werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:09

en officieel vrijwilligerswerk is ook niet zo makkelijk te vinden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:12

bromfiets schreef:
en officieel vrijwilligerswerk is ook niet zo makkelijk te vinden.

http://vrijwilligershuis.info/vacatures

Hier al gekeken?
Vrijwel iedere grotere stad heeft een vrijwilligerscentrale ;) .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:16

Ik weet hoe het werkt, via die bureau's wordt er erg streng geselecteerd en mensen die moeten (re)integreren hebben voorrang, waardoor ik persoonlijk er vaak buitenval en niet aangenomen word.

Daarnaast wordt mij ten zeerste afgeraden om momenteel te gaan werken vanwege het therapieproces waar ik in zit, maar dat is een andere kant van het verhaal. Ik zou best graag willen werken, maar het is niet zo simpel als het lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

bromfiets schreef:
Ik zit 3 dagen per week in therapie, maar verder ben ik werkloos. Ik kom mijn dagen door achter de computer, door naar het paard te gaan en door af en toe bij iemand op visite te gaan. Maar het kost me allemaal erg veel moeite (ook vanwege depressie) en wat jullie vertellen over het dag en nachtritme is helaas ook erg herkenbaar :\

Hier hetzelfde helaas... Die schijt depressie ook!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:28

Als je een burn-out of zware depressie hebt is het inderdaad niet verstandig om weer aan de slag te gaan, je moet eerst stabiliseren.

Ik heb het dan ook meer tegen diegene die werkloos zijn (en dus niet in de ziektewet zitten).

Je kan met je werkcoach van het Werkbedrijf gewoon overleggen of je vrijwilligerswerk mag gaan doen. Ik heb gezegd dat ik mijn vaste ritme van 4 werkdagen per week wil houden en daarom 4 dagen per week als vrijwilliger nu bij de DB wil blijven werken. Dat mag van haar, met de regeling dat ik dan wel elke donderdagmiddag voor solliciteren inplan.

Daarbij zijn er zoveel vrijwilligerscentrales, ik beheer bij ons op kantoor de vacatures voor vrijwilligers en zorg dat deze op de diverse centrales komen. Dat zijn er zeker 7 in ons werkgebied!

Als je echt wilt is er echt wel een mogelijkheid. Je moet dit gewoon even goed uitzoeken bij het werkbedrijf en het beste is om je te richten op projecten. Langdurige vrijwilligersbanen vragen vaak veel inwerktijd en opleiding en daarom wordt van de vrijwilliger verlangt dat hij of zij zich minstens een half jaar of jaar beschikbaar stelt. Dit kan natuurlijk niet als je wellicht over 2 maanden toch een nieuwe baan hebt.

Informeer gewoon eens bij dierenasielen en opvanghuizen.
Wie niet waagt, wie niet wint.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:29

Amaretto27 schreef:
hoe oud zijn jullie dan als ik vragen mag,, ik ben nog maar 20, maar ben voor veel winkels al 'te oud' :(

ik ben 23

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:34

Mijn vriend zijn werkcoach zei ooooh jij hebt zo werk........ ik hoef jou hier niet meer terug te zien :?
Oke hij heeft nu deze week 2 gesprekken en volgende week weer maar ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak van iemand die jou moet begeleiden in het werkzoekentraject :D

Mijn vriend is 32 bijna 33...................

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:36

Dat is indd een gevaarlijke uitspraak!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:39

Offtopic, hoe gaat het bij jullie met de betaling :?
Krijgen jullie je WW snel :? of beter gezegd keurig op tijd :=

Wij hadden de faillissementsuitkering wel sneller dan verwacht maar wat staat mij / ons in de toekomst te wachten :?

Ontopic, ik ben wel iedere avond voor hem aan het solliciteren dus hij kwam aan met denk ik een stuk of 30 - 40 verzonden sollicitatie's misschien heeft deze meneer zijn uitspraak daarop gebaseerd

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:05

Ik ben nog met mijn aanvraag voor WW bezig. Zal januari dus even moeten uitzingen zonder inkomsten.

