Hulp gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:02

TS als je er zelf achter staat zou ik gewoon bij je vriendin blijven! Zou je vriendin denk ik ook wel erg fijn vinden. Toch een enorme steun.

Zelf ben ik er ook laat achter gekomen dat ik nu zwanger ben. na 13 weken wist ik het ongeveer. Ik vond het juist fijn dat de mensen in mijn omgeving normaal tegen me bleven doen, al ben je dan zwanger. Al gaan veel mensen een oordeel trekken en laten je stikken.

Als ik jou was zou ik gewoon normaal tegen je vriendin blijven doen en niet anders gaan gedragen nu ze zwanger is, ja er veranderen altijd dingen. Maar dat merk je vanzelf in de loop van tijd.

Ik merk dat ik veel volwassener ben geworden.

TS heel veel succes en hopen op een fijne zwangerschap verder met je vriendin! En wees blij dat jullie er nu achter zijn gekomen, kunnen jullie er nog een beetje na toe groeien met z'n 2en.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:03

Ik sluit mij aan bij Verootje en Duke..
EN je klinkt erg dappen en volwassen!
Knap van je dat je haar wilt helpen en niet er meteen vanaf ziet!

Ik wens jullie het beste toe en ook heel veel sterkte!
Ennuhhh Misschien een beetje raar maar... Gefeliciteerd met de kleine. Hopelijk is het helemaal gezond en zal alles goed komen.
Ook fijn dat haar ouders haar zoveel willen en kunnen steunen!

Malima

Re: Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:12

Hey meid,

Ik was ook 18 en ongepland zwanger, alleen ik had wel dan een relatie met de vader, een eigen huisje en alles op een rijtje maar dat doet er even niet toe.

Als je hulp krijgt uit de omgeving kan je een heleboel voor elkaar krijgen.

neem eens een kijkje op http://www.tienermoeders.nl

Daar zijn veel meer meiden die ongepland zwanger zijn geraakt en toch het beste proberen.

Ik zou goede afspraken maken en voor haar blijven opkomen en haar steunen.
Iedereen maakt fouten in zijn leven.

Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen.

Als je het geslacht weet en het een jongetje wordt heb ik misschien nog wel leuke spulletjes die je tegen een kleine prijs over mag nemen :)

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:27

Bedankt voor alle reacties!
Ga het zo allemaal even beantwoorden.

Ik kom net terug van de echo.
En het wordt een meisje!!

Stiekem wilde ze dat ook. :)
Ik kon er niks aan doen maar ik ben verliefd geworden, op dat kleine mensje in haar buik.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:38

gefeliciteerd dan maar :D Hopelijk kan je andere spulletjes vinden voor haar goedkoop :) moet je zoeken op marktplaats of op die tienermoeders site ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:43

Jeetje al 6 maanden..
Ik zou als ik jou was zeker niet stoppen met jullie relatie ;)
Probeer gewoon het beste ervan te maken, als jullie gek op elkaar zijn dan komt het wel goed :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:43

Gefeliciteerd :) Bijzonder de echo of niet?

Misschien hebben familieleden van haar ook nog wel wat, zo ben ik aan bijna al mijn spullen gekomen :)

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:45

B_rOwny schreef:
Gefeliciteerd :) Bijzonder de echo of niet?

Misschien hebben familieleden van haar ook nog wel wat, zo ben ik aan bijna al mijn spullen gekomen :)

Zeker bijzonder. Heel apart. Ik ben er toch dicht bij betrokken, maar ik hou nu al van dat klein mensje.
Echt bizar.

De spulletjes komen helemaal goed, ze is al met d'r ouders bezig. De kinderwagen is al besteld.
Raar hoor, ik zie het allemaal nog niet zo voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:49

een meisje! leuk!!!!

Je zal waarschijnlijk nog wel het idee hebben, dat je met je hoofd in een waas bent beland. alsof het allemaal een droom is en geen werkelijkheid. en voor je vriendin natuurlijk al helemaal.
Fijn dat haar ouders zo meedenken, leven en helpen.

heel veel succes de komende tijd! (ga je nog een klein verrasing-kje voor dr kopen?? :o )

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:54

Share schreef:
een meisje! leuk!!!!

Je zal waarschijnlijk nog wel het idee hebben, dat je met je hoofd in een waas bent beland. alsof het allemaal een droom is en geen werkelijkheid. en voor je vriendin natuurlijk al helemaal.
Fijn dat haar ouders zo meedenken, leven en helpen.

heel veel succes de komende tijd! (ga je nog een klein verrasing-kje voor dr kopen?? :o )

Ja, ben er eigenlijk wel blij mee. Daar schrik ik van. Maar ik ben al redelijk aan het accepteren dat er geen weg meer terug is.
Het is nog een beetje een roes. Maar ze is een bikkel. We moeten genieten van de kleine positieve dingetjes, denk ik.
Anders wordt het onmogelijk. Haar ouders zijn ook nog steeds in shock, die zitten ook niet te wachten op een kleine. Maarja.

