Ligt het aan mij ( SOS )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Ligt het aan mij ( SOS )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:23

Je bent wel gek.

Omdat je bij hem blijft.
Omdat je je voor zulke dingen uit laat schelden (hij is 41!!!!!!)

Waarvoor wil je in vredesnaam vechten?

Als jij het niet erg genoeg vindt dat hij zo tegen je praat en zo met je omgaat (waar kinderen nota bene bij zijn!!!!), sorry hoor... maar er zijn VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beteren te vinden...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:38

Inderdaad, waarvoor wil je vechten? Wat maakt die relatie tussen jullie goed om voor te vechten?

Maar goed, wij kunnen je opnieuw advies geven en steunen, maar onthoud dit:

JIJ DOET JEZELF DIT AAN.
JIJ LAAT HET GEBEUREN
KOM UIT DIE SLACHTOFFERROL EN NEEM VERANTWOORDELIJKHEID VOOR JE LEVEN.
DAT HEB JE NL. ZELF IN DE HAND.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:50

Als ik jou was zou ik heel snel weg gaan.

Je bent in een vicieuze cirkel terecht gekomen, waarin je abnormaal gedrag bijna "normaal"bent gaan vinden. bovendien geeft het zo'n heftig gevoel dat als je eenmaal uit deze relatie stapt het logisch is dat je in een gat valt en dan het gevoel krijgt dat dat ook weer niet goed voelt, namelijk leeg.

trap er niet in dat dat geen goed gevoel is, want als die leegt eenmaal opgevuld kan worden door iets positiefs zul je veel en veel beter af zijn.
doorzetten dus! door die leegte heen op weg naar de mooie dingen in het leven zonder de heftigheid van al die problematiek kun je er ook zijn.

trap niet in zijn mooie praatjes als je eenmaal weg bent, want ook hij denkt die hectiek nodig te hebben.

probeer voor jezelf een beter leven op te bouwen. kies voor jezelf.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:55

laetitia schreef:
Inderdaad, waarvoor wil je vechten? Wat maakt die relatie tussen jullie goed om voor te vechten?

Maar goed, wij kunnen je opnieuw advies geven en steunen, maar onthoud dit:

JIJ DOET JEZELF DIT AAN.
JIJ LAAT HET GEBEUREN
KOM UIT DIE SLACHTOFFERROL EN NEEM VERANTWOORDELIJKHEID VOOR JE LEVEN.
DAT HEB JE NL. ZELF IN DE HAND.

En zo is het. Jíj kunt vandaag nog je spullen pakken en weg zijn. Niemand zegt dat dat makkelijk zal zijn. Kies voor jezelf meid en wacht niet te lang.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:59

als je echt een vechter was, dan vocht je voor jezelf en je eigen geluk, dat doe je nu niet.
ga toch voor jezelf zorgen meid.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:00

Kappen met die vent!Jij gaat er aan onder door,hij gaat echt niet veranderen
Hij is zo'n type die heel goed is in manipuleren,kies nu voor jezelf je bent pas 26!Je hebt nog een heel leven voor je.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:04

Ik was allang bij hem weggegaan
Ik snap niet dat je terug kwam, mensen zijn zo en veranderen echt bijna niet, en dat je nu nog steeds bij hem blijft.

Dit is toch geen gezonde relatie? Wil jij je toekomst met elke dag ruzie?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:35

Meid kappen met die vent, ik heb je vorige topic ook gevolgd maar had daar niet gereageerd. Jij verdient echt wel beter dan dit hoor!
Natuurlijk zal het in het begin moeilijk zijn, maar dit is toch ook geen leven?
Maak je los van hem...

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:47

Ben het helemaal met de rest eens!
Dit is toch geen leven?
Kom op, ga daar weg!
Het zal moeilijk zijn, niemand zegt dat het makkelijk is, maar uiteindelijk zal je er 10x sterker uitkomen!

Sterkte!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:48

Ik heb je andere topic ook gelezen, vandaar mijn reactie........ :Y) !

Je opent een topic waarna je vraagt of het aan jou ligt bent :o ? Ergens denk ik het wel........................klinkt misschien hard maar volgens mij heb jij geen bord voor je hoofd, maar een betonnenmuur, incl muurissolatie en een spouwmuur. :(

Iedereen in het vorige topic adviseert je weg te gaan, uiteindelijk ga je terug naar emmen......................horen we een tijdje niets van je (omdat je geen post durfde te schrijven) en nu blijk je weer terug bij af te zijn.

