Oma + opa + kat in levensgevaar :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:12

Zo, dat is heel wat wat je nu te verwerken krijgt..
Ik hoop voor je dat je oma & opa er nog bovenop komen.
Ik weet ook niet of mijn ouders bereid zouden zijn om een operatie van 500euro te betalen voor mijn kat.. Inderdaad ligt het nog wat anders voor een buitenkat. Het is toch wel veel geld !
Maar hoop ook van harte dat je kat het zo haalt en anders is inderdaad amputatie wel een goede oplossing.. Ze kunnen hun heus wel redden zo.
Ik duim alvast heel hard !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:56

TS, als de infectie weg is zal je dierenarts wel kijken hoe het met het pootje is.
Misschien kan het nog gered worden omdat je zegt dat ze hem nog goed kan bewegen, katten zijn taaie rakkers.
Een kat van mij vond ik met een vervelende breuk in het bekken, operatie die alleen in Utrecht werd gedaan zou veel geld kosten (1000 euro) , ik heb er toen voor gekozen om haar in te laten slapen want ze had ontzettend veel pijn en wilde haar dit niet aandoen ook omdat de veearts vertelde dat de kans op succes heel erg klein was.
Iedereen die hier over geld begint en wat een operatie wel niet kost moet beseffen dat het dier nog een dierwaardig bestaan moet hebben na de operatie, als mijn kat met een operatie zonder pijn door had kunnen leven had ik me een slag in de rondte gewerkt om die 1000 euro te kunnen betalen.
De kat van TS kan na een simpele ingreep nog vrolijk 20 worden en dan zou ik ook eerder voor de eventuele amputatie gaan dan voor de ingewikkelde dure ingreep.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:02

Wat erg van je opa en oma, alles komt dan bij elkaar.
Ik hoop dat ze er weer bovenop komen.

Wat je kat betreft zou ik hem niet laten opereren om te kijken of het weer beter wordt, want als dit al te lang zo zit en er is een infectie is er vaak weinig te redden meer aan.
Ik zou wel voor een amputatie gaan, een kat kan zich daar prima mee redden.

Succes.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:04

Dat is wel heel veel in een keer joh. :(:)
Wat sneu voor je oma zeg, ze heeft hem zo hard nodig!

Wel wil ik een ding zeggen..
Waarom laat je in godsnaam een dier met een open pootbreuk daarmee lopen?
Had dan meteen gevraagd of die poot er af mocht.
Krijgt je kat wel pijnstillers?
Ik snap dit écht niet, 8 jaar is nog piepjong.
Mocht mij dat overkomen had ik gewoon gevraagd of hij die poot wil amputeren, klaar.
Heb je ook nog eens een veel kortere geneestijd.

BigOne

Re: Oma + opa + kat in levensgevaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:13

Moonfish, elke situatie is anders en ik vind het een beetje erg dat jij op deze manier Ts aanvalt, je bent haar DA niet en je hebt geen foto van het pootje gezien en er zit een infectie die eerst wegmoet en het is JOUW KAT NIET,dus hou op om zo te praten,meisje heeft al genoeg aan haar hoofd.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:20

Volgens mij heeft Moonfish het beste voor met de kat van de TS.

Iemand had het over een betalingsregelening met de VA. Is dat geen idee?

Veel sterkte met je opa & oma. Fijn dat het met opa alweer wat beter gaat :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:30

Moonfish zal ongetwijfeld het beste met de kat van TS voorhebben maar dan hoeft het nog niet op zo'n manier gezegd te worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:38

Hoe had je het dan willen horen? Het is gewoon de waarheid.
Oja, ik herinner het mij weer: je bent meteen de boeman als je iets anders zegt als ja, nee en amen op bokt. :roll:

Hoe vind jij het als je ouders je laten zitten met een open beenbreuk omdat ze al genoeg aan hun hoofd hebben?
Een foto zien er van? Enig idee hoe pijnlijk een open beenbreuk is?

Verder heeft ze inderdaad genoeg aan haar hoofd, maar dat is nog geen reden om haar kat zo te laten lijden.
En zeg niet dat ik niet weet hoe het is, ik ben zelf een opa aan kanker verloren en weet hoe verschrikkelijk het hele fiasco rondom deze ziekte is helaas..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 20:47

Ik wil toch even duidelijk maken dat ik geen discussie wil veroorzaken. Ik ga op iedereen zijn reactie een antwoord proberen te geven:
@ luuntje: ik vrees dat mijn opa niets te kiezen heeft. Hij wil de hele wereld zien, maar dat mag dus niet van de dokters. We hebben een grote familie, maar die kunnen hem niet allemaal zien, dus hebben ze besloten om enkel de kinderen en aangetrouwden binnen te laten.

