2009 een jaar om heel snel te vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:39

Wat een vreselijk jaar ...
Ik hoop voor jullie dat 2010 meer geluk brengt! :+:

XLeandrosX

Re: 2009 een jaar om heel snel te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:44

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik sta altijd erg positief in het leven en geloof heilig in het gezegde na regen komt zonneschijn. we hebben nu wel echt een enorme regenbui gehad dus ik hoop dat hierna de zon heel lang blijft schijnen.

Nogmaals bedantk voor alle lieve reacties, voor jullie allemaal ook het beste gewenst in 2010

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:47

Wat een heftig verhaal. Als er iemand een goed 2010 gegund is dan is het jouw gezinnetje wel. Veel strekte!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:52

XLeandrosX schreef:
Mijn vader weer helemaal opgeknapt, mijn zoontje redelijk hersteld, geen kanker, een zucht van opluchting. Ik ben daarna geopereerd maar dat was peace of cake en we konden weer ons normale leven oppakken.

Hier had het eigenlijk moeten stoppen. Jemig, wat een ellende zeg!
Heeeel veel sterkte. En ik hoop ook dat 2010 voor jullie een mooier vooruitzicht heeft :(:)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:53

Jeetje hoeveel ellende kan een mens hebben in een jaar tijd. Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Ik zal in ieder geval voor je duimen dat 2010 wel een goed jaar wordt.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:58

heel vervelend allemaal, maar wees blij dat iedereen nog leeft!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 21:09

Dat ben ik ook. En ik weet dat er mensen zijn die het nog veel zwaarder hebben dan ons. Maar betekend dat ik niet mijn hart mag luchten hier op bokt?

Wellicht zit je zelf in een nog veel vervelender situatie dan de mijne. Dan wil ik je bij deze heel veel sterkte toewensen.

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:10

Oh vreselijk wat een ellendig jaar!Wat een verdriet!
Ik hoop en wens dat er voor jullie een fantastisch mooi jaar staat te wachten! Vol met GEZONDHEID , geluk en liefde!

Meid ik wens je veel sterkte, bah word er verdrietig van....

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:11

XLeandrosX schreef:
Dat ben ik ook. En ik weet dat er mensen zijn die het nog veel zwaarder hebben dan ons. Maar betekend dat ik niet mijn hart mag luchten hier op bokt?

Wellicht zit je zelf in een nog veel vervelender situatie dan de mijne. Dan wil ik je bij deze heel veel sterkte toewensen.

Oh sorry, ik bedoelde niet dat jij je hart niet mag luchten, maar dat je toch nog blij moet zijn met de mensen om je heen, dat je van ze moet genieten zolang ze er zijn, want het kan zo maar over zijn, jullie ook sterkte :)

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:19

Wat een verhaal zeg.Hoeveel een mens kan verdragen verschilt per persoon.MOet zeggen dat als ik je verhaal zo lees helemaal kan snappen dat je er nu door heen zit.Jij en je gezin moeten wel een hele brede rug hebben om dit alles mee te zeulen.
Heb er respect voor.
Heel veel sterkte voor de komende tijd en dat 2010 maar een jaar mag worden die de donkere wolken omtoveren tot een blauwe hemel en veel zonneschijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:19

XLeandrosX schreef:

Je moet juist je hart luchten hier. Het kan je alleen maar helpen om je hart hier te luchten en er vervolgens er weer te kunnen zijn voor je gezin. Want mensen weten maar half hoe zwaar het is om een zieke echtgenoot te hebben. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Maar idd wat leandros zegt geniet zolang het kan.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:20

nowornever schreef:
XLeandrosX schreef:

Je moet juist je hart luchten hier. Het kan je alleen maar helpen om je hart hier te luchten en er vervolgens er weer te kunnen zijn voor je gezin. Want mensen weten maar half hoe zwaar het is om een zieke echtgenoot te hebben. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Maar idd wat leandros zegt geniet zolang het kan.

dat zei ik hihi :P

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:21

Jeetje, wat een tegenslagen. Ik wens je maar een veeeel beter 2010!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:21

ik ben niet blond hoor het is geverft Golan :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:27

XLeandrosX schreef:

nou ik vind jouw situatie vrij ernstig,en natuurlijk mag jij je hart luchten!
We hebben twee dingen gemeen...ik woon ook in frankrijk en mijn paard heeft al 2x piro gehad....alleen daar gaat het goed mee...
Ik wens speciaal jou en je familie echt een beter jaar toe!
hou je haaks!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:36

Geen woorden om zo veel emoties en tegenslagen teniet te doen.
Alleen maar: Big hug!! En dat het vanaf nu alleen maar beter mag worden!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:15

