Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:57

Wat betreft je laatste idee, ik denk dat het willen 'beschermen' wel meevalt. Denk niet dat iemand van die school denkt dat je in een rok dierhouderij gaat doen, ze hebben een andere denkwijze maar zijn niet dom..

Hoe vinden je stagebegeleiders/leraren van het MBO dat je moet gaan?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:14

Poeh, ik zou hier erg dwars van worden!!
Dresscode op feest of bruiloft oke, maar niet omdat iemand de bijbel zodanig interpreteert dat het zou moeten.
Je representeert jouw school, ik denk dat het dan ook niet correct is om dan allemaal een rok aan te doen, dat is op jouw school toch geen gewoonte??

En met jouw figuur(tje) heb je ook niet snel iets geleend... ;)

Ik zag ze vroeger fietsen, de meiden die een rok aanmoesten. Doorknooprokken tot op het kruis open, omdat ze anders niet konden fietsen. Lekker Christelijk... (Tevens ook volstrekt vreemd, ik droeg en draag ook rokken en kan met de meeste modellen prima fietsen..)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:39

Ik zou gewoon een nette broek aandoen, een wat wijdere, en aangeven dat je nooit een rok draagt, voelt je er niet prettig in en je je niet kunt vinden in het kledingvoorschrift.
Ik vind het typisch dat jij je moet aanpassen aan de kledingvoorschriften van de school waar je heen gaat. Als je zelf op die school zou zitten zou ik het een ander verhaal vinden, want dan ben je akkoord gegaan met de normen en waarden en voorschriften van die school. Maar jij bent er om JOUW school te promoten, een beetje vreemd dan om in de kledingvoorschriften van die school waar je promoot te verschijnen. Een beetje raar ook, gezien je een groen-opleiding doet en het onlogisch is om daar in een rok rond te lopen.
Ik zou er echt absoluut niet akkoord mee gaan om alleen in een rok te mogen komen opdagen. Dan zou ik gewoon helder zeggen: ik kom in een nette broek, als men dat niet respecteert, dan kom ik niet. Maargoed, misschien valt het allemaal wel mee en zijn ze milder tegenover bezoekers.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:46

ik ken genoeg mensen (ook vooral oudere mensen dan) die heel gelovig zijn maar ook in broeken lopen...geen spijkerbroek ofzo maar die hier ook helemaal niks op tegen hebben!

ik vind eigenlijk dat ze het je niet kunnen vragen zeker niet ivb de opleiding die jullie hebben.....Ze moeten respecteren dat jij niet cristen bent of de school dat niet is net zoals wij moeten accepteren dat hun dat wel zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:53

Gaat dit om het geloof dan?

Ze vragen of je tijdens de opleidingenmarkt op school een rokje aan zou willen doen. Dat is eenmalig toch? Ten tweede staat het netjes en verzorgd. Ik zou niet zo moeilijk doen om voor een keertje een rok aan te doen. Als je dit topic leest, lijkt het net of het ongehoord is dat men je vraagt voor deze ene gelegenheid een rokje aan te doen.

Alsof alleen mensen met het geloof een rok aantrekken.
Rokjes zijn erg hip tegenwoordig, ook bij de ongelovigen zoals ik :D

Het is een beetje van een mug een olifant maken lijkt me zo. Trek die dag een rok aan en voor de rest kun je weer in een broek lopen, what's the problem?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:58

Mindim schreef:
Gaat dit om het geloof dan?

In de openingspost staat toch echt duidelijk het volgende:
Ze had deze vraag gekregen vanuit de vmbo-school, vanwege hun christelijke opvattingen was een vrouw in broek niet gewenst

Lijkt mij dat het om het geloof is.....

En als TS zich niet prettig voelt in een rok en ze niet heeft, dan zou ze er speciaal eentje daarvoor moeten aanschaffen (als ze niet een rok van iemand kan lenen). En een rok aanschaffen voor deze ene keer vind ik nogal overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:06

Ik zou gewoon een rokje aantrekken. :j

Een strak mini-rokje van zwart leer welteverstaan, met zwarte laklaarzen er onder. Als ze een rokje willen, kunnen ze een rokje krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:12

Mijn broer was ook gevraagd om in pak te komen, die doet nu een hbo opleiding (economie nog wat) en gingen ze iets bezoeken of zo met echte mensen die daar werkten. Dan zou het wel een beetje raar staan als je in je gewone kloffie aan komt.

