[edit] ben zelf ook vergeten een paar berichten te lezen.. ging even te snel

Maar inderdaad, daantjuhhh verteld dus precies zoals het zit, in beide berichten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Zucht sneu sneu
Misschien eens echt afvragen of hij echt wel van jou houdt?
Aangezien je ook niet eens mee mag naar polen.
Maar goed een Pool zoals jouw vriend zie IK iid liever gaan dan komen.
A hij spreekt de taal niet terwijl hij wel al anderhalf jaar met een Nederlandse gaat
B hij werkt hier maar neemt niet de moeite om Nederlands te leren
C blijkbaar vind ie tuinbouw denigrerend werk.
Blijkbaar vind het hij het hier niet eens de moeite waard.
Zelf heb ik een Poolse collega woont hier nu 5-6 jaartjes.
Zij werkt op het lab had geen papieren en ervaring (nog steeds geen papieren)
Maar haar man (nederlander) was hier klusjesman en hoorde dat we personeel zochten en vroeg of ze mocht komen.
Dat was goed want wij zijn een speciaal lab en mensen met papieren moeten we vaak ook nog van alles leren, dus een onervaren persoon komt ons vaak goed uit.
En het is super bevallen dus het kan ook anders
Ze kwam uit een bakkerij en werkt nu op een lab ..dus wie de moed niet opgeeft wordt beloond (ps spreekt super Nederlands)
BinkieDusty schreef:Beter lezen, hij is bezig met de nederlandse taal, maar vind dit moeilijk. desondanks geeft hij dat niet op !!
Hij vind de tuinbouw niet denigrerend, maar hoe hij er behandeld wordt wel. Hij is immers "maar een pool".
Tot nog toe vind hij het werk best leuk, ondanks dat hij altijd de zware klusjes krijgt. Maar hij wil dit niet de rest van zijn leven blijven doen. Met het loon wat hij nu krijgt, kunnen wij samen niet leven, ook niet met mijn loon erbij.
Snap je nu waarom hij niet meer in de tuinbouw wil?
Alsjeblieft mensen, neem de moeite om al mijn berichten te lezen. Als er dan nog steeds vragen zijn dan antwoord ik ze graag.
Maar ga niet te snel iets neerzetten, want hieruit blijkt wel dat de
helft niet gelezen wordt..
Citaat:Hij ziet geen toekomst hier in nederland omdat hij de taal niet beheerst en hij denkt dat hij hier alleen kan werken in de tuinbouw
Mer1980 schreef:Maar het hoeft helemaal niet dat jullie elkaar kwijt raken. Ik bedoel: waarom ga je niet gewoon met hem mee, waarom laat hij dat niet toe, jullie kunnen dat toch proberen.
BinkieDusty schreef:Hij beheerst de taal niet, maar is bezig het te leren. dit is al meerdere malen gezegt. hij probeert te leren, maar vind dit erg moeilijk. ja hij begrijpt wel het een en ander, maar lang niet alles. en spreken vind hij zeer moeilijk
BinkieDusty schreef:Hij beheerst de taal niet, maar is bezig het te leren. dit is al meerdere malen gezegt. hij probeert te leren, maar vind dit erg moeilijk. ja hij begrijpt wel het een en ander, maar lang niet alles. en spreken vind hij zeer moeilijk
tita schreef:BinkieDusty schreef:Hij beheerst de taal niet, maar is bezig het te leren. dit is al meerdere malen gezegt. hij probeert te leren, maar vind dit erg moeilijk. ja hij begrijpt wel het een en ander, maar lang niet alles. en spreken vind hij zeer moeilijk
het stond namelijk niks over leren in je eerste posten of ik heb er over heen gelezen.
Overigens is Nederlands juist een vrij makkelijke taal om te leren het staat zelfs ergens in de top 10![]()
Ga maar eens Japans leren of Russisch maar goed oefenen is de beste manier en lessen volgen via een open universiteit is het beste
BraveSpots schreef:BinkieDusty schreef:Hij beheerst de taal niet, maar is bezig het te leren. dit is al meerdere malen gezegt. hij probeert te leren, maar vind dit erg moeilijk. ja hij begrijpt wel het een en ander, maar lang niet alles. en spreken vind hij zeer moeilijk
Hoe komt dat trouwens, na anderhalf jaar? Ik kan moeilijk geloven dat hij er zo enorm veel problemen mee heeft als ie dagelijks omgaat met Nederlands op het werk, bij ouw, naar de winkel,...
seren schreef:chocobroodje schreef:Maar nogmaals waarom dan niet in het midden gaan wonen in duitsland, daar kunnen jullie beide een toekomst op bouwen
Dat heeft mijn schoonzus ook gedaan!
tita schreef:Nederlans is geen moeilijke taal het is net geen wereldtaal geworden.
Ik heb een zeer uitgebreide internationale kenniskring en ex-collega's ik heb 7 jaar in rotterdam gestudeerd vol met buitenlanders en uitwisseling-studenten deze zijn echt niet allemaal super slim hoorvan hen hoorde ik ook gewoon dat het geen hele moeilijke taal is.
Waar wil is, is een weg
ts ik weet niet wat jij voor werk doet of wat jouw opleiding is, je zou kunnen kijken wat Polen jou biedt als toekomst (kwa werk)
BinkieDusty schreef:Dat weet ik verootjo, en dat is juist het probleem
Als hij die heimwee niet zou hebben zou er geen probleem zijn.
En omdat hij mij niet wil laten gaan, weet hij niet wat hij moet doenIn principe is het zou eenvoudig duidelijk te maken. Terwijl het probleem toch 100 malen ingewikkelder is ..