Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 06:22

Met james bont eens.

Wat ik niet snap van je zus is dat ze de toekomstige naam met jullie gedeeld heeft.

Bij ons wist iedereen dat het een jongetje zou worden maar bij de tweede hebben de kaken strak op elkaar gehouden...als het kind eenmaal geboren is durft niemand meer te zeggen dat ze de naam niet mooie vinden.

Bij de eerse was al ver voor de conceptie bekend wat de naam zou zijn als het een jongetje was....daar durfde ook geen hond meer wat over te zeggen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 06:26

Kanelly schreef:
Maar als ze aangekomen waren met een 'hippe' naam (of erger nog zo'n ordinaire we-doen-zo-moeilijk-mogelijk naam) had ik ook wel even moet slikken en voorzichtig geopperd of ze het wel zeker wisten :+

Je kan ook zeggen...O...wat een aparte keuze :D
Weet ook iedereen genoeg :D :+

Ps Ben jij een Michael Franti fan????
Daar heb ik ooit een leuk concert van gezien..

Blue9

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:13

Ik vind Marcel okay, niet mijn smaak maar goed vind het trouwens ook niet super ouderwets. Maar Marcelleke? Dat vind ik wel erg lelijk. Vind dat je daar best eens over mag praten met hun hoe ze erop zijn gekomen ofzo! Zou hem iniedergeval Marcel noemen.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:44

De vrouw van mijn broer is ook (weer) zwanger,
En zij hebben ook een naam gekozen waar ik om moest lachen en zei doe niet zo gek dat meen je niet, arm kind :(:) .
Maar goed ze gaan hem zo toch noemen, en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Maar wil niet zeggen dat ik die naam leuk vindt, maar ja is niet mijn kind
en dan bij mijn kinderen heb ik ook lekker de namen gedaan die mijn man en ik leuk vonden :-)
Verder aan niemand gevraagt wat ze er van vonden ;)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:48

kom op zeg het is de keuze van de ouders en die moeten er 24/7 mee omgaan en mischien heeft het wel een betekenis dat ze hun kind een oduerwets naampje geven.

Dit is een keuze voor de ouders en daar heeft niemand over te oordelen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:51

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken....
Mijn buurmeisje heet Bloem, daar ben ik allang aan gewend en vindt het ook helemaal niet gek meer. Voormij is het gewoon buurmeisje Bloem, een lief meisje.
Niemand heeft zich te bemoeien met wat voor naam mensen hun kind geven. Tenzij het genante namen worden natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:56

Ja weet je dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik zie hier op bokt ook regelmatig namen van pasgeboren baby's voorbij komen waarbij ik echt denk van: Oh nee dat meen je niet, wat erg en wat zielig voor dat kind.
Maar deze personen vinden het dus mooi.

Het is hun kind dus je hebt er niks mee te maken. Soms is het beter om niks te zeggen. Je maakt jezelf niet geliefd door te zeggen dat je er niks aan vindt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:01

Probleem is dat ze het zelf moeten weten, maar de gevolgen voor het kind wel zwaar is. Tegenwoordig is een gewone jeugd al moeilijk genoeg zonder "rare naam" en als familie is het toch niet raar om uit te kijken naar de belangen van andere familie leden?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:03

Maar wat is er in hemelsnaam raar aan Marcel?????

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:04

het is toch niet aan de familie hoe het kindje komt te heten kom nou?ik vind dat er niks mis is met de naam Marcel.
mischien heeft die naam voor de ouders wel een speciale betekenis.
de familie heeft hier niks over te zeggen vind ik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:09

Ik zou over de naam Marcel me niet druk maken, ik zou hem zelfs nog voor mijn kind willen gebruiken...
Bij sommige andere namen zou ik wel even vragen of ze het wel zeker weten :=
*denkt aan het foute-namen-topic*
Als ze aan komen zetten met bikkel, boom, napoleon oid. vind ik het anders, maar in dit geval..

Edit: ik zou trouwens niet zo happy zijn met de naam Milan, dat vind ik een paardennaam :+
Laatst bijgewerkt door siskeh op 06-02-10 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:12

Het is aan jou zus en haar partner om hun kind een naam te geven, of de familie hem nu wel of niet mooi vind is niet belangrijk, het gaat om hun gevoel wat zij hebben bij de naam die ze het kind willen geven :D

Toevallig hebben mijn neefje en nichtje echt vreselijk leuke hippe namen maar als dat niet het geval zou zijn, zou ik zwijgen en mijn mening niet aan hun ouders kenbaar maken, want nogmaals het is hun beslissing.....

