Klaagpaal Openbaar Vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Klaagpaal Openbaar Vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:46

Ja echt he :P Bussen rijden hier ook niet meer, en hier in de straat staat een mega file. Nou kan ik me dat nog wel voorstellen, ik woon aan een vrij drukke binnenweg die nu dus echt spiegelglad is, heb al meerder auto's gezien die de bocht naar het parkeerterrein bij de supermarkt niet haalden of busjes die niet eens wegkwamen..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:48

LizMD schreef:
Zal ik ff een beetje jouw kant opblazen? Broertje is net aan het begin van het dorp de bus uitgezet, want die kwam de brug niet op, dus die is aan het lopen (lees: ploegen). En papa belde net dat hij in de file staat met de auto. Ik vind het eigenlijk wel grappig, er ligt 10cm sneeuw en NL ligt weer plat :=

Nee dank je, ik moet zo nog weg :D.
Edit: op de fiets.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:49

Dan houd ik m'n adem wel even in ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:53

Ik kon altijd prima binnen een snelle tijd op school komen met trein & bus, sloot altijd mooi aan en ik was tevreden! Totdat er sneeuw begint te vallen.. Blijkbaar kan Nederland daar niet tegen en ligt alles direct op z'n kop, prima. Maar gisteren waren de wegen toch gewoon vrij? En heb me gisteren echt dood ge-ergerd.. Eerst sowieso die stomme OV chipkaart waar ik niks mee kan en niks van snap. En waar we nog geen poortjes voor hebben en de buschauffeurs kunnen hem ook nog niet controleren. Maar als je naar huis wil en 2 bussen rijden je gewoon straal voorbij? De ene hoort te stoppen maar reed gewoon lekker door terwijl de bus bijna helemaal leeg was. De tweede zat vol volgens hem en reed ook door. En de derde kwam gewoon helemaal niet. En toen een uur later dan wanneer de bus er zou zijn kwam er een bus.. Nou dan heb je het ook wel helemaal gehad terwijl dit voorheen nooit zo was. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad op de route naar school en terug.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:08

Mag ik ook even klagen dan...
passagiers die de deuren en de spiegels eraf lopen omdat ze allemaal zo`n haast hebben om een zitplaatsje te bemachtigen en waardoor de chauffeur weer vertraging oploopt omdat ie alles goed moet zetten.
Keihard je MP3spelertje in je oor laten blazen zodat jij een gehoorbeschadiging oploopt en de chauffeur en je medepassagiers zich dood ergeren.
Lekker met je natte gore baggerpoten op de stoelen liggen chillen met je blikje energie, en als die leeg is dat blijkje vooral lekker door de bus laten rollen ipv in de prullenbak deponeren.
Vooral je heerlijke boterhammen en andere gezonde snacks als chips,koek etc door de bus heen gooien zodat de volgende passagier meteen z`n goeie pak naar de stomerij kan brengen(mama weer trots dat je je bobootjes netjes hebt opgegeten)
Weetje ...die chauffeurs worden altijd afgezeken door de reiziger...
Hij/zij zit tenslotte altijd koffie te zuipen toch??
En als t koud is en t regent rijden ze expres keihard weg?
Ze zijn altijd te laat?
Ze zijn onbeschoft?
Diezelfde chauffeur heeft de prijs van het kaartje verzonnen en de passagier heeft daarom het recht de chauffeur daar over aan te vallen....?
De bus is weer te laat omdat de chauffeur informatie moet verschaffen aan een passagier die te lui is zelf zijn informatie op de borden te zoeken en deze correct te woord moet staan...
De bus is weer te laat omdat het glad is of andere vervelende verkeerssituaties die gevaar opleveren
De bus is weer te laat omdat de chauffeur voorzichtig is met zijn passagiers,niet met mensenlevens wil spelen en zelf ook graag zijn vrouw/man of kinderen wil begroeten na een lange dag.
De bus is weer te laat omdat ie geen vleugeltjes heeft.

