Polivy schreef:Word je daar niets over verteld tijdens rijlessen of door ouders etc?
En snap het nog redelijk als je in de stad rijdt, heel hard kun je daar toch niet, maar provinciale wegen en snelwegen.. En dan met een kachelgangetje rustig op de middelste rijstrook rijden (spitsstrook open).
Maar probeerde te zeggen: veel van de ongelukken met dit weer zijn niet alleen te wijten aan het weer, maar ook aan de bestuurders die niet weten hoe met de weersomstandigheden om te gaan en controle te behouden over hun auto.
Ehm, rijlessen niet. 
Mijn ouders zeggen eigenlijk alleen "rustig gas geven en zo min mogelijk remmen".
Maar ja, ik maakte vanochtend ook een 180 met m'n auto hier in de wijk en toen zat ik ook te shaken, dus ik ben nog geen genie in het omgaan met deze weersomstandigheden en in het controle houden over mijn (700 kg wegende) Smartje. 
En ik zal ook vast niet de enige zijn.
Maar je hebt gelijk, ik heb het dan ook meer over de dorpwegen enz. die volledig bezaaid lagen met (platgedrukte) sneeuw. Ik neem aan dat de snelwegen gewoon sneeuwvrij zijn en je hier dus gewoon normaal kunt rijden?