Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:23

Twiggy2008 schreef:
Voor degenen die echt niet willen, doe het dan ook alsjeblieft niet. En blijf er niet eeuwig over doorzeuren!

Hoe bedoel je dit?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:23

Ik heb niks met baby's, kinderen vanaf een jaar of 6 vind ik wel leuk, maar daarvoor hoeft het van mij echt niet. Plus bevalling, een uitgelubberde buik trekt mij ook niet.
Bovendien vind ik een kind op de wereld zetten nogal een beslissing. Buiten dat je enorm veel tijd op moet geven, en je carrière, kost het ook nog een bakken vol geld.
Misschien denk ik er later heel anders over, maar zeker op dit moment hoeft het van mij niet zo.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:26

NicoleHorses schreef:
was al heeeeel benieuwd of hier al een topic over was, kon er géén vinden!

De stelling lijkt mij wel duidelijk,
Later wel of geen kinderen, waarom wel, waarom niet :).

Persoonlijk denk ik dat ik ze later niet zou willen.. Eerst wel, maar als je dan tegen de feiten aankijkt:

- Veel extra zorgen en verantwoording
- Je kunt vaak minder weg / minder tijd voor je partner
- Financieel zoveel duurder
- De hele draagtijd/bevalling zelf lijkt mij persoonlijk niks, alle bijwerkingen die er aan vast zitten, en dat je figuur ervan vaak na de knoppen gaat en dat het kind er dan ook nog uit moet :o vind het allemaal erg mooi daar niet van! respect voor alle moeders :o

Helemaal niet afkattend bedoeld, zelf ben ik gek op kinderen, en het lijkt mij aan de andere kant allemaal ook hartstikke mooi en alles.
maar ik weet het gewoon nog niet zo :o dan loop ik wel op de zaken vooruit.. maar altijd goed om is over na te denken :)

wat willen jullie? :)

daarnaast vraag ik mij ook nog af hoe de wereld eruit ziet over 40 jaar als mijn kind volwassen is; stijgende criminaliteit, klimaatverandering. wat als je een kind hebt dat de criminele kant op gaat? wat ongelukkig/suicidaal wordt? wat gehandicapt geboren wordt? wat verongelukt? wat gebeurt er met het kind als je relatie geen stand houdt?
mij teveel kopzorgen voorlopig, maar ik ben al wel zover dat ik niet meer vol overtuiging zeg dat ik nooit kinderen wil zoals vroeger het geval was :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:27

josewoos: Hahahah lelijke baby's... Herkenbaar :') En dan ook nog eens uit je mond zien te persen 'wat een prachtig kind' :D (bij mijn achternichtje had ik echt het idee 'what the....' :o )

Twiggy2008: Hoezo over doorzeuren? De meeste mensen zonder kinderen krijgen juist de vraag wáárom ze geen kinderen hebben, of ze die later nog willen enzovoorts. Hoezo wordt er dan over doorgezeurd? Het werkt twee kanten op?

Overigens is op dit moment de enige reden waarom ik een kind zou willen: Wie betaald er straks voor mijn pensioen? Tjah, zonder kinderen, geen AOW straks, kunnen we nog langer doorwerken :=
(bedoel het minder cru dan dat het er staat :') )
Laatst bijgewerkt door Winged op 11-12-09 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:27

Ik neig toch nog steeds wel erg naar een 'nee, dank je' als het om kinderen gaat. Zeg nooit nooit en het gevoel kan natuurlijk nog komen, maar tot nu toe heb ik nog nooit een dag het idee gehad dat ik het wel leuk zou vinden om kinderen te hebben.
Mijn beste vriendin is net bevallen en dat vind ik echt geweldig, ponyrijles geven vind ik leuk, kinderen van patiënten zijn leuk etc. Maar zelf kinderen zie ik echt niet zitten. Maar wie weet komt er een moment dat de carrière en de paarden op het tweede plan komen en de kinderwens de kop opsteekt :? Nu zou ik die consessies absoluut niet willen doen en omdat dat inhoud dat de kinderen continu bij opvang ed verblijven zou ik er daarom al nooit aan beginnen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:28