Vind die internetpagina, werkmap, wel heel handig. Heb ik vandaag in gebruik genomen.

Waarom ga jij voor jouw vriend solliciteren? Dat vind ik wel heel erg vreemd. Hij moet toch een nieuwe baan, niet jij?!
Ik zou hem zelf laten solliciteren, heeft hij meteen weer wat te doen op de dag.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:24

Toen ik werkeloos was na mijn afstuderen heb ik een aantal aanbiedingen aangenomen om paarden van andere mensen te rijden. Ik reed er op een gegeven moment 4 per dag en dan ben je ook wel even bezig. Maar het blijft knudde. Het is heel belangrijk om je ritme vast te houden: op tijd naar bed, op tijd opstaan en regelmatig eten. En je suf solliciteren! Het is zooooo verleidelijk om ergens om 11 uur je nest uit te rollen en de hele dag met een zak chips op de bank te zitten maar dan ben je binnen de kortste keren hartstikke depressief.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:04

Vandaag was mijn eerste dag zonder werk en ben nu in de avond aardig sago.Heb geprobeerd rond half 8 uit bed te komen maar dat werd 9 uur. Toen eerst even ontbeten, honden uitgelaten en toen richting stal. Maar daar kon ik ookniet veel doen vanwege de sneeuw dus toen maar weer naar huis. 15.00 thuis en dan. \het internet maar op tot nu.pppppfff Eerst moest ikom 6 uur op en werken tot 3 uur.Heel mijn ritme is nu al weg.En dit was dag 1.Moet nu ook eigenlijk volgens mijn 'ritme' gaan slapen maar ben helemaal niet moe. Hebben meer mensen daar last van?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:14

ik sta meestal rond 09.00 op, rustig aan koffie en beetje bokken en hyven...daarna doggie's wandelen, huishouden doen, meestal breng ik zo een 4 a 5 uur door op stal waar ik mij prima vermaak :j
tevens ga ik regelmatig naar de psycholoog en zoiezo 2 x per week naar fysio
daarbij heb ik 2 oppashondjes waarmee ik 3 x per week wandel en heb ik als hobby fotografie
waarmee ik middagen vul met foto's maken en de avonden met fotobewerking
en in de avond ben ik vaak met mijn vriend, pc' en we wat, of wiien of serie kijken

ik kom de dag dus wel door :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:22

lightmorebh schreef:
Vandaag was mijn eerste dag zonder werk en ben nu in de avond aardig sago.Heb geprobeerd rond half 8 uit bed te komen maar dat werd 9 uur. Toen eerst even ontbeten, honden uitgelaten en toen richting stal. Maar daar kon ik ookniet veel doen vanwege de sneeuw dus toen maar weer naar huis. 15.00 thuis en dan. \het internet maar op tot nu.pppppfff Eerst moest ikom 6 uur op en werken tot 3 uur.Heel mijn ritme is nu al weg.En dit was dag 1.Moet nu ook eigenlijk volgens mijn 'ritme' gaan slapen maar ben helemaal niet moe. Hebben meer mensen daar last van?

Als jij dit al op je eerste niet-werkdag hebt, hoe doe jij dat dan in het weekend? Of met feestdagen?

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:47

in het weekend heb ik weer een heel ander ritme:boodschappen doen huis schoon maken ed en met feestdagen werkte ik meestal.Ben nu met de feestdagen ook thuis geweest dus waarschijnlijk daardoor te lang al mijn ritme kwijt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:24

1 dag en nu al "van de leg"

ik al 6 maanden :=

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:36

ik ben sinds 1 december werkeloos. wel met een flinke afkoop dus december veel geshopt en erg veel op stal geweest (2,5 tot 3 weken de stal gedaan ivm vakantie eigenaren). dus dan gaat de tijd lekker snel :-)
ik had tegen mezelf gezegt dat ik in december even vakantie mocht nemen nu, januari, moet ik van mezelf toch wel weer aan de bak.
maar idd, uwv doet niet veel voor je (iig niet als je hbo niveau hebt, ik kreeg ook te horen ; jij hebt zo wat nieuws' )

verder idd grote schoonmaak in huis, opruimwoede ed. tot nu toe nog geen seconde verveeld haha.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:38

Ik begin me inmiddels dood te vervelen.....

