Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:00

Stuur haar 1 sms of mailtje waarin je duidelijk uitlegt wat je bedoelde te zeggen en dat het je spijt dat het verkeerd over kwam. Laat haar daarna een paar dagen af koelen(misschien neemt ze zelf wel contact met je op).

Iedereen overkomt zoiets wel eens. Ik heb gister nog knallende ruzie gehad met mijn vriend.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:01

Oeps,.... dan heb ik niets gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:06

liannes schreef:
vrouwen en mannen zullen elkaar nooit begrijpen, echt niet.
Als hij zegt, ga je mee, en ik zeg..... eeehhh... misschien of nee, bedoel ik eigenlijk, vraag me nog een keer en zeg dat je graag wilt dat ik meega.
Hij verstaat gewoon, nee ze gaat niet mee, klaar .
|o

_O- Dit snap ik dan ook echt niet hè? (als vrouw zijnde dan)
Waarom zeg je niet gewoon ja of nee?
Of gewoon 'vraag het nog een keer, want dan zeg ik ja'
Seriously :D :+ Vrouwen... :7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:45

Kanelly schreef:
liannes schreef:
vrouwen en mannen zullen elkaar nooit begrijpen, echt niet.
Als hij zegt, ga je mee, en ik zeg..... eeehhh... misschien of nee, bedoel ik eigenlijk, vraag me nog een keer en zeg dat je graag wilt dat ik meega.
Hij verstaat gewoon, nee ze gaat niet mee, klaar .
|o

_O- Dit snap ik dan ook echt niet hè? (als vrouw zijnde dan)
Waarom zeg je niet gewoon ja of nee?
Of gewoon 'vraag het nog een keer, want dan zeg ik ja'
Seriously :D :+ Vrouwen... :7

Dat is de onzekerheid van de vrouw, je zou verplicht Allan en Barbara Pease boeken moeten gaan lezen :')

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 11:49

En zoiets bedoel ik nou, vraag je iets, dan is het toch makkelijk ja of nee te zeggen. Maar als iemand een vraag stelt en het antwoord eigenlijk niet wilt horen ,tja daar zit je dan mooi mee..
Het valt me op dat iets vragen, het antwoord weten maar niet willen horen tot de meest vreselijke discussies kan leiden. helpt het lezen van boeken wel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:52

Groompje1975 schreef:
En zoiets bedoel ik nou, vraag je iets, dan is het toch makkelijk ja of nee te zeggen. Maar als iemand een vraag stelt en het antwoord eigenlijk niet wilt horen ,tja daar zit je dan mooi mee..
Het valt me op dat iets vragen, het antwoord weten maar niet willen horen tot de meest vreselijke discussies kan leiden. helpt het lezen van boeken wel?

Voor mij heeft het wel geholpen. Of nouja, geholpen.
Het zijn echt geniale boekjes, die een grote lach op je gezicht brengen. Teksten die je het liefst met iedereen wilt delen. En lachbuien met een enkele traan, omdat je zo goed herkent wat er wordt geschreven.
Je gaat elkaar beter begrijpen, je snapt beter hoe je met mannen/vrouwen moet omgaan. Ook al lijkt het boekje op het eerste gezicht pure humor.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:54

Tja.. de vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten... daar zijn heel wat relaties op gesneuveld.
Ik vermoed dat je door het stof moet en daar zeker niet te lang mee moet wachten. Grote bos bloemen en handgeschreven brief dat je van haar houdt maar soms ook fouten maakt.

Samurai

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:06

@Janine1990
Heb je toevallig wat meer info daarover, als het ooit tot een verzoening mocht komen of voor me verder te helpen in de toekomst, ik kan echt een ongeslepen agrariër zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:10

@ Janine, heb er een aantal gelezen :+
Herken me in die boeken ook te weinig in de vrouwendingen := (zou dat het dan zijn :+)
Voel me verder wel op en top vrouw haha, maar nee...die typische vrouwendingen die er in die boeken staan... 80% doe ik niet aan hoor :n
Dat gezeik met die fluwelen handschoentjes, dubbele boodschappen, nee zeggen en eigenlijk ja willen of andersom..p-lease.

