Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:55

Wees een echte vent en kom op voor je kind! Ik krijg echt serieus de kriebels van dit verhaal, we praten niet over een pakje boter hoor.
Het is heel vervelend dat je slecht contact met de moeder van je kind (en haar familie) hebt maar jij bent ook de vader en ook jij hebt recht er op om je kind te zien. Het lijkt me moeilijk om een band met je kind op te bouwen als je er niks mee (mag) kan doen doen maar op deze manier groeit het kind zeker op zonder vader.
Tuurlijk is je paard ook erg belangrijk en moet je dat zeker niet opgeven maar ik denk dat je met wat moeite ook zo'n band met je kindje kan krijgen. En vergeet ook niet dat de moeder van je kind waarschijnlijk ook een moeilijke tijd door maakt. Ook zij is net moeder geworden en er komt flink wat op je af met zo'n kleine! Dus zet je schouders er onder, praat met je ex en haar famile, maak afspraken en dan zal het best goed komen.
Succes!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:55

ik vind het verhaal ook veel te vaag, om hier een goed oordeel over te kunnen maken.
maar het komt er nu bij neer, dat je wegloopt voor je kind. omdat het binnen drie maanden niet lukt?
wat denk je dan?
het is geen cavia. tuurlijk moet je dat leren.
ik denk ook dat er veel moeders zijn die niet binnen 3 maanden weer dezelfde zijn.

maar nogmaals, het verhaal is te vaag en onduidelijk om het goed te begrijpen,
maar dit komt erg zwak en onverantwoordelijk over.

denk je niet dat je spijt krijgt als je het kind niet aanneemt,
of wat een inpact dat heeft op het kind over uhm... 20 jaar????

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:56

(ik begrijp niks van de startpost) Maar wat ik ook dus nergens uit haal, is hoe de vrouw in deze is?
Heeft ze deze jongen wel de kans gegeven om zijn kind te leren kennen? Of denkt ze dat het haar kind is, dat ze het alleen recht heeft? of heeft ze hem die kans juist wel gegeven?

Vele jonge vaders voelen zich niet meteen verbonden met een kind. Ze hebben immers een achterstand op de vrouw, die al 9 maanden contact heeft met het kind.
Vandaar ook mijn vaag, heb je de kans gehad om een band te krijgen met dit kind?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 17-12-09 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:57

Verschrikkelijk dat altijd de kinderen de DUPE worden van ruzie tussen ouders, jong of niet, gepland of niet, kindje kan er niets aan doen.

neem je verandwoordelijkheid, en zorg voor je kind, onvorstelbaar en jammer.

dat je met de moeder niet verder wil, prima dat kan natuurlijk maar om maar te zeggen ik laat mijn kind stikken poeh een echte man ben je.

wellicht geen sex meer hebben en anders wat gebruiken, ongelukjes bestaan in mijn ogen niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:58

tja.. of hulp zoeken bijv. via het consultatiebureau, opvoedcursus, ondersteuning van pedagoog, misschien eens goed praten over jullie relatie en wat jullie willen uit het leven... ooit zijn jullie toch verliefd op elkaar geweest.... en ergens hebben jullie bedacht dat samen een kind krijgen een juiste keuze was?
als familie van je ex-vriendin zo vervelend doet is het natuurlijk wel moeilijk. Dat zal best maar jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden... wat die familie ook zegt of doet.
Jullie wonen niet samen? Woont je vriendin nog bij haar ouders? Hoe is het zo gelopen?

tamary

Vervelende situatie zo, klinkt een beetje als verwekker met geld zijn ipv papa. Samen verder moet inderdaad van 2 kanten komen. Sterkte verder.

P.S.
Win even info in ivm alimentatie en hoe je dit ten gunste van het kind kunt opvangen. Weet dat vriend in soortgelijke situatie een spaarrekening voor dat kind heeft geopend, mama krijgt niks en kan ook niet bij dat geld. Hij voldoet zo aan zijn wettelijke verplichtingen en het kind dat onschuldig is aan de hele ellende krijgt een spaarpotje als die 18 is en het nodig gaat hebben ivm eigen huis/studie/etc.

