Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:18

uhmm... neee.... elke avond zelf gewoon thuis :7 . Anders zou ik het toch niet posten :Z .

dejavu

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:19

Ik geloof niet zo dat jij van 2 euro per dag kan eten. :) Of beter gezegd: ik snap niet dat dat kan. Wat eet je zoal?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:20

Avondeten is gewoon erg duur. Zeker als je ook nog eens verse groente etc haalt. Het vlees hakt er ook in, maar lees dat je dat niet eet, (ook geen kaas?)

Ik wou dat wij met 70-100 per MAAND klaar waren.......

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:21

Barmat schreef:
Voor 2 volwassenen, 2 katten, een hond, 2 paarden, een hamster en een reptiel :D heb ik per week 60 tot 70 euro te besteden.
Het ligt aan de week of dit lukt ja of nee. Als ik dure dingen nodig heb (Wasmiddel, shampoo, zeep) dan lukt het me niet om daar aan te komen. Andere weken gaat het wel.

Ik bekijk ieder aanbiedingskrantje en koop alleen maar B-merken en groenten van het seizoen en van de B-supermarkt. Ook maak ik nog veel zelf. Ongebreideld shoppen is er niet bij voor dat budget,maar het is met wat passen en meten best te doen.

ook voor de paarden??? eet je zelf wel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:21

Ik heb een mooi receptenboek van de AH, waar je voor hele lage prijsjes heerlijk kan eten :j Zijn genoeg recepten te vinden op het internet voor weinig geld :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:23

Wij hebben trouwens €400,- per maand te besteden voor eten, telefoon, internet, tv, cadeau's en eens een keer uit eten, dagje weg etc etc
En ik moet zeggen dat dat best wel lastig is.

De verzekeringen, auto en dat soort dingen betalen we ieder apart.

@unwritten, is dat dat dikke boek van de AH? ik vind die losse kaartje zo'n geklooi en de allerhande is ook niet echt handig te bewaren.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:25

Dan vind ik het bij ons wel meevallen, dacht altijd dat we teveel uitgaven. Wij zitten op 80-100 per week, voor 2 volwassenen en 3 kinderen (plus 2 katten, een hond en een cavia). Die 80-100 is incl. luiers en dierenvoeding.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:26

Unwritten, ik vind die AH-recepten hartstikke duur.

Ik ga altijd boodschappen doen bij Aldi en soms bij AH. :)

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:31

Ik eet elke avond gewoon warm, niet altijd een vlees-vervanger maar dan eet ik er kaas bij o.i.d.
Extraatjes heb ik niet in huis, ben ik ook niet gewend dus waarom zou ik het nu wel kopen.. daarmee bedoel ik toetjes en snoep.
Vanavond eet ik vegetarisch gehakt, macaroni met tomatensaus en kaas erover en broccoli....
Brood koop ik vaak bij appie hein, begin van de week brood voor nog geen euro. Doe ik een bijna een week mee dus dat komt goed uit. Verder heb ik 0,0 voorraad; ik koop wat ik wil gaan eten.. ja behalve macaroni e.d.
En ik neem noooooooooit een karretje, vaak een mandje maar vaak ook gewoon niks... alles wat in mn armen past mag mee dus die chips kan er helaas niet meer bij. Scheelt een hoop moet ik zeggen :o

Mijn vrieser is heel klein, mn koelkast is klein... past gewoon weinig in mn kamertje en waarom duur doen als het ook goedkoop kan... ik snap niet dat mensen dit per week uitgeven als ze in hun eentje wonen! :(:) Dan eet je of heel veel, of heel duur ( merkspul wat eigenlijk vaak niet nodig is, veel extraatjes).

o.. en ik koop haast niks qua verzorgingsartikelen.. geen cremetjes of make-upzooi e.d. misschien dat dat scheelt ;)

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:33

Wij zijn met zijn tweeen en meestal tussen de 45 en 50 euro kwijt. Doe de ene keer bij AH boodschappen en de andere keer bij Dirk.

Maak altijd een lijstje en ga het liefst alleen, anders word er teveel snoep koek etc in het wagenjte gegooid.

