Alleen bij mijn paarden. Bij mijn appartement niet heb niet eens een normale bezem hier. Hihi
Pattypaard
Geplaatst: 05-01-10 21:11
Wij doen het wel altijd. Ik heb het zelf ook al vaker bij andere mensen gedaan. Mijn vader strooit ook zout hier. En wat ik ben ik blij als ik 'smorgens de krant moet rondbrengen en de stoep geveegd is! Dat scheelt een hele hoop tijd en geglij. (En soms ook wel wat vallen..)
Ik heb geen stoepje maar een gallerij. Zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan is dat ding ijsvrij maken. Ging bij het openen van m'n deur na de vakantie bijna meteen met m'n hele hebben en houden onderuit.
Ja het pad naar de voordeur en de stoep langs de voortuin, aangezien er veel mensen dagelijks overheen moeten lopen. Overigens zijn we wel de enige in de straat.
Ja hoor, Ik hou netjes de stoep schoon. Moet er niet aan denken dat er iemand uitglijd.
Meert
Geplaatst: 05-01-10 22:11
Ik woon niet aan een weg, maar wel aan de voor en achterkant stoep en die hebben we beide sneeuwvrij gemaakt waar ons huis aangrensd. Aan de achterkant heeft iedereen dat gedaan zodat er een heel netwerk aan paadjes is ontstaan. Ik kan dus bij de auto komen zonder door de sneeuw te hoeven lopen. Het paadje naar de brievenbus is sneeuwvrij en ook de stoep voor het huis.
Ja dat doet mijn vader wel. Ook voor de postbode, voor de auto uit de schuur te rijden moet het eigenlijk wel omdat het pad iets omhoog loopt. Ook is het makkelijker want met deze bende nu wordt het alleen naar nog veel gladder.
We hebben een aantal mensen die met een quad met een schuiver er voor op gebonden de stoepjes zelf schoonmaken Ideaal! Pad naar de voordeur doe ik eigenlijk niet, het is sneller weg als je het niet op 1 hoop gooit, die klerezooi Pad in de tuin doe ik wel, maar ik moet 's avonds voer uit de schuur halen voor de honden en dat doe ik altijd op mijn slippertjes, maar die lopen zo vol met sneeuw
Mijn meoder heeft onze voortuin sneeuw/ijs vrij gemaakt de stoep niet.
Bienotje
Geplaatst: 06-01-10 09:33
Mijn vriend heeft een strook sneeuw op de stoep en het pad naar de voordeur vrijgemaakt van sneeuw. En nu wel prettig, daar is gewoon te lopen terwijl hier alle platgelopen sneeuw inmiddels spekglad op is gevroren
joyce B
fietspad voor onze oprit wordt door de gemeente onderhouden, ons eigen erf doe ik wel zo veel mogelijk. Het puin gedeelte lukt niet echt, maar de bestraatte delen en parkeerplaatsen aan de voorkant wel. Aan de achterkant doe ik niets, want daar hoef ik nu niet te komen. Dat smelt vanzelf wel een keer. Het is een groot erf en ben echt wel 2 of meer uurtjes zoet met schuiven, scheppen en strooien als er een paar cm ligt.
Heb het pad voor het huis, achter het huis en achterom geschoven en geveegd. Toen ik bezig was kwamen de buurmannen ook naar buiten om helpen, zo hadden we de boel snel schoon en het was gezellig. Daarna hebben we nog zout gestrooid dus niks geen gladdigheid meer hierzo.
raket
Geplaatst: 06-01-10 11:24
Ik houd het ook bij. Woon in een wijk met erg veel bejaarden. Levensgevaarlijk hoe sommige rondschuifelen. Ik snap wel dat ze niet binnen willen blijven, maar ik vind het maar eng.
roxiie
Geplaatst: 06-01-10 11:30
Wij houden ook de stoep voor 't huis en ons eigen erf schoon, zo kunnen we zelf tenminste bij de auto's komen en normaal rond t huis en de postbode kan ook normaal z'n werk doen
Ik vind het onzin.. ligt er is een keer een millimeter sneeuw gaat iedereen het weg vegen! Toch zonde?! Erger me er altijd aan als mensen dat doen.. Tenzij het zwakke of omaatjes zijn uiteraard
SAKKIA
Geplaatst: 06-01-10 11:37
Wij doen het ook en we houden de stoep rondom ons huis ook schoon Er wonen bij ons veel oudere mensen en we hebben een bejaardenhuis vlak in de buurt, het is levensgevaarlijk voor die mensen met al die sneeuw. Ik kan me dan ook irriteren aan de buren die het dus niet doen, maar als wij niet ergens stoppen met vegen en schuiven staan we straks heel het dorp te doen. Ik vind best dat mensen kunnen zorgen dat het rondom hun huis gewoon schoon is zodat de voetpaden in elk geval goed te bewandelen zijn
Anoniem
Geplaatst: 06-01-10 11:41
a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
wij hebben een natuursteen in de voortuin liggen dus ik ben actief met de bezem en de bats om alles weer weg te krijgen daarna laagje zout erover om het geen ijsplaat te laten worden.
De stoep voor het huis doe ik (of eigenlijk manlief) ook tot aan de erfgrens aan de ene kant en aan de andere kant wonen oudere mensen dus die stoep neemt hij ook gelijk mee (en ook hun padje naar de voordeur).
Enkel strooi ik alleen zout op mijn eigen erf. Bij ons staat het trouwens in de AVP dat er tenminste een looppad gecreeerd moet worden van 1 tegel breedte door de bewoners
HorseTopShop
Geplaatst: 06-01-10 11:49
Ik hou hem niet schoon hoor.
Al die kinderen komen hier met een slee langs en dan zou er bij mij ineens geen sneeuw liggen. Nee hoor, laat ze nog maar lekker genieten zolang het nog kan.
Nou, de stoep voor het pad is niet schoon te houden de laatste weken. De sneeuwschuiver rijdt hier een paar keer per dag door de straat, jaja woon echt in een woonwijk maar het gebeurt hier, en maakt een hele grote hoop op de stoep. Niet weg te krijgen dus. Het pad naar de deur en de parkeerplaats probeer ik schoon te houden. Maar dat is dus eigen terrein.