priscilla

Wat ik uit je verhaal haal is dat je een relatie had met een meisje maar niet samenwoonde. Jullie hebben sex gehad en hier is een baby uit ontstaan? (niet veilig dus waarschijnlijk)
Nu is de baby geboren en woont de moeder van de baby bij haar ouders. En jij waarschijnlijk ook nog thuis. En je kwam op bezoek wanneer je er tijd voor haebt of je was er wel elke dag? Zorg jij wel voor eventuele voeding en kleding? Dat de baby niet op jouw naam staat is misschien met voor bedachte rade gedaan maar wie heeft de baby aan gegeven? Ik vind dat als jij de fun wil van de sex je ook voor de gevolgen moet inzien. En ja dat is idd de lusten maar ook de lasten!! Dus alsjeblieft gedraag je als een vader en zorg dat je een x bedrag voor je kind betaald. En ja daaraan zit dus ook de verplichting van haar kant dat jij je kind mag zien. Dus als ze je wil verplichten dan mag jij je baby zien. Maar ik vind al wil zij niet dat jij baby ziet je weleen bedrag voor je kind moet reserveren!

Wat je titel zegt is idd niet helemaal goed geschreven.. Denk dat jij bedoelt dat je blij bent met al de sores die hebt dat je nu een uitlaatklep hebt. Misschien volgende keer eerst nadenken voordat je iets neerzet!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:59

klinkt of het niet helemaal lekker heeft gelopen in de communicatie tussen jullie? Misschien als je daar nog eens wat mee zou proberen, ook al gaat het samen niet meer, dan kun je wellicht toch nog normaal contact hebben?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:01

Mijn hart huilt voor het kindje, die nu al de dupe is van een ruzie tussen zijn ouders.. ;(
Ik zal geen oordeel vellen wat betreft karakter of ruggengraat, maar ik hoop wel dat je er erg goed over nadenkt wat je besluit. Persoonlijk vind ik, dat je moeder en kind niet zomaar aan hun lot over kan laten, zij is niet de enige die verantwoordelijk is voor het krijgen van een kind! Je bent oud genoeg om seks te hebben, oud genoeg om een kind te krijgen, wees dan ook oud genoeg om je verantwoordelijkheden te dragen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:09

Wat ik begrijp is dat je in het begin geprobeerd hebt wat met jullie kindje te doen, maar dat je vriendin het liever zelf deed. De keren dat je dan wel de kans kreeg wilde ze je daar niet bij helpen.

Op die manier leer je inderdaad niet op een leuke manier met je eigen kindje omgaan en kun je denk ik ook niet echt een band opbouwen. Kan ik me heel goed voorstellen.

MAAR: Waar is het praten met je vriendin hier over gebleven??
Het is ook jouw kindje en je hebt het recht om daar een band mee op te bouwen.

Andersom heb je de plicht om ook voor je kindje te zorgen, zij het persoonlijk of iig financieel; daar kun je helaas toch niet onderuit.

Dus ik zou maar eens heel goed met je vriendinnetje gaan praten hoe jullie dit willen gaan doen en daarna een beslissing nemen.
Jouw wensen en die van haar naast elkaar en eens kijken waar jullie op uitkomen.
Dan kun je altijd nog beslissen om weg te gaan, maar dan is het iig onderbouwd.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:10

Wat ik van je verhaal begrijp is dat je voor jou gevoel niet de kans krijgt om voor je kindje te zorgen als je haar ziet.

Niet omdat je het niet wilt maar omdat het je niet door de moeder/familie van de moeder wordt toegestaan.

Ik snap dat jullie relatie blijkbaar niet bestand is tegen de stress die het samen opvoeden van een kind met zich mee brengt.

Dat je de keuze maakt om weg te gaan is je eigen keuze. Daar kan en mag ik niet over oordelen.
Soms kan het alleen maar beter zijn voor een kindje om door een alleenstaande moeder te worden opgevoed dan door ouders die constant ruzie hebben.

Maar overweeg alles nog eens. Ik begrijp dat je kind niet erkend is en dat de moeder dit ook niet wil maar wel geld vraagt voor de verzorging.

Ik zou met haar overleggen dan je best wilt betalen voor je eigen kind (vind dit wel een plicht!!!!!) maar dat je dan ook wilt dat het kindje aangegeven wordt als jou kind en niet als vaderloos.
Daarnaast zou ik met haar overleggen dat je een bezoekregeling krijgt zodat je een band met je kindje kan opbouwen.

Ik heb zelf een vriend uit een gebroken gezin en zie helaas na 25 jaar nog elke dag de gevolgen.

