Wat als je geen boterhammen lust?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:18

Ik lust ook absoluut geen brood.
Gooi het vaak ook weg. Maar fruit meenemen is soms wel te doen en soms neem ik croissantjes mee.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 12-10-09 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:18

Crackertjes met evt. wat broodbeleg, appeltje/mandarijntje, flesje fruitdrink, zo'n yoghurt Breaker, sultana's, rijstwafel, en anders misschien de schoolkantine of de patatzaak op de hoek. :')
Hihi, ik eet best wel gevarieerd op school als ik het zo lees, ik heb het liefst nog wat anders naast m'n gesmeerde boterhammen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:19

Jilletje schreef:
@liedje89 ik ben verslaafd aan de breakers :+ vooral die met perzik :Y)

Ik ben meer van de aarbeien zou alleen bij een zware tas wel bang zijn dat ie kapot gaat }:0 . Maar ik heb eigenlijk best wel een hekel aan brood dus voor mij zijn dat soort dingen wel een uitkomst :+ .

Ik heb nog nooit een pomelo gegeten trouwens waar smaakt dat dan naar?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:21

ik vind ze erg lekker!!! er is ook een fanta van...alleen een echte pomelo is zoeter
die mn pa wel eens mee heeft zijn soms wel zo groot als een voetbal dus om dat nou mee naar school te nemen.....

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:22

Ik vind boterhammen ook niet zo heel erg lekker. Ik neem dan meestal bolletjes of pistoletjes, zit weinig verschil in. Maar ik vind dat gewoon veel lekkerder eten :D

Of ik moet een broodje roosteren, dat vind ik ook erg lekker :9

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:23

ik vind brood alleen lekker als het een tosti is :+ of een gesmeerd broodje van de bakker bart met zalm :~

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:25

Ik lust eigenlijk ook nauwelijks brood, vooral niet als het al een dag oud is en/of van tevoren gesmeerd. Wat ik wel vaak meenam naar school was 2 bruine boterhammen, bruine suiker er op, in het tosti-ijzer en dan in de broodtrommel. Dat is een paar uur later nog wel erg lekker!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:27

je kan ook wraps meenemen..
ik neem altijd een mesje mee
een stuk komkommer, een cracker bakje smeerkaas, verder cherrytomaatjes appel peer
in plaats van brood eet ik s,orgen in de auto pap * brinta fruitfit)
kruidkoek en ontbijkoek zijn ook prima vervangers, eierkoeken..
ander soort brood kan je ook eens proberen?

en koop een goede broodtrommel dat scheelt een boel, ben ook een slechte eter tijdens werktijd maar heb nu zo'n grote tupperware broodtrommel en daarin blijft het langer lekker

wiilemijn

Re: Wat als je geen boterhammen lust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:30

Om eerlijk te zijn ga ik meestal naar het restaurant in de kantine(A). Een lekker soepje of salade ofzo! Ik hou ook niet zo van brood, ik kan je aanraden wat verschillende soorten brood te proberen. Want ik vond ons brood altijd erg vies, altijd van dat bruine brood, maar het maisbrood van de bakker vind ik best lekker voor de verandering!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:38

Ja ik koop dus ook vaak wat inderdaad, maar dan blijft er jammer genoeg niet zoveel geld over, dus dat is geen optie eigenlijk! haha

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:41

broodjes, pistoletjes, krentenbollen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:54

[MW] >> [VT]

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:08

er zijn genoeg andere dingen dorien :))

ik neem zelf ook nooit brood mee, vind het ook niet lekker :n
meestal neem ik 2 van die Liga koeken mee, en verder eet ik niks =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:19

Ik vind brood ook nooit zo lekker. Eet het altijd met moeite.
Ik eet dan bijv crackers, beschuit, fruit, pap of rijstewafels!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:59

ik hou er ook niet van...

ik eet altijd 3 plakken kandij koek.. soort ontbijtkoek en een muslie reep ofzo :p

