Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 03:07

Ik zou nooit van mijn leven een open relatie willen, maar vind een open relatie wel mooi. Eigenlijk niets anders dan een monogame relatie je deelt alletwee een gevoel van alleen met elkaar of delen zonder dat je kwetst.
Dus begrijp je wel, alleen zou niet zeggen dat de band sterker is, het is gewoon een andere manier of andere kijk op dingen. Soort zoekt soort uiteindelijk.

Jenkins

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 03:51

Ik zou ook absoluut geen open relatie willen. Zou echt niet willen dat mijn vriend met andere vrouwen het bed deelt of ik met een andere man.
Jij zit dan ook aan datzelfde lichaam als dat andere mens...
Zou echt niet snappen hoe je een open- relatie kunt hebben, dan geef je toch niks om elkaar?
Sex is iets tussen je partner en jij, je lichaam zeg maar enigszins van je partner. En als je dus sex heb met iemand anders dan dat je een relatie hebt, geef je imo je lichaam aan de ander.
Misschien als je het zo afspreekt met je vriend, dat jullie beide sex hebben met een ander, is het mogelijk. Maar ik vind dan niet dat je over een relatie kan spreken.
En dat sommige zeggen, dat de mens niet monogaam is, dat is dan wel zo, maar zie het vaker als een smoes om vreemd te gaan :P
En dit is mijn mening he, andere zullen er anders over denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 04:17

Ik vind ten eerste het beginbericht nogal veroordelend geschreven naar koppels die voor elkaar kiezen en niet voor elkaar en nog 20 anderen...

Ik zou absoluut geen open relatie hebben, ik ben tevreden met mijn vriend en ik heb absoluut geen behoefte aan iemand anders zijn lichaam.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 04:47

Ik zou het absoluut niet kunnen en ook niet willen.
Moet er niet aan denken dat ik 's avonds met een huilende baby zit en meneer niet gestoord wenst te worden omdat hij druk is met z'n wipkip. Nee bedankt :D

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 05:56

Ik wil zeker geen open relatie. Mijn vriend vaart, is 4 weken weg en 4 weken thuis. Dus "technisch gezien" heeft zowel ik als hij genoeg mogelijkheden om vreemd te gaan. Maar we doen het niet (ik in ieder geval niet, neem aan hij ook niet) Mijn uitgangspunt is: als ie vreemd gaat, gaat ie met dezelfde vaart de deur uit, als dat ie er mee binnen is gekomen. Maar of dat in de praktijk ook zo zal gaan....je hebt toch een band, houden van enz enz...misschien dat ik dat toch allemaal niet zou willen opgeven, en hem een 2e kans zou willen geven. MIsschien zelfs nog een 3e, maar daarna is voor mij de rek er toch wel uit...

Ik denk dat je pas over zoiets kan oordelen, als je in die schoenen hebt gestaan. Ik hoop dat het nooit zo ver komt. Zo wel, dan zie ik dan wel hoe ik mij er onder voel. Het vertrouwen zou in ieder geval een flinke deuk krijgen. Ik zal in ieder geval nooit bewust voor een open relatie kiezen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:41

Vreemdgaan binnen een relatie vind ik niet acceptabel..
als je meerdere mensen wil proberen moet je maar vrijgezel blijven..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:49

Van mn leven niet!
Ik weet zeker dat ik dat niet zou kunnen verkroppen, weten dat MIJN vriend bij een ander in bed ligt, vreselijk.
Daarnaast heb ik daar zelf ook echt nul behoefte aan, iets met iemanders.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:53

Open relaties zijn echt niets voor mij. Het mooie van een relatie vind ik juist dat je je aan elkaar overgeeft, dat je samen door dik en dun alles deelt. Op seksueel gebied, maar ook op emotioneel gebied. Dat de een even geen zin heeft of zelfs ziek is, geeft geen reden dat de ander vreemdgaat.

Als mijn vriend een ander zoent of zelfs seks heeft, staat hij er alleen voor hoor. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem te steunen.

Gelukkig zijn dit niet alleen mijn gedachtes, maar ook die van mijn vriend ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:24

Zoals TS zegt, respect voor de mensen die wel een open relatie kunnen hebben.

