paket verstuurd niet aangekomen wat nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:09

Als er geen T&T opzit wordt het vaak lastig.Heb zelf ook wel eens gehad dat een "afwijkende" enveloppe verdwenen is die ik via de brievenbus had verstuurd.Nu lever ik dat in op het postkantoor...

Hier is het probleem dat ze de bussen af en toe laten legen door niet-TNT mensen en die maken er soms een potje van.Sommige bussen worden hier beroerd geleegt.

Als je iets via de brievenbus verstuurd moet dit ook op eigen risico gebeuren,ik zeg dat er wel bij.Je kunt eventueel afspreken dat je nog een week wacht en als er nog niets binnen is evt het geld terug geven...of een deel.

Versturen blijft altijd een risico en zelfs met T&T kan het misgaan...ben ook wel eens een pakket 5 dagen kwijtgeweest.Niemand wist ergens van,was ergens in het sorteerproces "verdwenen".Je moet dan een formulier invullen en na een dag of 10 gaan ze daar wat mee doen.Gelukkig stond dit pakket 5 dagen later geheel onverwachts voor de deur...geen boe of bah en geen registratie op T&T :?

Gelukkig weten ze mij wel te vinden als ik schijnbaar ergens te weinig postzegels op heb geplakt...waar dat heen was gegaan weet ik niet want ook daar stond niets bij.Dus hun policy erop nagehouden... "zonder volledige gegevens kan de klacht niet in behandeling worden genomen" :o O:)

Hoop dat je pakje nog aankomt,altijd erg naar als het misgaat :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:20

lique schreef:
misschien ligt het aan het weer? Ik zit ook al ruim een week te wachten op iets wat ik gekocht heb via bokt , ook ik hoor niks van de bewuste bokker , beetje jammer

Ik heb tijdens de eerste sneeuw een zadel via MP gekocht, 3 dagen later stond TNT op de stoep met mijn zadel!
Ook heb ik eens iets uit Duitsland besteld dat via zeeland naar het Deventer werd gebracht! Ook heel logisch :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:22

Tis maar net hoe je de route uitstippeld he...eerst wind mee en dan via het ijs weer terugglijden naar de juiste bestemming :P
Je mag ook wel wat verwachten voor dat geld he...maar goed dat je niet per km betaald :D

Alane

Re: paket verstuurd niet aangekomen wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:27

Dat is de reden waarom ik niet per brievenbus verzend, en ook niet wil laten versturen.
Onlangs ook, tegen de afspraak in, per brievenbus post iets ontvangen, grote scheur in de enveloppe.. gelukkig zat alles er nog in.

Het wordt met brievenbuspost zo'n welles nietus gedoe.... men zal niet de eerste zijn die wel verstuurd maar de ontvanger verteld niets ontvangen te hebben...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:34

Mijn moeder had vorig jaar ook iets besteld.
Dat kwam dus ook maar niet aan dus mijn moeder de webshop gemaild dat hij nog steeds niet binnen was.
Ze kreeg toen een nieuwe, als de andere nog zou komen moest ze die even terugsturen.
Ik denk dat het begin februari was toen ze de oude alsnog binnen kreeg.
Hij was bij elkaar bijna 2 maanden onderweg geweest..

Bij brievenbus post vind ik het altijd eigen risico.
Meestal pin ik en bewaar ik dus de pinbon.
Verstuur liever zelf met pakketpost, maar als het in een envelop moet dan pak ik het goed in.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:15

TNT praat me er niet van. ze hebben er laatst meer als een maand overgedaan om een enveloppe te versturen. Adres stond er goed op, evenals de afzender en meer als genoeg postzegels.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:18

ik zou igg niet het geld terug geven .. hij/zij heeft er waarschijnlijk zelf voor gekozen om het via de post te verzenden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:21

Wilawander schreef:
TNT praat me er niet van. ze hebben er laatst meer als een maand overgedaan om een enveloppe te versturen. Adres stond er goed op, evenals de afzender en meer als genoeg postzegels.