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:05

Ik heb de hele dag honger, maar kan niet zo veel brood eten omdat ik gevoelig ben voor gist. Ik neem daarom verder nog fruit mee (3 stuks per dag), groente (komkommer, tomaten) en fruityoghurt in een schoolbeker. Die beker is een beetje kinderachtig, maar het werkt prima. Nog een goed idee is ongezouten noten! Gezond en ze vullen goed. Verder vind ik wraps ook een goed idee! (*zet op lijstje*)

Let wel op dat je niet te veel 'verantwoorde' tussendoortjes gaat eten zoals liga's en sultana's, omdat hier veel suiker in zit!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:07

Ik ben ook geen broodfan. Maar vers brood van de bakker smaakt al heel anders dan supermarktbrood.

Ik haal elke morgen twee sneetjes voor tussen de middag uit de vriezer. Beleg de bevroren broodjes met vleeswaren, gebruik toch geen boter. Dat is prima te eten, worden geen verlepte broodjes. En anders kun je ook op zoek naar een alternatief als krentenbollen/ mueslibollen bijvoorbeeld.
Als je maar geen maaltijden over gaat slaan ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:12

ik lust eigenlijk alleen bolletjes.
voor school neem ik mee fruit mee en yoghurt.
of andere dingen zoals:
pakje noedels (we hebben een waterkoker)
wraps met vulling
maaltijdsalades.
pitbroodjes met vulling.
ontbijtkoek
goedemorgendrink (dat is pas een uitvinding) :Y) :D

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:16

Ik hou ook niet van brood. Had hetzelfde dan jij altijd op school.
Ik nam muesli repen en granen koekjes. Meestal nam ik dan ook cupasoep, en haalde ik er een broodje van de bakker bij

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:18

misschien eierkoeken.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:19

Ik kan juist 's ochtends geen brood door mijn keel krijgen. Daarom eet ik altijd muesli met vanilleyoghurt. Naar school neem ik wel altijd boterhammen mee, maar omdat ze vaak klef worden na zo'n dag in je thuis, smeer ik ze thuis als ze nog bevroren zijn, en doe ze vervolgens in een zakje. Zo smaken ze nog lekker vers als je ze smiddags opeet.
En als je echt geen brood mee wilt nemen, kan je inderdaad iets van crackers, fruit, eierkoeken, ontbijtkoek of broodjes/croissantjes van de supermarkt meenemen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:24

Ik houd ook niet van boterhammen, helemaal niet als die lang in mijn tas hebben gezeten.
Meestal neem ik daarom lekkere verse bolletjes (italiaanse bollen bijvoorbeeld) en los beleg mee. Of ik bak smorgens een ei die ik laat afkoelen voor op brood. dat eet ik ten minste wel op.
Ook een paar pakjes crackertjes of sultana's krijg ik altijd wel weg, net als fruit.
Of ik haal toch een vers belegd broodje bij de bakker, misschien wel duur, maar beter dan dat ik het weggooi.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:25

Ik vind brood heerlijk met het juiste beleg :+
Misschien kun je crackers, eierkoeken, snack-a-jacks, rijstewafels enzo proberen?
Je kunt misschien ook muesli en yoghurt meenemen? In een topic op VT staan daar speciale bekers voor :D .

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:09

Ik neem niet vaak brood mee naar school, maar als ik het mee neem probeer ik er wel wat van te maken.
Bijv. met tonijnsalade en rucola. Of serranoham met geitenkaas.

Overigens koop ik vrijwel altijd brood bij de bakker, groot verschil met supermarkt brood (niet echt lekker, ook luxe versies niet).

Wat ook lekker is zijn witte bolletjes, wil je met vezels haal dan de jJp en Janneke versie bij de hema, daar zitten vezels in.
Crackers zijn ook lekker, maar dan moet je beleg apart meenemen, anders worden je crackers week.
Koude pannenkoeken zijn ook lekker, maar die moet je wel in huis hebben. En verder natuurlijk groente en fruit :)