Denk er alsjeblieft goed over na. Laat je kind erkennen.
Ga er voor betalen en zorg voor een bezoekregeling!
Hier ga je later anders enorm spijt van krijgen en ook je kind doe je door wat je nu doet enorm te kort!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:10

Zorg voor dat kindje man! Dat volwassen mensen zo kunnen denken ! Je bent een man, zorg voor je vrouw en je kind.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:11

Jemig, ik kan niet begrijpen dat je paard voor je bloedeigen kind gaat.. echt onvoorstelbaar.
En nog erger dat je ze beiden aan hun lot over laat.. wat voor vader ben je dan?
Heel triest dat zo'n kindje dat nu al de dupe is van geruzie tussen de ouders. Of het dan gepland is of niet, imo moet je kind voor alles gaan.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:12

AMEN miep, precies wat ik hier net neer wou zetten ;)

Aradis

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:15

Je hebt er zelf wat ingestopt..
neem dan ook verantwoordelijkheid voor wat eruit komt!

Kind heeft recht op een stabiele relatie tussen ouders.. Ga niet huilen, maar doe er wat aan!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:16

Vaag verhaal....maar als het je kind is moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en voor het onderhoud betalen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:16

Ik snap je verhaal ook echt helemaaaaal niet!

Als ik het goed begrijp ben jij de vader van het kind, je hebt ruzie met de moeder en daarom wil jij niet meer betalen voor je bloedeigen niet geplande kind?

Als het niet gepland was moet je of geen sex hebben of je moet veilig sex hebben.. Vind het echt een slap excuus!
Wat zeg je later tegen je kind? Mama en ik hadden ruzie dus daarom wou ik niks meer voor je betalen, en eerlijk gezegt was je ook niet gepland?

Dat kindje moet blij zijn met zo'n vader als jou :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:17

Kensha, ik denk dat als ik je bericht lees, dit wel het resultaat is van eerdere problemen. Als je vader wordt, dan ben je in de wolken en dan gaat dat vanzelf...dat is iets wat je samen doet...

Dat je niet wilt betalen is je eigen kind afwijzen. Ik denk dat het ook voor je ex beter is als jullie uit elkaar zijn.

Sterkte en succes met je paard.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:18

TS reageerd ook helemaal niet meer,
schijnbaar niet de gewenste reacties,
(maar wat verwachte je, met zoon verhaal, op een forum met 99.9% vrouwen)

ben toch benieuwd naar enig reactie???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:19

Ik zie je profiel, je bent nog maar een puppie, vraag mij af of de baby wel "geplant" is geweest, typisch reakties van jonge vaders die eigenlijk (nog) geen kinderen wil.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:19

Miepie1980 schreef:
Denk er alsjeblieft goed over na. Laat je kind erkennen.
Ga er voor betalen en zorg voor een bezoekregeling!
Hier ga je later anders enorm spijt van krijgen en ook je kind doe je door wat je nu doet enorm te kort!

Hier zou ik erg voorzichtig mee zijn. Een bezoekregeling geeft onder de beschreven omstandigheden een hoop getouwtrek waar het kind de dupe van is. Zorg in elk geval dat het geld (betalen is wettelijk af te dwingen door mama) alleen ten goede komt van het kind en niet bij mama op de grote hoop verdwijnt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:21

Shauni schreef:
Mama en ik hadden ruzie dus daarom wou ik niks meer voor je betalen, en eerlijk gezegt was je ook niet gepland?

Of nog erger: Mama en papa hadden ruzie en papa heeft er toen voor gekozen om jou en je moeder in hun sop gaar te laten koken omdat Papa zijn paard vele malen belangrijker vond en meer van het paard hield dan van jou?

Kindje is dan inderdaad beter af zonder vader. :(:) Ik kan er gewoon niet bij dat een vent zo kan zijn..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:24

russel schreef:
Ik zie je profiel, je bent nog maar een puppie, vraag mij af of de baby wel "geplant" is geweest, typisch reakties van jonge vaders die eigenlijk (nog) geen kinderen wil.

Is geen excuus, wie groot genoeg is voor sex en er voor kiest het kind geboren te laten worden, is ook groot genoeg om de verantwoording te dragen..

Je kunt niet eerst roepen: Ja! Ik wil een kind! En dan bij de eerste de beste bult in de weg ineens zeggen dat je er niks meer mee te maken hebt. Had dan geprobeerd een andere oplossing te zoeken..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:25

Volgende keer maar beter nadenken hé
Erg laf van je.
Mijn kind zou mij meer waard zijn dan mijn paard

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:25

Willy_UrsB schreef:
Volgende keer maar beter nadenken hé
Erg laf van je.
Mijn kind zou mij meer waard zijn dan mijn paard

:x

Ik hoop dat 'de volgende keer' niet meer komt. :Y)