Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:37

Whoot, ik ben nu 17, en ik moet er niet aan denken. :') Heb ook een niet zo'n grote liefde (om het maar lief uit te drukken) voor die dingen, dus zou niet goed zijn nee. :n

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:38

Ik ben nu 18 en áls ik nu zwanger zijn zou dat van iemand zijn die voor een half jaar in een ander land zit en waar ik dus niks meer mee heb. Dus ik weet niet echt wat ik zou doen, eerst maar tegen hem vertellen.. Ik zou nu geen kind willen maar vind het nogal moeilijk om te zeggen van wat ik op zon moment zou doen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 18:39

Nou laat ik ook maar even vertellen hoe ik me erbij voel.

Ik ben 18, woon samen met mijn vriend. Financieel redden we het wel, maar geestelijk...?
Ik weet zeker dat ik een goede moeder zou zijn, maar ook dat het me op dit moment nog teveel zou zijn. Ik haal nu pas een beetje mijn 'mindere' jeugd in.

Wel ben ik hier hele dagen over aan het piekeren... het blijft maar rondspoken in mijn hoofd.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:41

Val wel niet in die leeftijdscategorie (ben 14) maar zou echt niet weten wat ik zou doen. Natuurlijk ervoor zorgen dat het niet mogelijk (hoort te zijn) is, en als het dan toch gebeurd..Denk niet dat ik het over m'n hart kan verkrijgen om het weg te laten halen..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:42

Equidea schreef:
Nou laat ik ook maar even vertellen hoe ik me erbij voel.

Ik ben 18, woon samen met mijn vriend. Financieel redden we het wel, maar geestelijk...?
Ik weet zeker dat ik een goede moeder zou zijn, maar ook dat het me op dit moment nog teveel zou zijn. Ik haal nu pas een beetje mijn 'mindere' jeugd in.

Wel ben ik hier hele dagen over aan het piekeren... het blijft maar rondspoken in mijn hoofd.

Niet te veel piekeren hoor ;) . Als je goede voorbehoedsmiddelen correct gebruikt is de kans erg klein dat je zwanger.

(Zegt zij die binnenkort voor een spiraaltje gaat omdat ze na veel discussies op bokt half panisch is geworden over het feit dat er mss wel een 0.01 procent kans bestaat dat ik zwanger word :Y) ) .

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:44

Ik ben 24, woon op mezelf, anderhalf jaar samen met me vriend, ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding.
Ik zou absoluut geen goede moeder zijn, ik weet zeker dat ik dood ongelukkig van mijn kind zou worden (en het kind ook van mij zeer waarschijnlijk ;) ) ik vind kinderen niet leuk, heb er het geduld niet voor en vind kinderen gewoon niet leuk, nooit niet.

Ik zou absoluut een abortus plegen, gewoon omdat ik een kind niet kan geven wat het nodig heeft. Ik helemaal geen moedergevoelens heb, nog wil werken, reizen en allemaal kind onvriendelijke dingen wil doen :).

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:45

Ik zou een abortus doen, ben 17. Ik heb nu sinds 3 weken een nieuwe vriend en we zijn er beide echt nog niet klaar voor. Ik zou niet weten hoe ik dan voor het kind zou moeten zorgen. Mijn ouders zouden me wel bijspringen op financieel gebied, maar die zijn veel te druk met hun bedrijven, dus die kunnen bijvoorbeeld ook niet oppassen als ik weg moet. Daarbij zit ik natuurlijk ook nog op school, ben eerstejaars student. Als ik een kind krijg wil ik het wel kunnen bieden wat het verdient.. En dat kan ik nu gewoon niet.

