bokt2010 schreef:Sabinee__ schreef:Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat nav jouw openingspost het voor mij niet veranderd is, omdat het geen vos of nerts is.
Ik weet haast zeker dat het konijn is of illegaal geimporteerde kat.
Ja, tuurlijk is het erg. Maar zo zit de wereld in elkaar. Als ik het niet koop dan een ander wel. Als mijn stad het niet koopt, dan een andere stad wel.
Als mijn land het niet koopt, dan een ander land wel. Er is altijd wel vraag naar, omdat het al sinds de oertijd is.
Ja het is vreselijk, en dan ben ik misschien harteloos dat ik het koop en er indirect aan mee werk wel. Maar als ik die sjaal niet had gekocht, had een ander dat wel gedaan. Diertje krijgt er niets mee terug.
En zo zijn er nog wel meer dingen. Vind het onzin dat je geen bont koopt/draagt maar wel leren laarzen of een zadel hebt en op zijn tijd lekker een hamburger haalt bij de Mac, of 's avonds geniet van je biefstuk. Die dieren zijn ook niet doodgeknuffeld.
Ik ga niet nog een keer het verschil uitleggen tussen vlees en bont.
Maar als iedereen zou denkt als jij, dan zal er niks gebeuren.
De wereld verbeteren kun je niet, je kunt wel je steentje bijdragen.
De inmiddels in jassen/kragen etc verwerkte diertjes krijgen hun leven niet meer terug, maar elk persoon die geen bont meer koopt helpt mee met het stoppen van de bontindustrie, waardoor de nieuwe generaties diertjes niet geboren hoeven worden.
Snappie ?
Nee, sorry ik vind dat echt onzin. Er zit geen verschil tussen. Beide dieren hebben geleden, beide dieren hebben nooit daglicht mogen aanschouwen.
Dat leer komt ook gewoon van een koe af hoor. Dat groeit niet aan een boom. Dat is ook gewoon HUID net zoals bont dat ook HUID en toevallig VACHT is. Er wordt zo hysterisch over bont gedaan altijd, terwijl je wel vlees eet. Ga dan all the way of gewoon niet.

.

dit is geen echt bont aan mijn jas..
maar wel héérlijk warm!