Kerst tripjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:01

laetitia schreef:
Stoer! Ja mijn moeder zat ook aan Riga te denken, alleen moet het niet té koud zijn in verband met haar reuma.

Berlijn zijn we beiden niet echt weg van...maar is bijvoorbeeld Trier leuk met kerst?

Jeetje wazt een namen. :P
Echt nog NOOIT van gehoord. := :')

eekhoornerik

Re: Kerst tripjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:42

Tja dat heb je als je in Deluft woont ;-).

Heb je geen Aadrijkskunde/Topografie op school gehad dan?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:32

Whaha wat is dat nou weer voor een vraag. :')
Tuurlijk wel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:01

omdat je Riga en Trier niet kent ;-).

24/12 EIN -GTW
27/12 GTW - EIN

met Aerlingus voor 119,94 Euro 2 personen incl. tax.

Denk dat ik maar eens ga boeken...!

Is Gatwick handiger dan Stansted eigenlijk?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:03

Gatwick ligt volgens mij net iets dichter bij Londen, maar dat zal hooguit 10 minuten schelen. Vanaf beide vliegvelden gaat een rechtstreekse trein (de Stansted Express en de Gatwick Express, hoe origineel) dus dat moet het probleem niet zijn.

Nette prijs trouwens met AerLingus! :) Heb je Ryanair vanaf Eindhoven al bekeken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:10

Ja Ryanair vliegt op Stansted dan, met gunstigere tijden...
Komt op 200,- incl. voor 2 pax.

Tijden:
Ryaniar
EIN -STA 09.25 uur
STA- EIN 16.10

Airlingus
EIN-GAT 16.20
GAT-EIN 13.30

Mij maakt het niet zoveel uit, het is toch een uur vroeger in London...en met Airlingus hoef je dan weer niet te stressen en vroeg op om op tijd op Eindhoven te zijn...(hoe is het parkeren daar eigenlijk?).

Nu nog een 'normaal' hotel voor een 'normale' prijs :D
(novotel Excel?)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:25

Ik heb één keer vanaf Ehv gevlogen, maar toen was ik met het OV. Dus parkeren... geen idee?

Als je een hotel wilt met basic voorzieningen omdat je toch het meest van de tijd de hort op bent, dan zou ik voor Travelodge kiezen. Netjes, schoon en niet duur (hoewel, met kerst...). Of anders ff beschikbaarheid kijken via Bookings.com?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:03

heb blij mijn moeder gebeld, omdat die heel graag naar Londen wilt en niet (zoals ik wilde) naar Duitsland...
maar nu wilt ze ineens weer niet naar London maar naar Dusseldorf omdat Londen te duur is met kerst...

GRRR ze gaat het zelf maar uitzoeken! Al heb ik gelezen dat Dusseldorf dan wel weer dé kerststad van Europa is met heel veel kerstmarkten en kerstverlichting...

Ken je Dusseldorf ook??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:19

In Düsseldorf ben ik twee keer geweest, voor een concert, een keertje begin november en een keertje eind mei. :D

Geen idee hoe het met kerst is, maar Duitsland staat wel bekend om z'n kerstmarkten. Al betwijfel ik het of die er ook daadwerkelijk met de kerstdagen zijn. Zou je ff Google op moeten loslaten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:18

Ik ben vorig jaar naar de Kerstmarkt in Dusseldorf geweest en het is niet echt bijzonder. Je heb er verschillende kleine marktjes met eigenlijk overal dezelfde dingen. Ze hebben we superleuke grote winkels.
En als je een nachtje blijf slapen moet je echt naar het Maritim Hotel Dusseldorf gaan, dat is zo super!! Echt waar, alleen voor het hotel zou ik nog eens teruggaan, wat een luxe!

Dit jaar gaan we misschien eens in Keulen kijken, ben ik al eens geweest en is daar ook erg groot en mooi met de Rijn en de Dom.
Ook dit jaar waarschijnlijk Maritim Hotel, alleen dan in Keulen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:02

Hoi Linda!

bedankt voor je info. Ik ga mams overhalen om toch naar London te gaan...krijg nl. 52 engelse ponden cadeau van het werk die we nog ergens hadden liggen.

Maritiem Hotel in Keulen ben ik geweest. Super hotel! En echt enorm luxe ja!

Maar Dusseldorf is dus verder niet heel erg bijzonder? Is het wel een mooie stad?

heb je nog andere tips voor kerstbestemmingen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:55

Ja, is dat hotel in Keulen ook goed?
Ja Dusseldorf is een mooie stad, vooral de boulevard is ook wel mooi, maar kwa kerstmarkt vond ik het wel tegenvallen. Veel kleine markten met dezelfde kraampjes.