Voor mijn 2 katten haal ik ongeveer eens per drie maanden een grote zak voer van 50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:35

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:40

Met die recepten van AH is het vaak ook een kwestie van je gezonde verstand gebruiken, hoe vaak er niet gemaksproducten als voorgesneden groente of kipblokjes bij staan. Daar kan je zo zelf weer wat op besparen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:41

+/- €50 per week voor 2 personen en een kat, en daar zitten dan ook schoonmaakmiddelen, wcpapier en kattegrit enzo bij :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:41

Unwritten schreef:
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&cour ... fServings=

Alle budgetrecepten :)
Wat wij ook doen, omdat ik en broertje ivm onze studies vaak laat thuis zijn, wat we overhouden aan eten, invriezen

Valt mee, ik zie direct een mooi recept voor morgen! Ik kijk weleens op die kaartjes vooraan in de winkel, maar dan heb je altijd 18 ingrediënten nodig voor een gerecht. Dit is simpel, goedkoop, afwisselend.

*Valt Unwritten huilend om de nek* :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:48

Ik woon alleen. Ik heb ongeveer 20 euro nodig voor boodschappen in de week. Ik doe in principe boodschappen bij de Bas. Lunchen doe ik op mijn werk (waarvan 3x in de week warm) en ben hier rond de 10 voor kwijt (baas betaalt de helft).

Ik weiger sommige artikelen voor de volle prijs te kopen: wasmiddel, toiletpapier, keukenrol, vlees, schoonmaakmiddelen en toiletartikelen. Dit koop ik meestal in grote getalen in de aanbieding. Hier ben ik als ik het jaarbedrag over de maanden smeer nog 15 euro per maand aan kwijt.

Enne, ik snoep niet, drink geen fris of alcohol en eet weinig vlees.

Al met al is het dus 45 euro per week.

Ik heb een huishoudrekening waar ik elke maand 400 euro op stort. Hier doe ik boodschappen van, betaal ik mijn privélessen, diesel voor mijn auto en verder kleine dingetjes als hebbedingetjes, boeken, kapper enzo. Ik houd elke maand wel iets over. Ik heb ook een kasboek. Niet alleen voor mijn huishoudrekening, maar ook voor mijn spaarrekening en lopende rekening waar mijn salaris op gestort wordt en al mijn rekeningen vanaf gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:59

mo_van_dijk schreef:
Ik weiger sommige artikelen voor de volle prijs te kopen: wasmiddel, toiletpapier, keukenrol, vlees, schoonmaakmiddelen en toiletartikelen. Dit koop ik meestal in grote getalen in de aanbieding. Hier ben ik als ik het jaarbedrag over de maanden smeer nog 15 euro per maand aan kwijt.

Zo doen wij het ook ja :)
En een deel bij de Aldi (snoepjes, koekjes, groenten en fruit)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:07

zij schreef:
Barmat schreef:
Voor 2 volwassenen, 2 katten, een hond, 2 paarden, een hamster en een reptiel :D heb ik per week 60 tot 70 euro te besteden.
Het ligt aan de week of dit lukt ja of nee. Als ik dure dingen nodig heb (Wasmiddel, shampoo, zeep) dan lukt het me niet om daar aan te komen. Andere weken gaat het wel.

Ik bekijk ieder aanbiedingskrantje en koop alleen maar B-merken en groenten van het seizoen en van de B-supermarkt. Ook maak ik nog veel zelf. Ongebreideld shoppen is er niet bij voor dat budget,maar het is met wat passen en meten best te doen.

ook voor de paarden??? eet je zelf wel???

Ja hoor :D

Het scheelt dat ik ze aan huis heb en in de zomer relatief weinig kosten (denk aan 24/7 weide, dus geen stro bijv.) Ik voer dan ook niet of nauwelijks bij, alleen mijn bejaarde merrie krijgt iets bij.
We hebben een aantal appelbomen, de buren verbouwen wortelen, oud brood, alles gaat naar de paarden en het scheelt ook nog in GFT afval ;)
Per maand spaar ik een X-bedrag voor de wintermaanden, zodat ik daarvan mijn voorraden in kan kopen, die ik van bevriende boeren of via kennissen goedkoop kan krijgen (1 euro voor een baal hooi/stro).
Het scheelt dat je je adressen kent en verder - veeeeel zoeken in huis-aan-huisbladen :j

