Mooie, makkelijke engelse boeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:36

"I'm the king of the castle" was een boek dat ik voor school heb gelezen erg spannnend, schrijfster is Susan Hill
The woman in Black was een ander boek van Susan Hill

"to Sir with love" over een blanke leraar op een school in Harlem, oud boek maar wel makkelijk en nog steeds leuk om te lezen vlgs mij. Brainswaith was schrijver oid

" the catcher in the rye" over een jongen in de pubertijd, beroemd en heeeeel erg populair boek onder jongeren al jaren. J.D. Salinger

"Animal Farm"

Our man in Havana, van Graham Greene

Brave new world vond ik ook een mooi boek Aldous Houxly

The graduate: over schooljongen die wat heeft met een oudere vrouw en dan verliefd wordt op haar dochter (verfilmd met Dustin Hoffman, oude film) Erg leuk boek.

Go tell it on the mountain, James Baldwin

To kill a mockingbird, Harper Lee Erg leuk boek en goed leesbaar!

Breakfast at Tiffany

Lord of the flies, William golding (heel bekend boek over groep kinderen alleen op een eiland en de dingen die er dan gebeuren onderling)

The bridges of Madison county (ook verfilmd met Merryl Streep) Robert James Waller, beetje romantisch maar heel goed leesbaar boek

Succes ermee

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:39

Als de combinatie van fantasy en paarden je wel wat lijkt zou je aan je school kunnen vragen of je 'The heavenly horse from the Outermost West' van Mary Stanton mag lezen. Zo boeiend dat je bijna vergeet dat je zit te lezen ;)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:41

Een erg toegankelijke schrijver is William Sutcliffe. Hij heeft 4 of 5 boeken, leest makkelijk weg.
Daarnaast dus Emili Brontë, wuthering heights (was al genoemd)
Ik denk dat de boeken van Aidan Chambers ook in aanmerking komen (oa Dance on my grave), die zijn ook heel leuk en goed te doen.
En erg leuk zijn 1884 en Animal Farm van Georde Orwell. Die mogen zeker!

En als je een mooi paardenboek wilt wat ook literatuur is (want ik twijfel aan Dick Francis) kun je een boek van Sra Gruen lezen (ze heeft er meer, maar ook twee boeken waar het over de band met paarden gaat) of je kunt van David Francis (zeker literatuur) ook Agapanthus Tango lezen.
Die laatste is echt een dikke aanrader. In het Nederlands heet het Rozentango. Prachtig!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:49

Schiet me ineens te binnen: Jungle Book van Rudyard Kipling. Literatuur (prachtig geschreven!) en erg boeiend om te lezen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:50

Jodie_

Re: Mooie, makkelijke engelse boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:07

2 prachtige boeken die ik voor het vak Engels heb moeten lezen (lijken mij dus in ieder geval geschikt voor je lijst), die beide niet al te dik zijn maar met een mooi verhaal en waar je erg makkelijk doorheen leest zijn
- The Color Purple van Alice Walker, over het zware leven van een arm Afro-Amerikaans meisje, het boek is ook verfilmd en de film is ook erg mooi, zeker een aanrader om beide te lezen/zien

en
- The Curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon, over een autistisch (asperger-syndroom) jongetje, je krijgt hier een heel mooi inzicht in het leven van iemand die dingen 'anders' ervaart dan andere mensen

Ik vond het beide echt hele goede boeken :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:32

fargo schreef:
To kill a mockingbird, Harper Lee Erg leuk boek en goed leesbaar!

Deze heb ik ook gelezen en hoewel het een mooi verhaal is, ik vond het best moeilijk om doorheen te komen.

Als je de vavo doet waar ik denk dat je die doet ( :P ) dan kan ik me bijna niet voorstellen dat je een strenge lijst hebt.

Nicci French zijn trouwens ook fijne boeken.

Nogmaals, je mag best eentje van mij lenen, heb flink wat keuze ;)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:35

the host van Stephenie Meyer (of een van de twilight boeken?)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:37

Wuthering Heights, Lord Of The Rings en To Kill A Mockingbird zijn niet bepaald boeken die ik zou aanraden aan iemand die een "makkelijk" boek zoekt...

The Catcher In The Rye vind ik dan wel weer een goeie. Makkelijk geschreven :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:38

The english patient is een mooi boek, ook niet heel moeilijk, en nog belangrijker hij is er ook in het Ned =)

edit:
Wuthering Heigths is echt verschrikkelijk! haha ik was zo wanhopig dat ik hem in het nederlands mar heb gelezen :p

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:39

Noughts and crosses. Geweldig mooi boek :)
Catcher in the rye is ook erg mooi, en heel erg bekend. Echt heel makkelijk zijn beide boeken niet maar door het mooie verhaal is dat denk ik makkelijker te lezen dan een simpel maar dodelijk saai verhaal ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:42

the horse whisperer is ook een goede! Echt super mooi! Ik vond the collector van Fowles ook goed, of the kiterunner. Dit is allemaal makkelijk te lezen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:56

Ik kan je The boy in the striped pyjama's aanraden het is een beetje kinderlijk geschreven soms (oogpunt kleine jongen). Maar wel een mooi verhaal zonder moeilijk taalgebruik.

