Sneeuw: voordeel of Nadeel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:22

Allebei!
Ik hou van sneeuw. Het is gewoon mooi haha.
Maar toen ik vandaag van het werk naar huis reed vond ik het iets minder want ja ik deed nu 2 uur over het stuk waar ik normaal 20 minuten op rijd :=
Er gebeuren ook veel meer ongelukken in het verkeer.

Het ligt er gewoon aan op welk moment. In mijn vrije tijd... ja kom maar met die sneeuw :P

MRIIIS

Re: Sneeuw: voordeel of Nadeel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:22

Nadeel, want door de sneeuw kan ik niet rijden :n

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:25

Nadir schreef:
Ik heb echt een hekel aan sneeuw. Puur en alleen omdat ik dan niks kan beginnen met de paarden.
Als ik die hobby niet zou hebben dan zou ik het misschien wel 'gezellig' vinden met Kerst of zo. Maar verder hoeft het niet van mij. Ik hou van temperaturen boven de 30 graden. 8-)

Vorst vind ik niet erg, dan kunnen de paarden nog gewoon naar buiten en kun je ook gewoon doortrainen.

Dus een erg fijne temperatuur voor jou om met de paarden te werken is voor jou boven de 30 graden? :D
Denken jouw paarden daar ook zo over? :))

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:25

Nadeel, en een hele grote. Ben afhankelijk van mn scooter, en daar durf ik nu niet mee de weg op dus kan ik niet naar stal toe ...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:27

Ik heb ook alleen maar een scooter, maar heb gelukkig stalgenoten in de buurt wonen die me graag willen ophalen en wél een auto hebben :) Morgen heb ik geen lift en pak ik de mountainbike en worstel ik me een eind door de sneeuw heen.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:33

Was het maar zo'n feest. ik rij al 20 minuten met de scooter als ik lekker door kan rijden :p Ben niet van plan om dat hele rot eind te gaan fietsen :o

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:32

Nadeel. Wat een rot weer zeg. Nee, het was eventjes leuk dat geef ik toe. Maar nu mag het wel weer smelten wat mij betreft !

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:52

LiVetime schreef:
Dus een erg fijne temperatuur voor jou om met de paarden te werken is voor jou boven de 30 graden? :D
Denken jouw paarden daar ook zo over? :))

Nee nee, dat is een ideale temperatuur voor mijzelf. :D
Gelukkig koelt het 's avonds af en dan kun je nog iets met de paarden doen. :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:53

Ik hou van sneeuw!

Voordeel; Leuke dingen doen! Mooie foto's maken, mooi landschap, gezellig.
Nadeel; Glas, autorijden is eng, als het smelt wordt het een zooitje :+

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:14

Nadeel ; openbaar vervoer vast, autorijden gaat tergend langzaam, afgelaste trainingen en wedstrijd.

Nou heel fijn! Van mij mag alles weer weg.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:21

Sneeuw is geweldig als je niet weg moet met de auto :P
Sneeuw is alleen minder leuk voor de paarden, want die kunnen nu niet naar buiten gelukkig hebben we wel een binnenbak!
Ik heb vandaag nog een sneeuwpop gemaakt met mijn zusje en dan ben je 22 jaar :P
Vind het wel leuk maar niet te lang, maar het levert wel leuke plaatjes op.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:27

Ik vind sneeuw echt verschrikkelijk :=
Zeker als het zo'n hoeveelheid is...
Je kan niks meer, het veiligste is om binnen te blijven, maar helaas mocht vanochtend toch nog door de sneeuw naar m'n werk fietsen...
De 1e 5 km waren prima te doen omdat er daar nog niemand door de sneeuw had gereden, maar eenmaal in het dorp was het een ramp. De weg was spekglad!
Daarnaast kan ik niks met de paarden :n Met dit weer met de trailer de weg op doe ik ook echt niet. En thuis kan ik niks met ze omdat we geen binnenbak hebben.
Nee ik ben het liever kwijt dan rijk....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:30

Frances schreef:
Maar toen ik vandaag van het werk naar huis reed vond ik het iets minder want ja ik deed nu 2 uur over het stuk waar ik normaal 20 minuten op rijd :=

Dat komt niet alleen door de sneeuw en gladheid, maar ook omdat iedereen opeens minimaal 30 km/uur langzamer gaat rijden en niet weet hoe ze met zulke weersomstandigheden moeten autorijden. Vreselijk. Heb me vandaag ook echt weer zitten verbazen...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:20

Polivy schreef:
Frances schreef:

Dat komt niet alleen door de sneeuw en gladheid, maar ook omdat iedereen opeens minimaal 30 km/uur langzamer gaat rijden en niet weet hoe ze met zulke weersomstandigheden moeten autorijden. Vreselijk. Heb me vandaag ook echt weer zitten verbazen...

Nou ja, ik heb vandaag voor 't eerst sinds ik m'n rijbewijs heb op een spekgladde weg gereden in de sneeuw, dus ik vind het best logisch dat sommige mensen (zoals ik dus) hun snelheid omlaag gooien. :Y)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:30

Word je daar niets over verteld tijdens rijlessen of door ouders etc?
En snap het nog redelijk als je in de stad rijdt, heel hard kun je daar toch niet, maar provinciale wegen en snelwegen.. En dan met een kachelgangetje rustig op de middelste rijstrook rijden (spitsstrook open).