Verder niet echt andere tips. Oberhausen lijkt me ook wel wat, alleen las ik op de vorige pagina ook dat dat tegenviel. ;)

Londen klinkt ook wel leuk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:58

Oberhausen heeft dan nog de CentrO: http://www.centro.de/

Düsseldorf zijn wij destijds op zondagmiddag nog even gaan bekijken. Vond het niet heel spannend, maar er was ook niet zoveel open. Dan zou ik nog eerder voor Keulen gaan, daar zitten ook nog wel redelijk wat toeristische 'attracties' zoals de Dom en het chocolademuseum.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:18

[BI] > [PF]

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:43

Parijs? Ik weet niet of ik met kerst hier in Parijs ben of in Nederland. Maar als ik hier in Frankrijk ben, ga ik naar Parijs denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:48

Wij gaan rond kerst naar Londen, juist dat overdreven lijkt me erg gaaf om te zien. We gaan van 19 tot en met 22 dec. en de kosten vallen (vind ik ) best mee. De heen en terug vluchten + overnachting en ontbijten in het Hilton kosten ons rond de 350 per persoon. Komt het eten, openbaar vervoeren en vooral het winkelen nog bij natuurlijk.

Ik kijk er erg naar uit. :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:50

Ik ben vorig jaar naar Dusseldorpf geweest. Dat was erg leuk. Kerstmarkt is vooral veel eten en drinken, dus daar moet je niet te veel van berwachten. Veder is het daar groot, en hebben ze veel warenhuisen die altijd leuk zijn om te bekijken. Wij zijn met de auto heen gegaan, 's ochtends vroeg en 's avonds laat weer terug.

De winkels gaan trouwens pas 10 uur open, du wij waren veel te vroeg, gelukig hebben ze daar veel goedkope bakkerijtjes :) Wel blijven de meeste winkels open tot 8 uur 's avonds en veel warenhuisen zelfs tot 10 uur :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:35

Nog een parijssenaar meld zich :P ik weet eigenlijk echt niet wat er allemaal te doen is, vast genoeg :P

zelf ben ik dan in nederland. En ga ik naar winterwonderland maastricht altijd geweldig!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:16

Wij gaan naar de winterefteling. Heeft ook wel wat met kerst te maken vind ik :P
Lekker bij die kampvuren warme soep eten enzo.
En we willen naar de kerstmarkt in Antwerpen. Maar is dat het leukste om 's avonds te doen of kan dat ook gewoon overdag?
Want we willen er gewoon een dagje Antwerpen aan vast plakken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:34

trouwens, reserveer je wel op tijd je kaartjes voor de thalys? want als je ze 31 dagen (minstens!) van te voren reserveerd kost je een enkeltje maar 25 euro. En retourtje dus 50 :+

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:14

Parijs vond ik niet zo fantastisch. Ben ik twee jaar geleden geweest rond kerst.
Er stond een grote (hele grote) kerstboom voor bij de Sacre Cour. Ook in La Fayette stond er een giga-boom. In La Fayette was toen veel kersthoppend volk. Vind ik wel leuk om te zien.
Verder was er bij de nieuwe versie van de Arc de Triomph een kerstmarkt. Daar was je zo overheen.
Ik vond het beetje tegenvallen omdat alles zo grauw was. Kerst is voor mij ook een gevoel van samen zijn en ik had het idee dat iedereen maar een beetje langs elkaar heenliep. Niet dat je nu tegen iedereen hoi moet zeggen.
Ik zou zelf graag naar London gaan, maar da's best duur :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:19

Tsja xXLiekeXx, dat is misschien ook een beetje de mentaliteit van de Fransen... ;)

Ik vond Parijs juist wel heel sfeervol met Kerst. :j

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:51

Keulen is érg leuk, er zijn zeven kerstmarkten en een heerlijke sfeer. :j Prima in één dag te doen, gewoon met de Thalys heen en terug. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:53

xXLiekeXx schreef:
Parijs vond ik niet zo fantastisch. Ben ik twee jaar geleden geweest rond kerst.
Er stond een grote (hele grote) kerstboom voor bij de Sacre Cour. Ook in La Fayette stond er een giga-boom. In La Fayette was toen veel kersthoppend volk. Vind ik wel leuk om te zien.
Verder was er bij de nieuwe versie van de Arc de Triomph een kerstmarkt. Daar was je zo overheen.
Ik vond het beetje tegenvallen omdat alles zo grauw was. Kerst is voor mij ook een gevoel van samen zijn en ik had het idee dat iedereen maar een beetje langs elkaar heenliep. Niet dat je nu tegen iedereen hoi moet zeggen.
Ik zou zelf graag naar London gaan, maar da's best duur :+

nieuwe versie? :P de grande arche bedoel je?... er was ergens iets.. *weet naam even niet meer* waar je echt heen 'moet' rond kerst, want dat schijnt echt prachtig versiert te zijn dan! helemaal into kerstsfeer. Maar dat moet ik even navragen :P

en wat betreft londen, m'n vrienden wouden me daarheen op sleeptouw nemen omdat er een of andere aanbieding was, kan ik nog wel opzoeken als je wilt?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:43

bij la defense (de grande arche) is inderdaad een kerstmarkt en bij Saint germain des pres ook.

En tot zover gaat mijn 'kerstinformatie' tot nu toe, en je kunt nog overal schaatsen (hotel de ville is de grootste en bij tour monparnasse ook) mocht dat je enig kerstgevoel geven :P

hier http://www.youropi.com/nl/parijs-12 kun je trouwens ook een heleboel leuke informatie lezen!