Ik denk dat je misschien beter een jurk van iemand kan lenen of iets anders, anders zouden ze het niet vragen. :)

en daarin ga ik mee met Mindim

Citaat:
Het is een beetje van een mug een olifant maken lijkt me zo. Trek die dag een rok aan en voor de rest kun je weer in een broek lopen, what's the problem?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:13

Als ik een rokje of jurkje zou hebben dan zou ik die zeker aan doen, maar als ik ze niet heb, dan gewoon een nette broek. Het is zonde om voor deze ene keer iets te moeten kopen als je het daarna toch niet meer zal dragen. Misschien kun je iets lenen van een vriendin :)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:14

Ik zou echt geen broek aan doen, ik kom zelf uit rijssen. Daar is geloof echt een issue. Mensen waarderen het dus écht niet als je in een broek komt wanneer er een rok gevraagt wordt.

Overigens is dit de belachelijkste regel die ik ken, maargoed. Gelovige mensen op dat niveau zijn een groep mensen opzich. En ik heb erg veel ervaring.. :7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:15

(Ik ben wel heel benieuwd hoe de reacties zouden zijn als er gevraagd werd een hoofddoek om te doen :) )

Ik denk dat ik niet geneigd zou zijn een rok aan te doen. Juist omdat het voorlichting is en je een representatieve rol hebt, en de rok niet bij die representatie past.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:16

@ Angelaatjuh; dat van je broer is iets totaal anders, in die tak van het bedrijfsleven werken de meeste toch in pak, en ja, dan staat het een beetje raar.

Het gaat om het feit dat die school hun geloofsovertuiging ook bij andere, niet gelovigen, willen zien. Dat gaat mij gewoon te ver en ik zou dus echt geen rok aan trekken. Prima als hunzelf zo gekleed gaan, hoor je mij verder niet over, maar ze moeten het niet bij mensen gaan opdringen die zich niet in hun geloofsovertuiging kunnen vinden.

@ Shadow, ook een hoofddoek is een bepaald deel van een geloofsovertuiging en ook daarmee zou ik het niet eens zijn. Alle respect voor die mensen hoor, maar ze moeten niet iets gaan opdringen waarin iemand niet gelooft.
Laatst bijgewerkt door AngelofLove op 31-10-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:16

Ja, als je je studie economie gaat promoten of meegaat het bedrijfsleven in, dan lijkt het me logisch dat je je daarop kleedt. Ik stem mijn kleding ook af op mijn opdrachtgever, lijkt me logisch.
Maar Haike moet nu toch haar eigen school (=groenschool) promoten, dan is een rok niet op zijn plaats. Om het dan toch te doen, omdat zij dit doet op een school waar dames verplicht worden een rok te dragen, geeft dan toch juist geen reëel beeld van de opleiding van Haike??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:17

Shadow0 schreef:
Ik denk dat ik niet geneigd zou zijn een rok aan te doen. Juist omdat het voorlichting is en je een representatieve rol hebt, en de rok niet bij die representatie past.

Dat is niet de enige reden trouwens. Het is ook dat dit voor mijn gevoel de grens over gaat tussen een eigen keuze, en het opleggen van die keuze aan anderen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:21

Shadow0 schreef:
(Ik ben wel heel benieuwd hoe de reacties zouden zijn als er gevraagd werd een hoofddoek om te doen :) )

Ik denk dat ik wel weet hoe zo'n topic zou verlopen ;).
M.i. zit er weinig verschil tussen het moeten dragen van een rok (over de knie) en het moeten dragen van een hoofddoek..

Cerilene_

Re: Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:29

Ik vind deze eis echt zwaar belachelijk. Zelf zou ik het ook absoluut niet doen. Ik zou me totaal ongemakkelijk voelen. Als ze het echt als eis stellen zou ik niet eens gaan.
Ze willen jou toch als gast?! Als ze dan de vreemdste eisen gaan stellen, dan toch lekker niet...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:32

Oei ik zou nooit gehoor geven aan zo'n verzoek! :n
Ze vragen je of jij voorlichting wilt komen geven.
Dan nemen ze je maar zoals je bent....en in mijn geval zou dat dus gewoon in een broek zijn.
Voel me dood ongemakkelijk in een rok, heb er niet eens een en geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken eentje te lenen.

