Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fargo schreef:To kill a mockingbird, Harper Lee Erg leuk boek en goed leesbaar!
) dan kan ik me bijna niet voorstellen dat je een strenge lijst hebt.

). Dus mijn tips mogen waarschijnlijk niet voor literatuur.
)
Maar weet eigenlijk niet of dat soort boeken mogen. Meestal moet het wel echt 'literatúur' zijn. Jodie_ schreef:en
- The Curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon, over een autistisch (asperger-syndroom) jongetje, je krijgt hier een heel mooi inzicht in het leven van iemand die dingen 'anders' ervaart dan andere mensen
Drrrassic schreef:Twilight.
New Moon.
Eclipse.
Breaking Dawn.
Ik heb ze, 14 jaar, allemaal gelezen in het engels.Zo mooi geschreven. Je wordt er echt helemaal in meegesleept.. Het is gewoon niet te beschrijven.
Yellowfish schreef:Jodie_ schreef:en
- The Curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon, over een autistisch (asperger-syndroom) jongetje, je krijgt hier een heel mooi inzicht in het leven van iemand die dingen 'anders' ervaart dan andere mensen
Bovenstaande wilde ik je ook aanraden, érg leuk boek!
Verder vond ik One flew over the cuckoo's nest van Ken Kesey ook 'fijn' om te lezen

Jodie_ schreef:2 prachtige boeken die ik voor het vak Engels heb moeten lezen (lijken mij dus in ieder geval geschikt voor je lijst), die beide niet al te dik zijn maar met een mooi verhaal en waar je erg makkelijk doorheen leest zijn
(...)
ineke_ schreef:The curious incident of the dog in the nighttime (jaja hele titel)
van Mark Haddon, leest lekker weg en is volgens mij ook wel literair verantwoord.

) Wat heb ik me door dat boek moeten doorslepen! Het is trouwens best wel moeilijk ook.Hanmar schreef:Ik weet niet of Nicci French wel mag voor je lijst. Je zou kunnen kijken of Jane Austen, 'Pride and Prejudice' bijvoorbeeld, je trekt, dat soort verhalen moet je liggen, trekt dat je niet dan is het Engels ook niet fijn te lezen. Mocht je Jane Austen en dat soort verhalen leuk vinden, lees dan ook "Jane Eyre'' van Charlotte Brontë. Maar ook daar moet je wel van houden
"A Thousand Splendid Suns" of ''The Kite Runner'' van Khaled Hosseini lezen vrij makkelijk weg en het zijn mooie verhalen. En iedereen raadt altijd ''Catcher in the Rye'' aan. "Extremely Loud & Incredibly Close" moet je ook liggen, het is wel een ontroerend verhaal en het is afwisselend en niet al te ingewikkeld geschreven qua Engels. Het is wel vrij dik, maar het leest makkelijker dan de meeste boeken.
En inderdaad, ''The boy in the striped pyjamas'' is een prachtig boek.
)
)