Zal 'm nog eens kijken op eigen computer.. Zag er tot nu toe niks kwaads in.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zal 'm nog eens kijken op eigen computer.. Zag er tot nu toe niks kwaads in.. Diesel_09 schreef:En ja ik noem een aantal dingen toch grondwerk. Hoe noem je het anders als je je paard laat liggen, zitten, knielen ed?
Het grondwerk wat ik zelf doe ziet er ook niet zo uit maar dat komt eerder ik een wat minder elastisch paard heb en ook nog lang niet zover ben dat hij alles kan.
Er gaat zo ontzettend veel tijd en geduld inzitten om het aan te leren en volgens mij leer je dit niet aan een paard als hij het echt niet leuk vind.
Dat is een onderdeel van grondwerk maar word eigenlijk nooit grondwerk genoemd.. Twiggy2008 schreef:Wat een rommelige circustrucjes, wat een gepor in die flanken, wat een zwiepende staarten, vre-se-lijk.....
Op het eind dat paard wat de lucht inspringt, verschrikkelijk!!! De stress bij die dieren straalt er van af.
Wat heb ik een hekel aan dit soort evenementen!!!
Durft iemand bepaalde zaken hier 'grondwerk' te noemen? Nou, ik doe veel aan grondwerk, maar niet op deze manier. Ik zou me doodschamen als ik zo met mijn paard om zou gaan!
Dus nee, ik noem dit eerlijk gezegd geen paardrijden, zoals ik het zelf doe of probeer te doen.![]()
Naast het feit dat mijn paard ook niet zo loopt te flippen, zoals de meesten in dit filmpje.![]()
Het laat maar weer zien hoe mensen paarden misbruiken.......
KiWiKo schreef:beaantsje........ kijk de eerste 5 seconden eens van dat filmpje........ wat zie de dan in hemelsnaam ?
als Anky zo de ring in zou komen zou het echt grote heibel zijn
KiWiKo schreef:beaantsje........ kijk de eerste 5 seconden eens van dat filmpje........ wat zie de dan in hemelsnaam ?
Hannah_Menno schreef:KiWiKo schreef:beaantsje........ kijk de eerste 5 seconden eens van dat filmpje........ wat zie de dan in hemelsnaam ?
Niet in de ring, wel anky..
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE
@Beantjes; Tsja, sommige mensen noemen dit onnatuurlijk, maar wilde paarden steigeren ook, wilde paarden zitten soms ook, wilde paarden buigen ook, wilde paarden doen geen spaanse pas maar wel een jambette (stilstaande variant)....
Twiggy2008 schreef:Wat een rommelige circustrucjes, wat een gepor in die flanken, wat een zwiepende staarten, vre-se-lijk.....
Op het eind dat paard wat de lucht inspringt, verschrikkelijk!!! De stress bij die dieren straalt er van af.
Durft iemand bepaalde zaken hier 'grondwerk' te noemen? Nou, ik doe veel aan grondwerk, maar niet op deze manier. Ik zou me doodschamen als ik zo met mijn paard om zou gaan!
Dus nee, ik noem dit eerlijk gezegd geen paardrijden, zoals ik het zelf doe of probeer te doen.![]()
Naast het feit dat mijn paard ook niet zo loopt te flippen, zoals de meesten in dit filmpje.![]()
twinkelchw schreef:Iedereen moet toch een beetje kunnen zien aan de lichaamstaal van die paarden dat ze het vreselijk vinden, of niet dan?
Twiggy2008 schreef:Wat een rommelige circustrucjes, wat een gepor in die flanken, wat een zwiepende staarten, vre-se-lijk.....
bij sommige oefeningen is dat zwiepen geen verzet, maar noodzakelijk voor het evenwicht (al zullen er best wat fouten inzitten in dit filmpje)
Dat paard maakt een capriole, dat was de bedoeling.
Nee, dit heet 'werk aan de hand'. Da's inderdaad heel wat anders dan jouw grondwerk maar ook daarbij gaat het om gehoorzaamheid. Daar hoef je je zeker niet voor dood te schamen.
't is ook een andere tak van sport (letterlijk). misschien eens verder kijken dan je eigen straatje?
en waar zie jij een paard flippen dan? of misbruikt worden?.....