Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:29

Jep ken ik, ik was ook lelijk eendje, werd gepest etc. En nu staan mensen van vroeger die altijd een grote mond hadden (en nu pukkelig zijn en uitgezakt en vervelend)met de mond vol tanden als ze me na jaren weer eens terugzien HA! :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:30

Relaxed schreef:
Arabesk schreef:
nee pesten zeker niet, maar het geeft toch wel een gevoel van genoegdoening ofzo 8-)

Idd, ik zou me nooit tot hun niveau verlagen.. :n Maar ik zou wel mijn neus de lucht insteken (bij wijze van!) als ik diegene tegenkom :P

Ik heb enorm genoten van het feit dat ik met mijn band speelde in de woonplaats van die vroegere arrogante figuurtjes die zichzelf al in een musical zagen spelen.

En ik stond daar op te treden en zij zaten in het publiek :Y) en spraken me daar na aan en toen hoorde ik hoe het met ze verlopen was. UItgerekend de irritantste jongen had met het irritantste meisje gekregen en hun relatie was één groot drama geworden en niks toneelschool of musical.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:30

ik ben zelf ook vreselijk gepest! (en dan hebben we het niet zomaar over een keer schelden of niet mee mogen doen met spelletjes) maar extreem veel lichamelijk en geestelijk geweld!

En ik vind het "grappig" om te zien dat pesters van toen nu zelf niet meer zo 'perfect' zijn als ze zich toen voordeden.

Ik ben ondanks alles goed terrecht gekomen en daar heb ik zelf heel hard voor geknokt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:33

Arabesk schreef:
Ik heb enorm genoten van het feit dat ik met mijn band speelde in de woonplaats van die vroegere arrogante figuurtjes die zichzelf al in een musical zagen spelen.

En ik stond daar op te treden en zij zaten in het publiek :Y) en spraken me daar na aan en toen hoorde ik hoe het met ze verlopen was. UItgerekend de irritantste jongen had met het irritantste meisje gekregen en hun relatie was één groot drama geworden en niks toneelschool of musical.

JEP ken ik ook! Hahah heb vorig jaar met Dieptriest opgetreden in mn ouwe hometown en wat heb ik gelachen van binnen, veel mensen waren echt geen steek verder gekomen dan ze waren toen ik daar jaaaaaren geleden wegging en zagen me nu op dat podium staan en ik heb genooooooten echt waar. Tja sorry i've moved on en jullie blijkbaar niet. Voelde wel lekker moek zeggeh....gheghe.
En inderdaad dan komen ze naar je toe en ineens praten ze wel normaal tegen je. Moehahaha.

Bonita_Bon

celano schreef:
Maar haal je daar genoegen uit? Door hetzelfde te doen als zij toen deden?

Mwah 4 jaar lang er alles aan doen om iemand tot wrak om te toveren, tsja, als diezelfde gozer mij dan probeerd te zoenen is het HEERLIJK om hem zichzelf heel even een loser te laten voelen. Ookal is hij zo simpel als zijn eigen kont (dat bedoel ik ook met lelijke eendjes, niet zozeer uiterlijk, maar gewoon wat er van geworden is en dat na al die grootspraak) en zal hij na 5 minuten wel vergeten zijn wat er is gebeurd, maar om dat moment voelt dat inderdaad een beetje als payback. terwijl het een hele schrale troost is voor al die jaren zooi!

Overigens kwam er 2 jaar terug een jongen bij ons op de boerderij uit die tijd, 1 tje die een beetje mee deed met het pesten. iets wat ik me toen ook al realiseerde. Hij kwam voor het 'probleempaard' van zijn vriendin. Hij is bij ons binnen een bakkie komen doen en zo raakten we in gesprek ik heb hem toen precies verteld wat het pesten toen met me heeft gedaan en heb hem daarbij de hele tijd aangekeken. Hij daarentegen ontweek mijn blik vaak en wist niet zo goed wat hij moest zeggen. dat voelde ook heel fijn moet ik zeggen. aanrader...