Als ze je vragen in een burka te komen, dan zou je het ook niet doen denk ik ;)

Het heeft ook niks met respect oid te maken.
Lekker geloof wanneer je mensen niet accepteert in de kleding van hun voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:38

Ik zou zelf geen moeite hebben met dit verzoek, evenmin met het verzoek tot het dragen van een hoofddoek.

Maar als het je echt tegenstaat, zou ik wel even overleggen met de PR afdeling of je stagebegeleider.
Je vertegenwoordigd immers wel de school waar je nu stage loopt en ik zou niet op eigen houtje zomaar tegen de vraag van de vmbo school ingaan.
Als jouw stageschool het ook geen probleem vindt dat je in een nette broek gaat, dan moet je dat gewoon doen denk ik.
En dan ontdek je vanzelf wel of het gewaardeerd wordt of niet...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:47

Tsja, ik woon toch wel vrij in een christelijke buurt.. hier heb je toch wel de griffo's ( :') Christelijke dus) tegen de niet-gelovige.
Dit gaat zelfs al zover dat er 2 scholen die vrijwel tegenover elkaar staan, eentje christelijk, eentje niet christelijk, niet om dezelfde tijden pauze mogen hebben omdat het anders rellen wordt.

Ook als hier een hele groep griffo's op de fiets gaan, gaan ze in een hele groep, echt niet dat zij jou als niet gelovige aan de kant gaan voor je ;)

Het ligt bij hun toch echt heel gevoelig, ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval.. Denk toch een nette rok aan doen MAAR daarbij wel vermelden dat het bij jouw school toch anders aan toe gaat en je toch een broek moet dragen omdat het met een rok niet praktisch is..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:48

M_EL_ISSA schreef:
Tsja, ik woon toch wel vrij in een christelijke buurt.. hier heb je toch wel de griffo's ( :') Christelijke dus) tegen de niet-gelovige.
Dit gaat zelfs al zover dat er 2 scholen die vrijwel tegenover elkaar staan, eentje christelijk, eentje niet christelijk, niet om dezelfde tijden pauze mogen hebben omdat het anders rellen wordt.

Ook als hier een hele groep griffo's op de fiets gaan, gaan ze in een hele groep, echt niet dat zij jou als niet gelovige aan de kant gaan voor je ;)

En het doel van dit hier te noemen is...?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:49

Blue_Eyes schreef:
M_EL_ISSA schreef:

En het doel van dit hier te noemen is...?

Dat zij dit gewoon heel serieus nemen, ookal vind ik dat dit uit de oertijd komt, zij hechten aan die rok gewoon heel veel waarden.
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 31-10-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:55

kamsel schreef:
Je hoeft toch alleen je eigen stageplek te promoten, geen dieren te verzorgen, ga naar de zeeman/wibra/action whatever en voor 10 euro heb je een rokje, legging eronder en klaar..

Dan respecteer je hun wens, jij bent daar tenlotte te gast.

Je bent op die dag het beeld van de MBO opleiding waar je nu stage loopt, denk ook aan hun reputatie.

Hier dacht ik ook meteen aan; zodra je een bedrijf vertegenwoordigt is het iets minder relevant hoe je persoonlijk over e.e.a. denkt. Er wordt gevraagd om een jurk of een rok; als je dat echt niet over je hart kunt verkrijgen dan zou ik idd eerst even contact opnemen met je leidinggevende. Als hij een nette broek prima vindt dan staan jullie er als het bedrijf dat jullie representeren sterker voor.

Als je geen tien euro voor de aanschaf overhebt, kun je er dan niet eentje lenen? Mijn zus is promovendus en spreekt regelmatig op internationale congressen. Ze leent soms jasjes van mij, zodra een net jasje gewenst is en ze niet steeds in hetzelfde wil verschijnen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:56

Dat zij die broek of rok serieus nemen heeft ermee te maken dat ze gaan rellen en dat ze op die fiets niet voor jou aan de kant gaan? :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:04

't Is op zich wel verstandig om het op te nemen met je school. Maar ik zou zelf dan wel duidelijk maken dat het een verzoek is dat mij persoonlijk te ver gaat, dat er dus twee oplossingen zijn: of ik zou in een (hele keurige, verder niet aanstootgevende) broek gaan, of iemand anders gaat, die er geen moeite mee heeft.