Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:32

wij wonen samen, ongeveer 250 per maand zijn we kwijt.
maar vriend is vrachtwagenchauffeur, die eet vaak onderweg (wat vergoed wordt)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:33

Zit toch ook wel gemiddeld aan € 100 per week voor 2 personen.
De ene week is wat duurder want dan heb je bijvoorbeeld een krat bier of wasmiddelen. De andere week weer wat minder als je die boodschappen er niet bij hebt.

Malima

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:42

wij zitten op ongeveer 300 - 350 euro per maand en dit is inclusief voeding voor de kleine, alle shampoo's en wasmiddelen en wc papier en dergelijke en dus soms ook wel wat extra's als hoestdrank of paracetamols en dat soort dingen.
echt alleen qua eten weet ik het niet, maar geen 400 ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:43

wij zijn met zijn drietjes (Alleenstaand moeder met 2 dochters) en ik denk dat ik ongeveer zo'n 250/300 per maand kwijt ben. Maar dat is alleen voor ons voor de dieren komt er nog overheen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:56

wat een hoge bedragen komen hier voorbij. Wij zijn met zijn tweeen en kochten altijd voor max 40 euro per week en dan hadden we echt meer dan zat de laatste tijd letten we helemaal niet op en zijn we qau kosten iets omhoog gegaan dus zitten nu rond de 55 a 60 euro maar daar gaan we maar weer is iets aandoen want zoveel geld voor boodschappen is echt onzin naar mijn idee

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:06

Ik woon op kamers en geef toch wel zo'n 150 euro per maand uit aan echt alleen eten. Maar ik eet dan ook zoveel mogelijk biologisch. Kost net wat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:09

Vind sommige bedragen ook best hoog, weet ookwel dat ik misschien wat laag zit maar toch. Het is niet dat we niks in huis hebben, onze voorraadkast lijkt zo'n beetje ontploft, kruidenkastje valt de helft uit als je die open doet... zijn misschien wel iets zuiniger omdat we studenten zijn, maar het is echt niet heel erg. Hebben ook net iets te vaak teveel lekkers in huis :D We zijn er ook niet bewust mee bezig ofzo, maar we geven gewoon niet veel uit op 1 of andere manier. Het scheelt misschien ook wat of je bij de AH of Lidl boodschappen doet.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:11

Ik had toen ik net op kamers ging ook weinig zicht op wat ik aan boodschappen uitgaf. Op een gegeven moment ben ik het allemaal netjes bij gaan houden en ik bewaar dan ook al mijn bonnetjes. Toen bleek dat ik toch echt meer uitgaf dan ik dacht en ik kon er dus ook mooi op besparen. Ik zit nu rond de 100 euro per maand voor 1 persoon. Ik studeer nog en omdat ik het laatste jaar van mijn studie zit werk ik niet. Daarom ben ik wel redelijk bewust bezig met wat ik koop aan boodschappen.
Mijn zusje is duidelijk minder kwijt. Zij woont met redelijk veel mensen in een studentenhuis en ze eten vaak samen waardoor ze kosten kunnen verdelen. Daarnaast koop ik ook regelmatig biologische producten en dat tikt ook lekker aan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:34

Wij zitten zo rond de 50 a 60 euro per week en dat is inclusief was en schoonmaakmiddelen en shampoo, doucespul, deo enz. (geen make up)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:58

Wij, met een gezin van 4 met 2 grote eters, halen denk ik de 400 nét.... Maar met zn 2en, jeetje. :oo Wat haal je dan allemaal? :o

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:10

In woon in principe alleen maar vriendlief is/was hier toch minstens 3a 4 dagen per week.. Per maand mik ik op 160 euro. Meestal wordt dat iets meer, 180 a 200. Dat is dan incl alle schoonmaakmiddelen etc, het evt avondeten op mn werk (3,50 per keer) en een keer een drankje in de kroeg (geen diehard stapavonden :) )

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:12

Wij halen denk k voor ongeveer 200-250 euro per maand aan boodschappen :) Heel erg veel meer hebben we ook niet te besteden dus moet wel haha

TS waar in leeuwarden doe je boodschappen? De Super de Boer is bijv. erg duur, AH ook redelijk net als C1000. Wij wonen zo goed als naast de Jumbo en die is door ons proefondervindelijk als de goedkoopste eruit gekomen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:13

Wij zijn met vijf personen, eten zoveel mogelijk biologisch en zijn incl. wasmiddelen, shampoo ect. €500,- per maand kwijt. En dan heb ik niet echt het idee dat wij zo zuinig aan doen eigenlijk.

