BH-kleurtjes tegen borstkanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:54

Sorry kon het niet laten, in mijn WWW staat nu: '' Alle kleuren van de regenboog. & NEE doe niet aan die onzin, ben gewoon aan het zingen ''.

En dat terwijl ik het geneens zo'n heel slecht idee vind, maar hoef echt niet roze&panterprint of metallic groen te lezen.
(was me eigelijk nog helemaal niet opgevallen tot vandaag).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:05

Myukii schreef:
Chiqa schreef:
Is dit niet gewoon een dood ordinaire HOAX mailing?
Net als die borstkanker die je kon krijgen van deo?

Huh? :P Nee, het is gewoon bedacht door een groepje meiden/vrouwen, die dachten dat het leuk zou zijn als elke vrouw hun bhkleur in hun WWW zetten, om te laten zien dat je tegen borstkanker bent en om de mannen te 'foppen'. :)

Ik zit niet op Hyves dus ik heb nergens last van maar ik vind het een weinig zinvolle actie op deze manier. Iedereen is tegen borstkanker of welke vorm van kanker dan ook en "mannen foppen" is helemaal zielig, bedenk dan een echt goede grap buiten dit onderwerp om als je zo graag met de mannen een geintje wil uithalen. Hier zit denk ik bijna niemand op te wachten.

Het is voor vrouwen met borstkanker wel een opsteker als er een goede actie op poten wordt gezet. Ik heb een aantal jaren geleden met een roze paraplu op het Museumplein in Amsterdam gestaan samen met vrouwen in alle soorten en maten, jong en oud en van kerngezond tot terminaal. De zieke en genezen verklaarde vrouwen hebben deze actie als zeer positief ervaren en met de stadswandeling met onze papapuutjes hebben we bijzonder veel bekijks getrokken zonder dat het in de categorie "onderbroekenlol" viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

Myukii schreef:
Huh? :P Nee, het is gewoon bedacht door een groepje meiden/vrouwen, die dachten dat het leuk zou zijn als elke vrouw hun bhkleur in hun WWW zetten, om te laten zien dat je tegen borstkanker bent en om de mannen te 'foppen'. :)

o dan heb ik dr niet veel van begrepen :D Wat is een WWW?

Cassidy

Re: BH-kleurtjes tegen borstkanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:07

Wie Wat Waar. Op Hyves.

Ik heb het berichtje ook gekregen. Ik heb toevallig een aantal mensen in mijn omgeving met borstkanker, loop al met allerlei Pink Ribbon spullen rond, maar hier doe ik niet aan mee. Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:08

O vandaar.....had ik niet kunnen weten heb geen hyves.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:09

Ik zit veel op hyves maar op geen enkele pc heb ik kleurtjes in iemand haar WWW gezien :')

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:10

Op facebook wordt dan weer een mail rondgestuurd dat er een virus is (op facebook) en als je je bh-kleur niet in je WWW plaatst, dan crasht je computer :+
Dus nee... ik denk niet dat de bh-kleurtjes van Hyves ook nog maar iets met een sensibiliseringscampagne tegen borstkanker te maken hebben.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:11

@ Cassidy, dat heb ik dus wel ook, Pink Ribbon doe ik wel aan!

Daar help je tenminste wel echt mee. Ik zou eerder denken als ik borstkanker had en ik zag dat van: '' Sjonge, makkelijk praten of jullie hebben tenminste nog een BH aan of denken jullie dat daar alles om draait? ''.

Krijg het niet helemaal goed verwoord. Denk ook dat veel (puber) meisjes het wel spannend vinden om tijgerprint in de WWW te zetten.

@ daisies

er staat bijvoorbeeld BLAUW maar niet blauw in het blauw zeg maar
duidelijk..... :+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:16

Ik moet zeggen dat ik het een prachtig verband zou vinden - roze bh's die helpen. Of cremekleur, dat vind ik mooi :)
Maar bewustwording? Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat zelfonderzoek de kans op overleven tot 5 jaar na de diagnose niet beïnvloedt. Om het simpel te zeggen: er overleven niet meer mensen door het doen van zelfonderzoek. Bewustwording van de openheid van deze maatschappij dus, in plaats van ziektezin :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:17

Precious20 schreef:
Op facebook wordt dan weer een mail rondgestuurd dat er een virus is (op facebook) en als je je bh-kleur niet in je WWW plaatst, dan crasht je computer :+
Dus nee... ik denk niet dat de bh-kleurtjes van Hyves ook nog maar iets met een sensibiliseringscampagne tegen borstkanker te maken hebben.

Om te kotsen :r

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:20

Ik heb gisteren uren zitten zoeken wat al die kleurtjes te beteken hadden. Vind het goed dat er stilgestaan wordt bij borstkanker, maar om nu de kleur van je bh op hyves te zetten :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:30

Szan schreef:
Myukii schreef:
Is er überhaupt wel iemand vóór borstkanker

Precies! Leuke actie hoor, maar ik zie het verband met borstkanker niet..
Wel krijgt het zo weer even meer aandacht omdat je op Hyves nu bij veel www's (als het goed is :+ ) aan de ernst van borstkanker moet denken. Beetje extra aandacht voor de ziekte dus eigenlijk.
Maar of dat nou via bh kleuren moet? :')

En DAT is dus het hele idee van de actie. Er staat in de mail (tenminste in degene die ik gehad heb) dat het een bewustwordingsactie is - dus denk er even aan dat er zoveel mensen zijn die het hebben.

En Joyce... de mannen mochten het niet weten, maar er zitten ook mannen op Bokt! ;) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:07

Ik vind het echt weer zo'n achterlijke actie, en ik doe er dan ook niet aan mee. Wat heeft het voor nut? Zoals hier gezegd wordt, je denkt er 3 seconden aan en je gaat weer door.

