hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:32

beddengoed 1 x in de 2/3 weken
pyama een aantal dagen
handdoeken ga na iedere keer de wasmand in

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:35

Kleding > Shirtjes na 1x dragen, vesten als ze vies zijn en idem met broeken
Beddengoed > Om de week
Piama > 1x in de week
Handoeken > Gelijk de wasmand in

Anoniem

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:43

Pyama meestal 3 keer in de week, soms wel vaker. Als ik laat wakker word zet ik de paarden buiten in mijn pyama dus word deze snel vies en gaat ie meteen de was in.
Handdoeken gaan meteen na gebruik de was in. Mijn bedje doe ik om de week. Verder broeken als ze vies zijn, shirtjes na 1keer en truien en vesten ook als ze vies zijn.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:44

Kleding > Broeken meestal 3 keer aan dan in de was. Shirtjes 1 of 2 keer en vesten ook.
Beddengoed > 1 keer in de 2 weken
Pyjama > 1 keer in de week
Handdoeken > 1 keer gebruiken

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:45

Beddengoed: om de 2 weken, ik slaap toch niet zo lang en ik zweet niet want ik heb het koud :P
Shirtjes en ondergoed: 1 dag
Broeken: wat langer, pas als ze niet fris meer zijn, en dat is na 3 keer dragen? Verschil een beetje :)
Truien/vesten: 2/3 dagen, heb er altijd wat onder aan.
Handdoeken: grote handdoek 2/3 keer voor mezelf, daarna op de grond. Haarhanddoek ook 2/3 keer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:47

Handdoeken: direct in de wasmand.
Pyama: Maiximaal 2 nachten aan.
Beddengoed: elke week verschoont (slaap alleen, maar heb een extreme huisstofmijtallergie)
Paardenkleding:direct na gebruik in de was.
Gewone kleding: 2 a 3 keer per week wissel ik van outfit.
Onderbroeken en sokken gaan na 1 dag in gebruik in de wasmand.
(heb extreme allergieen, dus ik moet helaas vaker wassen. Als ik met mijn gewone kleren in een erg allergische omgeving heb gezeten, moet ik die kleren ook direct in de was mikken. Dus ik ben wat dat betreft niet heel goed om mee te vergelijken :=).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:01

Hier in DK, 1x per week beddengoed, 2 handdoeken + een kleintje voor 1 week (eerst was het 1 grote handdoek en 1 kleintje maar dat vonden de meesten hier een groot bezwaar.)

Ik zelf kan makkelijk 3 a 4 weken doen met beddengoed, 1 badhanddoek voor 1 week + een kleine.

Tshirts gaan na 1 a 2x gebruiken in de was aangezien ik vrij snel zweet. Truien kunnen wel langer mee.
Broeken alleen als er vlekken o.i.d er op zitten.. anders eens in een maand of meer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:44

Strings enzovoorts elke dag schone
Bh om de 2/3 dagen
Sokken elke dag
Overige kleding om de 2 dagen
Handdoeken elke dag schone
Beddengoed om de 2/3 weken
Slaapspul om de 3 dagen

Volgens mij heb ik best veel was in vergelijking met anderen :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:06

mmm hele goeie eigenlijk :=

pyama gaat elke week in de was, handdoeken: eentje meestal na het douchen in de was, en eentje gewoon voor gezicht een dag of 4.

beddengoed ben ik geloof ik gemiddeld wat ranziger in :+
eens per 2 maand ofzo?
heb zelf de mogelijkheid niet om het te laten drogen in huis, dus breng het eens in de zoveel tijd naar m'n ouders waarbij het binnen 1 dag gewassen en gedroogd wordt.

maar.. m'n beddengoed blijft wel altijd redelijk fris en zeker niet vies gelukkig.
ramen open zetten om te luchten en bed openslaan overdag helpt ook erg goed :j
my god.. als ik dit elke week zou doen.. wat een gedoe zou dat dan zijn :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 02:37

Goeie dag zeg, moet er niet aan denken om elke week het beddengoed te doen :P

Gaat hier om de 3 weken, handdoeken gaan na het douchen meteen in de was, handdoeken die gebruikt worden voor gezicht/handen hangen 3 tot 5 dagen, ligt eraan hoe veel ze gebruikt zijn als er bv visite is geweest gaan ze eerder (normaal is er maar 2 man in huis). Handdoeken die ik gebruik om mijn haar te drogen hang ik daarna op voor handen/gezicht.