Jeetje zeg, hoeveel ongeluk kan een mens in één jaar hebben.. Ik wens je heel veel sterkte toe met ja man en je paard. En voor jullie alle geluk voor 2010!! Als het ergens heen mag dan is het naar jullie!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:26

jeetje wat een ontzettend pechjaar hebben jullie..
Voor 2010 wens ik jullie dan ook heel erg veel zonneschijn toe en heel veel sterkte komende tijd!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:34

Wat heb je ontzettend veel pech gehad zeg, ik hoop van harte dat 2010 een veel beter jaar zal worden! Sterkte! Hopelijk loopt het goed af met je man. Ik zal voor je duimen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 08:57

geerke schreef:
We hebben twee dingen gemeen...ik woon ook in frankrijk en mijn paard heeft al 2x piro gehad....alleen daar gaat het goed mee...
Ik wens speciaal jou en je familie echt een beter jaar toe!
hou je haaks!

Hallo Geerke,
We hebben wel eens contact gehad via PB over een paard wat hier stond die zwaar verwaarloosd werd. Uiteindelijk heeft een dier het moeten bekopen met de dood. Ondanks alle acties die ik er heb op losgelaten.
Piroplasmose verdwijnt nooit helemaal uit een paardenlijf, hebben ze het eenmaal gehad, dan houden ze het altijd bij zich. Dit schrijft Wiki er over:

Piroplasmose (Babesieen)
Dit virus kan alleen worden overgebracht door teken. Deze teek is de Dermacentor Rhipicephalus en de Hyalomma. De rode bloedcellen worden aangetast door de stoffen Babesia Caballi, Theileria Equi en Babesia Equi die zich in de speekselklier van de teek bevindt. Het ziektebeeld geeft hoge koorts, bloedarmoede, geelzucht, kolieksymptomen, zwellingen aan het hoofd, paard wil niet meer eten, bleke slijmhuid, urine kan donker gekleurd zijn en gezwollen beengewichten. De diagnose kan worden gesteld door bloedonderzoek. Merries die besmet zijn geven dit door aan hun veulens, die hebben dan niet het ziektebeeld. Bij acute infectie is het paard binnen 12 tot 21 dagen ziek. Het paard kan ernstig ziek worden en zelfs overlijden als het niet snel wordt behandeld. Ongeveer 4 à 5 dagen na behandeling is het paard weer aan de betere hand, maar het verdwijnt nooit uit het bloed van het paard.

Piroplasmose komt vooral voor in Portugal, Spanje, Frankrijk, België, Afrika en grote delen van Rusland. Is een paar maal voor gekomen in Duitsland. Dit wordt daar uitgebreid onderzocht door een speciaal laboratorium voor teken en in samenwerking met één van de grootste paardenklinieken in Duitsland.

Mijn paard vertoonde alleen asl symptoom de rode urine. Voor de rest had ik een vrolijk paard in de wei die ook nog eens lekker aan het lopen was tijdens het werk. Maar bij het bloedonderzoek kwamen we op een 0% rode bloedlichaampjes uit. Waarschijnlijk heeft er nog wel iets achter de komma gestaan maar het was dus echt heel slecht. Vorige week zag ik hem ook echt achter uit gaan, niet meer eten, lichte koliek verschijnselen. Nu lijkt hij stabiel. Ondanks dat de DA er weinig vertrouwen in heeft blijf ik hopen. Gister met hem wezen lange teugelen en hij had er echt zin in. Wie weet is dit een goed teken en is dit het eerste teken op een eerste gelukje na een lange periode van pech.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:14

ik heb je een pbtje gestuurd....het ging wel erg over tekenziekte vandaar....

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:42

Wat een ellende.
Ik wens je heel erg veel sterkte :(:)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:52

Meid wat een ellende! En wat een kracht heb jij! Blijf vechten en geef de moed niet op! Heel veel sterkte!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:19

T vechten valt niet altijd mee. Mijn man is deze keer veel zieker dan de vorige keer. Hebben zelfs de familie die zou komenmet de kerst moeten uitstellen. Heel vervelend voor iedereen. Fam wil graag hem zien maar hij kan t nu niet aan.
Vandaag lief aanbod gekregen van de DA. Ze heeft nu 14 dagen vakantie maar blijft thuis. Ze bood aan om Leo tijdelijk bij haar thuis neer te zetten zodat ze m goed in de gaten kan houden. Morgen gaat ie naar haar toe. Vind t wel moeilijk om hem achter te laten maar heb veel vertrouwen in haar.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!