Zo weer genoeg geklaagd aan de paal voor vandaag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:14

Mag ik ook ff? :D

Het begon met de eerste sneeuwdag 2 weken geleden. Ik had een toets en stond op het station te wachten op een trein die niet kwam. Ik had nét m'n kaartje gestempeld (gelukkig maar € 2,20), werd er omgeroepen: 'De sprinter in de richting van Amsterdam zal vandaag helaas niet meer rijden, onze excuses voor het ongemak.' Grr. Ik dacht wel dat ze vertraging zouden hebben, maar helemaal niet meer rijden?! Toen heel snel m'n fiets gepakt en naar school geglibberd. :')

Gister heb ik bijna een half uur staan verrotten in de kou omdat m'n trein maar niet kwam, en vandaag 2 bussen die veel te laat kwamen. :\

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:19

En als jullie dachten dat het in NL ergerlijk was, nou reken maar dat het OV in Belgie ook een groot zooitje ongeregeld is! (Handig, vooral als je optijd op school moet komen en je 50minuten doet over een traject dat je met de auto op 25minuutjes doet +:)+ , "met het openbaar vervoer was je er al geweest" en "in groep verplaatsen heeft zo z'n voordelen" zijn dan hun slogans ... _-:(
Bij sommige haltes staan bij ons ook van die elektonische borden met de dienstregelingen op, en dus ook het uur van de aankomende bus, met (als ze er hebben) hun vertraging bij op... Nou stond er laatst op: 18u02 +7, de bus zou dus niet om 18u02 komen maar om 18u09... Om 18u02 was de bus er echter wél maar omdat er aangekondigd stond dat de bus 7minuten vertraging had, ging de buschauffeur tijdens die 7 minuten nog even doodleuk een koffietje halen en naar de wc in het station... Stonden wij daar te verkleumen in de kou!!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:19

nu ff een vraagje aan iedereen die hier klaagt... Hoe is het met OV naar zwolle nu? Moet mogenochtend vroeg met OV naar Zwolle... voor het welbekende evenement daar... maar als het ov die kant op net zo erg is als nu in de rest van het land weet ik zo net nog niet of ik weg ga...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:26

Grote kans dat mijn bus naar school er eerdaags helemaal mee kapt! :7

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:27

Ligt eraan vanaf welke kant je komt? (was voor lylalover)

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:13

Hoelang denk je dat die auto er nu over heeft gedaan in deze gladde omstandigheid?
Hoelang denk je dat die chauffeur al zit te sturen denk je?
Mag die chauffeur pas gaan plassen wanneer het water hem aan de lippen staat, of wanneer JIJ op plaats van bestemming bent?
Zo denkt nl iedere passagier erover,dus mag die chauffeur op een rijdienst van 8 en half uur niet plassen, niet eten en niet drinken?
Uit welk ei komen sommige klagers als ik vragen mag??
ALS HEEL NEDERLAND STILSTAAT...WAAR DENK JE DAN DAT DAT JOU BUS,TREIN OF ANDER VERVOERMIDDEL ZICH BEVIND?
En als je op tijd op school wil komen, adviseer ik `smorgens iets eerder op te staan, naar buiten te kijken, de situatie in te schatten en je daarop voorbereiden! In jouw geval betekend dat een vervoermiddel eerder nemen en niet rekenen op de tijd die de dienstregeling aangeeft in zo`n geval.
Of ga met de auto?
Of behoor je ook tot de helden die hun auto laten staan omdat ze zelf te bang zijn de weg op te gaan en in dat geval gebruik te maken van het OV??? Kun je lekker klagen over het OV en je dierbaren de chauffeurs de schuld geven voor roekeloos gedrag ? Wel heel vervelend als je tussen 6 plankjes veilig en vertrouwd wordt afgeleverd door de begrafenisondernemer! Al hoop ik dat de begrafenisondernemer niet volgens een tijdschema te werk hoeft te gaan, wordt een beetje rommelig en zo`n zooitje als het kistje opengaat voor bezichtiging...
Denk Na....de mensen die het werk moeten doen in het OV zijn mensen, die net als jij veilig thuis willen komen, moeten roeien met de riemen die ze hebben en net als jij balen van zulk soort situaties. Ze doen hun best ueren per dag om mensen veilig te vervoeren en dat valt soms niet mee.
Vervelend dat je staat te verkleumen in de kou, maar er zijn ergere dingen in het leven....
JusticeWH schreef:
En als jullie dachten dat het in NL ergerlijk was, nou reken maar dat het OV in Belgie ook een groot zooitje ongeregeld is! (Handig, vooral als je optijd op school moet komen en je 50minuten doet over een traject dat je met de auto op 25minuutjes doet +:)+ , "met het openbaar vervoer was je er al geweest" en "in groep verplaatsen heeft zo z'n voordelen" zijn dan hun slogans ... _-:(
Bij sommige haltes staan bij ons ook van die elektonische borden met de dienstregelingen op, en dus ook het uur van de aankomende bus, met (als ze er hebben) hun vertraging bij op... Nou stond er laatst op: 18u02 +7, de bus zou dus niet om 18u02 komen maar om 18u09... Om 18u02 was de bus er echter wél maar omdat er aangekondigd stond dat de bus 7minuten vertraging had, ging de buschauffeur tijdens die 7 minuten nog even doodleuk een koffietje halen en naar de wc in het station... Stonden wij daar te verkleumen in de kou!!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:19

