Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:43

ik was 7jr, de beste sint(kwam elk jaar op bezoek)
struikelde en toen viel zn mijter af en zat zn baard scheef.
was helemaal overdonderd!
toen hebben ze maar besloten om het uit de doeken te doen.
mijn dochter is 8jr, maar volgens mij weet ze het ook,
stelt van die vragen waar ik dan mn bedenkingen bij heb.
maar vindt het zo erg mocht ze dr toch nog in geloven,
dat ik mn mond maar hou.zou ook niet weten hoe ik moet beginnen?!

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:54

JECKYLL schreef:
Ik bij de Bart Smit... ging met me mams een kado halen voor een verjaardagsfeestje en toen zei dat meisje achter de kassa of het een sinterklaaskado was ofnie?? Ik vond dat een rare vraag en heb meteen doorgevraagd. Me moeder wimpelde het eerst nog een beetje af en omdat ik bleef vragen heeft ze het me uiteindelijk verteld. Vind het nog steeds een beetje raar dat vooral iemand uit een speelgoedwinkel dat zo vraagt waar veel kindjes omheen staan. Ik vroeg altijd gewoon papier of december papier?

ik werk in een speelgoed winkel.. en ik zeg altijd is het verjaardag of 5 december... dat snappen kinderen toch nog niet...
wij mogen zelfs geen sinterklaas zeggen.. maar de meeste klanten zeggen gewoon sinterklaas...

iefke

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:58

LZP -> PF

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:00

Martine__ schreef:
''Maar mam, zwarte piet kan toch nooit door de schoorsteen?'' :+ en ''Een paard glijdt toch van het dak af? Dus hoe kan hij daar nou lopen?''
Toen hebben ze het ook maar verteld.

Ik was 4 en vroeg toen dezelfde vragen, alleen ik kwam al zelf tot de conclusie dat sinterklaas niet bestond. Mijn moeder heeft het mijn zus toen ook maar verteld (is 3 jaar ouder), ook omdat die ieder jaar zo zenuwachtig was als sinterklaas kwam en mijn moeder daar knettergek van werd.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:02

Ik weet niet precies meer hoe oud ik was maar ik vermoedde al een tijdje wat..
Tot het 5 december was en er op de deur gebonkt werd, mijn 3 jaar ouder broer zei: "ik hoor sportschoenen!" en op een of andere manier was het toen voor mij meteen duidelijk dat 'Sinterklaas' mijn buurman was die aan hardlopen deed :D Terwijl zwarte pieten toch ook altijd sportschoenen aan hebben :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:04

Toen ik 9 jaar was, en we in Legoland waren, begon ik allemaal vragen te stellen over sinterklaas, toen heeft mn moeder mij maar apart genomen, en het verteld :')
Vond het niet erg volgens mij xD

Mijn broertje had steeds meer aanwijzingen gevonden dat ie niet bestond, en toen hij suikerklontjes in zijn schoen legde zette hij er een stip op, en keek de volgende dag in de suikerpot, en daar lag het suikerklontje met stip xD :') BETRAPT xD

Ohja en mn broertjes kwamen er achter dat mijn vader gewoon zo'n losse deurbel gebruikte :') had ie dan in zn zak zitten nadat ie 'even hout ging halen voor de openhaard buiten' en dan drukte hij er op en ging de deurbel xD
Ze vonden die bel later terug xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 09-11-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:09

Ik las een mop in de Margriet (kon net lezen, 5 of 6 jaar oud (kon in groep 2 al lezen..)

'Sinterklaas, de kerstman, een dom blondje en een slim blondje staan voor de hemelspoort. Wie mag er naar binnen?
Antwoord; het domme blondje, want de rest bestaat niet.'

Eerst 2 keer overgelezen en toen zei ik, 'Oke, weten we dat ook weer'.

Was btw midden in de zomer.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:09

JECKYLL schreef:
Ik bij de Bart Smit... ging met me mams een kado halen voor een verjaardagsfeestje en toen zei dat meisje achter de kassa of het een sinterklaaskado was ofnie?? Ik vond dat een rare vraag en heb meteen doorgevraagd. Me moeder wimpelde het eerst nog een beetje af en omdat ik bleef vragen heeft ze het me uiteindelijk verteld. Vind het nog steeds een beetje raar dat vooral iemand uit een speelgoedwinkel dat zo vraagt waar veel kindjes omheen staan. Ik vroeg altijd gewoon papier of december papier?

hm, das inderdaad behoorlijk lomp ja......
wat ik dan zou vragen is of het voor 5-12 is, volwassenen hebben meteen door waar het over gaat maar de kinderen niet..

ik heb eigenlijk geen idee hoe ik erachter ben gekomen :z

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:06

dankzij mijn nicht 1,5 jaar ouder. zij heeft er nooit in mogen geloven van haar ouders. zij bleef logeren en zij dat ik is moest gaan kijken wat mijn moeder aan het doen was. op mijn 4 jaar en helemaal gelukkig dat het bijna sinterklaas is, betrap ik mijn moeder op het stoppen van snoepjes en een cadeautje in mijn schoentje. een uur later stond mijn tante voor de deur om mijn nicht op te halen. ik was woest dat ze het veraden had :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:11

Ik dank zij mijn broer die is 4 jaar ouder en die was er zelf net achter gekomen en die moest het zo nodig aan mij vertellen.... Ik zelf heb nog jaren vol gehouden dat ik geloofde :P maar dat deed ik al lang niet meer

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:17

Mijn ouders hebben het verteld! Ik was 7/8 jaar oud en ik geloofde nog vol overtuigend. Maar mijn vader moest zwarte piet spelen bij de post, en smam was bang dat ik hem zou herkennen!