Steenbok12

Ik kan me hier ook wel in terug vinden hoor, mensen die altijd op je neerkeken en te goed voor je voelden, altijd beter, mooier, leuker etc. waren en dat je je hierdoor echt rot voelde. Zelf ben ik hierdoor erg veranderd op de middelbare en ik kom mezelf geregeld tegen dat ik ik door die momenten mijn onzekerheid gecreeerd heb. Ik ben op dit moment druk bezig om te laten zien dat ik het wèl waard ben en aan die gekregen onzekerheid afte komen.
Ik wens het ze niet toe, maar heb er ook geen medelijden mee.

Happinez

celano schreef:

Ja, ik mag het nu toch zeggen ... en trouwens ze zitten toch niet op bokt . dus kwetsen kan ik ze ook niet nu.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:35

Bonita_Bon schreef:
celano schreef:

Mwah 4 jaar lang er alles aan doen om iemand tot wrak om te toveren, tsja, als diezelfde gozer mij dan probeerd te zoenen is het HEERLIJK om hem zichzelf heel even een loser te laten voelen.

Ik zou daar ook heel erg van genoten hebben ~~}>

Reken maar dat ie het nog niet vergeten is hoor.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:36

Ja ik herken het :)
Ben van lelijk eendje naar (mooie?) zwaan gegaan.
Ik trek me niks maar aan van die mensen, kom ze nog wel eens tegen, recht voor me uitkijken en nergeren die hap :)

Joyckuh

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:47

Ik hoorde er vroeger ook niet bij, niet echt gepest, maar ik hoorde er niet bij. Dat heb ik op de middelbare zelf goed gemaakt. Ik ging niet met de populairde bitchen om, wel met de ''buitenbeentjes''. Mijn interesseert het niet of ik ergens wel of niet bij hoor. Ik ben mezelf, altijd al geweest, en daar veranderd ik niks aan :D

Maar inderdaad, al die pestkoppen van toen, die mooie meiden, stoere jongens, daar blijft maar zo weinig van over he :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:50

Joyckuh schreef:
Ik hoorde er vroeger ook niet bij, niet echt gepest, maar ik hoorde er niet bij. Dat heb ik op de middelbare zelf goed gemaakt. Ik ging niet met de populairde bitchen om, wel met de ''buitenbeentjes''. Mijn interesseert het niet of ik ergens wel of niet bij hoor. Ik ben mezelf, altijd al geweest, en daar veranderd ik niks aan :D

Maar inderdaad, al die pestkoppen van toen, die mooie meiden, stoere jongens, daar blijft maar zo weinig van over he :D

Ik denk dat het ook is dat het op dat moment zoveel 'lijkt' maar dat het achteraf allemaal toen eigenlijk ook wel mee viel.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:07

Wat herkenbaar! Ik was iemand die altijd een beetje tussen de boel inzat. Ik ging het meeste om met de "nerds" zoals de "stoere" ons altijd noemden. De ene stoere had dan verkering met de andere stoere, je kent het wel.
Ik ben (weet er zelf niks meer van trouwens) een hele tijd bang geweest voor 1 bepaalde jongen en wilde dan niet meer naar school toe. als ik nu zie wat er van hem geworden is....
ach ja, hetzelfde verhaal!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:19

Wat mij altijd opvalt van mensen van je oude schooltijd of vroeger is dat ze vaak echt een stuk dikker zijn geworden.
Vraag me altijd af of iedereen dan zo flink heeft zitten bieren in de studententijd ofzo, mij is het altijd een raadsel...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:21

Absoluut een kern van waarheid in! :j
Althans, voor mij persoonlijk.

Ik ben omgetoverd van een grijs muisje, een 'lelijk zwaantje', naar een sterke, mooie, jonge meid vol levenslust en energie.

Ik ben sterker geworden ondanks de moeilijke momenten en 'hobbels' in mijn levensweg.
Ik heb gevochten, en ik moet nog steeds met momenten vechten, maar al deze dingen hebben me zoveel sterker gemaakt. Sterker dan ooit.

Ik kan in de spiegel zeggen dat ik oprecht straal, dat ik gelukkig ben met mijn leventje nu.

Dat meisje in de spiegel van jaren geleden, met een masker op haar gezicht, met een doffe glans in haar ogen & een behoorlijk negatief zelfbeeld, is langzaam maar zeker uit haar schulpje gekropen, en heeft zich een weg gebaand naar geluk.

