Bijdrage stichting voor gestolen paarden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 22:19

Adri schreef:
Geachte zoekers van paarden,

Aangezien ik in Belgie sinds 1995 de gestolen paarden zoek, belangloos, zowel voor Nederland, Duitsland, Frankrijk, moet ik je toch vertellen dat Horsewatch.nl gestopt is met het zoeken van paarden, aangezien zij geen enkel paard konden terugvinden. Het zoeken naar de gestolen paarden, doe ik uit dierenliefde en niet voor het geld, ik ben helemaal niet rijk, maar wel enorm rijk aan vriendschap van de dieren. Zelf heb ik al een aantal paarden teruggevonden, en dit geeft veel vreugde, maar nogmaals, alles belangloos. Mocht er een stichting komen, ik wens ze veel geluk toe.
Adri

Adri, het is mij, Colin Knipoog Van Footwork! Omdat het ons en de eigenaren van Footwork zoveel vreugd heeft gegeven een paard terug te vinden, willen wij een stichting in het leven roepen die alles in haar macht doet om mensen te helpen waarvan ook een paard of pony is gestolen. De Greup Stables heeft zich al als sponsor aangemeld. Zij zijn door de grootse actie enorm geholpen, die wij met zijn allen hebben gevoerd. Daarom denk ik dat een stichting hierbij goed kan helpen!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 23:05

Ik vind het een super plan hoor! Ik wil geld storten voor het oprichten van zo'n stichting... maar ik maak het pas over als ik het weer heb Haha! hmm daar heb je wat aan.. maar ik doe het wel! Stuur mij ook maar een voorbeeld van zo'n folder.. kan ik ze uitprinten en op stal leggen bij mij.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 23:12

De folder is in de maak Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 02:40

Als de eigenaren van de gestolen paarden nou werkelijk zo blij en gelukkig zijn met de terugkeer van hun lievelingen, dan mag het met een geweigerde beloning van (naar ik begrepen heb) 20.000 euro en een loffelijk initiatief toch niet nodig zijn dat Xono nog fondsen moet werven?:?
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 13-05-03 03:06, in het totaal 1 keer bewerkt

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 02:58

Het is een goed idee, of het lukt, moet er even over nadenken.

Verleden jaar wilde ik mijn pony van het land halen waar een slot op het hek zat dus moest de sleutel halen bij het huis/boerderij er was daar niemand aanwezig, daar sta je dan met je trailer, heb het hek omhoog van de scharnieren gehaald pony ingeladen hek weer goed gedaan en naar huis, {voorbij fietsende mensen, auto's} heb de volgende avond maar even gemeld dat ik mijn pony eraf had gehaald, was ze nog niet opgevallen!!!!

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:21

Zeer goed initiatief!
Maar misschien is het goed om het werkterrein van zo'n stichting uit te breiden naar België/Nederland? Zo bereik je een nog grotere doelgroep

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:32

Minne schreef:
Zeer goed initiatief!
Maar misschien is het goed om het werkterrein van zo'n stichting uit te breiden naar België/Nederland? Zo bereik je een nog grotere doelgroep

Dat behoort wellicht tot de mogelijkheden maar vooralsnog eerst maar zien om een nederlandse voor elkaar te krijgen. Misschien dat andere landen ons initiatief volgen en kunnen we samenwerken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 15:31

Botervlieg schreef:
Als de eigenaren van de gestolen paarden nou werkelijk zo blij en gelukkig zijn met de terugkeer van hun lievelingen, dan mag het met een geweigerde beloning van (naar ik begrepen heb) 20.000 euro en een loffelijk initiatief toch niet nodig zijn dat Xono nog fondsen moet werven?:?

Zoals ik al heb gezegd, is de eigenaar van Footwork op het moment in het buitenland en is de eigenaar van Cody nog niet gecontacteerd. Bovendien mogen we niet verwachten van hen een bijdrage te krijgen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:32

Hier de folder die we hebben gemaakt. Voor eventuele vespreiding op wedstrijden Lachen

Afbeelding

Mijn moeder heeft hem geprint op A5, dan is hij nog steeds goed te lezen Lachen

Alvast bedankt!

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:36

ziet er heel goed uit.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:38

Ziet er goed uit Colin

Veel succes ermee.
Je hebt er een hoop doorzettingsvermogen en enthousiasme voor nodig Lachen
Maar dat heb je vast wel Knipoog

Als aan het eind van de maand mijn bankrekening een beetje blij is, dan zal ik kijken wat ik kan doen.
Alle kleine beetje helpen Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:50

Dankje basje en sizzy! Ja, we zijn erg gemotiveerd. Naast het feit dat wij denken dat dit een supergoede oplossing is, vinden wij het ook hartstikke leuk om te doen! Het zou toch fantastisch zijn als wij bij kunnen dragen aan het terugkeren van een gestolen paard?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:29

ik heb hem geprint en zal hem gaan kopieren.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:10

Zit volgens mij een rare zin in;
"Deze database moet landelijke bekendheid krijgen waardoor iedereen in één oogopslag te zien is welke paarden ontvreemd zijn"

moet denk ik zijn; "waar door iedereen in één oogopslag te zien is..." of "waardoor iedereen in één oogopslag kan zien..."

