Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:53

@ Saskia9: Bij mij gaat het om mezelf. :)

De ander is hierin totaaaaaal geen probleem, haha. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:53

Ragnaa: Zoals je het nu omschrijft gaat dit nooit wat worden. Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegen hem. Vriendschap en meer niet.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:58

Maar weet je wat het is, Suzanne?

Ik kan mezelf niet recht in de spiegel kijken en zeggen dat ik slechts PUUR vriendschap voel.
Dat lukt niet.

Ik heb geen verliefde kriebels, maar dat maakt hem niet minder leuk.
Hij is echt een lieve jongen, met het hart op de juiste plaats.

Dat waardeer ik echt aan hem, en dat maakt hem toch op een bepaalde aantrekkelijk voor mij. :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:02

Lastig inderdaad!!

Zo heb ik contact met een jongen,super goed contact.. zien elkaar echt vaak.. kunnen ontzettend goed samen lachen,praten over echt alles,alleen.. wij allebei zijn bang voor de liefde.. hebben allebei nare dingen mee gemaakt.. ik wil mezelf niet meer verliezen.. wil goed nadenken voordat ik besluit me weer af te geven aan de liefde.. alleen..ik voel dus wel heel veel voor hem..
Hij daarintegen.. wil net als ik eigenlijk,iemand goed leren kennen voordat hij durft toe te geven dat hij iets voelt.. simpelweg ook omdat hij niet weer een teleurstelling mee wil maken..

en het gekke is,we praten over van alles,maar niet over de gevoelens voor elkaar.. hij heeft weleens laten vallen dat wat wij hebben ontzettend speciaal voor hem is,dat ik veel met hem doe..
We zien elkaar echt super vaak,bijna elke dag..en het komt echt super vaak van zijn kant af.. maar goed.. het is zo moeilijk..ik begin hoe langer hoe meer voor hem te voelen..en ik weet gewoon niet wat hij voelt.. ik durf en wil het hem ook niet vragen,bang om hem weg te jagen..als hij er nog niet klaar voor is.. maar we gaan wel gewoon door met elkaar zien enzo..
Hij heeft mijn ouders gezien,gaat mee naar mijn paard.. heeft een super mooi cadeau voor me uitgezocht voor mijn verjaardag..maar de rest.. pfff zo moeilijk!!

Saskia9

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:02

sorry voor het lange verhaal... beetje off topic ook,het gaat immers om TS..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:07

Ragnaaa schreef:
suusiejj schreef:
Ik ga dit volgen....*zucht een keer heel diep*

Heb je hetzelfde 'dilemma'?

Oooh echt joh ... Baal er best van..
zo gezellig altijd samen he , ook met zn huisgenoot goeie kerel.
Maar afgelopen donderdag gezoent, en vrijdag zei ie dat ie eigenlijk helemaal niet op een relatie zit te wachten.. Snap het wel natuurlijk, zn ex ruilde hem in tijdje terug :? En de ex daarvoor was niet lief voor hem ... Mja tis slikken.... :\

Saskia9

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:09

@t Suusiejj.. lastig he?

Ik heb dus helemaal niet eens gezoend of niks.. wij zitten echt in de elkaarlerenkennenfase haha!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:10

Ragnaaa schreef:
Maar weet je wat het is, Suzanne?

Ik kan mezelf niet recht in de spiegel kijken en zeggen dat ik slechts PUUR vriendschap voel.
Dat lukt niet.

Ik heb geen verliefde kriebels, maar dat maakt hem niet minder leuk.
Hij is echt een lieve jongen, met het hart op de juiste plaats.

Dat waardeer ik echt aan hem, en dat maakt hem toch op een bepaalde aantrekkelijk voor mij. :j

Geef het gewoon tijd. Begin een vriendschap en dan zie je vanzelf of daar liefde uit groeit. Ik heb wel meegemaakt dat ik ineens kriebels kreeg voor iemand die ik al 3 jaar kende. Volgens mij was die liefde veel dieper dan wat ik voelde voor degenen waarbij het liefde op het eerste gezicht was. Helaas kon het met die eerste nooit wat worden, maar als ik op dit moment weer een relatie zou willen zou daar wel een mooie vriendschap aan vooraf moeten gaan voordat ik een commitment zou maken, zelfs al was ik tot over mijn oren verliefd.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:11

Ragnaaa schreef:
Saskia9 schreef:
Dat is toevallig.. ik durfde zelf geen topic aan te maken.. maar ik zit precies met dezelfde vragen !

Wat grappig om te horen dat ik toch niet alleen ben die met deze gedachten zit. :)

Dat dacht ik dus toen een vriendin me op dit topic wees, ook

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:11

Ja, dat kan groeien.

Mijn vriend en ik hebben er (beide) zo'n 1,5 jaar over gedaan om écht verliefd te worden. Kende elkaar, praatte veel, de klik was er, wel eens wat gebeurd, maar toch altijd oppervlakkig gebleven (met name omdat we beide veel tijd nodig hadden). En uiteindelijk is 't er toch van gekomen en word het alleen maar erger. :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:12

Ik heb hetzelfde dilemma! Ik hoop dat het kan groeien *zucht*...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:12

Precies!

Sommige mensen zijn ontzettend verliefd,zitten op een enorme roze wolk.. blijken na de roze wolk fase echt elkaars tegenpolen te zijn en de relatie nooit gaat werken.. kijk,en DAT wil ik dus niet meer.. ik wil iemand echt leren kennen.. zowel goede als slechte punten..en dan pas mezelf toe durven geven aan het gevoel.. al is mijn gevoel nu even een rommeltje..omdat ik dus wel al iets voel.. en toch niet durven toe te geven he.. pfff lastig!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:14

Saskia9 schreef:
@t Suusiejj.. lastig he?