En wat wilde je daarmee zeggen dan.... :o :P

Tis alweer een tijdje geleden maar kan mij herinneren dat er toen een verjaardagskaartje bij iemand in de bus viel...moest strafporto over betaald worden.Tsja wat zal ik zeggen...50jaar eerder hoefde er immers minder postzegels op,zolang was dat kaartje namelijk onderweg geweest. |o
Dus jij met je maand mag nog je handjes dichtknijpen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:25

Binky_Zephyr schreef:
ik zou igg niet het geld terug geven .. hij/zij heeft er waarschijnlijk zelf voor gekozen om het via de post te verzenden

"Wettelijk" gezien is de verstuurder verantwoordelijk voor het pakket/post tot het moment dat het is afgeleverd/bezorgt is bij de ontvanger.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:44

Silence schreef:
Ik heb het nu ook.
Maar is in z'n geheel een rare kwestie.
Had van een bokker een dvd gekocht eind November.
Kreeg ik maar niet binnen. Gemaild, maar zij had dus een ban ondertussen. Na een tijdje kreeg ik mail van haar dat ze nogmaals een dvd had gestuurd. Ook zogenaamd niet aangekomen. Dus ik gemaild dat ik het een beetje raar vond, zou ze geld terug betalen. Ook dat heeft ze na eigen zeggen al 3x gedaan maar ook dat komt nooit aan.
Jeah right...ik geloof er niet meer in. Alleen in het feit dat ik mijn geld kwijt ben....

Ik had precies hetzelfde naja bijna dan..
Ik zou een dekje ruilen mijne netjes op de post gedaan en die kwam bij haar aan,
Dekje wat ik terug hoorde te krijgen nooit op de post gedaan. hoop gezeur van haar kant.
Dit speelde zo rond half december.

Afgelopen woensdag heb ik een brief naar haar ouders gestuurd ( meisje van 15 ) die ouders wisten hier niets vanaf
En prompt lag zaterdag mijn eigen dekje weer op de deurmat :=

Mjaa die was ook gebant alleen ik heb der kunnen vinden via hyves!
Maar goed heeft hier eigenlijk niet veel mee te maken :o

Zou niet zo goed weten wat je zou kunnen doen, misschien in overleg met degene waaraan je het op zou sturen?
tnt nog een x bellen of ze hem misschien kunnen achterhalen via het adres wat erop staat?
Best lastig zeg!
Laatst bijgewerkt door _MelisS op 01-02-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:46

DUDIEFOREVER schreef:
Waarom heb je het eigenlijk bij mensenwelzijn gezet? :+

Tenzij je kwijtgeraakte poststuk iets met lichamelijke klachten van jou te maken heeft :P?

Misschien zaten er lichaamsdelen in het pakketje? :')

Oke flauw :+
Moeilijke kwestie is dit, als ik de koper was zou ik graag mijn geld terugwillen, maarja dan ben jij je verkochte spul én het geld kwijt.. Kun je niet iets verhalen op TNT?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:54

Aranel schreef:
Moeilijke kwestie is dit, als ik de koper was zou ik graag mijn geld terugwillen, maarja dan ben jij je verkochte spul én het geld kwijt.. Kun je niet iets verhalen op TNT?

Nee,je kunt niets verhalen op de TNT,je hebt namelijk geen bewijs dat je iets verstuurd hebt en wat er in de enveloppe zat.Alleen met verzekerd verzenden kun je claimen tot (ik meen) E500,-
Bij gewone pakketverzending heb je alleen een T&T nummer waar ze naar kunnen zoeken maar verder ook niet :+ kortom... "living on the edge" :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:31

een pakketje voor mij van de kpn is ook 'kwijt'. TNT beweerd dat IK heb getekend voor ontvangst, ik heb de handtekening gezien en die is zeker NIET van mij :(

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:58

Ik heb het ook ooit meegemaakt... Enkele foto's kwamen pas een maand nadat ik ze verzonden had aan!!!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:09

Tinky12 schreef:
Aranel schreef:

Nee,je kunt niets verhalen op de TNT,je hebt namelijk geen bewijs dat je iets verstuurd hebt en wat er in de enveloppe zat.Alleen met verzekerd verzenden kun je claimen tot (ik meen) E500,-
Bij gewone pakketverzending heb je alleen een T&T nummer waar ze naar kunnen zoeken maar verder ook niet :+ kortom... "living on the edge" :P

idd
ik heb vandaag weer gebeld en precies zoals je zegt
je hebt geen bewijs
vind het enorm vervelend
ik heb al heel vaak paketten gestuurd ook via de brievenbus
dit is voor mij wel een leerschool
ik verstuur niks meer via brievenpost

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:13

Arabesk schreef:
een pakketje voor mij van de kpn is ook 'kwijt'. TNT beweerd dat IK heb getekend voor ontvangst, ik heb de handtekening gezien en die is zeker NIET van mij :(

Waarom zou je het dan nog aangetekend versturen?
Doen ze er nog iets mee?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:16

