In de wacht staan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:09

Denise schreef:
Dankjewel Rienn :)
Jantien, ik ga niet op Roosendaal de trein uit om uit te checken met het risico dat ik een uur op de volgende trein kan wachten. Bovendien heb ik dan geen geldig vervoersbewijs tussen Roosendaal en de grens, waar conducteurs helaas heel moeilijk over doen.

MOET je perse met je studentenOVchipkaart inchecken? Of is het laten zien van de kaart voldoende?

Wel stom trouwens, dat hier nog geen oplossing voor is. Blijkt maar weer wat een prut systeem het is ;)

Denise

Re: In de wacht staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:14

Sok, je snapt mijn vraag niet. Ik heb een abonnement om in België te reizen, dat is het probleem niet. Mijn Nederlandse vervoersbewijs is het probleem.
Spekkie, in- en uitchecken is volgens mij wel verplicht ondanks dat je vrij reizen hebt, anders wordt je kaart geblokkeerd zegt die website over de Sovc.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:25

alweer een kwartier in de wacht :O

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:32

zal er in deze 20 min echt geen tijd zijn om de tel aaan te nemen ofzo? ik wacht nog even maar heb nog meer te doen vsandaag :(

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:37

Dit schiet ook niet op :D

Citaat:
Alternatief voor: 9292 OV Reisinformatie0900-nummer: 0900 9292 (70 cent per minuut)
Alternatief nummer: onbekend

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:37

Mijn oor plat, mijn armen lam, weer een half uur geprobeerd en in de wacht gezeten, nee ik ben het zat. Wat denken ze wel niet. 0.10 per minuut, nou inmiddels heb ik wel meer dan ene uur aan de tel gezeten..
Nee, ik word het zat. Wil niet weten wat de rekening word eind van de maand. Maar ik heb nog meer te doen.. Pff, wat word ik hier boos van. :(

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:43

Via ovchipkaart.nl:

Citaat:
Kan ik met mijn OV-chipkaart reizen naar het buitenland?
Antwoord
Op dit moment niet. Er zijn geen vergelijkbare systemen in Europa die het mogelijk maken om met een Nederlandse OV-chipkaart in het buitenland te reizen.

Lekker dan :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:44

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 15:08

Je kunt niet in het buitenland ermee reizen nee, daarom heb ik daar een abonnement voor. Maar het gaat mij om het traject in NL dat ik moet afleggen met mijn ov-chipkaart. Ik las nu weer ergens dat je dus niet in- en uit hoeft te checken met je ov-chipkaart in de tijd dat je vrij mag reizen, dat zou het hele probleem oplossen... maar waarom zeiden ze dat aan de telefoon dan niet?
Ik moet hem 3 januari weer voor het eerst gebruiken in het nieuwe jaar.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:29

Denise schreef:
Ik las nu weer ergens dat je dus niet in- en uit hoeft te checken met je ov-chipkaart in de tijd dat je vrij mag reizen, dat zou het hele probleem oplossen... maar waarom zeiden ze dat aan de telefoon dan niet?

Ja, ik vraag me dus ook af of dat zo is. Als je ook niet hoeft in te checken als je een kortingskaartje koopt doordeweeks is er geen probleem natuurlijk. Dus hoop dat dat zo is. Heb je al antwoord gekregen?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:58

Nee, ik heb nog een keer geprobeerd te bellen en toen kwam ik er niet doorheen omdat het te druk was. Ik ga het nog wel een keer proberen maar als het zelfs 8 uur 's ochtends druk is op die lijn heb ik geen idee wanneer ik het beste wel kan bellen :=

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:40

Hoi, ik meld me hier ook even, studeer ook in België dus zit met hetzelde probleem.

Ik ken de wacht-problemen ook trouwens :P Ik haat dat zo erg. Ik blijf meestal gewoon aan de lijn hangen, omdat ik gewoon antwoord wil :+ Maar ik probeer op strategische tijdstippen te bellen... Hoewel dat bij OV geen zin heeft op het moment geloof ik.