_Yasmine_

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:48

ik ben 16, en ik zou voor abortus gaan. beide wonen we nog thuis. mijn kinderwens is sowieso 0.0 % en dat kind dat zal echt geen leven bij mij hebben, ik heb geen huis, ik heb geen geld en waarschijnlijk ook niet de liefde. dus dan maar alles inschakelen om het te voorkomen.. :j

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:48

Ik val ook niet in de leeftijdscategorie, ik ben 21, maar ik reageer toch. ;)

Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het niet houden. Ik ben nog aan het studeren, heb nog veel plannen voor de komende jaren en een kind past daar nog niet bij. Ik zie dagelijks (pabostudent) hoe belangrijk kinderen zijn, en hoe invloedrijk een stabiele thuissituatie is. Ik vind kinderen helemaal geweldig en ik wil later absoluut kinderen, maar nu kan ik een kind nog geen goede thuissituatie bieden.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:50

Ik ben 15, ik woon dus nog thuis.
Ik zit nu in een 4vwo klas, en heb daar ontzettend veel tijd voor nodig.
Ook denk ik, dat ik op dit moment veel te veel aan mezelf denk om voor een kind te kunnen zorgen.
Ik denk dat het hebben van een kind heel veel verantwoordelijkheid op je legt, en dat ik daar gewoon nog lang niet klaar voor ben. En als ik mijn school goed wil afronden en daarna naar de universiteit wil, heb ik daar toch mijn tijd voor nodig, die ik dan niet aan dat kind zou kunnen besteden.
Erg rot voor het kind, en ik denk dat ik het mezelf erg kwalijk zou nemen, voor beide niet goed dus.

Ik zou het onwijs moeilijk vinden om aan mijn ouders te vertellen, omdat ik echt geen goede band met ze heb. Ik zou het samen met 'de vader' vertellen. Maar ik heb geen vriend, geen behoefte aan kinderen en geen tijd, dus ik denk (en hoop) dat het voor mij nog wat jaartjes duurt voordat er kinderen komen! :P

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:50

Abortus en direct.

Ik ben 18 jaar, heb naast mijn HAVO-diploma niets aan scholing ( zit op dit moment ook niet op school, even een jaar ertussenuit voor ik aan een nieuwe studie begin ). Wat heeft een kind nou aan een moeder die de rest van d'r werkzame leven bij de Albert Heijn slijt. Ik zal in dat geval de eerste tijd ook geen geld/tijd hebben om een opleiding te beginnen, dus dat plan gaat ook het raam uit.. Kortom, mijn toekomst naar de knoppen en ik heb grootse plannen voor mezelf ;). Nee hoor, linea recta eruit.. Ik heb een hekel aan baby's, ik kan niet voor een kind zorgen en ik heb er geen tijd en geen geld voor.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:58

Houden. :j

Ik ben gek op kinderen, heb een enorme kinderwens en twee ouders die dolgraag zouden willen helpen. Dus. Alleen is er geen enkele mogelijkheid dat ik nu zwanger zou kunnen worden. _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:00

Ik ben nu 23 en zou het houden maar heb op mijn 16de abortus laten doen omdat mijn vriend er geestelijk nog niet aan toe was en financieel hadden we ook helemaal niks.
Ik ging naar school net als mijn vriend, woonde bij mijn ouders.

Ondanks dat het tot nu toe de moeilijkste keuze in mijn leven is geweest weet ik dat het de juist keuze is geweest.
Ik heb het er af en toe nog weleens moeilijk mee want ik ben echt gek op kinderen en had op dit moment liever gisteren kinderen als vandaag maar dat kan gewoon niet.
Hopelijk als we ooit een eigen huisje hebben en alles financieel een beetje voor elkaar dat ik dan wel moeder mag worden.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:01

Saskiaatje schreef:

Ik ben gek op kinderen, heb een enorme kinderwens en twee ouders die dolgraag zouden willen helpen. Dus. Alleen is er geen enkele mogelijkheid dat ik nu zwanger zou kunnen worden. _O-

:')

Sorry, heel erg offtopic. :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:02

Teziej schreef:
Saskiaatje schreef:

:')

Sorry, heel erg offtopic. :+

Wat? O:)
Echt hoor!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:03

Jaja ik geloof je wel hoor _O-

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:12

Ik ben bijna 18, houden.

Mocht ik nu zwanger raken, zou ik het houden. Ik heb een kinderwens, wil héél graag kinderen, ben gek op kinderen dus nee, ik zou geen abortus willen laten plegen. Daarbij zouden mijn ouders me steunen.. Hoe het dan verder zou gaan met mijn toekomst en studie, geen idee, maar abortus zou ik niet laten doen..