@ Montreux: Het betalen zelf is geen probleem, 500 euro kan ik wel betalen, maar het is toch enorm veel geld om zo op tafel te leggen. Nu is nog niet zeker dat het pootje geamputeerd moet worden. Ik moet morgen terug naar de veearts om te kijken hoe Benji reageert, en om weer een nieuwe antibioticaspuit.
Benji heeft er inderdaad niet voor gevraagd, niemand trouwens. Ik heb veel aan mijn hoofd momenteel, maar ik probeer echt alles te doen voor haar.

@ IneV: Bedankt voor je steun, ik heb heel veel aan al die reacties hier!

@ bigone: Inderdaad, de veearts zei dat er nog steeds hoop is. Maar hij zei dat we moesten afwachten. Natuurlijk hebben we geen weken tijd, maar ik vertrouw mijn veearts.
Als je kat zo hard lijdt, is het inderdaad de beste oplossing om haar te laten inslapen.
Dat is voor mij net het probleem, Benji ziet er nog vrij goed uit, ik kan het gewoon niet om haar te laten inslapen. Ik ga echt doen wat ik kan!
Ohja, heel erg bedankt om me te verdedigen, maar ik begrijp moonfish ook wel. Maar uiteraard weten jullie niet hoe het eruit ziet, dan is het best normaal dat sommigen een andere mening hebben. Ik heb hier dan ook alle begrip voor. Ik denk niet dat er iemand is die het niet goed voorheeft met mijn kat.

@ jesito: bedankt voor je post, ik ga morgen ook nog kijken wat de veearts zegt. Zulke beslissingen neem ik liever ook niet alleen. Hij kan me zijn raad geven.

@ Guinevere: Je hebt gelijk, ik denk ook dat iedereen het goed voor heeft met Benji.
Met betalingsregeling, bedoel je dan van in periodes betalen? Eerder in deze post heb ik al gezegd dat het betalen zelf geen probleem is, maar waarschijnlijk heb je de uitleg al gelezen in het begin van deze post.

@ moonfish13: Ik begrijp je reactie wel, ik weet dat jij ook alleen maar het beste voor hebt.
Ik vind het persoonlijk een beetje grof om niet eens te proberen om het pootje eraan te laten. Ik weet niet hoe een open beenbreuk eruit zou moeten zien, maar ik zie zelf geen breuk in het wondje.(ik dacht dat bij een open beenbreuk het bot ongeveer uit de wonde zou moeten steken, maar dat is totaal niet zo) Toen ik mijn moeder vanmorgen vroeg om eens te kijken naar het wondje, wou ze eerst niet. Uiteindelijk heb ik haar kunnen overtuigen, en ze zei dat ze het erger had verwacht. Ze vond het er helemaal niet vies uitzien(terwijl ze helemaal niet veel kan verdragen op dat gebied).
Pijnstillers krijgt ze uiteraard, die krijgt ze bij de veearts dmv een spuitje.

Je zei op een moment: "Hoe vind jij het als je ouders je laten zitten met een open beenbreuk omdat ze al genoeg aan hun hoofd hebben?" maar dan redeneer ik zo: "als jij een open beenbreuk hebt, en de prijs van een operatie zou nogal een probleem zijn, maar er is nog een kans dat het kan genezen zonder operatie. Wat zou jij dan zeggen als je ouders dan zeiden: Nee we willen niet dat ze lijdt, zet dat been maar gelijk af!"
Ik wil je hier niet mee aanvallen hé, maar ik vind dat je het op verschillende manieren kan bekijken.
De reden dat ik niet onmiddellijk heb ingegrepen, heeft niets te maken met het feit dat ik veel aan mijn hoofd heb. De reden is dat de veearts mij dit heeft aangeraden. Ik denk dat als een kat zo hard zou lijden, dat ze niet zou spinnen, rechtspringen om tegen je benen te komen schuren om een aai te vragen, ze eet goed, drinkt goed, poept en plast goed,... Het enige is dat ze op 3 pootjes huppelt.
Ze geeft me echt het gevoel dat ik moet vechten, en onmiddellijk het pootje afzetten vind ik een beetje cru. Zoals al vermeld is geweest, zijn katten taaie beestjes, ook Benji is een vechtertje. Ik kies er toch voor om naar mijn veearts te luisteren.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:52

