Ik wil eerst even zeggen dat ik niet helemaal op iedereen kan reageren. Als ik dat doe bereik ik wat ik juist niet wil bereiken en dat ik mijn tijd wegvlucht in dit topic. Wil toch zeggen tegen iedereen die reageert ik stel het heel erg op prijs! En ookal heb ik niet op je gereageerd je berichtje heeft me echt wel wat gedaan! Dankjewel

Nog even over het ADD/Asperger verhaal. Ik waardeer de hulp en de goede bedoeling echt! Ik heb van dichtbij dus meegemaakt dat iemand eerst de diagnose ADD kreeg en later eindelijk op der 24ste werd vastgesteld dat het asperger was en hoewel ze op elkaar lijken, zitten er toch hele grote verschillen in. Ik ben me erg bewust van beide de kenmerken ed. En hoewel ik me in sommige dingen herken, is het in mijn ogen niet aan mij om een label op mij te plakken. Ik houd niet zo van het thuis dokteren. De oplossing is in mijn ogen ook niet er een naam aan te plakken. Ik denk dat ik de eerste stap gezet heb door die mail te sturen en als die mensen het nodig vinden mij te testen, dan hebben zij daar verstand van en dan werk daar natuurlijk met harte aan mee. Maar voor nu is me dat even niet zo belangrijk, daarvoor is gewoon even geen ruimte in mijn hoofd. Zeker ook omdat ik van dichtbij heb gezien wat een foute diagnose allemaal teweeg kan brengen en dat is echt niet leuk...
@Bon_bon... Fijn dat je iemand hebt die je met dat soort dingen helpt. Bij je verhaal over het kettinkje moet ik gelijk lachen. 8 maanden geleden is mijn verzorgpaard op mijn ring gaan staan en is die verbogen. Hij ligt al sinds die tijd op mijn nachtkastje om mee naar de juwelier te gaan... *zucht*.
Tjah, computer van mijn kamer weghalen gaat zo moeilijk op een 1kamers studentenstekkie
... Maar macusa je hebt gelijk, eigenlijk zou ik mezelf moeten afschermen van dat soort dingen. Helaas kan een student echt niet zonder computer, dus dat is geen optie. Wat betreft die pil had je een hele goede kunnen hebben, maar helaas niet. Ik ben niet aan de pil. Ik wil super lang al weer beginnen, maar ik durf niet goed. Heb al eerder gemerkt hoe zombieachtig je kwa emotie kan worden als je de pil slikt. En als ik me nu al zo voel zonder die pil. Laat staan dan met... lijkt me niet verstandig. Maar jah ...
zwanger worden natuurlijk ook niet. Bramasole, je hebt gelijk, ik moet dingen los gaan laten, maar dat is zoooo moeilijk. Hoe accepteer je dingen aan jezelf waar je gewoon al jaaaren echt niet blij mee bent. Gelukkig heb ik de belangrijkste vriendin uit basis/middelbare schooltijd nog. Zij is me hartstikke dierbaar en al meer dan 12 jaar mijn aller beste vriendin. Zij is de beste en de liefste! Helaas woont ze wat verder weg en dat geeft gewoon beperkingen. Maar over haar hoef ik nooit te twijfelen dat ze voor me klaar staat of whatever. Ze is toppie

Ondergewicht was het trouwens ook niet
... was het maar waar...
haha. Echt super dom, hoewel ik eigenlijk nergens over te klagen heb (ben niet dun, maar heb een gezond gewicht) is mijn gewicht ook weer 1 van die dingen waar ik me druk om maak.... *zucht* Wat maak ik het mezelf ook moeilijk!
. Heb het in één adem gelezen, erg mooi verwoord