Peperplant: Als je een dienst aanbiedt moet je je daar ook aan houden, dus op tijd klaar staan en op tijd vertrekken. Bij slecht weer is het logisch dat het wat later wordt maar ook in de zomer komt mijn bus minstens 4 keer per week veel te laat (of veel te vroeg, nóg vervelender!) en dat maakt jou misschien niet zoveel uit, maar als ik daardoor mijn trein mis of te laat kom op een toets dan word ik daar niet vrolijk van.

En dan kun je wel zeggen 'moet je eerder de bus pakken', dan kan ik iedere dag wel om 5 uur op gaan staan omdat zij zich meestal niet aan de 'afspraak' houden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:20

Peperplant, wel briljant verwoord je beide posts!!
Vandaag niks te klagen, dat me bus na het ziekenhuis vertraging had...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:29

ik heb weer wat te klagen :+ zit vast in Haarlem :+ er bleken geen treinen te rijden en ik ging met de bus, maar duurde een half uur/3 kwartier voordat we bij de schouwburg waren. ben daar toen maar uitgestapt en kon gelukkig bij famillie terrecht die in haarlem woonde := weet niet wat ik anders had kunnen doen

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:32

Peperplant schreef:
Hoelang denk je dat die auto er nu over heeft gedaan in deze gladde omstandigheid?
Hoelang denk je dat die chauffeur al zit te sturen denk je?
Mag die chauffeur pas gaan plassen wanneer het water hem aan de lippen staat, of wanneer JIJ op plaats van bestemming bent?
Zo denkt nl iedere passagier erover,dus mag die chauffeur op een rijdienst van 8 en half uur niet plassen, niet eten en niet drinken?
Uit welk ei komen sommige klagers als ik vragen mag??
ALS HEEL NEDERLAND STILSTAAT...WAAR DENK JE DAN DAT DAT JOU BUS,TREIN OF ANDER VERVOERMIDDEL ZICH BEVIND?
En als je op tijd op school wil komen, adviseer ik `smorgens iets eerder op te staan, naar buiten te kijken, de situatie in te schatten en je daarop voorbereiden! In jouw geval betekend dat een vervoermiddel eerder nemen en niet rekenen op de tijd die de dienstregeling aangeeft in zo`n geval.
Of ga met de auto?
Of behoor je ook tot de helden die hun auto laten staan omdat ze zelf te bang zijn de weg op te gaan en in dat geval gebruik te maken van het OV??? Kun je lekker klagen over het OV en je dierbaren de chauffeurs de schuld geven voor roekeloos gedrag ? Wel heel vervelend als je tussen 6 plankjes veilig en vertrouwd wordt afgeleverd door de begrafenisondernemer! Al hoop ik dat de begrafenisondernemer niet volgens een tijdschema te werk hoeft te gaan, wordt een beetje rommelig en zo`n zooitje als het kistje opengaat voor bezichtiging...
Denk Na....de mensen die het werk moeten doen in het OV zijn mensen, die net als jij veilig thuis willen komen, moeten roeien met de riemen die ze hebben en net als jij balen van zulk soort situaties. Ze doen hun best ueren per dag om mensen veilig te vervoeren en dat valt soms niet mee.
Vervelend dat je staat te verkleumen in de kou, maar er zijn ergere dingen in het leven....
JusticeWH schreef:

