Leven op een grote voet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilkje

Re: Leven op een grote voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:38

Ik heb maat 44/45 en koop al mijn schoenen bij Van Wonderen in Hilversum. Je kunt dan echt kiezen. Ik zou het iedereen met grotere voeten aanraden!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:42

Scapino heeft ook vaak voor dames wel schoenen tot maar 43/44 :)
En anders inderdaad naar een speciaal zaak gaan waar ze schoenen hebben in grote maten :)
Met sneakers kom je een heel eind All Stars etc gaan tot heel ver door, zeker als je naar de heren sneakers gaat kijken :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:43

Kijk, ik ben niet de enigste, die er moeite mee heb!

Ik ben een ontzettende schoenenfreak, ik heb ook echt ruim 15 paar, maar dan 1 of 2 die ik draag, (k-swiss, en nog 1 paar laarsjes), de rest is allemaal 41/42 met de gedachte : die loop ik uit. Niet dus xD.

En dan zie je vrouwen/meiden lopen met zúlke leuke schoenen! En dan loop ik met boerenschoenen xD. Vind Allstars wel leuk.. maar niet voor 7 dagen per week. Ik hou soms ook van chique, hakje ofzo!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:48

Ik heb maat 41,5... 42 moet ik dus kopen. Zie ook weinig leuke dingen. Wil ook mooie vrouwelijke schoenen/laarzen, maar vind het echt lastig om schoenen te vinden die er in maat 42 (of 41 als ze groot vallen) niet lomp uitzien.

Pumps vind ik erg mooi, maar ik wil ook geen te hoge hak, aangezien ik 1.80 ben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:49

MiSz_SaNdY schreef:
meggiemeg schreef:
In Kootwijkerbroek zit een schoenenzaak Westeneng en die hebben damesschoenen tot maat 45.
Zelf heb ik 41 en kan daar altijd erg goed slagen. Mijn moeder kan daar ook goed slagen met 44/45.

ps hebben ook laarzen voor de bredere kuitmaat

westeneng is echt alleen nette christelijke schoenen en erg duur helaas

Ligt er maar net aan wat je duur vind, je hebt er schoenen van € 50 tot ver over de € 100 dat klopt.
Maar de kwaliteit is er wel naar. Sommige schoenen heb ik nu voor de 3de zomer aangehad.
Dat ze als christelijk betiteld moeten worden de schoenen...nog nooit van gehoord :\
Je hebt er veel verschillende soorten.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:59

Spirit schreef:
Ik heb maat 41,5... 42 moet ik dus kopen. Zie ook weinig leuke dingen. Wil ook mooie vrouwelijke schoenen/laarzen, maar vind het echt lastig om schoenen te vinden die er in maat 42 (of 41 als ze groot vallen) niet lomp uitzien.

Pumps vind ik erg mooi, maar ik wil ook geen te hoge hak, aangezien ik 1.80 ben.

Dat deel ik ook met je. Ik ben 1,83, maar een hakje hoeft niet hoog te zijn. Vind ik dan.

Citaat:
Ligt er maar net aan wat je duur vind, je hebt er schoenen van € 50 tot ver over de € 100 dat klopt.
Maar de kwaliteit is er wel naar. Sommige schoenen heb ik nu voor de 3de zomer aangehad.
Dat ze als christelijk betiteld moeten worden de schoenen...nog nooit van gehoord
Je hebt er veel verschillende soorten.

Er zit hier een winkel in Lunteren, ik slijt heel snel schoenen, vreselijke mensen (toendertijd) ruim 300 euro voor een paar schoenen, deed er nog geen half jaar mee.

Wij hebben overigens ook Bovendeert hier in Veenendaal, die heeft ook wel grotere schoenmaten, tot 44 ofzo. Maar die zijn ook vrij netjes!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:04

Ik heb ook een paar grote voeten, maat 46/47. Meestal zijn het gewoon sneakers die ik draag maar heb toch ook een paar pumps (gekocht bij Big Shoe, Amsterdam), paar ballerina's (ook Big Shoe), trouwschoenen die ik nog moet verven (gekocht in een winkel in Losser), Cowboylaarzen (gekocht in A'dam), gewone laarzen (gekocht in Rotterdam, naam even kwijt).

Een jaar of 10 geleden wat het best lastig, hadden ze bijna nergens leuke schoenen voor jonge meiden, nu wordt het steeds meer.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:08

linchen schreef:
Dat deel ik ook met je. Ik ben 1,83, maar een hakje hoeft niet hoog te zijn. Vind ik dan.

Vind het vaak wel mooier, een hogere hak.