Soms niet altijd even leuk om overal op te beknibbelen maar het is wel een sport! En ik ben er aardig goed in moet ik zelf zeggen :D

Vind het zelfs wel kicken. Maar ik geef toe dat er ook weken zijn dat ik over de 100 euro uitschiet hoor... dat zijn de zogeheten "mindere weken" :o

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:11

Die budgetrecepten ga ik eens doorlezen ;)

Ik denk ook dat wij meer kwijt zijn omdat ik slecht tegen suiker kan en dus meer gaan richting de producten die wat duurder zijn. Zoals de suikervrije roosvice van de AH, kost al gauw 6.50 euro maar al die anderen met suiker zijn een stuk goedkoper. Met sappen en sauzen i.d.

Ook eet ik geen vlees maar ook die vlees vervangers zijn harstikke duur. Bij de AH koop ik heel vaak van Euroshopper, ja ook die slechte wc papier :D . En die shampoo van de ES is gewoon slecht.
Maar bij de Dirk van de Broek zijn die vleesvervangers nog duurder |o

Ik heb ook een tijdje van die goedkope maandverband gekocht, 100 stuks voor 0.50 eurocent ofzo.
Maar dan zie je al van verre dat ik die dingen in heb :x

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:14

ik heb gemiddeld 60 euro in de week te besteden voor eten! en mijn diertjes natuurlijk.
gister heb ik voor 40 euro voor de hele week boodschappen gedaan! ik moet alleen nog een keer heen om drinken te halen en kattengrid verder heb ik alles in huis! :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:22

mijn vriend en ik gaan deze week research doen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:26

Wij zijn meestal voor 3 pers (2 volwassenen en baby) ong 100 euro kwijt..
Meestal 30 bij de lidl of aldi, en 70 bij de c1000 of ah of super de boer.
Maar net waar de leukste aanbiedingen zijn op dat moment...Meestal word het de c1000.
Kschrik me altijd weer een hoedje bij de kassa.....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:29

Ik ben normaal rond de 60 euro kwijt per week voor de boodschappen met twee volwassenen en een peuter. Ongeveer 50 euro voor de weekboodschappen en dan nog 10 euro voor verse dingen in de week ( groenten vooral ). Vlees ed koop ik in grote verpakkingen en dan vries ik porties in. Ik kook bijna elke dag vers, soms vries ik in wat we over hebben. Maar kant-en-klaar komt bij ons het huis niet in. Ik eet wel regelmatig de lunch op mijn werk en mijn dochtertje eet op de KDV overdag brood ed.
Drogisterijwaren ( m.n. luiers ) moeten daar nog bij, die haal ik 1 keer per maand en dan zoek ik altijd naar aanbiedingen. Hetzelfde geldt voor shampoo, wasmiddel e.d. Met een peuter in huis wordt er nogal wat afgewassen :o

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:52

Ik, student, doe voor ongeveer 15 euro per week boodschappen, maximaal. Vaak ben ik een euro of 10 kwijt. Hier eet ik dan 5 dagen van, weekend eet ik bij mijn ouders of op mijn werk. Ik doe boodschappen bij de Lidl en de Super de Boer (alleen aanbiedingen en bepaalde merkartikelen, want duuur). Heb altijd verse groenten en vers fruit in huis, brood, vleeswaren, eet gewoon normaal. Frisdrank en snoepzooi haal ik bijna nooit in huis, dat scheelt wel, en ik kook ook voordelig. Vaak ovenschotels waarvan dan nog 2 porties in de vriezer gaan en vlees haal ik bv per kilo in de aanbieding, of 5 kipschitzels met 35% korting en dan in de vriezer. :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:56

ik red het met 20 euro per week aan boodschappen :)
hier eet ik de hele week van, en haal ik ook mn verzorging en schoonmaak spullen van, red ik makkelijk :)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:04

Wij ( 2 ouders en 2 kinderen)

Geven meer dan 150 euro per week uit aan boodschappen.
We kopen altijd alles wat we willen en trek in hebben :)