Twillight en harry potter vond ik inderdaad ook zo weg lezen maar dat mag meestal niet voor je literatuurlijst (bij ons in havo wel en op vwo weer niet was een beetje flauw). Ik vind de boeken van jane austin nu niet echt weg lees materiaal (igg ik vind het begin saai en dan denk ik: 'laat maar').

IK ben niet echt van de literatuur boeken (vond het ook altijd een beetje onzin op de middelbare, soms waren die literatuur boeken helemaal niet moeilijker kwa niveau en ik vond het vaak dodelijk saai (wel een paar mooie gelezen hoor maar onze leraar nederlands had gewoon hele slechte smaak geloof ik :+ ). Dus mijn tips mogen waarschijnlijk niet voor literatuur.

A thousend shining suns - hosseini (of de kiterunner ook van hem, daar zou je dan ook de film van kunnen kijken ter ondersteuning)
Marley and me (boek is heel komisch geschreven, kan ook eventueel film kijken ter ondersteuning)
Mice of men- John steinbeck (heb ik gelezen voor engels literatuur, is geen heel dik boek maar wel een heel mooi verhaal)
Edit: The host van staphanie mayer (hoewel ik het een nadeel vind dat haar hoofdpersonen altijd nogal zeurpieten zijn en hettoch zo mooi is dat ik het boek dan toch niet neer kan leggen :+ }:0 )

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:16

The curious incident of the dog in the nighttime (jaja hele titel)
van Mark Haddon, leest lekker weg en is volgens mij ook wel literair verantwoord.
Van de zelfde schrijver heb je ook A spot of bother.

Of zoals eerder genoemd Wuthering Heights van Emily Bronte, al moet je
dan wel van klassiekers houden. Dan kun je ook naar Jane Austen of
Charles Dickens kijken.

Extremely loud and incredibly close van Jonathan Safran Foer heb ik zelf
net gelezen, ook leuk.

Nicci French is erg spannend, of Karin Slaughter als je meer spanning wilt.

Harry Potter en Twilight lezen ook makkelijk weg zoals velen al genoemd hebben.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:20

Ojaa, nicci french, dat is ook niet zo heel dik en heel spannend dus heel makkelijk weg te lezen :P Maar weet eigenlijk niet of dat soort boeken mogen. Meestal moet het wel echt 'literatúur' zijn.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:58

Jodie_ schreef:
en
- The Curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon, over een autistisch (asperger-syndroom) jongetje, je krijgt hier een heel mooi inzicht in het leven van iemand die dingen 'anders' ervaart dan andere mensen

Bovenstaande wilde ik je ook aanraden, érg leuk boek!

Verder vond ik One flew over the cuckoo's nest van Ken Kesey ook 'fijn' om te lezen :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:00

Misschien is "Around the world in 80 days" van Jules Verne iets voor je! :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:03

Drrrassic schreef:
Twilight.
New Moon.
Eclipse.
Breaking Dawn.

Ik heb ze, 14 jaar, allemaal gelezen in het engels. :+: Zo mooi geschreven. Je wordt er echt helemaal in meegesleept.. Het is gewoon niet te beschrijven.

Hoewel ze echt heel geweldig zijn, zijn ze wel wat dik..
En voor de TS denk ik toch nog wel moeilijk.

Misschien the curious incident of the dog in night time.
Die is dun, best leuk en makkelijk ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:04

Yellowfish schreef:
Jodie_ schreef:
en

Bovenstaande wilde ik je ook aanraden, érg leuk boek!

Verder vond ik One flew over the cuckoo's nest van Ken Kesey ook 'fijn' om te lezen :)

Ja die dus, sorry had nog niet alle reacties gelezen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:05

Animal Farm van George Orwell leest lekker weg vind ik, kan me ook niet herinneren dat die enigszins moeilijk was.