Maar probeerde te zeggen: veel van de ongelukken met dit weer zijn niet alleen te wijten aan het weer, maar ook aan de bestuurders die niet weten hoe met de weersomstandigheden om te gaan en controle te behouden over hun auto.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:32

Polivy schreef:
En snap het nog redelijk als je in de stad rijdt, heel hard kun je daar toch niet, maar provinciale wegen en snelwegen.. En dan met een kachelgangetje rustig op de middelste rijstrook rijden (spitsstrook open).

Maar probeerde te zeggen: veel van de ongelukken met dit weer zijn niet alleen te wijten aan het weer, maar ook aan de bestuurders die niet weten hoe met de weersomstandigheden om te gaan en controle te behouden over hun auto.

Ehm, rijlessen niet. :n
Mijn ouders zeggen eigenlijk alleen "rustig gas geven en zo min mogelijk remmen".
Maar ja, ik maakte vanochtend ook een 180 met m'n auto hier in de wijk en toen zat ik ook te shaken, dus ik ben nog geen genie in het omgaan met deze weersomstandigheden en in het controle houden over mijn (700 kg wegende) Smartje. :P
En ik zal ook vast niet de enige zijn.

Maar je hebt gelijk, ik heb het dan ook meer over de dorpwegen enz. die volledig bezaaid lagen met (platgedrukte) sneeuw. Ik neem aan dat de snelwegen gewoon sneeuwvrij zijn en je hier dus gewoon normaal kunt rijden?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:44

Vrieskou, sneeuw, ijs, skien, schaatsen, wintersport in Oostenrijk... Ik ben een echt wintermens, hou er zó van..!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:47

Maar hoe doen jullie het dan met de paarden?
Ja ja, ik ben zo'n dierenbeul, ik hou mijn paard op stal, niet op het weiland. En met deze sneeuw kan hij niet in de buitenbak/paddock/longeercirkel en de binnenbak is nu nog net niet 24/7 volledig bezet (wat inhoudt dat ik daar met mijn enorme paard niet meer bij kan). En wat dan?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:17

Saskiaatje schreef:
Polivy schreef:

Ehm, rijlessen niet. :n
Mijn ouders zeggen eigenlijk alleen "rustig gas geven en zo min mogelijk remmen".
Maar ja, ik maakte vanochtend ook een 180 met m'n auto hier in de wijk en toen zat ik ook te shaken, dus ik ben nog geen genie in het omgaan met deze weersomstandigheden en in het controle houden over mijn (700 kg wegende) Smartje. :P
En ik zal ook vast niet de enige zijn.

Maar je hebt gelijk, ik heb het dan ook meer over de dorpwegen enz. die volledig bezaaid lagen met (platgedrukte) sneeuw. Ik neem aan dat de snelwegen gewoon sneeuwvrij zijn en je hier dus gewoon normaal kunt rijden?

Tips die ik altijd mee heb gekregen en die als je ze hoort eigenlijk vrij logisch klinken maar mensen vaak vergeten is: verlichting aan (al ben ik een groot voorstander van standaard verlichting aan, altijd...), extra alert zijn, rustig sturen, ver vooruit kijken, afstand houden! en zoveel mogelijk remmen op de motor (dus met terugschakelen en niet door meteen op de rem te trappen. Al moet je natuurlijk niet proberen vanuit z'n vijf in de twee te gaan, maar rustig per versnelling en ik neem aan dat je wel ongeveer de snelheden op gevoel of op je teller weet wanneer dat is :) ). Ook als je voelt dat je wegglijdt niet heel verwoed gaan sturen, want dan gaat het mis. Vooral gewoon rustig blijven (ook al zit je hart in je keel :D). Als je dat gewoon eigen maakt wordt de kans dat er iets gebeurt al vele malen kleiner. Rustig door de bochten door eerst snelheid terug te nemen voor de bocht en dan met een constante snelheid de bocht om te gaan. En vooral blijven rijden! Desnoods eerst even proberen hoe een auto onder je voelt en reageert met dit weer op een grote parkeerplaats zonder auto's ofzo.
Vond ook nog wat tips op internet: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5592 ... html?p=2,1
http://paramedic.web-log.nl/paramedic/2 ... den_i.html

Vergeet trouwens ook nooit je verlichting van sneeuw en ijs te ontdoen :)
En vooral heel veel plezier! Gewoon rijden en ervaring opdoen :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:18

Verlichting staat altijd aan en wat jij zegt doe ik eigenlijk ook allemaal. En ik rijd een automaat, dus geen gezeur met terugschakelen. O:)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:24

Dan moet het vast goed komen :)

(wil zelf ook nog echt een keer een slipcursus doen. Krijg gelukkig vaak genoeg tips van ouders in de tussentijd waarvan één ook achtervolgingen heeft moeten leren rijden etc en echt tientallen slipcursussen. Vind dat dat eigenlijk ook iedereen eens gedaan moet hebben, een slipcursus).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:25

Klinkt interessant. :j Maar doodeng.
Bij die 180 vanochtend begon ik al te gillen en als m'n auto eventjes 10 cm doorglijdt bij het remmen zit m'n hart al in m'n keel. :x

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:31

Ik zie mijzelf echt niet gillen in een auto hihi... heb dat koele van mijn ouders denk ik :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:31

Zeg, weet je hoe eng dat was? Ik stond ineens achterstevoren op de weg. :')

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:00

Ik hou echt van sneeuw, ik wordt er helemaal vrolijk van!
Het blijft ook grappig om er doorheen te fietsen xD.