Ik was boos, héél boos en verdrietig! ;(

Mijn neefje gister trouwens :=
Hij zei; Ik wil een race baan die net zo groot is als jullie tv.
Ik; :oo Dat past toch niet door de schoorsteen? :P
Hij; Nee, want die zit dicht.
Ik; Oh, dan zet hij het vast voor de deur of niet?
Hij; Nee, dan heeft hij een hamer en dan zit de schoorsteen niet meer dicht.

:+ Wat een fantasie haha!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:22

Ik was vroeger doodsbang voor Sinterklaas, mijn ouders hadden dus al erg vroeg verteld dat het maar verkleedde leraren/ ooms of buurmannen waren..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:25

Ik kwam er op een morgen achter toen ik al vroeg opstond om te kijken of er al een cadeautje in mijn schoen zat toen mams net op dat moment de wortels uit mijn schoen haalde en er een pakje in deed. :+

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:26

ik ging naar school met mn buurjongentje en die zei maar sinterklaas bestaat helemaal niet :P

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:30

Groep 3, me zussen zeiden het! Ik was pist!
Had echt liever dat mijn ouders het hadden verteld..

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:35

weet het eigelijk niet meer, volgens mij door een stel vriendinnen , die toen al een stuk "volwassener" waren dan ik.
volgens mij hoorde ik het toen van hen en heb ik het aan mijn moeder gevraagd en die bevestigde het :))

edit: mijn vader beweert nog steeds stellig dat sinterklaas bestaat, ik ben 16, mijn broertje 14, maar ach laat ik het er maar bij houden dat hij zelf nog een beetje kind is :=

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:31

ik was een jaar of 6 en mijn beste vriendinnetje kwam spelen, we zaten te snuffelen in de kasten van mijn ouders en zag ineens een mooi barbiepaard. ik kreeg hem met sinterklaas in de zak, en toen riep ik heel hard, ik wist toch allang wat ik kreeg! :P mijn moeder was echt ff flauw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:35

Ik zag de buurman aanbellen en een zak cadeautjes brengen :( Wég illusie :=
Jaar of 7 was ik denk ik...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:14

Ik was 8 en al heel erg aan het twijfelen en toen waren we bij de sinterklaas intocht en toen herkende ik ineens mijn oom als sinterklaas :+ Vond het ook niet erg alleen maar trots dat mijn oom hulp sinterklaas was :D

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:21

Ik heb geen idee hoe ik erachter gekomen ben. Vond het waarschijnlijk ook niet zo erg.

Ik schrok me namelijk altijd helemaal rot als mijn vader keihard op het raam tikte;) (heb dat trouwens nooit gezien, maar mijn vader ging altijd naar de wc:P)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:50

Om eerlijk te zijn heb ik werkelijk geen idee en weet ik van vroeger altijd nog erg goed dat mijn buurman degene was die op het raam tikte als de pakjes buiten stonden. Die link gelegd heb ik volgens mij nooit voor de volle 100% in die zogenaamde goedheiligman geloofd en zal de waarheid ook geen schok geweest zijn voor me. :')

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:51

Ik ging versneld van groep 4 naar 5 en toen moesten m'n ouders het wel vertellen :(:)

M'n zusje vroeg op een gegeven moment aan m'n ouders wat ze dit jaar voor dr gekocht hadden, want ze wist heus wel dat Sinterklaas niet bestond :P

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:55

Ik heb het gehoord van mijn ouders.
Die hebben het maar verteld voordat ik naar groep 5 ging want daar deden ze aan surprises.
Ik weet het nog precies. het was vlak voordat ik mijn bed wilde instappen. Mijn moeder ging op mijn bed zitten omdat ze me iets moest vertellen. Ik vol ongeloof nadat ze het verteld had: echt?! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:02

Ik zat in groep 3 en ik had een vriendinnetje die iets ouder was en dat vriendinnetje had een oudere zus. Die moesten in de hogere groepen natuurlijk surprises maken, dus mijn vriendinnetje had al van haar zus gehoord dat ie niet bestond. Toen heeft zij dat tegen mij gezegd, maar ik geloofde het niet, dus heb ik het aan mn moeder gevraagd en die vertelde dat hij niet bestond. Ik was zoooo boos en verdrietig!! Echt heel sneu, haha.

Maarja, toen was ik de enige van de klas die wist dat de Sint niet bestond en ik flapte dat er ook nog wel eens per ongeluk uit, dus ik ben ook een keer door de juf appart genomen *oops* en thuis heb ik mn mond gehouden, want ik heb een jonger broertje en ik wou nog wel cadeautjes krijgen, haha. Ik speelde altijd lekker overdreven mee! "DANK U SINTERKLAAAASJE!!"

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:04

Misschien dat er nu wel kindjes door dit topic achter komen. _O- haha