Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
B_rOwny schreef:GefeliciteerdBijzonder de echo of niet?
Misschien hebben familieleden van haar ook nog wel wat, zo ben ik aan bijna al mijn spullen gekomen
Share schreef:een meisje! leuk!!!!
Je zal waarschijnlijk nog wel het idee hebben, dat je met je hoofd in een waas bent beland. alsof het allemaal een droom is en geen werkelijkheid. en voor je vriendin natuurlijk al helemaal.
Fijn dat haar ouders zo meedenken, leven en helpen.
heel veel succes de komende tijd! (ga je nog een klein verrasing-kje voor dr kopen??)
Nobody_ schreef:Besef het nog steeds niet helemaal.
Zilfstar schreef:Nobody_ schreef:Besef het nog steeds niet helemaal.
6 maanden is natuurlijk al ver om het te merken, maar ik denk wat jij meemaakt toch een beetje hetzelfde is als alle (aanstaande) vaders en lesbi-moeders ooit hebben meegemaakt: het feit dat er in jouw grote liefde een klein mensje groeit. Ikzelf heb daar, toen ik zwanger was dus, ook aan moeten wennen en de tweede keer net zo!Dat is dus niet uitsluitend voor tieners! Mijn man was echt in de wolken en kon het ook niet geloven.
Ik vind het hartverwarmend zoals ik jou erover hoor vertellen. Die vriendin boft met jou! En 2 vrouwen kunnen prima kinderen opvoeden. Hier op school een prachtvoorbeeld van een echt meidengezin: 2 vrouwen, 1 dochter van ik geloof 10 en een meidentweeling van nu 2 geloof ik.
Ook volwassenen die voor de eerste keer zwanger zijn weten het allemaal nog niet, of beter gezegd: dan weet je nog helemaal niks! Er is geen handboek voor, geen stappenplan niks. Elke kindje is uniek, elke zwangerschap ook. Natuurlijk zijn jullie ook nog erg jong daarbij, maar jullie hebben elkaar om te steunen en haar ouders (wat vinden die van jou ervan? Die worden dus ook opa en oma?) En als jullie van elkaar houden en ervoor gaan gaat het jullie gewoon lukken.
Nog iets: Ga niet te ver vooruit denken. Over wat als dit en dit. Er zal vraagtekens gezet worden bij jullie leeftijd, jullie prille relatie. Maar he: Er zijn ook stellen die na 40 jaar huwelijk uit elkaar gaan. Je kunt niet in de toekomst kijken. Dus maak er nu wat van, ga ervoor als dat goed voelt en dan zie je wel wat de toekomst brengt. Net zoals het voor alle andere volwassenen geldt. Want ook wij hebben allemaal wel eens (of meerdere keren) met onze handen in het haar gezeten van: hoe moeten we nu verder? Met je relatie, je kindje, tegenslagen etc. En ook wij hebben geen handboek of glazen bol.
Geniet! Je leeft maar 1 keer (of in elk geval dit leven voor diegenen heir die anders denken...)