Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) Welshcobfan schreef:Ik noem dat altijd 'volkse' namen uthrick, klinkt wat netter
(het is ook absoluut niet mijn smaak. Vind zulke namen wel leuk bij donkere kids, omdat die vaak ook een beter passende achternaam hebben. Oerhollands kind met een zeer aparte naam en een standaard hollandse achternaam past niet echt goed. Alexander Kok klinkt ook goed, ook als diegene later moet solliciteren)
) bepaald je naam toch ook best veel op school en tijdens je werk later...

Neutralere naam (kunnen ook engelse namen zijn zoals bv dominic) vind ik zelf geschikter omdat het je leven lang goed mee kan
(als je zo zwart bent als de nacht vind ik de apartere 'volkse' namen wel goed passen overigens! Daar staat Piet weer zo raar bij
)
Er is niets zo vervelend als continu je naam te moeten spellen omdat het té apart is of dat mensen het niet kunnen uitspreken.

)
Welshcobfan schreef:Ik noem dat altijd 'volkse' namen uthrick, klinkt wat netter
(het is ook absoluut niet mijn smaak. Vind zulke namen wel leuk bij donkere kids, omdat die vaak ook een beter passende achternaam hebben. Oerhollands kind met een zeer aparte naam en een standaard hollandse achternaam past niet echt goed. Alexander Kok klinkt ook goed, ook als diegene later moet solliciteren)