Nee, ik koop wel spulletjes van Pink Ribbon, dat heeft tenminste wel zin :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:51

_Bonte_ schreef:
Op facebook was het ook ... het is nu meer een spel geworden .. na 2 dagen deed niemand het meer en de jongens wilde ons terug pakken met een uur in hun status te zetten ... hier moesten wij dan maar achter raden

Nu is het weer aan de meisjes met ja- nee erin te zetten

De kleurtjes heb ik gezien. En de uren ook.
Wat willen de uren zeggen? Ben er nog niet achter :+ .
En waarom moeten de meisjes nu weer ja / nee zetten?

(de uitleg van de kleuren op facebook stond ook op www.hln.be)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:23

Op facebook was dat ook.. heb één keertje 'geen' gezet ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:26

Hier deden ze het via msn :)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:32

Ik kreeg dit ook toegestuurd maar dan met het bericht om alle jongens ofzo nieuwsgierig te maken, wat dat nou was.

En 2 jaar geleden was het ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:58

Ik denk dat ik zo maar 'vleeskleurig en alles bedekkend' in m'n WWW ga zetten :+
Kortom, nee... ok al tig mails van gehad..maar doe er niet aan mee.

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:00

ik kreeg het laatst via msn maar dan als mikpunt van dan zullen alle jongens zich af afvragen waar die kleuren vandaan komen............... pff belachelijk

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:02

Volgens mij hebben ze hun doel behaald en dat is dat er weer over gesproken wordt. Prima acties dus!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:06

Ik was al bang dat ik de enige was die het nut er niet van in zag. Het eerste dat ik ook inderdaad zei tegen mijn zusje was "Kan je voor borstkanker zijn dan?".
Vind dit een compleet nutteloze actie. Wat schiet je ermee op? Met alle pink ribbon acties is iedereen zich tegenwoordig wel bewust van het feit dat er borstkanker bestaat en dat het een probleem is, dus wat heeft zo'n soort actie dan nog voor nut? Er wordt geen geld mee ingezameld, geen onderzoek gesponsord of wat dan ook. Het enige dat er staat is de kleur die je bh heeft. Ik zie het verband in ieder geval niet hoe dit tegen borstkanker moet helpen :n. Doe er ook niet aan mee.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:12

Blue_Eyes schreef:
Szan schreef:
Precies! Leuke actie hoor, maar ik zie het verband met borstkanker niet..
Wel krijgt het zo weer even meer aandacht omdat je op Hyves nu bij veel www's (als het goed is :+ ) aan de ernst van borstkanker moet denken. Beetje extra aandacht voor de ziekte dus eigenlijk.
Maar of dat nou via bh kleuren moet? :')

En DAT is dus het hele idee van de actie. Er staat in de mail (tenminste in degene die ik gehad heb) dat het een bewustwordingsactie is - dus denk er even aan dat er zoveel mensen zijn die het hebben.

En Joyce... de mannen mochten het niet weten, maar er zitten ook mannen op Bokt! ;) :+

Oh, ik zie nu inderdaad dat het voor bewustwording was. Ik dacht echt 'tegen borstkanker', een tante van mij had er boven gezet: "Jullie weten dat ik anti-doorstuurmailtjes ben, maar nog meer anti-borstkanker, vandaar dit mailtje", dus ik begreep dat het echt om anti-borstkanker ging. :)

Voor bewustwording kan ik er nog inkomen, maar alsnog vind ik het geen leuke actie. Ik snap niet wat bhkleurtjes in je WWW je bewuster zouden moeten maken van borstkanker. Ik weet wel dat borstkanker bestaat én dat het een rotziekte is, daar heb ik geen zuurstokroze of pimpelpaarsmetgoudenrandjesgekleurde bh's voor nodig. :D

(en dan zeker klasgenootjes die dingen als: 'geen! Vrijheid, blijheid!' hebben ingevuld, brr, ik hoef toch niet álles te weten!? :P )

Haha, en die mannen, tja, zag op hyves al bij 'waar praat Nederland over', dat er al een hoop mannen waren die het mysterie ontrafeld hebben. Die vier-en-een-halve man op bokt kan daar dan ook nog wel bij.. O:)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:13

Eigenlijk is deze actie verzonnen door een paar puberjongetjes die echt wel eens wilden weten wat voor kleur bh hun klasgenoottes dragen. ;)

Als ze nou eens allemaal geld doneerden voor borstkankeronderzoek... zit ik in mijn toekomst ook weer mooi (wil het kankeronderzoek in na mijn opleiding). :P
Laatst bijgewerkt door Oeska op 13-01-10 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:13

Hahaha daar is ie dan, de discussie over de onzinnigste FW-mail op hyves ooit! Ik vind het een ontzettend ergerlijke actie (ik kan me nog net bedwingen om de doorstuurders niet van m'n hyves te verwijderen).

Naar aanleiding van mijn www: "Believe me: Je bh-kleur interesseert me geen reet! In hemelsnaam, welke vrouw (?!) verzint dit soort onzin?! @ 30000 onnozele doorstuurmails" is inmiddels een erg grappige discussie ontstaan.

Ondertussen denk ik nog steeds dat 1 of andere mannelijke hyver zich een rotje lacht (al surfend langs allerlei profielen). }:0

Neemt niet weg dat ik niet sta achter (andere, zinvolle!) acties tegen borstkanker natuurlijk....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:14

oh was dat het idee achter dat berichtje ik kreeg er vandaag 4 achter elkaar en ook meteen weer verwijderd.

Het gaat me allemaal een beetje te ver, en het schiet z'n doel ontzettend ver voorbij als je het mij vraagt!