Ik zou het zelf nooit kunnnen. Ik ben daar te jaloers en te onzeker voor, ik zou altijd bang zijn om onder te doen voor de scharrel van mijn vriend. Misschien dat ik het minder erg zou vinden als hij een keer een prostituee bezocht, dat is puur een dienst, zonder het risico dat hij een nieuwe relatie aangaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:52

Nee hoor, niks voor mij.. Mijn vriend grapt wel eens over een trio, maar mijn antwoord is dan standaard: Prima, maar niet met mij en daarna ook niet meer met mij ;) A. ik ga niet met een ander wijf in bed liggen en B. ik zou er niet tegen kunnen dat mijn vriend iets met een ander doet..
Verder ben ik helemaal niet jaloers en wantrouwend aangelegd, maar echt weten dat ie met een ander ook wat doet zou ik niet trekken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:00

In een open relatie doe je de deur ook open voor een eventuele verliefdheid. Intiem zijn met elkaar schept een band en volgens mij stranden open relaties altijd daarop, één van beide gaat voor een scharrel.
Open relatie lijkt mij dus helemaal niks, je kiest voor elkaar en dat breng je niet in gevaar. Als het goed is heb je die behoefte ook niet en heb je het leuk met elkaar.
Een slippertje is weer wat anders, ik denk dat heel veel jonge mensen nu zeggen dat de relatie dan meteen over is. Maar stel je hebt al 20 jaar een relatie en kinderen en er gebeurd dan iets, ik weet niet hoe ik er dan over zou denken, zolang er tenminste maar geen relatie en verliefdheid in het spel is.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:01

No Way..ik ga mijn vriendje echt niet delen..vreemdgaan is echt niet acceptabel!
Als die niet genoeg heeft aan 1 meisje moet die lekker vrijgezel blijven dan kan die doen wat die wilt..
Als je echt van iemand houd enzo dan heb je aan 1 iemand genoeg..de ware dan dus :D

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:04

Momenteel zou ik het niet willen, maar ik kan me goed voorstellen dat als mijn vriend en ik jaaaaaaaaaaaaaaaren bij elkaar zijn, dat je dan wel eens "behoefte" hebt aan een ander. Tegen die tijd wil ik dat gerust bespreekbaar maken.

Dat je met een ander t bed in duikt maakt niet dat je minder van je vaste partner houdt. Ik denk zelfs dat het je relatie kan verrijken. Natuurlijk moeten er wel goede afspraken gemaakt worden. En als je partner dan toch verliefd wordt op die ander ? Tja... dat kan ook gebeuren zonder dat ze seks hebben. Risico van t vak ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:12

Maar Janne, een 'normale' relatie...is daar de kans op verliefdheid dan niet? Die is net zo groot lijkt me, misschien nog wel groter.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:13

patos schreef:
Zoals TS zegt, respect voor de mensen die wel een open relatie kunnen hebben.

Ik zou het zelf nooit kunnnen. Ik ben daar te jaloers en te onzeker voor, ik zou altijd bang zijn om onder te doen voor de scharrel van mijn vriend. .

dit heb ik dus ook :j

ik ben gewoonweg echt te jaloers! en ik moet dan echt niet weten wie het is, want ik kan dan echt een loeder zijn
en ja dat durf ik eerlijk over mijzelf te zeggen :o :P

nee gaat voor mij nooit werken al begrijp ik de mensen die het wel kunnen wel hoor :j
ik snap best dat je een partner voor het leven wilt (emotionele band) en soms een spannend verzetje wil hebben

ik wil zelf geen spannend verzetje omdat ik het mijn partner dus niet zou kunnen gunnen doordat ik dan toch te jaloers ben en dan vind ik het niet eerlijk om het wel te gaan doen, dus houden we het maar lekker op monogaam :j

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:16

Nee.
1. Wij zijn beide vreselijk jaloers.
2. Als je echt van elkaar houd ga je alleen voor elkaar, en hoef je met geen ander het bed te delen.
3. Ik wil ook alleen maar mijn lieve vriendje :)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:16

Niks mooiers dan 2 personen die bewust voor elkaar kiezen en ook echt voor elkaar gaan op zowel emotioneel als lichamelijk gebied. Ik en mijn vriend zijn al ruim 8 jaar samen (ben net 25) en hebben er bewust voor gekozen om monogaam te zijn. Wij kunnen allebei liefde op emotioneel en lichamelijk gebied niet los van elkaar zien. Waarom zou je hunkeren naar andermans lichaam? Dat kan ik niet begrijpen.