Ik ben wel van het luchten, sla altijd mijn beddengoed terug, het raam (en deur) gaat de hele dag open en dekbed schud ik meestal nog even op voor ik in bed ga, dat scheelt imo ook wel.

Kleren tjah, ligt eraan hoe druk ik ben en of ik veel gezweet heb, shirtjes normaal 1 of 2 dagen. Wat ik aan heb met paardrijden gaat altijd direkt de was in.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:42

Beddengoed, 1 x per week.
Pyama, 2 dagen aan en dan de was in. Soms slaap ik in boxer plus hemd, dat gaat direct de was in.
Handdoeken, om de dag de was in.
Ondergoed, elke dag schoon!
Sokken, na het dragen direct hup de was in ook al moet ik later weer sokken aan.
BH's, 2 dagen dragen en de was in.
Bovenkleding elke dag schoon.
Spijkerbroeken, 2 dagen dragen.
Pantalon, meestal 1 keer dragen.
Paardrijkleding, 2 dagen dragen en hup de was in, soms bovenkleding 1 dag en elke keer een schone sport bh.
Werkkleding vriend, broek 2 x per week schoon, bovenkleding elke dag schoon.
Sportkleding, direct de was in

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:48

Beddengoed in principe 1x per week, maar ik moet toegeven dat dat ook weleens een paar dagen langer wordt.
Pyama om de 4 dagen ongeveer.
Kleding draag ik 1 of 2 keer & elke dag een schone handdoek

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:58

Kleding na twee keer dragen
Ondergoed verwissel ik minimaal 1× op een dag, soms vaker!
BH's, niet echt een vast aantal dagen, ik hang ze na twee keer dragen iig in de badkamer zodat ze gewassen moeten worden, maar als ik m weer nodig heb pak ik m gewoon even.
Beddegoed, 1 keer in de week/2weken
Pyjama, slaap ik niet altijd in, dus daar doe ik wel wat langer mee.
Rijbroek na twee keer dragen, andere rijkleding gaat na 1 keer meteen de was in.
Handoeken, na 1 keer gebruiken, moet er niet aan denken om die meer te gebruiken :=
Sokken, minimaal 1 keer per dag schoon

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:21

Een pyama trek ik niet aan :+ Slaap gewoon in mijn ondergoed. Dus dat wordt iedere dag verschoond :+

Beddengoed word bij ons 1 keer in de week gedaan. Soms ligt het een paar daagjes langer, maar langer dan 1,5 week ligt het eigenlijk nooit.

Mijn kleding gooi ik na 1 keer dragen vaak de was in. (shirtjes, truien, vesten)
Broeken doe ik 2 keer mee, en een legging ook 2/3 keer.
Handoek gaat echt na 1 keer gebruiken de was in! Washand ook!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 08:27

Vjestagirl schreef:
TS misschien kun je je gastmoeder aanbieden zelf dingen te wassen? Of om wat te betalen aan het wasmiddel?

aan meebetalen daar denk ik nog niet aan. die mensen zijn onmeunig rijk, dus dan ga ik echt niet meebetalen hoor. Ik ben namelijk niet onmeunig rijk. Ik verbaas me er wel over dat er dus heel veel mensen elke week het beddegoed vervangen. zou er niet aan moeten denken, vind dat toch zo'n rotklus.

Ik zweet trouwens amper, dus dat is wel prettig.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:29

Het beddengoed vervangen is idd een rotklus. Maar het is wel heerlijk om iedere week in een schoonbed te stappen!
Daarbij is het eigenlijk zo gedaan :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:33

Oh, vuile truitjes die ik eerder aan heb gehad gaan aan als paardrijkleding.