Zelf lees ik regelmatig een boek van Nicci French in het engels, vind ze zelf erg prettig lezen maar ik weet niet of dat ook zo werkt als je een lager niveau hebt. De verhalen zijn in ieder geval erg sterk. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:17

Ik weet niet of Nicci French wel mag voor je lijst. Je zou kunnen kijken of Jane Austen, 'Pride and Prejudice' bijvoorbeeld, je trekt, dat soort verhalen moet je liggen, trekt dat je niet dan is het Engels ook niet fijn te lezen. Mocht je Jane Austen en dat soort verhalen leuk vinden, lees dan ook "Jane Eyre'' van Charlotte Brontë. Maar ook daar moet je wel van houden ;)

"A Thousand Splendid Suns" of ''The Kite Runner'' van Khaled Hosseini lezen vrij makkelijk weg en het zijn mooie verhalen. En iedereen raadt altijd ''Catcher in the Rye'' aan. "Extremely Loud & Incredibly Close" moet je ook liggen, het is wel een ontroerend verhaal en het is afwisselend en niet al te ingewikkeld geschreven qua Engels. Het is wel vrij dik, maar het leest makkelijker dan de meeste boeken.
En inderdaad, ''The boy in the striped pyjamas'' is een prachtig boek.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:24

Jodie_ schreef:
2 prachtige boeken die ik voor het vak Engels heb moeten lezen (lijken mij dus in ieder geval geschikt voor je lijst), die beide niet al te dik zijn maar met een mooi verhaal en waar je erg makkelijk doorheen leest zijn
(...)

ineke_ schreef:
The curious incident of the dog in the nighttime (jaja hele titel)
van Mark Haddon, leest lekker weg en is volgens mij ook wel literair verantwoord.

The curious incident of the dog in the night time (Mark Haddon) is echt een geweldig boek! Had hem ooit gekocht vanwege de grappige titel en leuke kaft en het is echt een van mijn favoriete boeken geworden. Leest echt heel makkelijk weg (heb hem cadeau gedaan aan mensen die eigenlijk nooit in het Engels lezen), is geschreven vanuit kinderperspectief, dus vrij makkelijke woorden. Bovendien is het ook een vrij dun boekje. Echt een aanrader :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:18

Wat noem je 'dik' he, 200 pagina's? 300 pagina's? 700 pagina's?? Heel verschillend :)
Als je van spannende boeken houdt die vlot lezen: Nicci French is in het Engels goed te doen.

Edit: zie dat Nicci French al gezegd is. The curious incident of the dog in the night-time was bij mij een boek waarbij ik echt moest zeggen 'Nu nog wat verder lezen'. Heb hem 2 jaar geleden moeten lezen voor school, uiteindelijk vond ik het wel een sterk boek, maar goed..
En ik lees ook dat "Lord of the flies" genoemd is. Geeeeeen aanrader!! Ik heb hem ook moeten lezen, en god.. Wat een verschrikkelijk boek! (en ik lees heel graag hoor, maar dit: :r) Wat heb ik me door dat boek moeten doorslepen! Het is trouwens best wel moeilijk ook.

The kite runner schijnt ook mooi te zijn en vlot te lezen. (In het Nederlands bekend onder "De Vliegeraar") Alleen wel meer dan 300 pagina's geloof ik. Heb hem zelf trouwens nog niet gelezen. Ik weet dus ook niet of hij moeilijk is of niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:17

Hanmar schreef:
Ik weet niet of Nicci French wel mag voor je lijst. Je zou kunnen kijken of Jane Austen, 'Pride and Prejudice' bijvoorbeeld, je trekt, dat soort verhalen moet je liggen, trekt dat je niet dan is het Engels ook niet fijn te lezen. Mocht je Jane Austen en dat soort verhalen leuk vinden, lees dan ook "Jane Eyre'' van Charlotte Brontë. Maar ook daar moet je wel van houden ;)

"A Thousand Splendid Suns" of ''The Kite Runner'' van Khaled Hosseini lezen vrij makkelijk weg en het zijn mooie verhalen. En iedereen raadt altijd ''Catcher in the Rye'' aan. "Extremely Loud & Incredibly Close" moet je ook liggen, het is wel een ontroerend verhaal en het is afwisselend en niet al te ingewikkeld geschreven qua Engels. Het is wel vrij dik, maar het leest makkelijker dan de meeste boeken.
En inderdaad, ''The boy in the striped pyjamas'' is een prachtig boek.

De boeken van Jane Austin (en tijdgenoten) moeten je inderdaad liggen. Ik vind ze over het algemeen heel moeilijk weg lezen. Terwijl ik normaal gesproken nogal een lezer ben. (even ter illustratie ik heb op vakantie 3 weken meer dan 10 boeken gelezen Waar onder de boeken van stieg larson en de twilight serie geen dunne boekjes dus en ongeveer de helft in het engels en ook nog half scandinavie gezien :P )

Ik vind dat ook niet echt 'beginners' literatuur over het algemeen te ingewikkeld geschreven en geen dunne boekjes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:23

the kite runner
notes on al scandle
the man how wassn't there.

er zijn zo veel titels... kijk eens naar black brids (niet naar young black birds, die zijn voor MAVO)

BB zijn echt voor HAVO (zit zelf ook op havo nu :) )