A_lette schreef:
josewoos: Hahahah lelijke baby's... Herkenbaar :') En dan ook nog eens uit je mond zien te persen 'wat een prachtig kind' :D (bij mijn achternichtje had ik echt het idee 'what the....' :o )

Twiggy2008: Hoezo over doorzeuren? De meeste mensen zonder kinderen krijgen juist de vraag wáárom ze geen kinderen hebben, of ze die later nog willen enzovoorts. Hoezo wordt er dan over doorgezeurd? Het werkt twee kanten op?

dan zeg je wat een lief kindje }:0 :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:29

Jade schreef:

Dan gaan ze juist huilen }:0 :7 -O- _O-

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:30

Ik wil heel erg graag kindjes! Gelukkig wil mijn vriend ze ook graag! Wij praten er al vaak over, want onze wens is best groot :D
Mijn broer heeft net een kleintje, en dan begint het wel te kriebelen :+ Vriendje heeft dat ook haha!
Wij trouwen in maart, en wilde altijd pas kinderen na het trouwen! (Ook vanwege het geloof)

Nu maar hopen dat we beide wel kinderen kunnen krijgen, en onze wens kan worden vervult :o

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:31

Jade schreef:
A_lette schreef:

Doet me denken aan dat stukje van Herman Finkers:

Kijk, dat zou ik dus nooit doen; moet je niet doen. Wanneer een kind niet mooi is, dan zou ik niet gaan huichelen. Ja, ik weet ook wel, je kunt ook weer niet zeggen van: "Wat is dat een lelijk kind!" Dat kan niet, moet je ook niet doen. Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is, dan zeg ik altijd: "Het is een lief kind."
Onze buren bijvoorbeeld, die kregen een ontzettend lief kind. Toen heb ik ook heel eerlijk gezegd: "Dit is het liefste kind dat ik ooit heb gezien."

_O-
Laatst bijgewerkt door ayo op 11-12-09 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

c_alsemgeest schreef:
Twiggy2008 schreef:
Voor degenen die echt niet willen, doe het dan ook alsjeblieft niet. En blijf er niet eeuwig over doorzeuren!

Hoe bedoel je dit?

Ik zal het even uitleggen. ;)
Hier op bokt lees ik vaak dezelfde namen van bokkers die keer op keer aan geven geen kids te willen inclusief hun redenen. Ik zeg niet dat ik het over jou heb, maar ik word er soms wat moe van om dat keer op keer aan te horen. ;)
Dus vandaar........

Nogmaals, ik vind het prima als iemand ze niet wil. Begin er dan gewoon niet aan. En negeer het zinnetje er na maar, ok? :D Ik liet me effe gaan..... :+

efaa

haha grappig topic, ik ben 23 en ik zie ook echt alleen de nadelen. :D

ik vind kinderen heel leuk als ze van anderen zijn :D:D maar zelf neee geen goed plan :D
ik vraag me dan af of ik daar ook zo over blijf denken of dat het nog ooit veranderd want nu ben ik er heel stellig in, maja ik ken veel mensen die dat ook zeiden. eerlijk gezegd hoop ik dat ik nooit kinderen wil, maja misschien veranderd het wat dan...
Laatst bijgewerkt door efaa op 11-12-09 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:32

En dan weet iedereen ook wat je eigenlijk denkt :+

Kent iemand hier het boek: geen kinderen, geen bezwaar van Nobis? Ik heb dat een jaar of 2 terug eens gelezen en herkende daar best veel uit.

Rhendera

Ik heb ALTIJD geroepen bah ik wil geen kinderen dat zijn stinkende fretende mormels :\

Maar ik heb nu alweer een relatie van bijna 2 jaar en ik moet zeggen dat ik echt ENORM veranderd ben :o Ik ben zelf pas 18 dus ik hou me nog wel even in, maar het kriebelt wel hoor :oo

vriendin van me is nu hoogzwanger en bevalt deze maand nog, en ergens ben ik zelfs stiekempjes jaloers ;)

Dus kinderen; later? ja. Nu? nee.

