DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:58

Musjes schreef:
judith_irene schreef:
oef, wat ben ik blij dat ik vorige week mijn spaargeld daar weggehaald heb. :j
Ik vertrouwde de boel niet meer en heb mijn geld naar een andere bank overgehevelt.

Is dat niet 1 van de redenen waarom het nu helemaal mis gegaan is? Iemand zegt weg halen je geld, binnen een week wordt er ontzettend veel geld weggehaald. Dag bank :wave: Niet dat ik iets heb met DSB, al jaren zoveel negatieve verhalen.

Dat ben ik met je eens maar ergens had ik zoiets van: ik ga van het probleem van de dsb niet mijn probleem maken. Tuurlijk weet ik als geen ander dat je uiteindelijk je geld wel terug krijgt maar als morgen mijn paard ziek wordt oid wil ik er graag over kunnen beschikken.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:59

Ik meld me ook, ben dan niet qua geld gedupeerd (nouwja kleine betaalrekening) maar mijn vriend werkt daar.....

Cyntje

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:01

Mijn stiefpa vertelde me net om het gewoon te blijven betalen, de rente in het geval van leningen moet je toch blijven betalen...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:01

hallo

ik heb er niets mee temaken maar nu net op het nieuws zeggen ze dat niemand meer aan hun geld kan dat de bank falliet is

ERg vervelend voor jullie als mensen die er geld hebben staan/lening

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:03

jessj22 schreef:
hallo

ik heb er niets mee temaken maar nu net op het nieuws zeggen ze dat niemand meer aan hun geld kan dat de bank falliet is

ERg vervelend voor jullie als mensen die er geld hebben staan/lening

Je krijg je geld wel terug (tot bepaalde hoogte) als je een spaarrekening hebt. Alleen de vraag waarneer.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:07

Ik heb er ook mn spaargeld staan... het is niet veel, maar ik kan er nu niet meer bij, helaas. Toevallig had ik vrijdag een flink bedrag over gemaakt naar mn andere rekening, bij een andere bank, en ik was bang dat het tussen 2 banken in zou zweven! Toen ik vanochtend echter op mn rekening keek, was het overgemaakt!! Dus heb geluk gehad, dat dat nog wel overgemaakt is.
Voor de rest van mn spaargeld.. wachten op bericht van DSB.. Balen!! .

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:08

hier is een hele discussie aan tafel :Y)

ik zou dit doen ik zou dat doen en de ander zou weer dat doen

Mijn moeder zo ik zou elke dag 250 euro eraf halen tot ik niets meer had

gehghe makkelijker gezegt dan gedaan...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:09

Lies21 schreef:
Ik meld me ook, ben dan niet qua geld gedupeerd (nouwja kleine betaalrekening) maar mijn vriend werkt daar.....

Dan lijkt het met dat je er toch heel veel mee te maken hebt. Als werkeloze gaat je salaris toch flink achteruit.

We hebben zelf beide een betaalrekening en een kleine spaarrekening. Dat spaartegoed komt wel weer goed. Maar heb vandaag als een idioot een andere rekening geopend omdat vrijdag mijn loon gestort gaat worden. Moet dus een ander rekeningnr hebben. Gelukkig was mijn vriend vrij en heeft hij het kunnen regelen. Anders hadden we dus echt een probleem gehad. Geen betalingen kunnen doen, automatische incasso's die retour keren. Juist onschuldige mensen zijn nu de pineut. Iedere dag nu max pinnen.

Ik ben benieuwd hoe het met de mensen gaat aflopen die net een regeling hadden getroffen ivm hun hypotheken. Van een kale kip kun je niet plukken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:33

Mijn vriend heeft daar een kleine lening lopen en we waren al een paar weken bezig om het over te laten nemen door een andere, omdat we twee leningen samen willen voegen en dat kon niet bij de DSB en nu snap ik ook waarom :P

Maar wat moeten wij doen gewoon verder gaan met over laten nemen of nog even wachten?

En met betalen laten stoppen en dat bedrag op mijn spaarrekening zetten en als er toch wat betaald moet worden overmaken of gewoon doorlaten lopen?
We hebben een doorlopend krediet.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:52

Spaarders kunnen binnen 3 maanden hun geld terug verwachten. Dat is wat manlief te horen gekregen heeft.

En het probleem is idd dat vorige week veelal mensen errug dom zijn geweest om al hun geld weg te plunderen om gewoon 100% ervoor te zorgen dat de DSB failliet zou gaan!! Als al die mensen dat nou niet gedaan hadden was er gewoon helemaal niks aan het handje, maar al die mensen zijn gewoon hartstikke dom bezig geweest ook, dus niks alleen de DSB maar ook al die mensen en ook die mensen die zowel de hele website van de DSB vorige week volledig gekraakt hadden zijn gewoon enorme zielepieten!!

Maar de voetbalclub AZ loopt geen gevaar!!

Ik vind het enorm sneu maar ook enorm zielig hoe al die mensen vorige week de hele DSB leeg geplunderd heeft en daardoor is de bank dus definitief failliet verklaard!!

