Probleem wat steeds groter word. HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Re: Probleem wat steeds groter word. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:09

Mag je ook om vragen, enkel bij toestemming geldt het als bewijs. Zonder toestemming is dit bewijs onrechtmatig verkregen en niet rechtsgeldig.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:15

Er is mij niks verteld over een band. Stel dat deze er wel is, dan is het inbreuk op mijn privicy.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:16

Als je zo'n aanbieding krijgt via de telefoon zeg dan nooit zomaar je naam en adres gegevens. Die nemen ze op en dan zeggen ze dat je er mee bent ingestemt. (jouw probleem is anders) Ik dacht ik zeg het toch even.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:21

Ik bedoelde meer dat jij wanneer je naar de klanten service belt en allemaal mensen je toezeggen dat ze het op zullen lossen jij het misschien op zou kunnen nemen want via de correspondentie zijn ze zo koppig als een ezel volgens mij. Wanneer jij dan aan het begin van een gesprek zou vragen of je het op mag nemen dan heb je igg bewijs dat ze het dan ineens wel metje eens zijn.

@naska: Dat is hardstikke illegaal hoor zomaar zeggen dat iemand ergens mee heeft ingestemd alleen omdat je adres gegevens hebt. Als je iets wilt verkopen direct door de telefoon moet je het volgens mij wel opnemen op band (met toestemming dus) omdat de mondelinge afspraak anders niet bewezen kan worden. Anders moet er altijd nog getekend worden volgens mij.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:40

heb een keer in een reportage gezien dat ze het wel zo doen.
Als je er wel mee instemt moet je je gegevens zeggen en dan nemen ze dat op als bewijs. Ze zeiden toen dat je niet zomaar die gegevens moet zeggen dat word namelijk miss wel opgenomen en gedaan alsof je toestemming hebt gegeven.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:43

Naskapower; men kan er wel mee dreigen (dat zij een bandopname van je hebben), maar dit soort van bewijs heeft zonder toestemming geen enkele rechtsgeldige waarde. Mag dus ook nooit worden aangevoerd als bewijs. Met toestemming mag het wel worden gebruikt in een evt. reachtszaak.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:45

Ze hebben ook om mijn gironummer gevraagd. En ik heb dat vol vertrouwen gegeven.
Ik weet dat ik dat niet had moeten doen. Maar helaas veel te laat.

Ik heb net gebeld. De mensen die ik spreek willen hun naam niet zeggen, dat voor mij al genoeg zegt
omdat ze dan denk ik ook best weten dat het niet pluis is. Ik heb ze gevraagd een afleverings handtekening op
te sturen omdat in hun computer scheinbaar wel staat aangegeven dat het is afgeleverd. Een handtekening hebben ze
niet dus ik wacht af.

De man aan de telefoon gaf wel toe dat er ontzettend niet te geloven veel klachten zijn!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:58

Heel goed gehandeld!