Begrijp je punt goed hoor. Dierenartsen vragen nu eenmaal veel geld. Bedenk nu maar gewoon dat je de aanwijzingen opvolgt van de veearts en dat is alles wat je nu voor haar kunt doen. Voor de rest heel veel sterkte met de situatie rondom je grootouders. Iedereen komt tot een eind maar het is wel erg voor degene die achterblijven.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:54

Oh ja en opa en oma hebben de beste zorg nu dus je kan in principe weinig voor ze doen. Erg frustrerend lijkt me. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:51

TS: even alle respect voor jou hoe je op botte reacties hier in gaat en er begrip voor toont en uitlegt welk effect het op jou heeft.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je komt op mij heel verstandig en volwassen over!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:00

Moonfish, ik zeg niet dat je het er absoluut niet mee eens kunt zijn, daar is Bokt voor, om de voors en tegens te lezen maar i.p.v. te zeggen "Hoe kun je in godsnaam.... " kun je ook vanuit jezelf praten en zeggen "Ik zou nooit een kat met een open.....
Het eerste vind ik aanvallend en het tweede zegt hoe jij het zou doen en dat betekend hetzelfde maar komt heel anders over. Ik begrijp je helemaal maar het kan gewoon anders gezegd worden.

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:06

Jeetje, wat een situatie... Ik zou idd ook gewoon naar mijn dierenarts luisteren, die weten er altijd toch een stuk meer van dan jij. Denk overigens wel dat katten het prima op 3 pootjes kunnen redden, dat zie je nou ook al aangezien ze nou nog vanalles kan doen. Even iets wat ik me afvroeg; waarom heb je het steeds over veearts terwijl het een kat is?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:15

Heftig allemaal hoor.
Veel sterkte met je opa en oma.

Over de kat...
Waarom laat je de poot niet amputeren?
Hangt er vanaf welke dierenarts je hebt,maar kost volgens mij niet zoveel.
Mijn kat leeft ook op 3 poten (mist achterpoot) en red het daar prima mee.
De kat van mijn vorige dierenarts miste een voorpoot en die huppelde ook nog vrolijk rond.

Katuwr schreef:
Even iets wat ik me afvroeg; waarom heb je het steeds over veearts terwijl het een kat is?

Volgens mij doen ze dat altijd in Belgie ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:26

Vervelend dat je niet bij opa op visite mag.
Is er een mogelijkheid om hem te bellen?

Wat de kat betreft zou ik de veearts afwachten.
Die heeft er tenslotte voor geleerd.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:31

@ polly2: bedankt voor het complimentje, maar het heeft ook niet veel nut om bot terug te reageren. Ik begrijp alle reacties, soms is het gewoon moeilijk om het correct te laten overkomen. Op je vraag over hoe oud ik ben: ik ben 19 jaar, in maart word ik 20.
Ik denk dat het voor iedereen leuker is dat ik op ieder antwoord een reactie geef en hoe ik erover denk, daarom dat ik dan ook op alles reageer.

@ bigone: eigelijk heb je wel gelijk, maar ik begrijp moonfish ook wel. Een eerste reactie kan soms erger overkomen dan dat je het werkelijk bedoelde.

@ Katuwr: Ik ga ook naar mijn dierenarts luisteren, zo dadelijk om 7 uur moet ik weer daar zijn, ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft!
Over je opmerking over veearts/dierenarts...Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar ik heb zowel voor mijn pony als voor mijn hond en kat dezelfde arts. Ik zeg niet altijd veearts, maar ook niet altijd dierenarts. Maar ik weet het verschil wel tussen de twee, dus je hebt wel gelijk ;)

@ akci: Als je even terug leest, zal je zien dat amputeren ook zeker bij de opties hoort, dit zou minder dan 100 euro kosten volgens mijn dierenarts.
Bij Benji is het ook de achterpoot, en nu trekt ze ook al uitstekend haar plan.

@ luuntje: hem bellen zou in principe wel gaan, maar blijkbaar heeft hij 4 gebroken ribben ipv 3, dus hij kan absoluut niets, zéker niet de telefoon nemen(of er zou al iemand bij moeten zijn die hem de telefoon kan aangeven)
Ivm Benji: Wat je zegt over wachten, zo redeneer ik dus ook... De dierenarts zal beter weten dan ik wat de mogelijkheden zijn. Ik ben uiteraard wel heel benieuwd wat hij straks gaat zeggen.