RianneH

Owh, wat fijn om te lezen dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken :P
Ik wil (zoals het nu staat) later ook geen kinderen.

Niet dat ik iets heb tegen kinderen. Vanmiddag nog opgepast bij 2 van 1/2jaar en 3 jaar. Vanavond nog opgepast bij mijn vaste adresje sinds 4 jaar. Nichtjes en neefjes mogen dus later altijd langs komen.
Kan me wel mateloos irriteren aan slecht opgevoede kinderen.

Naast verschillende inkoppers als reden is er 1 zinnetje sinds de basisschool in mijn hoofd blijven hangen. Als ieder gezin 2 kinderen krijgt blijft de wereld bevolking gelijk, bij 1 kind halveert het en met drie kinderen...
Niet dat ik zo wereldbewust ben, maar het is voor mij een extra reden.

SecretLIN

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:38

het lijkt mij ook geweldig kinderen te krijgen, voel me er eigenlijk al een beetje te oud ervoor worden (ben nu 26 jaar) iedereen om me heen is zwanger of heeft al kinderen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:39

Twiggy2008 schreef:
Hier op bokt lees ik vaak dezelfde namen van bokkers die keer op keer aan geven geen kids te willen inclusief hun redenen. Ik zeg niet dat ik het over jou heb, maar ik word er soms wat moe van om dat keer op keer aan te horen. ;)
Dus vandaar........

Nogmaals, ik vind het prima als iemand ze niet wil. Begin er dan gewoon niet aan. En negeer het zinnetje er na maar, ok? :D Ik liet me effe gaan..... :+

Ik denk dat het ook best te verwachten is in een topic wat gaat over het wel of niet kinderen nemen? _O-

Misschien wordt ik er ook wel moe van, wanneer mensen 100 redenen op gaan noemen waarom ik wel kinderen moet nemen :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:40

Geen.

Veel minder vrijheid, tijd, geld & ruimte.

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:44

Ik heb ook jaren lang geroepen dat ik geen kinderen wou,
en zie nu 2 kindjes later (daar blijft het ook bij) ben ik heel blij dat ik ze heb.
De bevallingen waren een hel en je bent dat zeker niet vergeten als je kind word gegeven,
maar ze zijn me alles waard.
Kinderen van anderen kan ik nog steeds weinig van hebben O:)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:46

bluh ik ben echt geen kinder type vind ze best leuk hoor maar heb er weinig mee.... ik ga dan ook niet lopen oehen en ahen als ik een baby zie....

Maar goed... geen kinderen voor mij.... t zou gewoon zielig zijn voor zon kind om bij mij terecht te komen.....

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:46

Ik ben 25 en heb ook geen behoefte aan kinderen. Ik heb ook al voor mijzelf bepaald dat ik me laat steriliseren als ik er op mijn 35e nog zo over denk.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:49

Twiggy2008 schreef:
Dus vandaar........

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat dat ook een stukje frustratie is omdat je woorden, als je op relatief jonge leeftijd zegt dat je geen kinderen wilt, zo ontzettend vaak openlijk niet serieus worden genomen. Ik ben nu 40 en ik weet al van jongs af aan dat ik niet in de wieg ben gelegd voor het moederschap. Dat heb ik nooit van de daken geschreeuwd, maar het komt nu eenmaal zo nu en dan ter sprake. Bij collega's, vrienden, familie, clubgenoten. En je wil niet weten hoe vaak mensen op mijn uitspraken spottend hebben gereageerd met woorden in de strekking als: 'Ja, ja, nou jij komt ook heus nog wel hoor!' En dat vond ik toch wel vervelend. Je moet zo ongeveer tegen de menopauze aan zitten willen sommige mensen je serieus gaan nemen. ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:50