En dan moet de man weer 'door het stof', snap ik ook weer niet.
Als je jezelf bijv. dik vind in een jurkje en je vraagt 'schat maakt dit me dik?', nou ja dan is blijkbaar geen een antwoord goed. Vraag het dan ook niet muts.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:14

Groompje1975 schreef:
@Janine1990
Heb je toevallig wat meer info daarover, als het ooit tot een verzoening mocht komen of voor me verder te helpen in de toekomst, ik kan echt een ongeslepen agrariër zijn

Het zijn deze boekjes: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

De inkijkexemplaren (zoeken op allan barbara pease) geven een duidelijk beeld van wat er wordt geschreven. Het zijn simpele korte boekjes, maar slaan wel precies de spijker op z'n kop.

Om tot verzoening te komen zou ik gewoon een van de tips hier aannemen, een grote bos bloemen laten bezorgen o.i.d. Dat zet een vrouw wel aan tot nadenken. (wat we dus al veel te veel doen)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:15

Tja... ik vraag dat zelf ook niet ;) maar ik ken vrouwen genoeg die het wel doen... en weet wel hoe die graag dan behandeld worden... en dat is dus dat de vriend door het stof moet.
Ach... ik heb makkelijk praten heb een man die niet zo ontactische dingen zegt en ik vraag niet naar dingen die ik niet wil weten. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:16

Kanelly schreef:
@ Janine, heb er een aantal gelezen :+
Herken me in die boeken ook te weinig in de vrouwendingen := (zou dat het dan zijn :+)
Voel me verder wel op en top vrouw haha, maar nee...die typische vrouwendingen die er in die boeken staan... 80% doe ik niet aan hoor :n
Dat gezeik met die fluwelen handschoentjes, dubbele boodschappen, nee zeggen en eigenlijk ja willen of andersom..p-lease.

En dan moet de man weer 'door het stof', snap ik ook weer niet.
Als je jezelf bijv. dik vind in een jurkje en je vraagt 'schat maakt dit me dik?', nou ja dan is blijkbaar geen een antwoord goed. Vraag het dan ook niet muts.

Het is ook niet de situatie op zich, maar de moraal van de situatie. Heel veel dingen herkende ik wel, andere dingen moest ik ook hard om lachen. Het heeft me in ieder geval wel geholpen in mijn houding naar mannen toe. Je begrijpt ze beter.
Mannen zullen andersom de vrouwendingen weer herkennen.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:25

Hmmm, kan het ook als eyeopener voor vrouwen werken, hoe herkenbaar die van dat jurkje, dat gebeurd echt:
zij:Schat, ik ben een kilo aangekomen, bah ik ben dik
ik : ehhhm (denken hoe aan te pakken, wetende dat ze niet te dik is maar mij niet geloofd)
zij: zie je , je vindt me dik en dan......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:29

Groompje1975 schreef:
Hmmm, kan het ook als eyeopener voor vrouwen werken, hoe herkenbaar die van dat jurkje, dat gebeurd echt:
zij:Schat, ik ben een kilo aangekomen, bah ik ben dik
ik : ehhhm (denken hoe aan te pakken, wetende dat ze niet te dik is maar mij niet geloofd)
zij: zie je , je vindt me dik en dan......

Euh ja, dat zou ik nu niet direct zeggen als vrouw zijnde, maar ik kan me voorstellen dat ze er zijn. Je hebt gewoon van die typjes... Ik ken er wel een.
Zo was mijn ex een stuk makkelijker.
Ik: "Ik ga afvallen."
Hij: "Dat moet je niet voor mij doen hoor, ik vind je mooi zoals je bent."

Als tip zou ik meegeven (wat mij dan gebeurd), maak er een grapje van. "Mag ik het vergrootglas?" "Oh ja, ik heb de weegschaal versteld." Dat soort dingen...

