Maak iemand blij met kleding!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Maak iemand blij met kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:27

Kleding die ik niet verkocht krijg, gooi ik altijd in die Humanitas containers :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:31

Wij doen het ook altijd in zakken voor arme landen. Maar is wel leuk idee zo'n kledingbank! nee ik ga het niet verkopen, teveel moeite haha :Y) dan liever aan mensen weggeven die het nodig hebben dan dat ik een paar euro meer heb. Als het in alkmaar komt kan ik het zelf wel wegbrengen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:34

Wij gooien ook nooit kleding weg! Of het moet wel heel erg afgeracht zijn, dan gaat 't in de vuilnisbak.

Wij doen het ook meestal in de kledingbak of aan de weg voor een of andere stichting.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:45

Ik heb nog zat kleding liggen, maat 36.
Het past me veel al niet en sommigen vind ik niet mooi. (bijvoorbeeld van die flare-jeans).
Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag. (moet je er wel iets aan hebben, en niet zelf al een grote kast vol hebben).

Zelf kan ik nog heel goed een paar makkelijke schoenen gebruiken (maat 36), ik ben zelf namelijk niet z'n schoenenmens en heb nu alleen een vies weidepaar en skischoenen :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:51

Equidea schreef:
Het past me veel al niet en sommigen vind ik niet mooi. (bijvoorbeeld van die flare-jeans).
Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag. (moet je er wel iets aan hebben, en niet zelf al een grote kast vol hebben).

Zelf kan ik nog heel goed een paar makkelijke schoenen gebruiken (maat 36), ik ben zelf namelijk niet z'n schoenenmens en heb nu alleen een vies weidepaar en skischoenen :=

Ik wil dus ook kleding weggeven aan iemand die dat goed kan gebruiken....

Maar hoe check je dat......., dat het om iemand gaat die het echt goed kan gebruiken?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:54

Lotus83 schreef:
Equidea schreef:

Ik wil dus ook kleding weggeven aan iemand die dat goed kan gebruiken....

Maar hoe check je dat......., dat het om iemand gaat die het echt goed kan gebruiken?

Uitgaan van iemands eerlijkheid denk ik....? Tja, veel valt er anders niet aan te doen denk ik.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:25

Erg goed bezig met deze topics! Voor de paardenspullen heb ik nog geen goed adres kunnen vinden, baal daar wel een beetje van, want wil zo graag mensen blij maken :)
Zal deze DAGEN mijn kledingkast uitmesten, weet nu al dat daar dozenvol goede kleren uit zullen komen, heb gewoon téveel. Heb de laatste tijd zoveel geshopt, veel te overbodig eigelijks als je kijkt naar de minder bevooroordeelden..
Mijn kleren gaan naar:
http://www.kledingbanknoordenveld.nl/

Heerlijk mensen blij maken :D

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:29

gooi het altijd in een humanitas bak of ik geef het aan mijn nichtje ofzo .. behalve als ze echt stuk zijn

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:33

Ik kom om in de kleding, maar die bak die er stond is ooit eens opgeblazen en er is nooit een nieuwe gekomen... En de Leger Des Heils winkel die hier zat is ook weg. Niet zo handig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:34

Goed topic dit!

Ik heb/had echter een soortgelijk probleem als Melsh, maar nu ben ik even gaan Googlen.
Websites van de kerken hier in de stad gevonden en ze een mailtje gestuurd of er wellicht binnen de gemeenten iemand is die kleding inzameld voor de armere landen.
Meestal hebben de kerken wel zulke acties, of zijn er mensen binnen de gemeente aangesloten bij een organisatie.

Ik wil ook graag zeker weten dat het goed terecht komt en het niet in een kledingbak ligt waar wat pubers lol mee hebben in deze dagen (met vuurwerk etc.).

Dus misschien een idee voor anderen, kerkelijke gemeentes mailen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:24

Ik was een tijdje ziek maar ben er eergisteren ook aan toe gekomen, twee zakken met prima kleding zijn in de container van KICI gegaan :)

@Melsh: In de OP heb ik een paar links gezet waar je snel kan opzoeken of er een inzamelpunt bij je in de buurt is, misschien dat je daar wat kan vinden? Je zou ook kunnen googelen op kleding inzameling en je woonplaats.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:57

Ik geloof dat er in de dichtstbijzijnde stad [5 km] wel zo'n ding staat, daar gooi ik het wel in als ik er weer eens langs kom :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:58

Onze oude kleding gaat ook altijd op een stapel op zolder en dan eens in de zoveel tijd gooien we alles in de zak van Max (als ik het goed heb) en dan wordt dan opgehaald. :)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:01

oude kleding?
naar vrienden als die het niet passen of willen
de container voor mensen in nood ;)