Staat mijn neus er nog?? Ik had het helemaal niet over wanneer er sneeuw ligt (dan is het idd wel te begrijpen dat bussen niet op tijd komen! Auto's staan dan ook in de file!) maar over het OV in het algemeen, ze rijden zelden of nooit op tijd (en ik zeg niet dat dat de schuld van de chauffeur opzich is, mocht dat wel zo overkomen, dat was niet de bedoeling!) En ik ben NIET zo een van die helden die de auto laat staan als het sneeuwt, daar ik zelf nog niet met de auto mag rijden! Dat de chauffeur even gaat plassen mij best, maar dan kan hij dat wel even vriendelijker zeggen, dat was toen allesbehalve het geval, en dan heb ik al meteen een stuk minder goed humeur over die chauffeur (en ik ben niet een van die boeren die geeneens goededag zegt tegen een chauffeur bij het opstappen, want die zijn er ook :Y) ). Ik heb best respect voor de chauffeurs, maar niet voor de busmaatschappije opzich! Als men ziet dat een traject niet haalbaar is (ook niet in normale weersomstandigheden) op de tijd die men aanduidt, moeten ze de aangeduide tijd aanpassen, desnoods het uur van de bus wat vervroegen indien mogelijk. Met de bus die op 7u43 vertrekt, zou je om 8u22 op zijn eindbestemming zijn, maar dat is niet haalbaar! Ik doe dat traject wekelijks met de bus, en niet één keer is die optijd op die eindbestemming kunnen komen, ik maak er geen probleem van dat de bus er 10minuten langer over doet (er wordt rekening gehouden met wegomleggingen en ochtendspits) maar wanneer je op de site leest dat je om een bepaald uur op bestemming kan zijn, maar dat echter nooit haalbaar is, moeten ze het uur op de site aanpassen.Je begrijpt toch ook dat het voor mensen die niet vaak de bus nemen en dus op die uren vertrouwen het best lastig is tot de vaststelling te komen dat de uren niet kloppen? Wanneer je ervaring hebt met bussen, weet je dat je best een bus eerder neemt om er zeker van te zijn dat je optijd komt (beter een uur te vroeg voor een belangerijke vergadering, dan een 10minuten te laat!). Maargoed, aanpassen op de site dus. Dat zou al heel wat ergernissen besparen én zouden ook de chauffeurs niet zo vaak de schuld krijgen van vertragingen! zij kunnen er inderdaad niets aandoen wanneer er file/sneeuw/onhaalbare tijdspanne is... Dat is mijn mening..
@Angelita: volledig mee eens.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:42

Pff, maandag dan.. stond ik midden in de polder bij stal op de bus te wachten.. komt ie gewoon niet! Potverdorrrie! En het was zooo koud, en er is daar geen hokje en geen lantarenpaal of iets, helemaal niks.. na drie kwartier wachten maar de taxi die papa heet gebeld. Was helemaal onderkoeld joh...

En vandaag op Leiden CS ook weer meer dan een half uur staan wachten op een bus die ieder kwartier hoort te rijden.. tot overmaat van ramp deed m'n OV-chipkaart het natuuurlijk ook weer niet!

Lang leve het openbaar vervoer in Nederland! Het hoeft maar een paar dagen te vriezen en het hele vervoer ligt plat..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:51

Dus waar moeten we dan klagen???
Juist ! Bij de vervoersmaatschappij !!!
Niet bij de persoon (lees: chauffeur etc)die het in praktijk allemaal maar moet zien waar te maken ,wat achter een bureau volgens statistieken wordt bedacht.
Laten we eerlijk zijn, dit 1e aanspreekpunt heeft t altijd fout gedaan?
Op papier is alles mogelijk , wordt tenslotte ook verzonnen achter een gezellig bureautje,met een bakkie pleur in de hand,wctje op kruipafstand en een gezellig onderonsje bij de koffieautomaat. Wanneer deze burokakker ff een offday heeft en een foutje maakt is het een kwestie van Ctrl-Alt_Delete en klaar is Klara, wanneer dit op de weg gebeurd is het even een ander verhaal.Maar in de praktijk werkt het dus duidelijk niet, maar daar heeft die burokakker geen verstand van....daarbij blijft nog altijd het simpele feit dat de buschauffeur,machinist of welke andere boerenlul in dienst van zo`n vervoersbedrijf de kastanjes uit het vuur mag halen en de klappen op mag vangen.
Dus vind ik een beetje meer respect voor deze personen op z`n plaats...Ook zij moeten maar zien, onder welke omstandigheid dan ook,op tijd op hun werk te komen ,om de passagiers (in veel gevallen) weer teleur te stellen, met rijtijden die niet haalbaar zijn....
En ik begrijp ook heel goed dat mensen klagen in veel gevallen, maar laat in de meeste situaties aub de chauffeur gewoon ff plassen als dat nodig is hahaha.
En dus delen we in principe dezelfde mening JusticeWH