Ik wil wel, maar heb geen idee wat. :)

Het doet me goed, dat iedereen zo meedenkt.
Bedankt!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:57

@ B_rOwny

Ik zie nu pas je avatar eigenlijk. Gek dat jij al een buikje hebt, en mijn vriendin toch ook al ruim 24 weken is.
De baby is wel erg klein, maar de doktors zeiden dat dat niet ernstig is.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:12

Op die foto was ik 30 weken, bij mij is het ook pas later gaan groeien. toen ik ongeveer 19 weken was kon je het een klein beetje zien. maar leek ik eerst gewoon wat dikker geworden. Bij de 22 weken is het pas echt gaan groeien.

Misschien is het wel leuk om een klein setje kleren te halen voor haar?
weet je ook wanneer ze is uitgerekend? Als ik een meisje krijg (weet nog niet wat ik krijg) dan kan je dat zo overnemen. Qua kleren. Heb ook heel veel kleertjes dat voor jongen en meisje kan. Ook allemaal kleine maten, als mijn beeb er uit is. mag je dat ook overnemen als je wil. Ik ben toch al een dag over datum.

Maar vind het wel super van je hoe je het oppakt! Je hoort genoeg andere verhalen.

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:43

Ik ben al aan het internetshoppen voor kleertjes. :)
Damn, wat hebben baby's veel nodig. Whole new world.

Dankjewel. :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:02

Baby's hebben veel nodig inderdaad. Hoe reageert je vriendin er verder opeigenlijk? Hoe vond zei de echo?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:07

Ik zou er zeker niet mee stoppen met jullie relatie!! :) Wel leuk zeg een meisje! :D

Heel veel plezier dalijk met z'n 3e ! :) :)

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:12

B_rOwny schreef:
Baby's hebben veel nodig inderdaad. Hoe reageert je vriendin er verder opeigenlijk? Hoe vond zei de echo?

Ze moest huilen. Het was ook zo schattig om te zien. Ze was er echt stil van, net als ik.
Besef het nog steeds niet helemaal.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:36

Nobody_ schreef:

6 maanden is natuurlijk al ver om het te merken, maar ik denk wat jij meemaakt toch een beetje hetzelfde is als alle (aanstaande) vaders en lesbi-moeders ooit hebben meegemaakt: het feit dat er in jouw grote liefde een klein mensje groeit. Ikzelf heb daar, toen ik zwanger was dus, ook aan moeten wennen en de tweede keer net zo! :D Dat is dus niet uitsluitend voor tieners! Mijn man was echt in de wolken en kon het ook niet geloven.

Ik vind het hartverwarmend zoals ik jou erover hoor vertellen. Die vriendin boft met jou! En 2 vrouwen kunnen prima kinderen opvoeden. Hier op school een prachtvoorbeeld van een echt meidengezin: 2 vrouwen, 1 dochter van ik geloof 10 en een meidentweeling van nu 2 geloof ik.

Ook volwassenen die voor de eerste keer zwanger zijn weten het allemaal nog niet, of beter gezegd: dan weet je nog helemaal niks! Er is geen handboek voor, geen stappenplan niks. Elke kindje is uniek, elke zwangerschap ook. Natuurlijk zijn jullie ook nog erg jong daarbij, maar jullie hebben elkaar om te steunen en haar ouders (wat vinden die van jou ervan? Die worden dus ook opa en oma?) En als jullie van elkaar houden en ervoor gaan gaat het jullie gewoon lukken.

Nog iets: Ga niet te ver vooruit denken. Over wat als dit en dit. Er zal vraagtekens gezet worden bij jullie leeftijd, jullie prille relatie. Maar he: Er zijn ook stellen die na 40 jaar huwelijk uit elkaar gaan. Je kunt niet in de toekomst kijken. Dus maak er nu wat van, ga ervoor als dat goed voelt en dan zie je wel wat de toekomst brengt. Net zoals het voor alle andere volwassenen geldt. Want ook wij hebben allemaal wel eens (of meerdere keren) met onze handen in het haar gezeten van: hoe moeten we nu verder? Met je relatie, je kindje, tegenslagen etc. En ook wij hebben geen handboek of glazen bol.

Geniet! Je leeft maar 1 keer (of in elk geval dit leven voor diegenen heir die anders denken...)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:39

gewoon er voor gaan!
je bent toch gek op haar?
Wat is het probleem dan?
En het kleintje heeft straks gewoon twee moeders...leuk toch?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:40

Beiden gefeliciteerd, Jullie zijn beiden gewoon mama en papa te gelijk. Over je relatie, ik zal er gewoon voor gaan! als je zo gek op elkaar bent redden jullie dit ook wel. Jij gaat lekker je studie afmaken zodat je straks kan werken en jullie zonder ouders in de toekomst zelf voor het kindje kunnen zorgen.. Meiden zet hem op!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:43

Zilfstar schreef:
Nobody_ schreef:

6 maanden is natuurlijk al ver om het te merken, maar ik denk wat jij meemaakt toch een beetje hetzelfde is als alle (aanstaande) vaders en lesbi-moeders ooit hebben meegemaakt: het feit dat er in jouw grote liefde een klein mensje groeit. Ikzelf heb daar, toen ik zwanger was dus, ook aan moeten wennen en de tweede keer net zo! :D Dat is dus niet uitsluitend voor tieners! Mijn man was echt in de wolken en kon het ook niet geloven.