Met laarzen heb ik ook nog eens het probleem dat ik smalle kuiten heb.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:15

Ook ik kan me bij jullie aansluiten! Heb maat 46...
Heb inmiddels 3 winkels waarbij ik leuk kan slagen!
Een winkel in Fijnaard, Stravers in A'dam en Callandschoenen!

Wacht op een telefoontje van Calandschoenen, heb een paar zwarte laarzen besteld, zonder hak! Heerlijk!

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:17

Ik heb geen grote voet. Een maat 39/40. Ik heb alleen het probleem dat ik hele brede voeten heb. Daar heb ik maat 43 minimaal voor nodig. De enige schoenen die ik aan kan zijn ecco bergschoenen :( Mooie laarzen of een nette schoen is voor mij geen doen. Sportschoenen zijn ook een drama. Dus als iemand hier een oplossing voor heeft ;)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:09

Ik heb ook een grote maat schoenen, en ik ben vaste klant bij Van Haren in Utrecht. Ze leggen daar al schoenen voor mij apart, en zodra ik de winkel binnen kom krijg ik te horen dat ze weer schoenen voor mij hebben!!!

Ik haalde ze voorheen in Duitsland net over de grens, maar dat hoeft nu niet meer. Als je het van haren filiaal bij jouw in de buurt belt, willen ze je vast wel helpen! En anders in Utrecht zitten er drie met grote maten!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:11

rabbeltje: kun je geen kleinere maat schoenen kopen en dan bij de schoenmaker late verbreden op de een of andere manier?

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:21

Nee want dan zijn de zolen altijd te krap. Ik heb zeg maar donald duck voeten ...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:27

nou heb maat 40 en soms 39 en hou niet van die schoenen wat lijkt alsof je vreselijke grote voeten in hebt.Het nou laarsen van het merk The Seller en die zijn heel erg fijn en daarin lijkt het net of je kleine voeten hebt.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:00

heb maat 42/43 en dan zie je leuke schoenen en dan gaat het idd maar tot maat 41 of zo..
Of het is een maatje 42 maar dan valt ie weer klein uit.
Erg vervelend idd. Zo heb ook heel wat schoenen liggen die ik dan toch heb gekocht met het idee van "ach ze passen wel, kan wel" maar vervolgens naar 2 x dragen vind ik ze toch niet fijn zitten want eigenlijk past het niet, dus....
idd ze belanden in de kast ;)

Bovendien als ze er dan wel in mijn maat zijn maar ze ogen lomp , wil ik ze ook niet hebben.
Verder baal ik van mijn grote voeten en heb daarom vaak bewust een broeke met lange wijde pijpen, dan vind ik dat mijn voeten wat kleiner lijken.
hebben meer mensen hier dat??

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:18

ja dat heb ik ook evelien,ook al heb ik maar maat 40 maar toch heb ik grote voeten en kan ik me daar mateloos aan storen als ik iemand met mooie (OPEN) pumps zie.dat wil ik ook graag maar eigenlijk staat het dan niet ahhh

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:11

Ik heb maat 43 en kan soms wel schoenen kopen bij scapino.
Als ze niet in de winkel liggen vraag ik hulp. dan kunnen ze ze meestal wel bestellen.
De keus is niet gigantisch maar het is wel betaalbaar.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:20

Ik heb dan wel een heel gangbaar maatje,maar van de vriendin van een kennis weet ik dat er in Leeuwarden een hele leuke winkel zit aan de Voorstreek...
Zag laatst de meeste geweldige rode schoenen ooit, betaalbaar ook nog en helemaal mijn ding. Voor het eerst dat ik geen schoenen kon kopen omdat ze te groot waren...

Hebb vrouwen schoenen maat 40 - 45 of 46 ofzo. Mannen ook tot hele grote maten. Ook super fijne mensen die je daar helpen schijnt...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:17

Is het misschien handig om een lijstje oid te maken in dit topic met alle 'grote schoenenwinkels, zodat je snel wat op kan zoeken :-) Of mag dat niet op Bokt?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 06:44

ja idd. en dan op plaats en tot welke schoenmaat ze hebben ofzo, eventueel misschien nog de prijsklasse? Dan zou je idd heel snel op kunnen zoeken waar je moet zijn. Vindt het een goed idee :j

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:14

Inderdaad plaats en schoenmaat ofzo ja. Prijs is al ander verhaal want ik had laatst bijvoorbeeld schoenen gekocht voor 35 euro, terwijl ze ze ook hadden van 500 euro ;)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:02

Een lijstje lijkt me inderdaad handig.