contractkosten, zoveel !?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:04

hey, nog een vraagje, ik heb een site gevonden waar ik het kan berekenen.
nu deze vraag: Oppervlak van gemeenschappelijke verblijfsruimte(n) met centrale verwarming
geld dit ook voor keuken en douche?

edit: de kamer is in arnhem, en hier zoek ik ook

Deri

Re: contractkosten, zoveel !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:21

ik heb even berekend wat ik max aan huur mag betalen http://www.huurders.info/?id=8343
deze berekening kwam uit op 153,49

wat kan ik nu doen? (ik heb nog niks getekend, maar heb de kamer wel nodig)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:24

Je kan er pas wat aan doen als je de kamer hebt, maar hoe snel je dat geregeld krijgt weet ik niet, misschien weet mn broer dat, hij werkt bij zo'n steunpunt. Ik zal het even vragen :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:30

Gewoon de kamer nemen en alles betalen. Hier nog niet over beginnen tegen de eigenaar anders krijg je de kamer natuurlijk niet.
En als alles geregeld is dan ga je naar het juridisch loket in Arnhem en leg je de zaak voor. Zij kunnen je uitleggen hoe de procedure bij de huurcommissie verder gaat. Arnhem heeft helaas niet zo´n speciaal huursteunpunt.

Als je de zaak wint (wat zeer waarschijnlijk is) dan wordt je huur verlaagd en krijg je de teveel betaalde huur met terugwerkende kracht terug, ook als je er al niet meer woont.
Het enige is dat het proces lang kan duren en je in de tussentijd wel de te hoge huur moet betalen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:34

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:36

thnx voor de reacties, hier heb ik veel aan :)

Bastarasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:47

De kamer niet nemen en op zoek gaan naar iets anders = mijn advies. Voordat je de aangepaste huurprijs ook daadwerkelijk kunt gaan betalen ben je maanden verder (soms wel bijna een jaar). Ja, het staat er allemaal zo makkelijk, van nee hoor er is een puntensysteem, en je krijgt alles terugbetaald met terugwerkende kracht, maar in de praktijk dit voor elkaar krijgen is een ander verhaal. Plus, zou je er prettig wonen, als je meteen al aan de slag gaat met een "conflict"? Ik zou lekker een andere kamer zoeken, waar je geen bemiddelingskosten en idioot hoge huur voor een klein rothokje moet betalen, en niet aan de slag hoeft met huurcommissie toestand.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:50

dat is zo, maar t probleem is dan wel dat álle kamers je bemiddelingskosten/borg etc (uitzonderingen daargelaten) mijn broer moest 1400 betalen de eerste maand.. en vertelde dat het een normale prijs was :wow:

Bastarasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:47

Ja, borg is normaal, er zijn ook bossen mensen die de huur niet betalen en dan vertrekken, borg is een soort zekerheidje (dan heeft de huisbaas in ieder geval die borg nog), + voor schade etc die de huurder veroorzaakt.
Ik zou op kamernet blijven kijken of op MP, veel wat niet via een makelaar of verhuurbemiddeling zoals direct wonen gaat, daar hoef je geen bemiddelingskosten voor te betalen hoor, er zijn ook nog normale huisbazen die dit niet doen. Succes ermee!