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:34

Ja ik maakte wel eens grapjes, of ze worden niet begrepen, niet grappig gevonden, weer die tact hé of het tekort eraan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:36

Groompje1975 schreef:
Ja ik maakte wel eens grapjes, of ze worden niet begrepen, niet grappig gevonden, weer die tact hé of het tekort eraan

Dat is het voordeel van het opgroeien met een boerenpa... :P
M'n vader kan ook zo heerlijk tactloos zijn. Ik denk dat dat toch wel een heel stuk helpt.
Je moet ook gewoon niet zulke moeilijke vrouwen opzoeken :P

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:47

Tja das makkelijker gezegd dan gedaan, oncomplexe vrouwen zoeken, heb daar een radar voor...die trekken me aan
vindt het vaak de uitdaging denk ik, maar ene die altijd ja en amen zegt das niets voor mij, maar wel openheid over de gevoelens en gedachten zodat het maar op 1 manier uitgelegd kan worden
Ben wel vereerd om deze te hebben mogen kennen, ze is een te gekke lieve muts net als rivella een beetje vreemd maar wel lekker en dat weet ze

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:07

oncomplexe vrouwen bestaan niet, minder complexe vrouwen wel :D

Ik ben een vrouw, maar snap soms de enigszins overtrokken reacties van vrouwen c.q. mezelf ook niet altijd. :+ Even laten bekoelen. Zelf heeft ze ongetwijfeld ook al wel nagedacht over haar reactie. Of die niet iets te voorbarig was.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:40

Vooraf mekaar screenen en een duidelijke gebruiksaanwijzing zou ook wel eens kunnen helpen haha iets in de trant van zo ben ik, en jij? :o :D

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 23:11

Vermeldenswaardig is dat ik dit herkenbaar vindt bij alle exen van me, dus het ligt echt aan mij...
Het is natuurlijk niet zo dat het aan de dames alleen ligt, ik kan er ook wat van, en het erge is ik kom ervoor uit.
Ik ben degene die overal net de druppel laat overlopen, tenminste zo'n idee heb ik van mezelf, heb alleen oogkleppen op.
Laatst bijgewerkt door Samurai op 26-12-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:15

Het is een beetje vaag... zowel wat er gisteren is voorgevallen (ik snap dat je privacyredenen hebt, maar meedenken is op die manier erg lastig ;) ) als wat je 'probleem' is. Zeg je dingen waar je later ook niet meer achter staat, of ben je gewoon eerlijk maar komen dingen er op een wat botte manier uit?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:19

Groompje1975 schreef:
Tja das makkelijker gezegd dan gedaan, oncomplexe vrouwen zoeken, heb daar een radar voor...die trekken me aan
vindt het vaak de uitdaging denk ik, maar ene die altijd ja en amen zegt das niets voor mij,

Niet complexe vrouwen zeggen heus niet per definitie ja en amen hoor. :D

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 23:32

Nou ik kan over het algemeen lomp en bot zijn, direct ook maar ik ben daar dus echt blind voor, zo zei mijn zusje van de week nog iets van hé botte boer, hoe bedoel je dat... Ik belde haar of ik de auto van mijn schoonbroer even mocht lenen, de mijne was kapot. Zij zei NEE, je moet t met de mijne doen, waarop ik antwoorde OK DAN.. en ophing. Me nergens van bewust, tot zij me een minuut later belde en zei: als het zo moet dan krijg je de mijne ook niet... Had dus echt geen flauw idee wat ze bedoelde totdat ze me dus terugfloot en me erop wees. Zal wel met de paplepel ingegoten zijn, mijn pa is hetzelfde

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:36

_O- Sympathieke reactie! :')

Dat wordt een vrouw zoeken die daar mee om kan gaan. En dan zelf nog een beetje taktvoller worden, komt alles goed. :D

Edit: ik had je wss verteld dat je kon gaan lopen. :+

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 23:41

Als ze gezegd had dat ik zou moeten lopen zou ik ook nog gepikeerd op haar zijn terwijl het aan mezelf ligt, ik heb het idee dat ik mezelf nog niet eens ken laat staan dat iemand anders me leert kennen...