Ik heb dus helemaal niet eens gezoend of niks.. wij zitten echt in de elkaarlerenkennenfase haha!

Jaah echt hoor, en het doet hem zoveel pijn dat ie mij gekwetst heeft..
Hij is zo anders dan de andere jongens die ik gehad heb of dit bij mee maakte maar die waren lang niet zo lief / begripvol.

Ik ga er misschien vanavond weer heen maar sch**t 7 kleuren ben gewoon beetje bang ;(

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:15

@ Saskia & Suusiejj: Wat een moeilijke situaties zeg, waar jullie in zitten.

Ik zou zeggen, geef het de tijd en laat het zijn gangetje gaan. :)

Maar hé, wie ben ik?
Ik open zelf dit topic. :')

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:16

Weet je dat daar een enorme hoeveelheid zelfdiscipline voor nodig is? Als je alleen bent is een arm om je heen best fijn. Wat mij opvalt is dat de meeste mannelijke singles daar ook gewoon voor uitkomen, dat zij behoefte hebben aan een fysiek contact, maar volgens mij is dat toch niet de basis voor een serieuze relatie. Geduld en zelfbeheersing hebben dus.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:16

Ja hoor. Mijn moeder moest eerst niet veel van een bep. man weten die haar aan het versieren was en pas een paar maanden later sprong bij haar de vonk over en nu is zo totally in love :D

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:17

Normaal reageer ik niet zo gauw op een topic over dit soort onderwerpen, maar nu maak ik een uitzondering :D
Ragnaa en Saskia: jullie weten allebei in dit topic zo goed uit te leggen hoe de situatie voor jullie voelt.
Misschien een idee om de betreffende jongens dit topic te laten lezen, zodat ze zien waar jullie mee worstelen ? Het kan een begin van een gesprek zijn.
Daarna kan je met alle respect voor elkaars gevoelens bespreken hoe jullie met elkaar hiermee omgaan.
Dan is de spanning voor jullie allemaal er misschien een beetje af en wie weet hoe het dan gaat lopen.
Nog een advies: blijf wel regelmatig praten over ieders gevoelens als jullie besluiten met deze jongens om te blijven gaan.
Veel succes.
Laatst bijgewerkt door ElanII op 11-10-09 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:18

Saskia9 schreef:
Precies!

Sommige mensen zijn ontzettend verliefd,zitten op een enorme roze wolk.. blijken na de roze wolk fase echt elkaars tegenpolen te zijn en de relatie nooit gaat werken.. kijk,en DAT wil ik dus niet meer.. ik wil iemand echt leren kennen.. zowel goede als slechte punten..en dan pas mezelf toe durven geven aan het gevoel.. al is mijn gevoel nu even een rommeltje..omdat ik dus wel al iets voel.. en toch niet durven toe te geven he.. pfff lastig!

Is ook mijn visie, maar valt niet mee als je tot over je oren verliefd bent :o

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:18

haha!

De sleutel woord is,tijd! Het duurt gewoon even.. vaak als je te veel en te snel achter dingen wil komen,duurt het uiteindelijk alleen maar langer voordat je echt weet hoe het zit..

Dus meiden,afwachten maar haha!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:20

Macusa schreef:
Weet je dat daar een enorme hoeveelheid zelfdiscipline voor nodig is? Als je alleen bent is een arm om je heen best fijn. Wat mij opvalt is dat de meeste mannelijke singles daar ook gewoon voor uitkomen, dat zij behoefte hebben aan een fysiek contact, maar volgens mij is dat toch niet de basis voor een serieuze relatie. Geduld en zelfbeheersing hebben dus.

Mooi verwoord, Macusa. :)

En weet je, die jongen die zo gek is op mij, is zo totaal níet.

Hij is ontzettend geduldig, begripvol en eerlijk.
Het is een gevoelig typje, geen 'harde' vent, maar juist iemand die zijn diepste 'ik' laat zien.
Zich niet schaamt om die gevoelens naar mij toe te uiten.

Het is een gevoelige jongen, met zijn hart op de juiste plaats, en goudeerlijk. :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:20

Het is er of het is er niet. Daar ben ik heel simpel mee.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:21

Macusa schreef:
Saskia9 schreef:
Precies!

Is ook mijn visie, maar valt niet mee als je tot over je oren verliefd bent :o

Nee dat klopt..daar kom ik inmiddels achter haha!
Maar de pijn die ik ooit gevoeld heb wil ik ook niet meer..
Zoenen gebeurd niet,sex al helemaal niet.. gewoon omdat beide meer zoeken dan alleen het lichamelijke.. ik wil mijn lichaam niet meer weggeven aan 'zomaar' iemand..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:22

@ ElanII: Ik vind het een goede tip van je, om mijn post aan de betreffende jongen te laten lezen, maar iets houdt me tegen.
Ik kan dat niet, alhoewel ik het zeker geen slecht idee van je vind.

Hij is nu op MSN, en we zijn al zeker anderhalf uur aan het praten.
En hij is écht lief. :+:

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:22

Ragnaaa schreef:
Macusa schreef:

Mooi verwoord, Macusa. :)

En weet je, die jongen die zo gek is op mij, is zo totaal níet.

Hij is ontzettend geduldig, begripvol en eerlijk.
Het is een gevoelig typje, geen 'harde' vent, maar juist iemand die zijn diepste 'ik' laat zien.
Zich niet schaamt om die gevoelens naar mij toe te uiten.

Het is een gevoelige jongen, met zijn hart op de juiste plaats, en goudeerlijk. :j

Hebben wij het niet over dezelfde jongen? hahaha!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:22

Rebel_Jits schreef:
Het is er of het is er niet. Daar ben ik heel simpel mee.

Ja, en ik denk dat het zo simpel vaak niet ligt.