Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:29

hahaha moest erg lachen om de titel.. en de rest van je verhaal! :D

euhm.. dubbelzijdig tape erin misschien een oplossing??
of anders gewoon spanbandje eroverheen hihi

nee eerlijk, geen idee... draag ze nooit en de reden is.. ik kom er dus ook niet op vooruit!

succes!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:30

Als je je pumps aan hebt en je gaat op je tenen staan, kom je dan los van je pumps? Zo ja dan kan je de hakhoogte aan, zo nee dan is de hoogte van de hak nog te hoog voor je (kan je wel aan wennen maar lagere zijn dan geschikter).

Eerst slof je er thuis op rond, zodat je leert op de juiste manier je wreef aan te spannen, als dat rondklossen lukt dan kan je oefenen op het aangespannen houden van je wreef terwijl je je voet wel van de grond haalt.

Nu moet je een aangespannen wreef niet als een fitnessoefening zien maar het is een bepaalde spanning die je op je voet houdt zodat je de hele schoen overspant en deze aanblijft.

Het is een kwestie van oefenen als je er geen aangeboren talent voor hebt. Ik zelf ren ook dagelijks op mijn stiletto's naar de bus (en die schoenmaker zich maar verbazen over zo een geweldige klant) en als je vaak genoeg laat voor de bus bent wordt je daar ook een ware meester in, maar daarvoor kon je er al op lopen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:30

Ja hoor, een tie-rap er overheen :)) Héul charmant :P

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:31

Volgensmij heb je gewoon verkeerde pumps gekocht. :+

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:32

Ja vriendin van mij heeft dit ook, maar vooral door de vorm van haar voet dat ze iedere keer uit haar schoen stapt. Heeft nu ook met bandjes en dat gaat prima maar wil natuurlijk liefst zonder. Maar ze heeft al zo veel schoenen geprobeerd en het is haast onmogelijk bij haar ;) Nu weet ik natuurlijk niet hoe jouw vorm van de voeten is, maar het kan nog wel eens lastig worden :P

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:33

Joki: Ja, als ik op mijn tenen ga staan, kom ik los van de schoenen :) Dat is ook het hele probleem, ze lopen niet mee :+
Maar de hakhoogte is dus niet te gek voor mij, begrijp ik :) Dat is in ieder geval wat :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:49

even tussen 24 haakjes (((((((((((((((((((((((((:D)))))))))))))))))))
dan ken je ook vast t foutje wel dat je over een klinker weg hobbelt en je hak precies in zon gleuf blijft haken zodat je of zonder pump verder hobbelt of erger nog, met pump zonder hak.. hihihi

en ja die tie-ripjes hebben ze in hele moderne kleuren hoor!! :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:54

Ja,de enige tip is:blote voeten!!Met een klam zweetkakkertje plakken ze wel vast.Hahaaha!
Ik ben een ervaren pump loper en 11 cm is geen probleem indien ze van goede kwaliteit zijn,de H&M'ers zijn een crime.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:54

19LindA83 schreef:
oefenen, oefenen en oefenen.... en het liefst van echt leer...

da's de clou idd

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:55

dan is de hakhoogte in elk geval geschikt voor je. Nu dus nog de juiste spanning opbouwen op je wreef.

Een ongeschikte (lees te hoge) hakhoogte is zo lelijk als iemand er eindelijk mee heeft leren lopen, kunnen ze hun knie niet meer strekken (je moet ergens compenseren) en dan krijg je zo een kleuter-in-mama's-schoenen-effect

newmom dat gebeurt me in Amsterdam continue, dat je schoen in zo een gaatje blijft staan. Maar de ergste keer had ik het tijdens een sollicitatiegesprek in een oud gebouw. Ik loop vrolijk achter de recruiter aan en toen zat mijn schoen vast; heel aaaarg

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:56

Mijn geheim,...
Ik heb altijd zo'n apparte maat 40 is eigelijk te klein maar 41 te groot |o
Nu doe ik het volgende: Ik koop gewoon een maatje 40 dus net wat te klein, en dan doe ik er 2 nachtjes natte kranten in zo dat ze wat uitrekken. Ik heb geen blaren meer van het inlopen en mijn pumps zitten altijd perfect +:)+

En verder goed oefenen, begin op lage hakken en bouw het verder op

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:57

ambre schreef:
Ja,de enige tip is:blote voeten!!Met een klam zweetkakkertje plakken ze wel vast.Hahaaha!
Ik ben een ervaren pump loper en 11 cm is geen probleem indien ze van goede kwaliteit zijn,de H&M'ers zijn een crime.

De schoenen van H&M zijn inderdaad killers, die zijn zo onstabiel als de pest (om over de levensduur nog maar niet te spreken....)