Voorlopig niet... Misschien wil ik het ooit, maar vooralsnog absoluut niet. :n

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:15

Tot mijn 28e wilde ik absoluut geen kinderen, ik had een hekel aan kinderen zelfs. toch begon het ineens te "krïebelen" waarom, dat weet ik niet. Na veel wikken en wegen toch samen besloten om er voor 1 te gaan... Het lot besloot anders, ik werd zwanger van een 2ling. Mijn hele toekomstbeeld viel in duigen. We hadden 2 paarden, wat moest daar nu van komen? Hoe deden we dat? In onze omgeving zeiden mensen allemaal: het een hoeft niet te lijden onder het ander. Maar ja, als je allebei gek bent van paarden, hoe doe je dat dan met 2 babies? het is zwaar geweest, ik kan niet anders zeggen. Ik vond (en vind) baby's nog steeds niet echt leuk. Ze huilen/eten/poepen en daar heb je het mee gehad. Vaak zat ik met 2 kids in mijn armen ik vroeg me af: waar is die roze wolk dan? Altijd zat ik of mijn vriend 's avonds met 2 baby's. Het was echt een verademing als ik gewoon lekker s avonds naar de paarden kon. Maar ik miste mijn maatje, want die zat bij de baby's.
Gelukkig keerde dat gevoel wel snel. Want ik vind het nog steeds het mooiste wat ons overkomen is. Wat een verrijking van mijn leven. Vroeger was mijn paard echt mijn ALLES. als hij er niet meer was dan..... Nou ja, leek mijn wereld in te storen. Wij gingen vaak naar het bos/strand met de paarden, ja dat heb ik wel gemist in de jaren dat mijn koters heel klein waren.

Inmiddels (7 jaar later) heb ik mijn oude paard zelf thuis in pensioen staan. Heb een 6 jarige die ik zelf op wedstrijden uitbreng nu in het M2. Mijn vriend heeft een 3 jarige waar hij druk mee is, en onze tweeling van 7? die hebben samen een eigen pony. Ze rijden ook graag wedstrijden rijden en dat mogen ze uiteraard dus gaan we naar bixie's en onderlinge wedstrijden. Ik geloof dat wij het meest genieten van allemaal. Ik had dat voor 10 jaar terug nooit verwacht. Het is zo geweldig leuk, ik geniet van elk moment. Het lijkt vaak allemaal te mooi om waar te zijn. Ik weet dat ik het heel leuk zou hebben gehad met mijn vriend als er geen kinderen waren gekomen, maar het liep anders. Inmiddels is onze fam. uitgebreid tot 2 pony's en 3 paarden (waaronder mijn pensioen gerechtigde paard). Ons "probleem" is nu plannen wie wanneer op wedstrijd gaat!
Ik ben blij dat het zo gelopen is, en dat ik nu die zware keuze niet meer hoef te maken want ook dat herinner ik mij. Hoe loodzwaar ik die beslissing vond, want ja, je doet ze ook niet zomaar weg. En als je beslist niet voor kinderen te gaan, kun je later ook nog met die beslissing leven? Ik hoop dat ik alles uit het leven kan halen wat erin zit, daar horen ook kids bij in mijn geval...Ik had het niet anders gewild...

Gelukkig dat er mensen zijn die er zo bewust mee omgaan in hun keuze. Want het is een onomkeerbare situatie. Je leven wordt absoluut anders en ja, je staat vaak in dienst van je kinderen. Maar ook zet je kleine mensjes op de wereld die er niet om gevraagd hebben om er te zijn... Ik vind dat je zo goed als mogelijk moet zorgen voor die rakkers. Dat je, waar dan mogelijk, hun een mooi leven moet kunnen geven en dat is soms wel eens zwaar ja... Maar hun te zien genieten maakt meer goed dan ik voor mogelijk had kunnen houden

ik had er niet ander gewild...

Anoniem

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:25

Vooralsnog, nee.
Ja ja, zeg nooit nooit etc. etc. maar hier rammelt gelukkig nog niks en verwacht ook niet dat er ooit dingen gaan rammelen.

Wbt. baby's :D

En ja kinderen ( hij was ook al voorbij gekomen in een ander recent topic ;) )

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:33

Ik ben bij twee vriendinnetjes bewust op "pré-kraamvisite" geweest; de laatste keer dat we nog wat zonder koters konden gaan doen.

Need I say more? :D