Huis 'illegaal' onderverhuurd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Huis 'illegaal' onderverhuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:31

amondi; Zie mijn post hierboven -O-

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:34

Maar nog iets, toen wij dit huis gingen kopen hebben we het er met de makelaar over gehad. Die zei dat we er dus voor moesten zorgen dat ik deels eigenaar ben, omdat je het anders niet onder mag verhuren. En verder hoefden we dan niets te doen.

Zou dat dan nog verschil uitmaken? (het feit dat ik ook eigenaar ben)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:48

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:50

Sorrie, maar zoals ik het lees gaat de uitzondering alleen op als OUDERS!( dus niet jij) een huis kopen.

Ik vind de truck van de makelaar trouwens smakeloos als het echt zo werkt... beleidsregels zijn er niet voor niks en om dan een truck uit te halen waardoor je het beleid kan ondermijnen....

Alles voor de verkoop?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:52

Mijn vader is 99% eigenaar hoor.
En waarom zou dat niet zo mogen werken. Waarom zou ik mijn eigen huis niet onder mogen verhuren?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:58

omdat de gemeente het niet wil in Zuilen!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:05

amondi schreef:
Ik zou me zeker wel zorgen maken!
Er is dus minstens een klacht over jullie huis gekomen en dat wordt nu weggewuifd omdat jullie 5 modelstudenten zijn die geen overlast (kunnen) veroorzaken....

Maar schijnbaar maken jullie toch genoeg lawaai of rommel( fietsen in de hal of even de vuilnis op gang, loop lawaai en geluid op een flat, weet ik wat)dat mensen een klacht hebben ingediend, sterker nog, de klachten worden zo serieus genomen dat er al een onderzoek is gestart!

Ze weten al dat jullie aan illegale kamerbewoning doen! En nu komen ze dat controleren! Een deur op slot doen bewijst dus alleen maar dat het een studenten woning is zonder vergunning.

Met alle respect, maar heb jij weleens tegen je buren gezegd dat je met 2 studenten samen in 1 huis woont? :)
Iedereen ondersteboven achterstevoren gillend naar de vereniging van eigenaren, terwijl je daarvoor altijd zo vrolijk gedag tegen elkaar zei bij de brievenbus en vriendelijk zwaaide als je ze tegenkwam..
Bij ons was "bewoning door studenten" reden tot klacht - niet meer en niet minder. Vindt het hier betichten van wangedrag wel een beetje te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door WhiteRose op 04-10-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:06

Anne, die regels over onderverhuren zijn allemaal veranderd hebben wij gehoord. Als je gewoon zo een huis koopt en kamers gaat verhuren, betaal je dus veel geld voor zo'n vergunning. Alleen als ouders voor hun studerende zoon/dochter een huis kopen en kamers verhuren kun je voor maximaal 5 jaar een vergunning krijgen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:07

@ WhiteRose: Ik woon nu sinds september ook in een door m'n ouders gekocht huis. Samen met 4 anderen studenten. Zelf heb ik gewoon even kennis gemaakt met de buren. Die waren, aan allebei de kanten, juist wel enthousiast dat er een studentenhuis naast hun zat.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:09

aah zo, ja oke dan snap ik het.

Ik snap ook niet zo goed waarom ze nu ineens zijn gaan klagen, na 2 jaar.
Iedereen weet vanaf dag 1 dat we daar met 5 studenten wonen.

Het is nu een kwestie van afwachten vrees ik :=

Bah, kan wel janken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:11

Zou wel kijken of je morgen misschien zelf even contact op kan nemen met gemeente/politie. Aangezien je dinsdag niet thuis bent zelf. Heb 't er ook even over met je huisgenoten dat ze niet moeilijk gaan doen. Dat maakt 't wss alleen nog maar vervelender allemaal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:19

WhiteRose schreef:
amondi schreef:
Ik zou me zeker wel zorgen maken!
Er is dus minstens een klacht over jullie huis gekomen en dat wordt nu weggewuifd omdat jullie 5 modelstudenten zijn die geen overlast (kunnen) veroorzaken....

Maar schijnbaar maken jullie toch genoeg lawaai of rommel( fietsen in de hal of even de vuilnis op gang, loop lawaai en geluid op een flat, weet ik wat)dat mensen een klacht hebben ingediend, sterker nog, de klachten worden zo serieus genomen dat er al een onderzoek is gestart!

Ze weten al dat jullie aan illegale kamerbewoning doen! En nu komen ze dat controleren! Een deur op slot doen bewijst dus alleen maar dat het een studenten woning is zonder vergunning.

Met alle respect, maar heb jij weleens tegen je buren gezegd dat je met 2 studenten samen in 1 huis woont? :)
Iedereen ondersteboven achterstevoren gillend naar de vereniging van eigenaren, terwijl je daarvoor altijd zo vrolijk gedag tegen elkaar zei bij de brievenbus en vriendelijk zwaaide als je ze tegenkwam..
Bij ons was "bewoning door studenten" reden tot klacht - niet meer en niet minder. Vindt het hier betichten van wangedrag wel een beetje te ver gaan.