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:14

Ik zie mensen grappen maken over tie raps etc maar ik kan je zeker aanraden om een brede veter of lint om je voet/wreef/pump te binden om te kijken of je er uberhaupt op kunt lopen. Ik heb ook een paar pumps die zich maar niet aan mn voeten willen hechten en daar bind ik gerust wat omheen, lange broek erover en niemand die het ziet! :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:15

newmom schreef:
dan ken je ook vast t foutje wel dat je over een klinker weg hobbelt en je hak precies in zon gleuf blijft haken zodat je of zonder pump verder hobbelt of erger nog, met pump zonder hak.. hihihi

Ongeveer: ik heb mijn leuke pumpies met bandje aangehad op een familiefeest. Stap ik uit de auto in de prut en ik zak zo achterover..... waren m'n hakken druk bezig in de zompige modder weg te zakken :D

*ziet tip van natte kranten en neemt tip met de veters ook zeker serieus* :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:16

Ik loop ook op alle hoogtes en breedtes weg... Tips, tsja moeilijk..

Stap eerst lekker binnenshuis rond. Als je nog onzeker bent en op straat gaat lopen, is het een garantie op blunders namelijk. Door je tenen iets omhoog te doen, voel je je wreef aanspannen en je hiel als het ware in de zool van je schoen zakken. Op die manier blijft je schoen veel beter zitten.
In het begin voelt dit zeer ongemakkelijk, maar na verloop van tijd wen je hier vanzelf aan en ontspant je voet ook steeds meer (zonder dat je pumps blijven staan :Y) )

Ga dan pas naar buiten, op vlakke ondergrond... klinkers is voor de meer ervaren pump-dragers ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:20

Elles schreef:
newmom schreef:

Ongeveer: ik heb mijn leuke pumpies met bandje aangehad op een familiefeest. Stap ik uit de auto in de prut en ik zak zo achterover..... waren m'n hakken druk bezig in de zompige modder weg te zakken :D

haha en vraag je dan maar af wat grappiger is; iemand die niet op pumps kan lopen of iemand die met pumps met weggezakte hak door de modder strompelt.. want dan krijg je wel een heel vreemde houding in zon schoen zonder hak.. is dat dan niet de befaamde ganzepas?? ;)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:23

Waar wij op dit moment om moeten lachen, is de ad die Google onder dit topic heeft gezet :D Erg behulpzaam, moet ik zeggen :P

Vanavond zitten er trouwens natte kranten in mijn pumps, dat snappen jullie wel :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:25

Panty's glijden juist naar mijn ervaring. Ik heb nu van die leren inlegzooltjes, maar dan alleen voor je voorvoet. Ideaal! Voorheen kon ik nooit pumps aan, het zat gewoon niet. Nu kan ik ze praktisch allemaal aan :) Ik heb die zooltjes gekocht bij m'n schoenmaker. Het zooltje bedekt zeg maar de hele zool voorin de pump, zonder dat je voet afknelt zoals soms het geval is bij die siliconen inleg dingen.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:29

ambre schreef:

Das meteen wat ik ook dacht :') Met een pantykousje in mn pumps slof ik er ook zó uit, met een klein kousevoetje daarintegen juist weer niet.

Wat ik meestal doe, als een maat kleiner nét te strak zit, tóch kopen :j Gewoon thuis inlopen met hele dikke sokken (ik noem het knuffelsokken :') van die pluizige dikke :j) Ook als je achter de computer zit, tv-kijkt ed. Zo vormen ze altijd prima naar mijn voet, heb er al meerdere mensen over gehoord. Dus wellicht helpt het ook bij jou :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:38

*maakt lijst*

- natte kranten
- leren inlegzooltjes
- knuffelsokken :')
- achterkant soepel buigen
- voorál binnen oefenen en niet de straat op gaan :D

Eerst maar wat nat papier erin proppen vannacht. Als ik hier blij op mijn nieuwe pumpies door de straten huppel, zijn jullie écht de eersten die het horen! :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:44

Angelita schreef:
Volgensmij heb je gewoon verkeerde pumps gekocht. :+

dat dus,
ik loop overal mee weg zonder bandjes(hakken tussen de 12 en 15 cm) maar had toevallig nu een paar die gewoon van me voeten afgleden ondanks de juiste maat... ligt dus echt aan de pump :)

Afbeelding
zelfs hier slip ik geen centimeter uit ondanks het enorme blok aan mijn voeten :))

oh ennuh:

Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 25-01-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:46

Oeh, die zijn wel HEUL erg gaaf! :))

edit: filmpje is fantastisch! :D Je kunt dus voor 9,99 dollar een hele video bestellen :') Zou dat mijn redding zijn? :D

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:47

Elles schreef:
*maakt lijst*

- natte kranten
- leren inlegzooltjes
- knuffelsokken :')
- achterkant soepel buigen
- voorál binnen oefenen en niet de straat op gaan :D

Eerst maar wat nat papier erin proppen vannacht. Als ik hier blij op mijn nieuwe pumpies door de straten huppel, zijn jullie écht de eersten die het horen! :))

Zulke dus :)) http://melissasworld.jmcg.org/Pictures/soft%20socks.jpg

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:48

trouwens, met leren lopen erop, gooi wat kleding op de grond en andere obstakels, gooi wat dingen op de trap, je moet leren ontwijken en evenwicht houden, thuis kan alles mooi egaal zijn, maar een uitstekende stoeptegel kan al je enkel kosten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:49

Ik hou van pumps. Kan er onwijs goed op sprinten, maar helaas, wandelen kan ik er ook niet op... Ik ga de tips van hier ook eens proberen.