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:53

Ik kom ook klagen. Afgelopen 4 dagen al gezeur met de randstadrail. Ben al 4 keer te laat op school gekomen door dat ding :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:54

openbaar vervoer.....

soms laten ze je maar een uurtje staan terwijl je ook nog je konijnen bij je hebt.
connexxion bedoelen ze connectie? mijn oude lijn had geen aansluiting en moest dan altijd een uur wachten.
dan nog humeurige chauffeurs en die altijd maar de gas op de poot hebben en je letterlijk stuitert over de drempel.
is dat het moet maar anders.....

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:55

Het is voor iedereen erg vervelend, ook voor de buschauffeurs zelf. Die hadden het ook wel anders gewenst ;)

Gisteren begon het al, normaal gesproken zou ik er met de auto binnen 25 min kunnen zijn. Nou heb ik geen rijbewijs, dus ga ik met de bus naar mijn stage. Kost me een uur. Gister ochtend heb ik er 2.5 uur over gedaan.

Nou nou, dan dacht ik gister dat het niet erger kon.. Vandaag 15.30 van mijn stage vertrokken, was om 18.30 thuis! En nou had ik het met het pakken van bussen nog redelijk geluk ook. Tot slot begeefde de deur van de bus het half, tot 2x aan toe wilde die niet meer dicht.

Van mij mag het voorjaar worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:58

och die deuren van die kleine busjes :=
willen vaak niet open of dicht zwaar irri.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:00

Het punt is, mensen steken vaak de schuld op de chauffeurs, maar het is niet ALTIJD hun schuld. In het ene geval is het het verkeer, dan weer de weersomstandigheden, meestal is het de planning die niet klopt, maar het KAN wel soms aan de chauffeur liggen. @Pepperplant, je niet opnieuw aangevallen voelen, ik zeg niet dat het altijd zo is, maar het KAN. Ook ben ik van mening dat de maatschappij bij ons in Belgie wel eens een update van hun vervoerschema's mogen maken, want sommige bussen rijden echt soms té vaak en zijn bijna altijd leeg, daar waar sommige bussen stampvol zitten en slechts om het uur of om het anderhalf uur rijden terwijl de andere om de 15 minuten rijdt... En ik ben het ook eens, met het feit dat de verbindingen vaak te wensen overlaten. Dus bericht aan de mensen achter een computertje bij de vervoersmaatschappij: jullie schema is nog alles behalve waterdicht, verdiep je er eens in, en doe er wat aan waar mogelijk please ! :Y)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:03

Nou ik kan hier ook wel komen klagen.
Heb een speciale schoolbus, maar die is gewoon standaard te laat. Nouja dat nog tot daar aan toe, kunnen ze ook weinig aan doen dat ik te laat op school kom. Maar ze kunnen wél optijd bij de bushalte zijn. Deze mensen hebben geen diensten voor de schoollijn en richting de bushalte staat nooit file, wel richting school.

Ook zat ik pas in de bus. Het was vrij druk en ik zat nogal achterin. Voorin zie ik een oudere vrouw staan, ze moest staan vanwegen de drukte. En niemand die ook maar voor haar opstaat. Zelf geen volwassenen. Vind dit ronduit onbeschoft eigenlijk. Als ze naast mij had gestaan had ik het wel geweten..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:04