Ik hoef mijn masker niet meer op te zetten en er een glimlach uit te persen.
Ik geniet, en nu ik mijn draai in mijn leventje heb gevonden, kan ik oprecht en met een vrij positief zelfbeeld naar mezelf kijken, en zeggen dat het meisje in de spiegel écht lacht. :)

Ik ben een zwaantje geworden, en daar werk ik elke dag nog aan. :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:22

ChantalSmook schreef:
Joyckuh schreef:

Ik denk dat het ook is dat het op dat moment zoveel 'lijkt' maar dat het achteraf allemaal toen eigenlijk ook wel mee viel.

Uiteraard! Of mijn zelfbeeld is zo enorm veranderd natuurlijk dat het 'lijkt' of er niks meer van ze over is, dat kan natuurlijk ook :P

Goof: Dat valt mij ook op ja, maar anderszijds, als je 12 bent is iedereen nog mager, althans, de meeste.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:26

Citaat:
Goof: Dat valt mij ook op ja, maar anderszijds, als je 12 bent is iedereen nog mager, althans, de meeste.

Ik zat in mijn herinnering even iets later dan 12 jaar, een jaar opf 16/17. Degenen die toen hyperslank waren zijn nu vaak echt een stuk dikker.
Ik lijk wel eens de enige te zijn die nu een jaar of 12 later nog steeds hetzelfde figuur heeft. Kennelijk ben ik meer een uitzondering dan degenen die aangekomen zijn, ik vraag me gewoon altijd af hoe het zo komt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:26

Goof schreef:
Citaat:

Ik zat in mijn herinnering even iets later dan 12 jaar, een jaar opf 16/17. Degenen die toen hyperslank waren zijn nu vaak echt een stuk dikker.
Ik lijk wel eens de enige te zijn die nu een jaar of 12 later nog steeds hetzelfde figuur heeft. Kennelijk ben ik meer een uitzondering dan degenen die aangekomen zijn, ik vraag me gewoon altijd af hoe het zo komt.

Verandering van hormoonhuishouding na de pubertijd? Geen idee :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:27

Ik denk dat er waarheid in zit sommige mensen hebben meer tijd nodig om te groeien.

Ik ben een zwaantje geworden al voel ik me nog wel lelijk eendje maar tijd zal het helen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:33

ZO herkenbaar! :D

En dan kom je ze tegen en dan zie je ze kijken _O-

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:37

Martine_R schreef:
ZO herkenbaar! :D

En dan kom je ze tegen en dan zie je ze kijken _O-

Pre-cies! :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:51

Ik ben ook het lelijke eendje :+
Daarom heb ik ook het zwaantje aan mijn pandora hangen :D

Ben erg gepest vroeger op de basisschool, op de middelbare ging er al een wereld voor me open...... Mensen waar ik vroeger tegen opkeek, zijn nu een beetje blijven hangen :=
Ook zie ik veel mensen die vroeger zo mooi waren om te zien, dat ze slecht opgedroogd zijn :+

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:55

dit herken ik echt.
werd vroeger altijd gepest had wel een paar vriendinnen maar populair was ik echt niet.
Ik was echt het eendje.

inderdaad mensen die toen populiar waren zijn vaak nu helemaal niet zo gelukkig.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:57

ik herken het wel, ik ben zelf ook in mooie vorm veel veranderd, vind ik zelf dan! ik werd ook veel gepest enz. wordt je niet echt gelukkig van :S

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:59

Wietsje92 schreef:
ik herken het wel, ik ben zelf ook in mooie vorm veel veranderd, vind ik zelf dan! ik werd ook veel gepest enz. wordt je niet echt gelukkig van :S

Maar uiteindelijk..

Des te sterker. :j

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:28

Ja zeker herkenbaar, de meiden die bij mij op de basisschool helemaal 'hot' waren (lees; de meiden met borsten en een grote bek ;) ) die zijn nu dik, doorrookt en ordinair en hebben met een beetje geluk ook al 1 of 2 kinderen.

Terwijl de laatbloeiertjes steeds leuker worden.

Vind het wel mooi om te zien :D .