Paardrijbroek gaat trouwens ook een week mee, tenzij hij echt helemaal onder de modder zit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:36

Shirtjes meestal 2 a 3 keer, idem voor vesten.
Broeken meestal 2x per week
Beddegoed 1x in de 2 weken
Handdoeken, die discussie hebben we al gehad, om de 3x (ik blijf niet aan het wassen? Bovendien hebben we een hele mooie designradiator waar ze aan kunnen hangen om te drogen)
Slaap ook niet in pyjama.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:40

Met hempjes/ t-shirts ligt het eraan of ik veel gezweet heb, soms heb ik daar erg last van, ook 's nachts. Maar meestal een t-shirt 2 dagen, truien wat langer. Broeken ook.
Mijn dekbed ongeveer 1x per 2/3 weken. En pyjama vind ik ook verschillen, ivm zweten. Ik vind het wel belangrijk dat het fris ruikt ;) Ohja en handdoek om te douchen direct in de was, de kleine handdoek 3/4 dagen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:44

Beddengoed 1x p week
Pyama, nouja... := gaat ook 1x p week
Elke dag een schone handdoek

Rijbroek gaat een tijd mee, tenzij hij onder de blub zit ofso..
En om de 2 a 3 dagen heb ik toch een schone broek en shirtjes. Om de 3 dagen een schone beha..
Niet dat ik veel zweet, maar ik heb vaak ook gewoon mijn spijkerbroek aan naar de paarden en dan doe ik m niet meer aan naar werk of naar vrienden ;) .
Op de fiets zweet je toch iets meer met tegenwind dan wanneer je in de auto zit :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:01

Maartje1990 schreef:
Vjestagirl schreef:
TS misschien kun je je gastmoeder aanbieden zelf dingen te wassen? Of om wat te betalen aan het wasmiddel?

aan meebetalen daar denk ik nog niet aan. die mensen zijn onmeunig rijk, dus dan ga ik echt niet meebetalen hoor. Ik ben namelijk niet onmeunig rijk. Ik verbaas me er wel over dat er dus heel veel mensen elke week het beddegoed vervangen. zou er niet aan moeten denken, vind dat toch zo'n rotklus.

Ik zweet trouwens amper, dus dat is wel prettig.

Het zou mij lijken dat het voorkomt dat je verdere problemen krijgt over dit soort onzin, en het lijkt mij meer waard dan dat 10tje per maand...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:03

Een handdoek gebruik ik toch enkele dagen. Eerst voor me af te drogen, volgende dag voor m'n haren en als laatste leg ik hem dan op de grond naast het bad.
Dan gaat hij de was in :)

Sokken en ondergoed vernieuw ik elke dag.
Pyama draag ik toch wel ongeveer 5 dagen.
Beddengoed was ik om de 3 a 4 weken.
Broeken doe ik 3 a 4 keer aan.
En bij shirtjes hangt het een beetje af van of ik gezweet heb of niet. Meestal een dag of 2.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:49

Oreo schreef:
In de was:
Beddengoed 1x per week.
Handdoek elke dag
Pyama om de dag
Ondergoed en sokken elke dag
Bovenkleding uiterlijk om de dag, maar meestal elke dag.......

Ik moet zelf wassen en das echt niet mijn hobby maar anders voel ik me echt niet lekker.....

Wat een viespeuken :? zeg in jouw situatie, zou daar echt niet aan kunnen wennen. Mag je niet zelf wassen? Dan koop je toch je eigen wasmiddel anders?

Jij hebt precies mijn 'ritme' wat dat betreft, hier gaat het precies zo :D

Ik vind het werkelijk waar echt gewoon vies om langer dan 2 weken in hetzelfde beddengoed te slapen.
Ons beddengoed wordt echt niet vies, maar het idee alleen al om er langer in te liggen... Juk.. :=

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:00

Mijn beddengoed gaat 2 keer per week in de was. Mijn pyama gaat ook 2 keer per week de was en en mijn kleding gebruik ik 2 dagen als ze nog schoon zijn na 1 dag.
Mijn ondergoed en sokken gaan ook elke dag in de was. Handdoeken worden ook 1 keer gebruikt.

Rijbroeken doe ik 2 dagen mee omdat mams het een beetje onzin vindt om de broeken te wassen na 1 keertje rijden. Wanneer ik heb uitgemest ofzo gaan ze wel direct de was in.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:13

Beddengoed gaat elke week de was in, in het weekend. Ik houuuuud van een net verschoond bedje :+: :D
sokken en ondergoed elke dag, bh's om de paar dagen, niet echt vast.
Sportkleding gaat meteen de was in
Shirtjes vaak 1 a 2 keer, afhankelijk wat ik gedaan heb :) Truien meestal na 3x, ook afhankelijk of ik ze met iets eronder aan gehad heb etc. Broeken meestal na 3x
Handdoeken gebruik ik 2x, pyama's doe ik niet aan :) Ochtendjas weer wel, gaat elke week de was in, dan ruikt ie zo lekker :D