ECHT DANK JE WEL MENSEN!!!! (oke voordat jullie me aanvallen, ik wil dat voor de DSB echt niet goed praten want ook hun hadden wat beter hun werk kunnen doen, maar ook al die mensen hadden beter en helderder na moeten denken!!!!!)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:56

We moeten inderdaad gewoon door betalen!
Dan gaan wij dat ook doen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:58

__Possie__ schreef:
Spaarders kunnen binnen 3 maanden hun geld terug verwachten. Dat is wat manlief te horen gekregen heeft.

En het probleem is idd dat vorige week veelal mensen errug dom zijn geweest om al hun geld weg te plunderen om gewoon 100% ervoor te zorgen dat de DSB failliet zou gaan!! Als al die mensen dat nou niet gedaan hadden was er gewoon helemaal niks aan het handje, maar al die mensen zijn gewoon hartstikke dom bezig geweest ook, dus niks alleen de DSB maar ook al die mensen en ook die mensen die zowel de hele website van de DSB vorige week volledig gekraakt hadden zijn gewoon enorme zielepieten!!

Ik vind het enorm sneu maar ook enorm zielig hoe al die mensen vorige week de hele DSB leeg geplunderd heeft en daardoor is de bank dus definitief failliet verklaard!!

ECHT DANK JE WEL MENSEN!!!! (oke voordat jullie me aanvallen, ik wil dat voor de DSB echt niet goed praten want ook hun hadden wat beter hun werk kunnen doen, maar ook al die mensen hadden beter en helderder na moeten denken!!!!!)

Precies. Vandaag ook over gehad met ouders. Die hebben hun spaarrekening daar, maar maken zich ook niet druk. Is tot 100.000 gegarandeerd door de staat ('hehe, gelukkig' zei mijn moeder, 'zitten we daar nét onder!' :D zou ze willen :Y) )

Hoe dan ook, die sukkel die riep dat iedereen zijn geld er weg moest halen en paniek zat te zaaien, dié heeft dit op zijn geweten. Vervolgens gáát iedereen zijn geld weghalen, et voila: bank failliet. Iedereen had z'n centjes er gewoon moeten laten staan.

Overigens heb ik er een lening lopen, weet ook nog niet zo goed wat daarmee te doen. Weet niet eens hoe ik die automatische afschrijving stop zou moeten zetten.

En nu bedenk ik me nog iets... ik heb daar krediet, en in geval van nood laat ik wat geld terugstorten... maar dat kan nu natuurlijk niet meer? Das wel poedersuiker eigenlijk :(

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:58

__Possie__ schreef:

Wat een onzin bericht dit.. Ik snap best dat je liever het zekere voor het onzekere neemt en je centen veilig ergens anders naartoe brengt.. Je zult het maar heel hard nodig hebben voor iets belangrijks, zit je mooi te kijken als je er niet meer bij kunt!

Iedereen die getroffen is hierdoor, sterkte en ik duim dat het snel opgelost is!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:59

__Possie__ schreef:

Dat ben ik net met je eens.
Als de DSB bank direct actie had ondernomen hadden mensen dat niet gedaan!

DSB bank is zelf niet slim geweest door de klachten zo hoog op te laten lopen.
Wij zijn al vanaf 2005 allerlei instantie's langs geweest en klachtenbrieven geschreven.
Maar nooit is er echt actie ondernomen.

DSB heeft daardoor en door de uitspraken die ze gedaan hebben zelf de das om gedaan.

Als Dirk schieringa eerlijk was geweest.
En ook eerlijk had verteld dat het niet om 26 mil maar om in de 80 mil gaat.
En dat hij had getekend om met ALLE gedupeerden om de tafel te gaan dan was er niet zoveel onrust geweest!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:00

obsession schreef:
Wat een onzin bericht dit.. Ik snap best dat je liever het zekere voor het onzekere neemt en je centen veilig ergens anders naartoe brengt.. Je zult het maar heel hard nodig hebben voor iets belangrijks, zit je mooi te kijken als je er niet meer bij kunt!

Iedereen die getroffen is hierdoor, sterkte en ik duim dat het snel opgelost is!

Precies.
En Dirk Schieringa heeft zelf dat wantrouwen gekweekd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:03

wat vervelend allemaal. Ik heb zelf niets met de DSB te maken, maar zat vorig jaar wel in onzekerheid toen de Icesafe bank omviel... beetje hetzelfde (al was die eigenlijk nog onveiliger want buiten de EU).. uiteindelijk heb ik toen ook al mn spaarcentjes netjes terug ontvangen, maar dat duurde wel een aantal maanden en gaf een boel gedoe met formulieren invullen etc.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:04

Ja schuif de schuld maar aan een kant toe zo kan iedereen het ook!! En dan gaan we nog ff lekker door!!

Het is niet alleen de schuld van de DSB!!!! Maar goed, sommigen hier willen dat gewoon weg niet inzien!!

Diegene idd die heeft lopen roepen en paniek lopen uitzaaien dat alles en iedere spaarder hun geld daar weg moest halen dat is een nogal enorme domme zet geweest van die persoon, daardoor kan je ook nu beetje door zeggen van DAAAAAAG DSB!!!