Weet je zeker dat de koper jou niks wijsmaakt?
Een pakketje verdwijnt écht niet zomaar

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar toen we er ons in verdiepten, gaf de koper uiteindelijk toe dat hij het pakketje had ontvangen maar iets anders verwachtte van het prouct!
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 01-02-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:17

Mede door een zoekgeraakte envelop en een zoekgeraakt pakketje verstuur ik voortaan alleen nog spullentjes op risico van de koper.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:20

unicorn_kiss schreef:

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar toen we er ons in verdiepten, gaf de koper uiteindelijk toe dat hij het pakketje had ontvangen maar iets anders verwachtte van het prouct!

heb er wel even aan gedacht
je gaat van alles denken
ik heb de 2 paketten tegelijk verstuurd
en ik kreeg een mail dat het ene paket wel was aangekomen
en van die andere vrouw dus niet
het is wel vreemd

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:22

cerescity schreef:
unicorn_kiss schreef:

heb er wel even aan gedacht
je gaat van alles denken
ik heb de 2 paketten tegelijk verstuurd
en ik kreeg een mail dat het ene paket wel was aangekomen
en van die andere vrouw dus niet
het is wel vreemd

even doorvragen niet meteen het geld terugstorten!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:34

Ik heb het nu ook al eens gehad. Eerst een keer een touwhalster via Bokt verkocht. Na een maand was de enveloppe nog niet binnen. Ik had het geld allang teruggestuurd, toen het alsnog binnen kwam. De koper was wel zo netjes om dat geld weer terug te sturen :) En 1x, waar ik nog steeds goed van baal, had ik een K&K bit verkocht. Hij was al voor veels te weinig weggegaan, maar die is dus ook nooit aangekomen. Misschien dat een postbezorger iets hoorde rammelen en het toen open heeft gemaakt. Ik heb toen nog een onderzoek laten doen, maar er is niets aangekomen. Dat geld heb ik toen ook teruggestort. Daar gaat je bit van 90 euro :(

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:47

Nou hebben jullie me bang gemaakt! :=
Ik heb zojuist een brievenbus pakketje opgestuurd, wel via een TNT loket, dus ik heb wel een pinbon van de portokosten..
Maar stel nou dat het zelfde gebeurd!

Wat Unicorn_Kiss zegt zou ook kunnen, al zou ik daar zelf nooit op gekomen zijn!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:41

Jullie maken mij nu ook een beetje bang, haha! Heb vorige week 2 dingen gekocht bij 2 verschillende bokkers... Als het maar wel goed gaat allemaal! :oo

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:31

Ik heb ruim 2 weken terug bij 2 verschillende bokkers iets gekocht.. Allebei gelijk geld overgemaakt, nog steeds niks ontvangen. De één reageerd niet eens en de ander reageerd sporadisch.. Spullen bij elkaar waren > 50 euro.. Als het deze week nog niet binnen is / ik geen echte duidelijkheid heb van de verkoper(s), moet ik even gaan bedenken wat ik dan ga doen. Want ik laat het er niet bij zitten.

Ga nu wel mijn vraagtekens zetten bij deze vorm van kopen.. Had altijd goede ervaringen, maar dit is gewoon een beetje jammer allemaal. Denk erover om spullen voortaan maar op te halen of naar een ruitersportzaak gaan. Want ik baal hier behoorlijk van :(

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 00:41

Bellona_K schreef:
Ik heb ruim 2 weken terug bij 2 verschillende bokkers iets gekocht.. Allebei gelijk geld overgemaakt, nog steeds niks ontvangen. De één reageerd niet eens en de ander reageerd sporadisch.. Spullen bij elkaar waren > 50 euro.. Als het deze week nog niet binnen is / ik geen echte duidelijkheid heb van de verkoper(s), moet ik even gaan bedenken wat ik dan ga doen. Want ik laat het er niet bij zitten.

Ga nu wel mijn vraagtekens zetten bij deze vorm van kopen.. Had altijd goede ervaringen, maar dit is gewoon een beetje jammer allemaal. Denk erover om spullen voortaan maar op te halen of naar een ruitersportzaak gaan. Want ik baal hier behoorlijk van :(

ja het is echt vervelend
ik ga het voortaan ook anders aanpakken
verzenden op eigen risico
of gewoon meer betalen en dan als pakket
goede les geweest overkomt me nooit meer
ik heb tnt post gebeld maar ze kunnen niks doen
voel me er ook rot onder want ik heb het pakket echt gepost