TS als jij straks een zwangerschap achter de rug hebt, mag jij je kind noemen naar wat jij leuk vind!
En dan zou jij het ook niet op prijs stellen als jou zus je kenbaar maakt jou gekozen naam niet leuk te vinden!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:13

Wat een vreemd topic :=
Het is niet jouw baby, dus ook niet jouw keus en verder heb je er niets mee te maken. Al noemt je zus het kind Monstro :+
Het is gewoon een kwestie van smaak. Sommige mensen vinden Marcelleke wel leuk, en anderen niet.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:27

HAHAHAHAHA.
Ik moest even heel hard lachen om het idee dat jij ook maar dénkt dat je hier iets op in te brengen hebt.

Natuurlijk mag je eerlijk zijn en tegen je zus zeggen dat je de naam niet mooi vind. Maar verbieden, nee :n. Dat het al in je op komt....
Je zegt zelf toch al; ik wil het er kindje niet minder om zien... waar maak je je dan druk om?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:31

Misschien wel even zeggen tegen de ouders dat een "marcelleke" in Belgie een onderhemdje met korte mouwen is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:32

KoudbloedKim schreef:
Citaat:
Wij hebben dus ook duidelijk gezegd dat ze de naam marcel niet mocht kiezen , en dan maar voor milan moest gaan omdat we dat duizend keer meer vonden passen bij ons toekomstig neefje.
Niet MOCHT kiezen? Wie zijn baby is het.. :?

Edit: Wtf is er mis met de naam Marcel?? Omdat het 2010 is?? Wat een bullshít.. _O-

Helemaal mee eens! :j

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:32

jeetje...
al zou mijn zus haar kinderen brocoli en bloemkool noemen.
zou me niet veel uitmaken, en zou haar der zeker ook niet om uitlachen,

als de kids maar gezond en gellukkig zouden zijn.
er zijn wel ergere namen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:36

Ik denk dat jou baan ( gezien profiel) net zo,n discursie kan zijn. Jij vind jou baan leuk, ik vind het ronduit idioot. Mijn mening, niet de jouwe.
Dus welke naam jou zus kiest voor HUN kind, gaat JOU dus NIKS aan.
En ik vind het nog erger dat je je zus heb uitgelache, de naam is met zorg uitgezocht. En dan durft een buitenstaander, haar eige zus, haar uit te lache
Jij behoort je te schamen, in het verste hoekje dat je kan vinden.

Lees verder dat er geen Marcels onder de 30 te vinden zijn.
Heb 4 overblijven kinderen in de leeftijd tussen de 4 en 11 jaar die zo heten
dus dat valt wel mee ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:38

Ik kan me wel voorstellen dat je tegen je zus hebt gezegd dat ze hem geen Marcelleke moesten noemen. Dat heb je vast niet zo bedoeld van "Ik wil het echt niet dat jullie dat doen"! Vast meer als jouw mening en het is je zus, daar kun je echt wel tegen zeggen wat jij denkt.. Maar ik vind inderdaad ook dat ze het helemaal zelf moeten weten, en dat het natuurlijk niet uitmaakt of die uiteindelijk Milan of Marcel het, het blijft hetzelfde kindje.. Maar natuurlijk mag jij je mening geven over de naam.

EDIT: Huh, haar baan staat helemaal niet in haar profiel, of lees ik daar nu overheen..?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:42

wachten tot ie 18 is dan mag ie zelf zn naam nog altijd in Milan veranderen :P (ik vind het ook geen mooie naam,, maar als de ouders het mooi vinden... kan je er weinig aan doen)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:46

Dat klopt, maar soms zijn ouders zo moeilijk aan het denken over een naam dat ze iets over het hoofd zien, wat je als buitenstaander gelijk ziet. Dat ze juist dankbaar zijn als je hen daar op een hele normale mannier op wijst. En dan heb ik het niet specifiek over smaak, want daarover valt nu eenmaal niet te twisten.

Zo heb ik op het allerlaatste moment, toen ik al geboren was, bij de eerste bezoeker, nog een andere naam gekregen...en oh wat ben ik die bezoeker dankbaar!

