozen.
Mag dit jaar trouwens voor het eerst :P

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:25

Lijst vijf Fortuyn en 1 NL komt er uit de test.
Maar heb nog geen idee. :\

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:40

Ik stem altijd D66.
Past van alle partijen het best bij mijn idealen. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:45

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen, noooooit bij stilgestaan dus me ook niet echt verdiept in de politiek.
Uit de stemwijzer komt voor mij de SP en D66 (resp. 6 en 5 punten). Zal me één dezer dagen eens verdiepen in de standpunten van deze partijen. :)