Wat wil je nu precies dat wij zeggen?? A. jij weet heel goed dat wat hij doet NIET goed en het NIET aan jou ligt is en B. jij weet ook dat wij, als bokt...........ook vinden dat die man niet spoort }:0 (opmakend uit jou verhalen).

Niet heel rot bedoeld, maar zou het voor jou geen optie zijn eens met een psycholoog te gaan praten en zo wat sterker in je schoenen te gaan staan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:51

Wat een moeilijk situatie.

Ik zou een aantal dingen op een rijtje zetten, alle voors en tegens van hem. Maak een eerlijke lijst.
Kun je ergens heen als je weg zou gaan?

Weet dat het ook gewoon goed kan gaan in de liefde. De liefde moet niet iets ingewikkelts zijn, maar moet mooi zijn, in de liefde geef je liever dan je neemt. Je bent elkaars gelijke en je geliefde zou je nooit iets doen wat je verdrietig maakt. Hij gaat voor het vuur voor je en zou willen sterven voor je.
Durf eens heel eerlijk en kritisch naar jullie liefde te kijken.

Meisje, wil je je leven lang in deze situatie blijven? Hoe zie je jezelf over 10 jaar? Denk je dat hij liever gaat worden? Wat verwacht je van hem?

Veel succes!

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:55

Oke ik ben het met ieders reactie eens, maar denk nu is diep na... Want je bent ergens bang voor, bang voor vernieuwing? Wil je terug naar het oude (aangezien je terugging)? Durf je niet te kiezen?

Waar ben je bang voor... Wellicht is dat een vraag die je jezelf moet beantwoorden....?

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:57

sarona25 schreef:
en in emmen wou ik zo graag mijn eigen plekje.
maar wist niet wat er zou komen zou ik geld hebben voor een kamer een studio??
We hebben dit huis samen gekocht en samen dus een schuld, aan de ene kant wil ik zo graag hopen dat er nog iets in zit en aan de andere kant denk ik het is hopeloos hij wil niet vechten.

Samen een schuld? Hij kan kiezen of delen, of hij koopt jou uit of jullie verkopen de boel!!!
(Ieders situatie afhankelijk natuurlijk, maar hier moet je niet je leven door laten leiden!!!!)

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:58

linda_arnold schreef:
Ik heb je andere topic ook gelezen, vandaar mijn reactie........ :Y) !

Je opent een topic waarna je vraagt of het aan jou ligt bent :o ? Ergens denk ik het wel........................klinkt misschien hard maar volgens mij heb jij geen bord voor je hoofd, maar een betonnenmuur, incl muurissolatie en een spouwmuur. :(

Iedereen in het vorige topic adviseert je weg te gaan, uiteindelijk ga je terug naar emmen......................horen we een tijdje niets van je (omdat je geen post durfde te schrijven) en nu blijk je weer terug bij af te zijn.

Wat wil je nu precies dat wij zeggen?? A. jij weet heel goed dat wat hij doet NIET goed en het NIET aan jou ligt is en B. jij weet ook dat wij, als bokt...........ook vinden dat die man niet spoort }:0 (opmakend uit jou verhalen).

Niet heel rot bedoeld, maar zou het voor jou geen optie zijn eens met een psycholoog te gaan praten en zo wat sterker in je schoenen te gaan staan?

_/-\o_

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:07

Tja, ik ben ook 5 jaar geweest met iemand die me als stront behandelde.
De ene dag was ik 'het mooiste dat onze schepper ooit had voortgebracht' en de volgende dag 'moet ik mijn bek houden anders sla ik hem eraf poedersuiker'. Sterke staaltjes verbale kunst he?
Ook heb ik regelmatig gratis vliegles van hem gehad.

Maar goed, zo'n situatie ontstaat niet van vandaag op morgen... zo'n systeem groeit. Hij kon alleen maar zo'n klootzak zijn omdat ik hem de ruimte gaf die klootzak te worden.
Natuurlijk was hij gestoord dat hij zo met me om ging, maar het was ook niet erg gezond dat ik in die situatie bleef waar een 'gezonder denkend mens' allang de benen genomen had.
Enfin, het was blijkbaar een harde les die ik moest leren.
Maar het blijft een rare materie, hoe meer je gekleineerd wordt hoe zwakker je mentaal wordt... je verliest zicht op 'the bigger picture'.
Hoe slechter hij je behandeld, hoe harder jij voor hem gaat lopen zodat je 'liefde kunt verdienen'. Ergens triggert dat nare gedrag dus dat jij nog harder gaat lopen, nog meer gaat twijfelen aan jezelf, nog meer denkt dat je daadwerkelijk een slechte partner bent (en hij zet dit gedrag dus JUIST voort omdat het ook nog eens beloond wordt).
En feitelijk ben je dat ook, want door te blijven zorg je ervoor dat iemand de kans niet krijgt te veranderen.... zijn gedrag zorgt er immers niet voor dat je weggaat, dus feitelijk wordt het beloond en sta je zelf verandering in de weg.