Even een algemeen nieuwtje: mijn opa ligt sinds vanmiddag terug op een gewone kamer! Dus dat wil volgens mij toch wel zeggen dat het levensgevaar geweken is(anders zouden ze hem denk ik wel op intensive care houden)
Maar zoals ik al zei: ik ga niet te vroeg juichen... Bij die oudjes kan het heel snel gaan.
Ik was zojuist bij mijn oma, ze was erg ongerust. Ze zei dat ze bang was voor als mijn opa terug naar huis mocht, omdat zij hem niet kan helpen opstaan e.d... Volgens mij gaan ze mijn opa ook niet in het ziekenhuis houden als er geen gevaar meer is. Aan de gebroken ribben kan je toch niets doen, dus volgens mij kunnen we toch wel gaan verwachten dat ze hem volgende week ofzo gaan ontslaan. Maar dat zijn zorgen voor later...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:39

Ik ben net terug van de dierenarts, en ik heb ongelofelijk goed nieuws!
De dierenarts heeft de wonde heel goed bestudeerd, en hij kwam tot een nieuwe conclusie(woensdag zag alles er totaal anders uit)
Hij heeft het gebroken pootje volledig afgetast, en hij denkt dat de wonde en de breuk NIET op dezelfde plaats zijn! Dus er is een breuk, en een wonde, maar misschien is het toch geen open beenbreuk!

Hij heeft ook geroken aan de wonde, en de scherpe geur(die wijst op een infectie) is bijna weg. Hij zei dat de kans groot is dat ze haar pootje kan behouden. De wonde ziet er ook echt veel beter uit dan woensdag! Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
De dierenarts heeft haar weer een antibiotica spuitje gegeven en hij heeft de wonde goed ontsmet. Maandag avond moet ik weer terug gaan voor een nieuw spuitje.

Het blijft in ieder geval afwachten, het is uiteraard nog niet genezen... Maar het is al een goed begin!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:51

Geweldig nieuws!
Heel fijn dat het al wat beter met haar gaat..
& Hoop doet leven!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:11

Goed nieuws, vooral van je opa.
Wat de ongerustheid van je oma betreft,hebben ze bij haar in de buurt geen verzorgingstehuis waar mensen tijdelijk kunnen revalideren, hier in nederland hebben zulke tehuizen vaak een noodplek voor mensen die uit het ziekenhuis komen maar zich nog niet zelfstandig kunnen redden.
Je oma heeft ook gelijk met haar zorgen want mijn zwager heeft vier weken geleden ook vier ribben gebroken en die is nu pas weer een beetje mobiel en hij vertelde zich nog nooit zo hulpeloos te hebben gevoeld, hij kon niets door de pijn en heeft veel hulp van zijn dochter gehad, zonder haar had hij ook niet in huis kunnen blijven want thuiszorg was niet beschikbaar.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:40

@ IneV: hoop doet inderdaad leven, dat heb ik ondertussen wel al gemerkt!
De dierenarts stond versteld hoe braaf Benji is. Toen hij de wonde ontsmette, moest hij met een watje op de wonde gaan, dit liet Benji perfect toe. Daarna spoot hij met een ontsmettingsmiddel recht in de wonde, ook dit liet ze perfect toe. De dierenarts zei: "amai, dit is een zeldzaam geval, er zijn héél weinig katten die dit toelaten!" Ik was wel erg trots op mijn meisje :o

@ bigone: Het enige dat ik weet, is gewoon een bejaardentehuis. Ik weet niet of tijdelijke zorg daar ook mogelijk is, maar al was dat zo, alle bejaardentehuizen zitten helemaal vol(onze buren hebben een jaar op een wachtlijst gestaan voor ze ergens terecht konden).
Maar al was er zo een tehuis vrij waar hij kon revalideren, zou het nog niet gaan... Hier is hij veel te koppig voor }>
Er is ook de mogelijkheid dat mijn oma én mijn opa hier zouden logeren, maar dit willen ze niet. Ze zeggen dat ze niet afhankelijk willen zijn van andere mensen.
De familie is ook al een hele tijd aan het overwegen om permanente thuiszorg te nemen, maar mijn oma en opa vinden dit niet nodig. Er komt nu 3 keer per week iemand van familiehulp die poetst, kookt(ook extra eten maken voor de dag dat ze niet komen), de was doet,... En er komt dagelijks een verpleegster om hen te wassen e.d.
Ik begrijp wel dat het een grote stap is als je ineens afhankelijk wordt van andere mensen. Achja, ik zei daarstraks ook al tegen mij oma: "voor ieder probleem is er een oplossing, dus die oplossing komt er heus wel."

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:14

Dat klinkt goed!!!

sander_lotte schreef:
Ik ben net terug van de dierenarts, en ik heb ongelofelijk goed nieuws!
De dierenarts heeft de wonde heel goed bestudeerd, en hij kwam tot een nieuwe conclusie(woensdag zag alles er totaal anders uit)
Hij heeft het gebroken pootje volledig afgetast, en hij denkt dat de wonde en de breuk NIET op dezelfde plaats zijn! Dus er is een breuk, en een wonde, maar misschien is het toch geen open beenbreuk!

