ik ben het weggetje helemaal kwijt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Hoe 't verder allemaal gaat dadelijk. Geen idee. Dat inchecken en uitchecken iedere keer. Inderdaad maar 1 zo'n paaltje bij een heel busstation
@ Verootjoo: Als je niet incheckt heb je geen geldig vervoersbewijs en zul je dus wel een boete krijgen.
Citaat:Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien wanneer en waar jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen. Totdat je het officiële studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010. Voor nieuwe studenten is dit standaard een weekabonnement.
Citaat:@ Verootjoo: Ik vind 't ook belachelijk. Iedere bus heeft zo'n incheckding dat weet ik wel Maar toch. Het is net wat meer gedoe als je je trein bijna mist dat je dan nog in moet checken. Studenten reizen wel gratis. Maar de ene student in 't weekend en de andere door de week. Sowieso, hoe ziet zo'n conducteur aan jouw hoofd dat je een student bent?
_Tara_ schreef:@ _Lorette_: Misschien de rest van de berichten even doorlezen?
Citaat:2. Zet het week- of weekendabonnement op je Studenten OV-chipkaart
Wil je reizen met je week- of weekendabonnement, dan moet je het abonnement zelf op je Studenten OV-chipkaart activeren. Activeren doe je bij een ophaalautomaat.
Op studentenov-chipkaart.nl vind je vanaf 16 december informatie over wanneer jij je abonnement kunt activeren.
Week of weekend
Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement of een vergoeding als je in het buitenland studeert. Je krijgt automatisch het abonnement dat je in 2009 had. Heb je nu bijvoorbeeld een weekendkaart, dan krijg je een weekendabonnement. Krijg je voor het eerst studiefinanciering in 2010, dan wordt een weekabonnement voor je klaargezet. Als je liever een ander abonnement hebt, kun je gratis wisselen in Mijn IB-Groep.
Wat betekent het voor jou?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen.
Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat.
Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.
_SteR_ schreef:Het is toch echt waardeloos geregeld hoor! Moet je zien hoeveel vragen er in dit topic staan, dat geef toch al weer aan hoe onduidelijk de IB groep geweest is!![]()
Ik ben ook iemand die er geen bal van snapt.. Ik heb voor 1 december mijn OV-chipkaart aangevraagd. Dit had ik al eens eerder gedaan, maar mijn pasfoto was op de één of andere manier kwijtgeraakt, ook lekker!
Er stond op het formulier, vóór 1 december aanvragen en dan heb je hem op tijd in huis voor 2010. Nou hier is nog niks in de bus gevallen?!
_Tara_ schreef:Verootjoo, zie mijn laatste postOp die site staat echt alle informatie die je moet hebben.
Hoe 't verder allemaal gaat dadelijk. Geen idee. Dat inchecken en uitchecken iedere keer. Inderdaad maar 1 zo'n paaltje bij een heel busstation
@ Marjo_x: Nee je activeert je ov-chipkaart dus met je week of weekend abonnement van studentendinges. Anders zou je altijd moeten betalen natuurlijk![]()
@ Verootjoo: Als je niet incheckt heb je geen geldig vervoersbewijs en zul je dus wel een boete krijgen.