Na 5 jaar, vele blauwe plekken en een blauw zieltje verder, ben ik er uiteraard wel achter dat zo'n jongen in de basis niet goed in elkaar zit. Dat is GEEN relatiemateriaal.
Zelf ben je ook pas geschikt relatiemateriaal wanneer je dit soort mensen niet meer aantrekt. Vrouwen die meppende/ verbaal agressieve mannen aantrekken zijn zelf op dat moment ook geen geschikt relatiemateriaal... helaas.
Je moet echt 'afkicken' van zo'n man, en zelf echt op een dag naar die gozer kijken en denken: "wow, die gast is echt niet goed joh.... wat doe ik hier eigenlijk nog?". Pas dan kun je echt weg gaan en weg blijven, tot die tijd kan iedereen zich schor schreeuwen, maar blijf jij het maar proberen en proberen en proberen tot de vellen erbij hangen...

Misschien geen gek idee om eens met iemand te praten. Iemand die willens en wetens in dit soort relaties belandt en blijft is zelfdestructief, en da's gewoon jammer...
Het kan echter helemaal goed komen hoor!
Meneer meppert is nu nl nog steeds doodongelukkig denk ik, terwijl ik alweer 6 jaar een heerlijke stabiele relatie heb.
Het wordt tijd om je 'mentale weerstand' te gaan opbouwen, en de kracht te krijgen te overzien dat je je in een volkomen zinloze situatie bevind. Op een dag lach je je er een breuk om, dat doe ik nu ook.... terwijl ik toen dacht dat liever stierf dan zonder hem te moeten zijn... haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:13

Als je niks hebt is er gelukkig ook weinig te verliezen. ;)

Eerlijk antwoord op je vraag? Ja, je bent inderdaad gek. En dan níet omdat je alles fout zou doen. Integendeel :)

Alleen die ene keuze van je ;) Als je slecht bloed kan zien, zoek je het niet op door een baan als operatie-assistente te kiezen. Daar word je niet gelukkig van. Als je niet graag met paarden om gaat zoek je ook geen dagelijkse bezigheden met paarden op. Zo zijn er nog veel meer dingen, die je heel makkelijk op kan lossen door iets om te beginnen al niet op te zoeken. Soms kom je het tegen en moet je er mee overweg, maar als je het dan zelf opzoekt is vragen om problemen.

Als deze man jouw alleen maar ongelukkig maakt, waarom zoek jij hém dan juist op. Als je niet goed overweg kan met een buurman, zoek je deze ook niet keer op keer op maar probeer je het gewoon zijn gangetje te laten gaan. Dan ga je ook niet dag in dag uit bij de buurman aanbellen voor een praatje.

Dat snap ik niet. En ik vrees dat je daar tientallen topics voor kan openen en verhalen over kunt horen. Maar totdat je dat zelf inziet gebeurt er waarschijnlijk niks..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:18

Bienotje schreef:
En ik vrees dat je daar tientallen topics voor kan openen en verhalen over kunt horen. Maar totdat je dat zelf inziet gebeurt er waarschijnlijk niks..

Dit is helaas de waarheid.... Zo werkt het nu eenmaal. Maar voor jou hoop ik dat je snel wat meer geestelijke weerstand opbouwt en dat deze ellende niet te lang duurt. Je houdt jezelf, hem en ook die kinderen gevangen in een verrot systeem.
De enige manier om iedereen weer te kunnen laten ademen, is door weg te gaan..... dit ga je niet winnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:21

Meid, dit is al topic nummer zoveel van je, en ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten en kan je vertellen dat dit NIET gaat veranderen.
Het enige wat jij kunt doen is weg gaan. Doe je dat niet, dan zit je over 20 jaar (of langer!) nog zo?
Wil je dat? Dan zou ik vooral bij hem blijven en je als voetveeg laten behandelen.
Zo niet, zou ik eens voor mezelf opkomen als ik jou was en voor jezelf kiezen!
Ik weet hoe moeilijk is, maar ik heb het wel gedaan en ben nu 10 keer sterker geworden, en nog iedere dag blij met mijn beslissing!