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:13

wij zijn een gezin met 1 kleine en mijn vriend werkt in de ploegendienst en wij zijn tussen de 200 en 240 euro in de maand kwijt,en daar koop ik alles van dus ook wasmiddel en shampoo ed,nu heb ik het voordeel dat ik budgetcoach ben en daardoor heel bewust boodschappen ed doe.
maar ik schrik wel van de bedragen die hier genoemd worden,100 euro per week voor een 2 persoonshuishouden is echt wel veel,daar zou je inderdaad mooi 100 euro van kunnen sparen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:23

Jeetje, wij zijn toevallig net ontzettend aan het bezuinigen op onze boodschappen maar ik krijg het echt niet lager dan € 100 per week dus € 400 per maand. Voorheen gaven we makkelijk € 150 per week uit en in mijn ogen deden we dan niet woest raar, we kochten wat we nodig hadden. Nu proberen we te bezuinigen, naar mijn idee eten we nu dus ook echt minder lekker, meer stamppotten en spaghetti ipv lekker elke dag iets vers maar dan nog komen we rond die € 100 uit. Geen frisdranken meer, geen alcohol meer, geen koekjes, alle extraatjes laten staan, veel huismerken maar dan nog blijft het rond die € 100. We zijn met 2 volwassen en 1 puber. Eerlijk gezegd ben ik dat gebezuinig nu al zat na 2 maanden serieus opletten :-)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:25

Laatst bijgewerkt door Bramasole op 08-02-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:25

Wij geven met z'n tweeën rond de € 300,- uit, inclusief schoonmaakmiddelen en shampoo/deo. De laatste tijd is het gelukkig wel minder.
Ik probeer echt op de aanbiedingen te letten en ook eerst de voorraadkast leeg te eten voordat ik iets nieuws koop. :+

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:27

wij eten elke dag verse groenten en vlees,dat is iets waar we niet op bezuinigen maar we drinken ranja ipv sap en chips en snoep is voor het weekend,behalve voor mijn dochter die krijgt 2 keer per dag wat lekkers,verder doe ik boodschappen bij de aldi en lidl maar let ook op waar de aanbiedingen zijn,ik merk ook niet eens meer dat ik bezuinig het is bij mij een gewoonte geworden

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:30

Wij zijn met 2 volwassen en 1 puber ongeveer 450 per maand kwijt.
Soms wat meer soms wat minder.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:31

Leuk dit topic!!! Wij zitten met zn 2en op ca. 40/50 euro per weer, dus zeg maar 200 euro per maand. Dit is inclusief alles, ook wasmiddel, schoonmaakspullen, tandpasta e.d. en extra (bio) fruit en groente voor onze papegaaien. Dingen die alleen ik gebruik (make-up, cremes) of alleen mn vriend (scheerspullen) betalen we zelf. Ik koop vrij veel biologisch, ik bespaar liever op extraatjes als nootjes en chocola..... *D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:19

Ik denk dat ik ong. 8o euro per week uit geef aan boodschappen(moeder met 2 kinderen van 11 en 13).
Hier zit een gedeelte van het dieren voer bij in en ook wasmiddel schoonmaakmiddel edg.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:23

Wij deden eerder 180 euro in ons boodschappenbeursje per maand. Daar kwamen wij (2 personen) mee rond. Echter is mijn vriend kok en is dus twee dagen per week thuis om te eten. Rest eet hij op het werk en ik bij mijn ouders.

Denk dat je goed eraan doet om eens op te schrijven wat je koopt. Stel dat je naar meerdere winkels gaat kijk dan eens wat het verschil is in dezelfde producten. Ik let er op zich altijd wel goed op dat ik niet de duurste versie pak. Ook gaan wij vaker naar aldi/lidl en letten wij ook goed op de aanbiedingen. Dus diepvries ligt op het moment goed vol.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:28

Wij zitten zo rond de € 450,- per maand zeker.
Ook probeer ik zoveel mogelijk bij de Lidl en de Aldi te halen en bij de AH let ik ook wel op de verschillende merken qua prijs.
Maar bij sommige artikelen vind ik dan de kwaliteit van de goedkopere niet geweldig en dan pak ik toch een duurder merk.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:29

Wel 400 euro in de maand..
Ik en mijn vriend en een kleine meid van 9 maandjes....
Dat is incl pampers, wasmiddel ed.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:28

Wij besteden meer dan 400 euro in de maand aan boodschappen, dat is dan wel incl. schoonmaak- en drogisterij artikelen :o

Eens per week haal ik een enorme kar vol boodschappen bij de AH.
Daarbij let ik altijd goed op de aanbiedingen, onze mega vriezer komt dan goed van pas :D
Wij koken dagelijks, waarbij er zeker 4 dagen mee-eters zijn.
We gebruiken zoveel mogelijk verse groente en eten iedere dag vlees en een toetje.

Daarnaast zijn we allebei gek op fruit, reken maar snel op 6 stuks per dag in totaal.
Vanwege ons werk draait de wasmachine dagelijks en met de huisdieren zijn we redelijk wat schoonmaakmiddel en stofzuigerzakken nodig.

Overigens zit het voer van de huisdieren niet inbegrepen, onze jonge hond eet namelijk voor 110 euro in de maand :=