Maar ja zolang het kindje gezond is "zeuren"we maar een pakje aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:54

Kweek je eigen jong en noem het helemaal naar jouw smaak zou ik zeggen :+

Babynaam is de ouders' zaak en ik vind het echt ronduit grof om ze uit te lachen of te beroddelen met familie, zou me daar ook zeker nog eens voor excuseren. Heel sterk dat ze alsnog, tegen de opinie in, hebben gekozen voor wat zij zelf mooi vinden!

Marcel is overigens een hele normale naam, ken wel meer kinderen die zo heten en vind dat een stuk 'normaler' dan alle Vlinders, Bloemen en Storms van een paar jaar geleden. Op internet staat: in 2006 31 jongens, in 2007 24 jongens en in 2008 27 jongens die zo genoemd zijn in Nederland.

Namen wennen trouwens snel als je de persoon kent. Mijn neefje heet Niels, de eerste associatie ermee was Nils Holgersson. Nu denk ik bij Nils Holgersson juist aan mijn neefje, ik bedoel maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:00

Ik vind het ook een beetje apart eigenlijk. Wat heb jij te zeggen over de naam van je neefje? Onze kinderen hebben ook aparte namen. Zal vast ook wel een en ander over gezegd zijn in onze families.

Mijn neefje heeft dezelfde naam gekregen als talloze generaties ervoor (hoewel mijn zwager juist niet die naam heeft, mijn andere zwager wel, dus dat was wel reden tot discussie := ).

Ik vind Marcel helemaal geen gekke naam. En dat ze het verbasteren tot Marcelleke (wat in Nederland ook wordt gedaan, maar dan met 'tje' erachter) als het een baby is, dat is toch niet zo gek? Wij noemen onze kinderen ook vrijwel nooit bij hun officiële naam. Zijn ook 1001 verbasteringen voor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:05

wizewo schreef:
Dat klopt, maar soms zijn ouders zo moeilijk aan het denken over een naam dat ze iets over het hoofd zien, wat je als buitenstaander gelijk ziet. Dat ze juist dankbaar zijn als je hen daar op een hele normale mannier op wijst. En dan heb ik het niet specifiek over smaak, want daarover valt nu eenmaal niet te twisten.

Helemaal mee eens. Er zijn ook van die namen die gewoon slecht combineren met een bepaalde achternaam, niets mis mee om een aanstaande ouder op te wijzen als je toch al zo close bent dat je de naam al van tevoren mag weten.

Als ze het kind marcelleke noemen, maar gewoon marcel opgeven als ze aangifte gaan doen is er niet zo veel aan de hand. Staat het jochie echt als marcelleke in de registers dan vind ik het wel sneu :o

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:12

lesilla schreef:
Marcelleke is hier onderlijfke (belgie) http://images.google.be/images?hl=nl&so ... CBQQsAQwAA

Ik zie dus wel de mogelijke pestproblemen rond die naam, en zou het bij mijn zus ook aankaarten

Een wifebeater dus :D

Tsja, het is hun eigen keuze om het kind zo te noemen. Maar ik zal dan in een serieus gesprek wel aankaarten dat de naam Marcelleke ook een andere betekenis heeft en het kind daar best mee gepest kan worden. Misschien is de uitgang -elleke in België heel normaal? Als Nederlander zie ik het als een verkleinwoordje of een meisjesnaam. Zo van "oh, die kleine lieve schattige marcelleke". Met de naam Marcel, zonder die uitgang, zou je die problemen niet hebben. Kun je het nog geen mooie naam vinden, maar dan heeft hij in ieder geval een "normale" naam.

Heb je trouwens ooit van de schaamnamen op 3FM gehoord? :D Echt ongelooflijk dat ouders hun kinderen zo noemen :+

Fokje Modder (en nu hardop lezen :D)
Constant de Klos
Sietse Vliegen
Peter Selie
Mevr. Piest- van Achteren
Kenny Koomen
Connie Plassen
Mevr. Rem- Spoor
Pedro Fiel
Constant Lam
Aart Beving
Donald Duk
Frank Rijk

Ik bedoel, als je zo'n achternaam hebt zoals hierboven, dan ga je je kind toch niet zo'n voornaam geven? :D _O-

Leuke afkortingen:
Arnold Nus (afkorting A. Nus)
Pieter Nus (afkorting P. Nus)
S.M. Meester
H.A.M. Lap
Sjarrel Ex (afkorting S. Ex)
Pieter Enis (afkorting P. Enis)

Link: http://www.3fm.nl/page/3fm09_schaamnaam