Hij heeft ook geroken aan de wonde, en de scherpe geur(die wijst op een infectie) is bijna weg. Hij zei dat de kans groot is dat ze haar pootje kan behouden. De wonde ziet er ook echt veel beter uit dan woensdag! Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
De dierenarts heeft haar weer een antibiotica spuitje gegeven en hij heeft de wonde goed ontsmet. Maandag avond moet ik weer terug gaan voor een nieuw spuitje.

Het blijft in ieder geval afwachten, het is uiteraard nog niet genezen... Maar het is al een goed begin!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:27

sander_lotte schreef:
@ bigone: Het enige dat ik weet, is gewoon een bejaardentehuis. Ik weet niet of tijdelijke zorg daar ook mogelijk is, maar al was dat zo, alle bejaardentehuizen zitten helemaal vol(onze buren hebben een jaar op een wachtlijst gestaan voor ze ergens terecht konden).

Vaak hebben verpleeghuizen voor korte durende zorg wel plaats.

Mooi dat Benji de verzorging van de wond zo goed toelaat anders was je nog verder van huis.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:40

yvonnedv schreef:
Vaak hebben verpleeghuizen voor korte durende zorg wel plaats.

Mooi dat Benji de verzorging van de wond zo goed toelaat anders was je nog verder van huis.

Dat wist ik niet. Maar zoals ik al zei, mijn opa is ongelofelijk koppig. Maar we zijn met een grote familie, er zal wel een goede oplossing uit de bus komen.

Het is inderdaad goed dat Benji het verzorgen zo goed toelaat. Ze verzorgt de wonde zelf ook heel goed, dat lucht ook erg op. Gisteren ochtend moest ik de wonde voor het eerst ontsmetten met iso-betadine, 's middags(toen ik terug kwam van school) vond ik een kat met een rood hoofdje :D Haar neus en voorhoofd zaten helemaal onder de iso-betadine :Y)
De dierenarts stond best wel versteld van hoe de wonde er vandaag uitziet. Woensdag zag het er echt heel vies uit, nu zie je gewoon een soort gaatje met in het midden een stukje bot. Maar het ziet er echt wel proper uit, geen los hangende velletjes ofzo, geen bloed,...

Het is ook erg positief dat ze haar poot nog kan bewegen. Als ze staat, zet ze haar gebroken pootje op de grond zoals haar ander pootje staat(zodat die poot niet zomaar achter zich aan sleept), en als ze rechtstaat, rekt ze zich nogal graag uit, dit doet ze ook gewoon met haar gebroken pootje. Het feit dat ze dit kan, geeft voor mij een teken dat het ook natuurlijk kan genezen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:34

Ik ben gisteren op bezoek geweest bij mijn opa, het was echt ongelofelijk zielig om te zien!
Op een moment moest hij hoesten, maar het ging gewoonweg niet. Hij begon zelfs te huilen van de pijn!
Ik heb er met mijn ouders over gepraat, om eens te kijken wat zij ervan weten en denken. Ze vertelden me dat die ribben op zich geen verontrusting zorgen, en ze zijn ook niet echt bang voor nog een klaplong. Nu is er vooral de angst dat mijn opa een longontsteking zal krijgen. Maar laten we hopen dat die angst van de dokters onterrecht is!

Met Benji gaat het wel wat beter, ze trekt zich niet meer voortdurend terug in het kooitje. Nu loopt ze wel voortdurend te miauwen(niet echt voortdurend, maar toch meer dan anders). Soms gaat ze aan de buitendeur zitten, al miauwend... Dan laat ik haar buiten, maar dan gaat ze gewoon op 2 meter van de buitendeur liggen. Ik heb de indruk dat ze niet weet waar ze met zichzelf naartoe moet. Als ik haar dan oppak om haar mee naar binnen te nemen, begint ze te grommen. Ik zou niet liever willen dan haar buiten te laten zonder toezicht, maar als de dierenarts me aanraadt om dit niet te doen, hou ik mij hier liever aan.

Nog even een mededeling voor iedereen die in dit topic al heeft gereageerd: allemaal enorm bedankt voor jullie steun! Ik wist niet dat de steun van 'vreemde' mensen me zo goed kon doen! Jullie hebben me enorm goed geholpen!
Ik hoop alleen dat heel die problemen maar snel opgelost raken, want het is geen pretje...