Maar ja, het is een beetje mijn eigen schuld....
niet dat ik thuiszit, maar wel dat ik bijna niet meer gemotiveerd ben....

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:40

ik zit ook thuis ga niet meer naar school.. en helaas kan ik ook niet al het werk aanpakken dat ik wil ivm rugklachten dus mijn dag ziet er ook best saai uit.. word wakker wanneer ik wil ben best lui geworden van het thuis zitten .. ga op de computer .. ga dan lekker naar de paarden .. kom thuis ga wat doen in huis ... eten koken .. en savonds maar weer op mn laptop ..

gaat na 5 maanden best vervelen :(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:42

en je bent nu amper 18 toch?

waarom ga je dan studeren nu het nog kan en je bij je ouders woont?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:48

Misschien een goede tip: solliciteer naar een baan als postbezorger. Die worden met grote regelmaat gezocht! Dat zijn geen full time banen maar bijv. bij TNT bestaat het veelal uit een contract van 8 uur per week. Ikzelf heb ook zo'n contract maar zit in de praktijk zo'n beetje aan het dubbele aantal uren. Het is hard werken in soms niet ideale weersomstandigheden maar het is wel heel prettig, lekker in de buitenlucht. Je bent alleen maar toch ook niet. :D Het is (denk ik) een fijne oplossing, in ieder geval zolang je nog moet solliciteren. Zeker als ik lees dat sommigen al maanden thuis zitten.

Sterkte en succes allemaal!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:49

Lotus83 schreef:

euhm omdat ik niet meer bij mn ouders woon :P

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:50

ik ben bijna 19 en zit nu ook al een paar maanden thuis.
Krijg binnenkort therapie, wat ik heb kan je aardig vergelijken met een depressie. Daardoor is het heel lastig om jezelf aan de gang te houden.
Door dit alles geen zin meer om paard te rijden, dag en nacht zijn zowat al helemaal omgedraaid.

Ik wil wel weer wat gaan doen, maar geen puf.
In september ga ik weer een opleiding doen, samen met een vriendin. Dat maakt het al een stuk leuker.
Tot die tijd, mag ik niets doen van uwv? klopt dat?

Mijn dag begint met vaak laat opstaan, huis schoonmaken voor mn moeder. Veel computeren en s'avonds vaak gelukkig nog wel wat leuks doen.

Lotus83

Toekie schreef:
Misschien een goede tip: solliciteer naar een baan als postbezorger. Die worden met grote regelmaat gezocht! Dat zijn geen full time banen maar bijv. bij TNT bestaat het veelal uit een contract van 8 uur per week. Ikzelf heb ook zo'n contract maar zit in de praktijk zo'n beetje aan het dubbele aantal uren. Het is hard werken in soms niet ideale weersomstandigheden maar het is wel heel prettig, lekker in de buitenlucht. Je bent alleen maar toch ook niet. :D Het is (denk ik) een fijne oplossing, in ieder geval zolang je nog moet solliciteren. Zeker als ik lees dat sommigen al maanden thuis zitten.

Sterkte en succes allemaal!

Dat is natuurlijk ook zo..., alleen je moet wel kunnen rondkomen en dat kan ik zeker niet van 16 uur per week

Lotus83

Binky_Zephyr schreef:
Lotus83 schreef:

euhm omdat ik niet meer bij mn ouders woon :P

Oké, maar dan kan je wel iets doen toch? studeren oid?