Succes met je stichting Lachen

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:24

Lis, je hebt helemaal gelijk, inmiddels heb ik hem aangepast

Bedankt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 15:57

Ik ben inmiddels bezig met de website waar er wat info over het doel van de stichting gegeven wordt, de vorderingen, sponsoren en hoe je ons kunt steunen Lachen Komt deze week nog online hoop ik.

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:03

Ben benieuwd, welke site dat horen we dat nog?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 16:04

Als hij af is, laat ik het zeker weten!
Bedankt voor de interesse, Basje!

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:06

oke bedankt.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:30

Beste Colin,

Hoi, ik vind je stichting prima, maar denk eraan, niet alle paarden worden teruggevonden via internet, veel hangt af van geluk, opmerkzaamheid van de buren of getuigen. Waarom ik het belangloos doet, het is moeilijk verdienen op het leed van andere mensen, en eigenaren vergeten zovlug dat je hun paard teruggevonden heb, ik hoop nog altijd dat ik later naar de paardenhemel mag gaan, want daar zullen de paardjes wel weten wie ik ben. Het is ook zo, dat je ook negatieve opmerkingen krijgt, omdat je onbewust op bepaalde tenen trapt. De mooiste spreuk over paarden is volgens mij, Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is slechts een mens.
Voor mij is het soms na 8 jaar ook hard, om steeds te blijven volhouden, en te zoeken naar paarden, maar telkens er een diefstal binnenkomt ga ik toch weer aan de slag, alleen, en alleen voor het paardje. U mag altijd op mijn steun rekenen, want samen zijn we sterker.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:23

Begint het al een beetje van de grond te komen Colin? Al veel gulle giften gekregen? *nieuwsgierig mens!* Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 01:37

Adri schreef:
Beste Colin,

Hoi, ik vind je stichting prima, maar denk eraan, niet alle paarden worden teruggevonden via internet, veel hangt af van geluk, opmerkzaamheid van de buren of getuigen. Waarom ik het belangloos doet, het is moeilijk verdienen op het leed van andere mensen, en eigenaren vergeten zovlug dat je hun paard teruggevonden heb, ik hoop nog altijd dat ik later naar de paardenhemel mag gaan, want daar zullen de paardjes wel weten wie ik ben. Het is ook zo, dat je ook negatieve opmerkingen krijgt, omdat je onbewust op bepaalde tenen trapt. De mooiste spreuk over paarden is volgens mij, Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is slechts een mens.
Voor mij is het soms na 8 jaar ook hard, om steeds te blijven volhouden, en te zoeken naar paarden, maar telkens er een diefstal binnenkomt ga ik toch weer aan de slag, alleen, en alleen voor het paardje. U mag altijd op mijn steun rekenen, want samen zijn we sterker.

Adri, ik vind je een aanwinst Schijnheilig en hoop dat zo min mogelijk mensen je hulp nodig zullen hebben!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 01:53

Adri, het klopt dat niet alle paarden worden teruggevonden via internet. Mensen zoals jij zijn nog steeds degenen waar gedupeerden het van moeten hebben Lachen Maar als bijvoorbeeld de veearts die bij Cody's Judgement is geweest van de diefstal geweten had, dan had de zaak allang opgelost geweest en had de diefstal van Footwork kunnen worden voorkomen. Daar kan de stichting weer bij helpen. Ook wij doen dat belangeloos, het kost alleen wel geld een stichting op te zetten en deze draaiende te houden, je wilt tenslotte ook adverenties in kranten zetten e.d. Lachen
Malabarista: nog geen giften Scheve mond Maar een aantal mensen hebben gezegd eind deze maand te kijken of ze ipv een stuk maand, een beetje geld over hielden *LOL* Lovers

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:09

Colin,

Het lijkt wel een onderonsje, maar een veearts, een smid, zij hebben geen tijd om te kijken of het paard gestolen is ja, of neen, hoeveel paarden zijn niet bruin, wit kolletje, 4 witte voeten enz... De paarden die teruggevonden zijn, zijn via inlichtingen, krant, t.v. en veel omgang in de paardenwereld en routine in het opsporen. Momenteel sta ik klaar om naar een jumping te vertrekken, waar ik natuurlijk weer de draad van het gestolen paard opneem, met bepaalde mensen, altijd ogen en oren open.Wat betreft de advertenties in de kranten, denk ik, dat U wel clever genoeg bent om de kranten te bellen en te vragen om een gratis artikel te wijden aan Uw stichting. Bij ons in Belgie, bel ik gewoon naar de krant, of t.v. en ogenblikkelijk is er reactie, zonder kosten, want de krant heeft graag "heet van de naald nieuws", zo heb ik een krant, die alles doet en signaleerd en ook een t.v.zender. Ik heb al lang moeten knokken om bekendheid te verwerven, maar na 8 jar ken je de klappen van de zweep.
en ken je ook al vele bende's, maar nogmaals ik zoek de paarden en niet de boeven, die zijn voor de politie. En last but not last, de eigenaars moeten ook willen meewerken, want alleen zij kunnen hun paard exact herkennen, en niet zoals die stomme belg, waarvan zijn paard teruggevonden is in Bussum, en het niet meer wilt, alleen wilde hij zijn papieren nog verkopen aan een goede (hoge) prijs, aan de nieuwe eigenaar, die het paard in goed vertrouwen gekocht had in Utrecht.
Groetjes en succes/Adri

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:32

Folder ziet er zeer goed uit.
Als ik mijn maandgeld gevangen heb zal ik proberen wat te storten!
Heel veel succes ermee verder.