Lezen is een vak.... ook voor studenten, zucht. Gelukkig snapt de TS hem wel.

Ik klaag niet, de buren kunnen over van alles klagen wat studenten( in het algemeen......) niet als een probleem zien..... is het nu wat duidelijker voor je?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:22

Amondi: het is mij geheel duidelijk - maar de stelling vind ik niet terecht :) Je hoeft niets misdaan te hebben om met het predikaat "student" beklaagd te worden, zo werkt dat :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:27

Mijn ouders hebben ook voor mij (en later m'n zusje) een huis in Utrecht gekocht, waar we sinds 2005 met 4 studenten in wonen. Een paar jaar later ging die regel in en moesten we dus een vergunning aanvragen. Daar gaat een paar weken overheen en dan heb je hem.
Ik vraag me af waarom de makelaar vond dat jij voor 1% eigenaar moest zijn, daar heb ik nog nooit van gehoord en ik vind het ook een onlogische constructie. Waarom zouden er 4 willekeurige andere studenten mogen wonen, als jij 1% eigenaar bent?

Verder kan de VVE alleen klagen als jullie overlast veroorzaken, of als huur (dus geen onderhuur, want dat doen jullie niet toch?) niet toegestaan is volgens hun regels.

Die regel voor ouders en studerende kinderen heeft trouwens geen limiet, die loopt gewoon door tot het kind zich uitschrijft bij de hogeschool of uni.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:32

Dit heeft de notaris destijds ook beaamt trouwens.

Het was trouwens ook onze aankoop makelaar, niet de verkopende makelaar die het ons gezegd heeft.
Mijn vader is dus nu ook boos op de makelaar en notaris.

Mijn vader probeert nu mijn huisgenoot te bereiken maar ze neem helaas niet op.
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 04-10-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:34

het is een student... en het is zondag........ ik sliep dan meestal totdat de fabeltjeskrant begon......

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:35

het is ook die huisgenoot :')
Heb dr in t jaar dat ze er woont nog nooit aan de telefoon gehad, ze neemt nooit haar telefoon op. :=
Heb dr maar even gesmst dat mijn vader haar gaat bellen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:41

Yessy schreef:
Mijn ouders hebben ook voor mij (en later m'n zusje) een huis in Utrecht gekocht, waar we sinds 2005 met 4 studenten in wonen. Een paar jaar later ging die regel in en moesten we dus een vergunning aanvragen. Daar gaat een paar weken overheen en dan heb je hem.
Ik vraag me af waarom de makelaar vond dat jij voor 1% eigenaar moest zijn, daar heb ik nog nooit van gehoord en ik vind het ook een onlogische constructie. Waarom zouden er 4 willekeurige andere studenten mogen wonen, als jij 1% eigenaar bent?

Verder kan de VVE alleen klagen als jullie overlast veroorzaken, of als huur (dus geen onderhuur, want dat doen jullie niet toch?) niet toegestaan is volgens hun regels.

Die regel voor ouders en studerende kinderen heeft trouwens geen limiet, die loopt gewoon door tot het kind zich uitschrijft bij de hogeschool of uni.

Maar die vergunning loopt maar 5 jaar toch?

x_Anne_x schreef:
Dit heeft de notaris destijds ook beaamt trouwens.

Het was trouwens ook onze aankoop makelaar, niet de verkopende makelaar die het ons gezegd heeft.
Mijn vader is dus nu ook boos op de makelaar en notaris.

Mijn vader probeert nu mijn huisgenoot te bereiken maar ze neem helaas niet op.

Gaat dit over die vergunning die nodig is? Een paar jaar geleden was dat allemaal nog niet zo. Dus wss wisten die mensen daar toen idd nog niks vanaf.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 12:27

Ja dat bedoel ik idd.

Mijn vader heeft contact gehad met de gemeente, en we hebben de inspectie naar woensdag kunnen verplaatsen.
En er zijn over ons verder geen klachten wat betreft overlast binnen gekomen. Dat ging over de andere huizen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:02

Dat scheelt gelukkig. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:13

en hoe is het nu?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:17

Ze komen vanmiddag, mijn vader gaat er heen. Ik ben nu nog steeds bij mijn vader ivm stage.

Dus het is nog steeds afwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:17

Succes, ik ben ook benieuwd. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:20

Die vergunning heeft er o.a. mee te maken dat je bepaalde dingen verplicht bent ( nooduitgangen maken, rookmelders, bradblussers ed) Daarbij zal je vader geen recht meer hebben op hypotheekrente aftrek. Voor jou alleen zal het niet uitmaken, het punt is dat je kamers verder verhuurd, die zeer waarschijnlijk niet zullen voldoen aan de eisen. Dit zou wel eens een hele dure grap kunnen gaan worden.
Vind het wel een beetje dom van je vader en jou. Je snapt toch zelf wel dat je niet zomaar kamers kunt gaan verhuren?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:25

ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
heeft je vader je huisgenoot al kunnen bereiken?
werken de andere huisgenoten wel mee dat ze hun kamers open laten?