Sorry hoor maar alsof Scheringa de enige is die schuld heeft, oke de DSB had misschien wat er tegen kunnen doen...Maar vinden jullie het nou echt ook zooo normaal om beetje de hele website van de DSB te lopen gaan kraken?? NEEEEE!!!

Maar goed, leg de schuld maar lekker alleen bij de DSB neer, diegene doet alsof alleen het ene verhaal en weet ik veel gehoord heeft!! Terwijl er meer achter zit, namelijk al die andere mensen!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:08

obsession schreef:

Nee hoor, dit is geen onzinbericht. Want zo werkt het gewoon... En zo kun je iedere bank het faillisement in helpen. :) Kwestie van massaal geld op gaan nemen en 'veilig stellen'. Precies wat nu bij de DSB gebeurd is. Als men het geld had laten staan was er nu wsn niets aan de hand geweest. En dat is dan ook het grote gevaar van geruchten... :)

DSB heeft hier zeker debet aan, mensen gaan niet voor niets lopen... Maar zo massaal als nu gebeurd is, is gewoon vragen om problemen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:10

Ik ben geen klant en ook geen fan van DSB maar zoals er niet gehandeld wordt is in mijn ogen ronduit belachelijk.
er wordt gewoon een voorbeeld gesteld. Heb je zoveel ophef gehoord bij andere banken die failiet dreigden te gaan.
Nee hoor krijgen gewoon geld van de staat. En ja die verkopen ook van alles en nog wat aan klanten. ( en ook niet zulke
geweldige polissen etc.)

En als er niet in 1x zoveel geld was weggehaald was dit nu niet allemaal aan de hand geweest.

Mensen waren veel meer gebaat geweest bij een oplossing waarin dsb gewoon een doorstart had kunnen maken.
Nu krijg je nog eens zoveel mensen in de ww. garantiestelsel moet in werking worden gezet etc.

En dan wordt er vanmiddag een geweldige persconferentie gehouden en wordt er gedaan alsof er een super oplossing
is bedacht. :r

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:11

Mag ik je er alsjeblieft aan helpen herinneren dat als de DSB eerlijke leningen/hypotheken had afgesloten dit NOOIT gebeurt was?

Ik ben het niet eens met die Lakeveld.. of hoe heet die man van Hypotheekleed.
Maar dit was nooit gebeurt als alles gewoon eerlijk gegaan was.
Dan was hypotheekleed nooit van toepassing geweest.

Overigens zijn wij dus ook niet aangemeld bij Hypotheekleed maar bij de Kifid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:13

Het was inderdaad ook voor de gedupeerden met de schulden waarschijnlijk beter geweest als de bank niet failliet gegaan was.

Maar de DSB bank had actie kunnen ondernemen.
Dirk heeft meerdere kansen gehad.
Er zijn allemaal plannen opgemaakt, waar hij niet mee akkoord ging.
OOk kwam hij zelf niet met een oplossing.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:13

ik denk dat DNB ook een aantal grote steken heeft laten vallen door de werkwijze van DSB zolang zo toe te staan. Het rommelt daar al jaren, en de DNB heeft nog niet eerder ingegrepen..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:19

Ik keur het ook niet goed wat zij allemaal deden maar al die mensen die tig kredieten hadden en dan bij dsb gingen
oversluiten en nog wat extra namen. Nee daar heb ik geen medelijden mee.

En als jij een hypotheek gaat sluiten dan staat er ook op vermeld wat je in de maand moet gaan betalen. Je weet ook
wat er maandelijks op jouw loonstrook staat. Als je het niet kan betalen moet je het niet doen.

je houdt als klant ook altijd een stukje verantwoordelijk en dat vergeten mensen voor het gemak.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:21

sorry dat ik het zeg maar ik heb nergens vertrouwen meer in.....
vorig jaar dat gedoe met met die ijslandse bank,abn amro bijna overhoop toestanden bij de ING en ga zo maar door.
wat nu?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:21

simongek schreef:
Ik keur het ook niet goed wat zij allemaal deden maar al die mensen die tig kredieten hadden en dan bij dsb gingen
oversluiten en nog wat extra namen. Nee daar heb ik geen medelijden mee.

En als jij een hypotheek gaat sluiten dan staat er ook op vermeld wat je in de maand moet gaan betalen. Je weet ook
wat er maandelijks op jouw loonstrook staat. Als je het niet kan betalen moet je het niet doen.

je houdt als klant ook altijd een stukje verantwoordelijk en dat vergeten mensen voor het gemak.

Ja maar daar zijn wij dus in voorgelogen.
Er is ons verteld wat we moeten betalen.
En dat klopte.. het eerste jaar.......

Er is mijn vader nooit verteld hoe het werkt, wat hij precies had, wat zijn de risico's?
En dat heeft hij wel gevraagt!

Dat is toch niet eerlijk?

Mijn vader is een leek.
Als hij vraagt of dit het bedrag is en of dat zo blijft moeten ze geen ja zeggen als dat niet zo is!
En dat deden ze wel!