SSDesign schreef:Ja dat is inderdaad behoorlijk onbeschoft... Maar ik heb het wel eens anders meegemaakt in de bus. Ik zat in de bus van Uden naar Eindhoven en bij Gemert kwam er een mevrouw van ik denk een jaar of 50 - 60 de bus in. Er waren enkele stoelen nog vrij, maar mevrouw liep ze allemaal voorbij en kwam in het achterste gedeelte van de bus. Eerst bleef ze even staan en daarna begon ze iemand te commanderen dat die op moest staan. Oke prima, geen probleem als er nergens meer plaats is. Maar mevrouw bleef maar door zeuren, met hier en daar een scheldwoordje tussendoor. Hoe de jeugd van tegenwoordig wel niet was!!
Na enkele minuten geeft die jongen toch maar toe. Hij staat zijn plekje af aan de mevrouw, terwijl de bus nog steeds niet vol zat. Die jongen kon dus gewoon niet naast zijn vriendin zitten, omdat die mevrouw gewoon bijzonder brutaal was en geen genoegen nam met een andere zitplek. Vervolgens begint mevrouw uitgebreid te praten, op een nogal aparte manier. Zo vond ze het stom dat alle leerlingen/studenten vakantie hadden en zo had ze nog een hele hoop commentaar dat ze niet voor zich kon houden. Ook begon ze uitgebreid vragen te stellen aan het meisje waar ze naast zat. En alsof dat nog niet genoeg was, begon ze ook nog eens haar boterhammen uitgebreid te smeren en op te eten.
5 minuten voordat we bij de eindhalte waren, kwam er weer een plekje vrij (bus zat inmiddels wel vol). Dus die jongen komt direct naar die oude vrouw toelopen met de vraag of hij misschien weer naast zijn vriendin mag zitten. Het vrouwtje ging volledig uit haar dak!! Hoe hij het in zijn hoofd kon halen!! Echt belachelijk. Uiteindelijk heeft ze toegegeven en is ze toch maar ergens anders gaan zitten. Maar dit vond ik echt heel erg asociaal (net als de andere mensen in de bus die maar toekeken).
En ja dit is nog maar één van de ergernissen in het openbaar vervoer...
Oehw, dat kan ook. Is inderdaad absoluut niet netjes van deze mevrouw!
Breezke schreef:Ik ben het ook met je eens.
Ik reis zelf ook met de trein(Valkenburg naar Maastricht) en meestal zit de trein bomvol.
Laatst was er nog een mevrouw tegen de 40? die toch maar klaagde over te weinig zitplekken.
Ik had een plaatsje en vrij veel tassen bij me,sorry maar toen ben ik gewoon blijven zitten.
Iemand die er kerngezond uitziet kan naar mijn mening staan,ik betaal niet voor niets 70 euro per maand voor de trein.
Met je eens, voor een gezond iemand met een 'jonge' leeftijd ga ik ook niet staan. Echter voor minder mobiele mensen maak ik graag een plekje vrij. Waar ik het niet me je mee eens bent is dat je tassen overal neerpleurt. Mensen betalen voor een kaartje en hebben het recht ergens te zitten. Je tassen houd je maar op schoot, onder je stoel, voor je voeten of in het bagagerek.
RedPassion schreef:Ik wil het niet goedpraten en erger me ook aan het geduw bij in- en uitstappen, maar ik denk dat het feit dat er maar heel weinig in- en uitstaptijd is niet helpt.
Laatst was ik bij mijn zusje in Amsterdam en ik wilde rustig de tram instappen dus liet iedereen voorgaan. De deuren gingen halverwege de stroom mensen al bijna dicht en toen ik er eindelijk was stond ik voor een dichte deur.
Advies van mijn zusje was dus ook om 'gewoon' jezelf tussen die mensen te proppen. Ik vond het niks.

Als je met de trein gaat is er altijd genoeg tijd om in- en uit te stappen. Daarnaast kijkt er altijd een conducteur of er niemand meer tussen de deuren staat.
melsh schreef:Ik ga sowieso niet graag met het OV. En wat hierboven gezegd wordt, daar ga ik helemaal in mee... Ouderen denken er haast nooit over na dat ik als 17-jarige ook rugklachten kan hebben.
Kan je toch gerust aangeven? Toen ik met een zwaar gekneusde knie in de trein zat kon ik ook niet op staan voor anderen. Gewoon gezegt dat ik zelf niet mobiel was. En bij volle treinen gewoon aan (jonge) mensen gevraagd of ik misschien op hun plekje mocht zitten omdat ik niet mobiel genoeg was.