Zij wel maar ik niet . . . .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:12

Heb wel een tussenstop gehad hoor, alleen heb in Italië gewoond en daar is dat cultuur. Een glaasje wijn meedrinken, zo hoorde dat. Terug in NL hadden mijn ouders er plotseling wel moeite mee, en op de basisschool had ik er verder geen behoefte aan.
En nu vind ik het lekker en gezellig en ik drink echt niet extreem veel. Ik ben niet lid van de comazuip-jeugd :P Maargoed, ik zou niet zeggen: hoppa! Drinken omdat het erbij hoort.
Zeker niet als je nog onder de 16 bent, en 16 is al niet oud.
Ik wist in het begin de risico's niet, nu wel..

En natuurlijk: alleen drinken omdat je het drankje lekker vindt, niet omdat je dronken wilt worden om lol te hebben. Dat is echt het domste wat je kunt doen, en straks kun je geen lol meer hebben op een feestje zonder drank.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:17

XellenX:
Met stappen of op feestjes heb ik nooit gedronken. Doe ik nu nog niet. Als ik alcohol drink doe ik het in het weekend thuis. Toen ik nog ging stappen was ik zonder alcohol veel gestoorder dan ik ooit zou zijn geweest met alcohol. Ik ging volledig uit mijn dak op de dansvloer. Hoe vaak ik te horen heb gekregen dat ik behoorlijk dronken was............ ik kan ze niet meer tellen. Maar toch knap dat je dronken wordt van spa-blauw of cola/cola-light.
Dus meis die alcohol heb je helemaal niet nodig. Wees jezelf en ga gewoon uit je dak en heb dikke po-ep aan de rest van de wereld, wel of niet drinkend.

Tictac_

Re: Zij wel maar ik niet . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:34

@rainbow8: Dank je voor je advies je hebt eigenlijk helemaal gelijk :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:44

Ik ben 18 en de enige alcohol die ik gebruik is voor het avondeten. (wijnsausjes, marinades *D ).
Maar ook dat telt niet, want zodra je alcohol kookt, is het verdwenen.

Jammer dat de ts zich zo min voelt, als ik haar was geweest had ik gewacht tot ik een goed zelfbeeld had.
Bovendien, gaat ze nu drinken om erbij te horen, dan merkt ze ook dat ze zich geweldig gaat voelen met wat alcohol op.
Dan is het nog maar de vraag of ze bij een verslaving uit de buurt kan blijven :).

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:48

ga gewoon uit zónder te drinken :S Wat is er nou zo moeilijk aan om van de alcohol af te blijven?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:09

Ik ben 15 wordt in april 16 en mijn vriendinnen zijn nu ook 16 of bijna 16. Merk dat ze ook al meer drinken als ik, op feestjes drink ik wel 2/3 glaasjes maar ben nooit dronken ofzo. En die vriendinnen zijn op een feest soms de weg kwijt nou ik kan er dan om lachen wat ze allemaal uitkramen want ik weet dat dan nog en zij niet :P
Verder drink ik thuis nooit.
Paar maanden geleden mocht ik mijn eerste breezer nou ik vond het echt niet lekker :P

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:33

danielle_x schreef:
Ik ben 15 wordt in april 16 en mijn vriendinnen zijn nu ook 16 of bijna 16. Merk dat ze ook al meer drinken als ik, op feestjes drink ik wel 2/3 glaasjes maar ben nooit dronken ofzo. En die vriendinnen zijn op een feest soms de weg kwijt nou ik kan er dan om lachen wat ze allemaal uitkramen want ik weet dat dan nog en zij niet :P
Paar maanden geleden mocht ik mijn eerste breezer nou ik vond het echt niet lekker :P

En heb je hem toen toch opgedronken? (gewoon benieuwd hoor)
Dat is het belangrijkste vind ik, dat je het echt lekker vind en dan lekkerder dan niet-alcoholische dranken. bijvoorbeeld: ik vind malibu cola/gewoon een biertje lekkerder dan bijvoorbeeld een gewone cola dus drink ik dat liever tijdens uitgaan. Als je gewone cola (ik noem maar een voorbeeld) eigenlijk lekkerder vindt, blijf dan bij jezelf en drink dat.
Het kan best zijn dat je de drank totaal niet voelt trouwens, maar het doet alsnog wat met je ;)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:36

Jaimyliefje schreef:
danielle_x schreef:

En heb je hem toen toch opgedronken? (gewoon benieuwd hoor)
Dat is het belangrijkste vind ik, dat je het echt lekker vind en dan lekkerder dan niet-alcoholische dranken. bijvoorbeeld: ik vind malibu cola/gewoon een biertje lekkerder dan bijvoorbeeld een gewone cola dus drink ik dat liever tijdens uitgaan. Als je gewone cola (ik noem maar een voorbeeld) eigenlijk lekkerder vindt, blijf dan bij jezelf en drink dat.
Het kan best zijn dat je de drank totaal niet voelt trouwens, maar het doet alsnog wat met je ;)

Nee heb een paar slokjes genomen en ik vond het niet lekker en toen ook niet opgedronken ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:37

Dat is wel goed! Ken heel veel mensen die het dan toch uit 'stoerheid' hadden opgedronken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:37

Je kan ook uitgaan zonder alcohol te drinken?

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 21:58

Nou ik zal jullie zeggen ik zal nooit veel drinken want ik lus heel weinig kwa smaak enzo en lus ook geen prik (ik weet het het is heel raar maar toch) dus ik zal veel al niet lusten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:07

Waarom wil je graag alcohol drinken?
Ik vind de meeste alcohol niet eens lekker..
Als ik wat drink dan drink ik meestal 2/3 glazen, en dat zijn dan mixdrankjes.
Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik na 3 glazen al aangeschoten ben..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:31

XellenX schreef:
Nou ik zal jullie zeggen ik zal nooit veel drinken want ik lus heel weinig kwa smaak enzo en lus ook geen prik (ik weet het het is heel raar maar toch) dus ik zal veel al niet lusten.

Dan kun je beter gewoon niet drinken?(zeker als je het doet om de verkeerde reden) beter voor je lichaam, en je mist niet zoveel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:30

XellenX schreef:

ehh, waarom zou je dan überhaupt op zoek gaan naar iets wat je 'toch wel enigzins lust'? Puur om de alcohol (die harstikke slecht is voor je) binnen te krijgen?
Dat vind ik wel een beetje, eerlijk is eerlijk, triest? Je krijgt er zeker niet meer aanzien van hoor ;) Het is meer meeloop gedrag. Dat triest, zeg ik even voor je eigen bestwil. Je hebt weinig zelfvertrouwen, dan is dit zéker niet de goede manier om dat op te krikken...