Ik word altijd ontzettend triest van dit soort topics. Je doet het deels inderdaad jezelf aan, en je moet leren dat jij en alleen JIJ degene bent die de stekker eruit moet trekken.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:32

Ik heb je vorige topic ook gelezen en word zelf helemaal moedeloos als ik jouw verhalen lees... je weet donders goed dat hij fout is, dat je daar niet goed zit, maar je doet er gewoon niets aan, je laat over je heen lopen en keert gewoon elke keer terug naar hem.

Iedereen hier is met je begaan, maar jij vecht niet, je geeft gewoon op en komt hier dan wat zeuren;
Ga weg bij die man, keer terug naar Emmen en blijf daar deze keer, als je nog een greintje zelfrespect hebt :=

Ik zou bijna zeggen dat het wel aan jezelf ligt, door je zo te gedragen maak je het hem alleen maar makkelijker om je te domineren en te kleineren. Ook heb je de mogelijkheid om uit deze situatie te komen, maar doe je het gewoon niet :n

ik hoop echt echt heel hard dat je nu eindelijk eens je leven in eigen handen neemt in plaats van hier maar te komen zeuren maar al de raad die je krijgt in de wind te slaan :=

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:35

Paljassofie schreef:
Ik heb je vorige topic ook gelezen en word zelf helemaal moedeloos als ik jouw verhalen lees... je weet donders goed dat hij fout is, dat je daar niet goed zit, maar je doet er gewoon niets aan, je laat over je heen lopen en keert gewoon elke keer terug naar hem.

Iedereen hier is met je begaan, maar jij vecht niet, je geeft gewoon op en komt hier dan wat zeuren;
Ga weg bij die man, keer terug naar Emmen en blijf daar deze keer, als je nog een greintje zelfrespect hebt :=

Ik zou bijna zeggen dat het wel aan jezelf ligt, door je zo te gedragen maak je het hem alleen maar makkelijker om je te domineren en te kleineren. Ook heb je de mogelijkheid om uit deze situatie te komen, maar doe je het gewoon niet :n

ik hoop echt echt heel hard dat je nu eindelijk eens je leven in eigen handen neemt in plaats van hier maar te komen zeuren maar al de raad die je krijgt in de wind te slaan :=

_/-\o_

Mensen maken net zoveel gebruik van je als je zelf toelaat..................................

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:36

Paljassofie schreef:

Helemaal mee eens :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:38

Mmm, degenen die het hebben meegemaakt weten ook wel dat het een soort verslaving is (het jagen op liefde en oprechte/ lieve aandacht).
Je bevindt je dan in een soort vacuüm waar redelijkheid weinig vat op heeft.
Sommige mensen kunnen daar hun gehele leven in blijven en daarmee hun eigen leven, maar ook dat van hun partner en evt kinderen verpesten.
Jij geeft jezelf geen kans gelukkig te worden, maar ook hem niet. Wellicht is een andere/ sterkere vrouw in staat hem minder ruimte te geven voor dat rare gedrag en krijgen die kinderen misschien nog een snippertje rust en geluk.
Het is nu natuurlijk makkelijk te schreeuwen dat ze weg moet gaan, dat hij een klootzak is, en dat het haar eigen schuld is.... dat is allemaal zeker 100% waar.
Maar wanneer je al geruime tijd in zo'n situatie zit, ben je soms bijna ontoerekeningsvatbaar.... je denkt echt niet helder.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:39

Skipper schreef:
Mensen maken net zoveel gebruik van je als je zelf toelaat..................................

Sommige mensen hebben in het leven echter een gezonde start gehad en anderen iets minder.
Het feit dat iemand over zich heen laat lopen op zo'n extreme manier is niet gezond, en is iets dat eerder tragisch is dan 'dom'.
Evengoed staat een tragische start niet garant voor een tragische finish, maar dan is er wel werk aan de winkel.

De kinderen die dit hele spektakel nu meemaken in deze relatie, zullen hier zelf mogelijk ook weer problemen van ondervinden. Ze krijgen het slechtst mogelijke voorbeeld. En kinderen zijn wat dat betreft aapjes, voorbeeld doet volgen. Heel erg kwalijk dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:45

Ik heb ook jarenlang in een dergelijke situatie gezeten..

TS,lees vooral de posts van Ninx maar goed, ze schrijft het overduidelijk en ik ga niet nogmaals hetzelfde zeggen als zij doet.

sterkte.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:04

ik denk dat alles hier nu wel gezegd is idd,
het is aan de TS om actie te ondernemen, kunnen wij niet voor haar doen.

het is erg fijn en goed in dit soort gevallen dat er internet bestaat, ik wil wel wedden dat ze irl in een groot sociaal isolement zit.