Ik vind het hartverwarmend zoals ik jou erover hoor vertellen. Die vriendin boft met jou! En 2 vrouwen kunnen prima kinderen opvoeden. Hier op school een prachtvoorbeeld van een echt meidengezin: 2 vrouwen, 1 dochter van ik geloof 10 en een meidentweeling van nu 2 geloof ik.

Ook volwassenen die voor de eerste keer zwanger zijn weten het allemaal nog niet, of beter gezegd: dan weet je nog helemaal niks! Er is geen handboek voor, geen stappenplan niks. Elke kindje is uniek, elke zwangerschap ook. Natuurlijk zijn jullie ook nog erg jong daarbij, maar jullie hebben elkaar om te steunen en haar ouders (wat vinden die van jou ervan? Die worden dus ook opa en oma?) En als jullie van elkaar houden en ervoor gaan gaat het jullie gewoon lukken.

Nog iets: Ga niet te ver vooruit denken. Over wat als dit en dit. Er zal vraagtekens gezet worden bij jullie leeftijd, jullie prille relatie. Maar he: Er zijn ook stellen die na 40 jaar huwelijk uit elkaar gaan. Je kunt niet in de toekomst kijken. Dus maak er nu wat van, ga ervoor als dat goed voelt en dan zie je wel wat de toekomst brengt. Net zoals het voor alle andere volwassenen geldt. Want ook wij hebben allemaal wel eens (of meerdere keren) met onze handen in het haar gezeten van: hoe moeten we nu verder? Met je relatie, je kindje, tegenslagen etc. En ook wij hebben geen handboek of glazen bol.

Geniet! Je leeft maar 1 keer (of in elk geval dit leven voor diegenen heir die anders denken...)

Ik word beladen met hele geruststellende smsjes van m'n vriendinnetje. Zij beseft ook dit een moeilijke tijd gaat worden,
ze zegt zelf letterlijk 'We hebben tijd nodig, ik zorg voor 'n hoop onzekerheid nu.'
Haar ouders laten mij nog niet helemaal toe, ze vinden het moeilijk dat ik er ook in verwikkeld ben.
Ik zal haar ook de komende week waarschijnlijk niet zien, wat het wel moeilijk maakt.
Maar al dit goede advies, doet me goed. :)

Bedankt!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:59

Tja voor haar ouders is het natuurlijk ook een schok, zij worden opeens opa en oma.. Gewoon de tijd geven dan komt dat ook wel goed.
Gefeliciteerd en geniet van de komende tijd en de kleine meid, als ze maar gezond is, dat is het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:05

Jeetje ik kan me goed voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Het is natuurlijk niet niets.

En wow, wat een prachtige volwassen afwegingen en beslissingen maak je al! Respect!

Ik zou zeggen: ga er gewoon voor.
Geniet ervan.

Tja, het is dan misschien een uur uit elkaar... maar liefde kan alles overbruggen :)
Ik heb de eerste 1,5 jaar met mijn partner ook ruim 1,5 uur uit elkaar gewoond. Ging prima. Wel even doorzetten.
Inmiddels wonen we samen, en dat gaat heerlijk!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:33

Wat 'n fijne reacties allemaal. Hier haal ik echt veel steun uit!

Ik heb m'n meisje vandaag even snel gezien. Ik heb wel 1000x gehoord hoe blij ze is dat ik haar niet laat zitten. We hebben gewoon het geluk dat haar ouders een groot deel van de zorg op zich willen nemen, zodat zij er niet alleen voorstaat. Want met z'n 2e een kindje opvoeden als 18-jarigen, dat gaat niet.

Haar ouders vinden het erg moeilijk dat ik er in verwikkeld zit, maar ze hebben me persoonlijk gezegd dat ze het me niet kwalijk nemen en blij zijn dat ik zo'n steun ben voor hun dochter.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Nu gewoon lekker haar verwennen, want het kindje moet aansterken van de doktor, ze is echt te klein.

:)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:43

Jeetje wat een verhaal !
Ik heb ook 2 kindjes en ben 2x zwanger geraakt terwijl het niet in de planning zat , ja stom kun je denken !!
Gewoon door de pil heen de 1e keer , de 2e keer door andere anticonceptie heen .( pappa was mijn vriend toen )
Ben hierdoor niet minder blij met mijn liefjes , maar een schok is het wel ... Maar als dat kleine hummel straks geboren is , is alles goed , dat maakt zoveel goed zo,n kleintje aankijken ...
Ik heb een meisje en een jongen ( heb de hele babyuitzet nog , dus kunnen jullie nog wat gebruiken , laat het maar weten , doe het net zo lief naar een bokker voor een beschaafd prijsje als op MP )
Succes de komende tijd

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:19

Hoe gaat het nu met jou en je vriendin? Heb je het je eigen ouders ook al verteld?