Maar hoe dan ook ben ik voorlopig nog niet zwanger :P Moet er nu ook nog niet aan denken, ik zorg nu wel voor de kids van anderen O:)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:13

zonnebloem18 schreef:
Ik ben nu 23 en zou het houden maar heb op mijn 16de abortus laten doen omdat mijn vriend er geestelijk nog niet aan toe was en financieel hadden we ook helemaal niks.

Ondanks dat het tot nu toe de moeilijkste keuze in mijn leven is geweest weet ik dat het de juist keuze is geweest.
Ik heb het er af en toe nog weleens moeilijk mee want ik ben echt gek op kinderen en had op dit moment liever gisteren kinderen als vandaag maar dat kan gewoon niet.
Hopelijk als we ooit een eigen huisje hebben en alles financieel een beetje voor elkaar dat ik dan wel moeder mag worden.

Ben je nu nog steeds samen met diezelfde jongen?
Hoe reageerde hij toen je zwanger was?

Ik ben net 18, en als ik zwanger zou worden zou ik het houden. Waarom weet ik niet.. Ik ben er nog niet aan toe, heb alleen mijn havo en woon nog thuis.. Mijn vriend is in het voorjaar klaar met zijn opleiding en zou dus kunnen gaan werken.. Daarnaast zouden mijn ouders ook voor het kind willen zorgen..
Wat ik zou doen als ik zwanger was? Als eerst huilend naar mijn vriend gaan 8-)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:19

Ik ben ook net 18, maak hoop ik dit jaar nog mijn Havo af en ik heb al uitgebreide studie plannen voor hierna, en ik hoop dat het niet gebeurt, maar als ik zwanger zou worden, zou ik het kindje houden.
Ik woon nog thuis en weet zeker dat mijn ouders me zouden helpen (zijn allebei ook fel tegen abortus maar daar gaat het nu niet om.. :P )..
Daarnaast heb ik ook een hele lieve vriend van 28 met een goeie baan die denk ik ook helemaal achter me zou staan dan..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:21

Marije112 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Ben je nu nog steeds samen met diezelfde jongen?
Hoe reageerde hij toen je zwanger was?

Ik ben nog steeds met de zelfde jongen inmiddels alweer 7 jaar.
Mijn vriend is gek op kinderen en heel goed met kinderen maar was toen zelf echt nog een kind ondanks dat hij 19 was.
Ik vond het heel eerlijk dat hij aangaf die verantwoordelijkheid nog niet aan te kunnen en samen met de rest van de situatie hebben we onze beslissing gemaakt en dat heb ik hem ook nooit kwalijk genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:27

Ik ben 18, geen relatie & ik woon op mezelf.
Moet er niet aan denken om nu zwanger te raken! Ik ben net begonnen met een studie, heb geen baan en ben niet in staat een kind op te voeden. Daarnaast wil ik zoiezo geen kinderen van mezelf. Dus dat wordt een abortus :+ Of een condoom+pil gebruiken!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:31

Mijn kind zou dood ongelukkig worden

Ben niet zo gek op kinderen zegmaar ;). Daarnaast heb ik het veeeel te druk voor zo iets. Ik zou het zeker weg laten halen
Ben trouwens 18 jaar, en woon nog thuis.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:34

Ik ben 16 en gewoon single.
Maar mocht ik nu zwanger raken zou ik het houden, het is m'n eigen stomme fout geweest en bovendien kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om een baby te doden..
Samen met mijn ouders zou ik het kind een prima leven kunnen bieden, en de kans na abortus dat je onvruchtbaar bent ik redelijk groot.

Houd niet tegen dat ik er alles aan doe om niet zwanger te worden!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:37

Ik ben 19. En zou het kind absoluut niet laten weghalen.
Ben nu 2 jaar samen met mijn vriend, we gaan binnenkort samenwonen.. Ik denk trouwens niet dat hij er net zo over denkt als ik, maar dat komt vooral omdat ik nog studeer, en hij het heel belangrijk vindt dat ik dat afmaak. ;) Maar een abortus zou ik niet kunnen!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:38

Ik ben nu 15 en ik zou voor een abortus kiezen simpelweg omdat ik het kind geen goede toekomst kan bieden.
Woon nog thuis geen baan dus geen geld. En ik heb nu nog niks met kinderen.
Ik heb geen vriend dus het komt niet aan de orde ;)