Het is juist het ultieme om steeds dichter naar elkaar toe te groeien, zowel op emotioneel gebied als op het gebied van seksueel contact. Als je elkaar beter kent op dit laatste vlak, wordt het juist telkens beter en als je emotioneel ook heel dicht bij elkaar staat, dan is dat toch juist het mooiste wat er is, want sex is dan niet alleen lichamelijk (als je snapt wat ik bedoel).
Laatst bijgewerkt door SorayaDL op 16-01-10 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:23

Kanelly: dat lijkt mij niet. Ik denk niet dat je eerder verliefd wordt als je trouw bent aan één persoon (lijkt me erg onlogisch) dan als je open staat voor relaties naast degene die je al hebt.
Bovendien is het bewezen dat je tijdens sex bindingshormonen uitscheidt naar elkaar om de relatie te versterken, dus ook bij scharrels.

Ik vind sex iets heel erg intiems dat je niet met zomaar iemand deelt en een open relatie zou dus ook niet in mijn woordenboek voorkomen.
Ik vraag me ook af waarom je andere mensen naast je eigen partner nodig zou hebben, het lijkt mij als je het goed hebt samen dat het niet nodig is en dat je beter de tijd in je eigen partner kan investeren.
Ik heb wat mensen voorbij zien komen met open relaties die bijna allemaal stuk gingen. Meestal is het een open relatie omdat één partner een te groot ego heeft en gebrek aan trouw, de andere schikt maar om die persoon niet te verliezen en gaat uiteindelijk naar iemand die wel trouw is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:25

ik ben stellig van mening dat niemand van iemand is :) Niemand is iemands bezit.......

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:26

Een aantal jaren geleden leek een open relatie me wel spannend, maar nu denk ik daar anders over. Als je samen met een partner wilt zijn, dan ook echt samen, zonder de behoefte aan anderen te hebben, fantasieën hebben we allemaal, hoeft toch niet in de praktijk gebracht te worden, toch...
Mensen zijn natuurlijk vrij om te doen en laten wat men wilt, en parenclubs gedijen bij mensen met een open relatie, maar mij niet gezien. (Terwijl ik vroeger best eens wilde gaan kijken, nu hooguit als muisje)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:27

KiWiKo schreef:
ik ben stellig van mening dat niemand van iemand is :) Niemand is iemands bezit.......

dat klopt helemaal :j

maar als mijn vriend met deze stelling zou komen dan zou ik zeggen: je hebt gelijk mop, maar ook ik heb eigen keuze over mijn leven en lichaam, als jij met een ander gaat dan wil ik je niet meer dus daaaaaaaaag :wave:
;)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:31

ikdoemaarwat schreef:
KiWiKo schreef:

maar als mijn vriend met deze stelling zou komen dan zou ik zeggen: je hebt gelijk mop, maar ook ik heb eigen keuze over mijn leven en lichaam, als jij met een ander gaat dan wil ik je niet meer dus daaaaaaaaag :wave:
;)

_O- Haha precies!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:37

ikdoemaarwat schreef:
KiWiKo schreef:

;)

precies :) dan kies jij ervoor om hem wel zijn vrijheid te gunnen en zo hoort het. Niemand kan een ander verbieden om binnen een keurslijf te lopen dat deze niet wil :) en dan moet je inderdaad afscheid nemen :) als je daar niet mee om kan gaan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:40

KiWiKo schreef:
precies :) dan kies jij ervoor om hem wel zijn vrijheid te gunnen en zo hoort het. Niemand kan een ander verbieden om binnen een keurslijf te lopen dat deze niet wil :) en dan moet je inderdaad afscheid nemen :) als je daar niet mee om kan gaan

jaaaa zo nuchter ben ik nog wel :j ;)

maargoed mijn vriend is dus net zo jaloers als ik en draagt dezelfde mening (gelukkig)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:43

KiWiKo schreef:

Precies. En als je er wel mee kunt omgaan en je denkt er allebei hetzelfde over... Waarom zou een ander dat dan moeten veroordelen? Waarom zou een ander moeten bepalen dat je 'dus niks om elkaar geeft'? Het is toch jullie relatie en niet die van een ander? Als jullie er zelf maar happy bij zijn.

Maar dat geldt IMO voor alles: kinderwens, wel/geen eigen bezigheden, geldkwesties... Het ene stel gaat er zo mee om en het andere stel zo. Zolang dat geen problemen oplevert voor beide zie ik het probleem niet. :)