Goh! Hier heb ik ook nog enkele leuke verhaaltjes over ja _O-

@ Peperplant: Een beetje minder agressief mag ook wel. Ik snap perféct wat JusticeWH bedoelt. Ik woon namelijk zelf ook in BE en het spijt me zeer, de bussen hier zijn geregeld ronduit CRAP (niet alleen de bussen trouwens, treinen kunnen er ook wat van)
Wij zijn met onze bus bijvoorbeeld elke ochtend vrij laat. Dit komt natuurlijk voor een stuk door de ochtendspits. Oke fijn, te begrijpen, maar soms maken ze het toch écht te bont hoor. Zit je op die bus, zie ik dat we te laat gaan zijn op school (iets wat die buschauffeur ook weet overigens), komt die vent een andere bus tegen in tegenovergestelde richting, stoppen ze maar even om een leuk praatje te maken O_o Leuk! IK MOET NAAR SCHOOL MENEER!!! We zijn al te laat!!! Vaak zijn die kerels ook echt behoorlijk lui. Zij rijden vrolijk hun rondjes. Zijn ze te laat? Sja, er was veel verkeer... Kan hun het wat schelen. Zij hebben er geen last van als ik moet nablijven omdat we weer te laat waren. Zijn ze te vroeg en mis je de bus? Jammer, moest je er maar eerder staan... Daarnaast gaan die mannen simpelweg plassen wanneer het hun belieft hier dus daar hoef je je geen zorgen om te maken! Te laat of niet te laat, ze draaien het opritje op naar hun 'station' en blijven desnoods 5 minuten weg. Als we chauffeurwissel hebben hetzelfde scenario. Maken ze lol samen, doen ze idioot, duurt het eeuwen voor de nieuwe eindelijk zit en tegen dat je eindelijk weer weg bent ben je soms 10 minuten verder (niet overdreven!!!) In de weekends is het nog leuker trouwens. Dan komen ze serieus de helft van de tijd gewoon helemaal níet. Ik heb al vaak met mijn vriendin aan de halte staan wachten en er kwam geen bus meer.
De uren zijn ook erg leuk bij ons (kunnen de chauffeurs niet aan doen, maar oke). De verbinding tussen 2 grote steden (Mechelen-Leuven) heeft 2 bussen waarvan ik er maar 1 kan nemen, en tijdens de weekends rijden die beiden bussen om de 2 uren :') ERG handig _O- Kom je van de bios, is je bus toevallig net tien minuten voordien langsgereden, kan je nog een uur en 50 minuten zitten wachten...
Hun klantendienst is ook erg vriendelijk en begripvol trouwens *kuch*

En de treinen bij ons in BE... Goh, dat wil je niet eens weten _O- Ik weet wel dat de verbinding Brussel-Rotterdam ongelooflijk cràp is. Ik heb een vriend en die woont toevallig rond Rotterdam. We kunnen elkaar dus enkel in de weekends zien door te treinen. Je wil niet weten hoe vaak die trein te laat is, uitvalt, er ergens werken zijn, ongelooflijk...

Tot zover mijn geweldige ervaringen met het Belgische OV _O-

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:05

Angelita schreef:
Peperplant: Als je een dienst aanbiedt moet je je daar ook aan houden, dus op tijd klaar staan en op tijd vertrekken. Bij slecht weer is het logisch dat het wat later wordt maar ook in de zomer komt mijn bus minstens 4 keer per week veel te laat (of veel te vroeg, nóg vervelender!) en dat maakt jou misschien niet zoveel uit, maar als ik daardoor mijn trein mis of te laat kom op een toets dan word ik daar niet vrolijk van.

En dan kun je wel zeggen 'moet je eerder de bus pakken', dan kan ik iedere dag wel om 5 uur op gaan staan omdat zij zich meestal niet aan de 'afspraak' houden.

Als jou bus minstens 4x per week te laat komt, dan zou er bij jou zelf een klein lichtje moeten gaan branden....
Wellicht zo`n strak tijdschema en dus onhaalbaar!
Waarom wacht je nog op die bus dan????
Zou je geen andere nemen misschien om er zeker van te zijn dat je op tijd bent voor je toets alvorens de bus de schuld te geven?
Ik ben het met je eens dat ze het product aan moeten bieden wat ze beloven, maar deze staat voor een jaar vast, dus zal dit probleem zich het gehele jaar aandienen en pas volgend jaar worden herzien cq opgelost.
Bovendien in enkele gevallen als de bus een keer niet komt kan er natuurlijk ook sprake zijn van een technische storing of panne of iets, het blijven natuurlijk dingen die kapot kunnen gaan.Ik heb vandaag zelfs splinternieuwe auto`s op weg geholpen zien worden door de ANWB.
Maar evengoed is wachten bij deze temperaturen waardeloos.
Angelita schreef: