Liezel1 schreef:Ukkiee schreef:Volgens die vrouw aan de telefoon moest ik wachten tot de boete twee keer was verhoogd en er dan een rechtszaak van maken. Ik heb daar echter niet op gewacht en een schriftelijk bezwaar ingediend bij justitie, met het hele verhaal over bewijs en die rare getuige en dat er nooit iets is bekend of ondertekent door mijn vriend. En dan nog het meest rare van het verhaal: we hebben er daarna nóóit meer iets van gehoord. Volgens mij klopte het sowieso van geen kant en is het de doofpot in gegaan. We hebben geen verhoogde boetes gekregen en ik heb ook nooit antwoord gekregen op mijn bezwaar.
Dat kan kloppen.
Als de betaling niet is ontvangen gaat jouw brief incm het gehele dossier naar de Officier van Justitie. Die heeft jouw brief waarschijnlijk gelezen en besloten de zaak bij voorbaat te seponeren. Dit hebben ze dan gedaan in aanloop naar de rechtzaak toe.
Maar waarom hebben we dan ook geen verhogingen gekregen? Of een reactie dat de zaak is geseponeerd? Vind het toch steeds erg vaag allemaal. Van de groep jongeren heeft er één betaald en één een werkstraf gedaan, de anderen hebben ook gebeld met justitie of iets in die trant en er verder niks meer van gehoord. Dat is toch vreemd?