Mijn koffer is gepakt...Maar hoe vertel ik dat vertrek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Mijn koffer is gepakt...Maar hoe vertel ik dat vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:15

Wist je dat toen je naar daar ging dat er al zoveel problemen waren met voorgaande aupairs

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:17

katiavl schreef:
Wist je dat toen je naar daar ging dat er al zoveel problemen waren met voorgaande aupairs

lijkt me niet dat het gezin dat gaat vertellen. ;)
en de organisatie meestal ook niet, want het kan zijn dat het ineens wel klikt met n aupair. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 16:47

Ik wist dat de vorige au pair 'weggestuurd' is, omdat ze volgens Fabienne te asociaal was. :7

Ik schrijf misschien inderdaad wel een brief, ik weet het gewoon niet. Aaargh.

@ Loose, ik heb echt geen zin in praten. Het is niet alleen het schreeuwen, het is de hele manier van omgaan met elkaar. Ik ben 22, sinds 3 jaar single en in London. 1+1=2. Maar zij heeft erg veel commentaar op het feit dat ik met jongens omga, dat ik date en dat ik nu 2 'vriendjes' heb. Niks is serieus, ik lieg niemand voor en ik snap niet waarom we het hier elke dag over mijn seksleven moeten hebben. Ik word hier behandeld als een kind, er wordt verteld hoe ik mijn vrije dagen moet invullen, dat ik meer moet sightsee'en, terwijl ik hier ben om mensen te leren kennen, het leuk te hebben en niet voor de musicals of de gebouwen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:51

nou ik kan me echt voorstellen dat je dan wegwilt. het is dna wel zo dat jij als een zus moet zijn voor de kinderen, maar dat betekent niet dat jij dan ook ineens haar kind bent ofzo. :D
jouw zaken wat jij doet. :) mijn familie maakt het gelukkig niet uit. :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:56

Ik me ook zeker voorstellen dat je daar geen minuut langer meer wilt zijn. Erg dapper dat je toch besluit weg te gaan en niet af te wachten tot je vervanger er is.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:01

ik kan me ook goed voorstellen dat je daar weg wilt
en er zijn dus niet voor niks 2 andere ook eerder gedaan succes meis hoop dat je snel iets anders vind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:42

epic fail: Ik heb een doos bonbons gehad >;)

Nou ja, ik heb gewoon besloten dat ik nog een week blijf, ik heb het geld namelijk hard nodig als ik tijdelijk werkloos ben. Sowieso bel ik morgen het au pair bureau

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:54

Prik nu een datum, en no matter what; houd je aan die datum. Je maakt het jezelf alleen maar lastiger ;)
Enne...strerkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:56

Nee ik ga morgen het bureau bellen, dan geef ik de family een week de tijd om aan het goede nieuws te wennen en dan ben ik weg. Ik wil wel eerder, maar ik heb nog maar 65 pond, ik moet wrs een nieuwe SIMkaart kopen en mijn oyster (ov kaart) vol houden, want mijn vriendje woont aan de ene kant van de stad, en een vriendinnetje aan de andere, en ik verdeel de week over hun 2. Hopelijk heb ik gauw een nieuw gezin maar we gaan maar even van het ergste uit

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:56

Ja dat maakt het extra waardeloos natuurlijk... Nou nog even volhouden dan en hopelijk heb je na volgende week snel een andere plek!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:45

hetbommeke schreef:
Ik zou met de moeder een gesprek aangaan en zeggen dat je van plan bent dan en dan (dag vermelden) te vertrekken. Ook dat je eigenlijk al dat je het liefst eerder zou willen vertrekken maar om hun niet in de problemen te brengen (denk dat beide ouders werken) geef je zo nog 2 dagen begin volgende week om orde op zaken te stellen. En ga je bv dinsdag weg of zo.

Dan laat je die kinderen niet in de steek, ouders kunnen de komende dagen een oplosing zoeken en jij houdt de eer aan jezelf.

Jeetje, wat een situatie zeg, snap goed dat je daar weg wilt/gaat := ..
Ik lees net dat je hebt besloten om nog een week te blijven; toch vind ik het advies van bommeke wel een goede; zeg op z´n laatst woensdag dat je nog maar tot vrijdag blijft. Zo heeft ze dan nog 4 dagen de tijd om een andere au pair te regelen en laat jij de kinderen niet van het ene op het andere moment in de steek :) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 22:25

Werken? Welnee. Moeder is 'huisvrouw'. Ze doet wel niets, want alles wordt gedaan, van het huishouden tot aan de boodschappen.

edit: Ik ben van plan om het inderdaad dinsdag of woensdag te zeggen. En dan na het weekend op maandag te gaan.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:45

Oh getsie wat zit jij in een vervelende situatie. Hoop voor je dat het snel is opgelost. En wat voor een gezin is dit wel niet? Mams doet lekker de hele dagen waar ze zin in heeft, en ze kunnen zich ook nog een au pair veroorloven? Of ga ik nu te ver :+ ?

Succes ermee!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:31

Wens je sterkte de komende dagen, zal je denk ik wel nodig hebben. Ze komt mij een beetje over als een zeeeeeeer verwende tante bep, bah. Soort Hyacint Bouquet maar dan schreeuwend ipv bekakt.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:56

Waarom wil je trouwens persé als aupair werken? Niet dat ik je levensstijl veroordeeld, absoluut niet. Maar zoals jij het beschrijft is het misschien wel wat fijner om wat meer privacy te hebben. Kan je niet in de horeca of in een winkel gaan werken. Als je even goed om je heen kijkt en overal waar ze pamfletten hebben hangen binnen loopt, heb je binnen een dag een nieuwe baan. En dan kan je gewoon een kamer voor jezelf zoeken.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:05

Als je meer privacy wilt hebben in je volgende au-pair baan dan is dit misschien iets voor je om te overwegen: ik sprak gister een meisje die in Parijs gaat au-pairen en die ging niet intern bij het gezin, maar in een soort au-pair-huis (residential noemde ze het dacht ik, een huis waar meerdere au-pairs bij elkaar wonen zeg maar) wonen. Dan ga je 's ochtends vroeg naar je gezin (baan) en 's avonds of zo weer weg. Heb je meer privacy. Ik vond het wel een aardige variatie op de standaard situatie. Ik denk dat de meeste grotere steden zoiets wel hebben.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:10

Ik las even je blog op je waarbenik site, en ik zie dat je toch een confrontatie met haar was aangegaan en dat jullie eraan gaan werken, super! :)

Ik vind het knap dat je nog een weekje blijft, maar blijf wel grenzen voor jezelf stellen he! De vrouw klinkt alsof ze vrij explosief kan reageren en een "moeilijke" vrouw is, dus probeer je eigen grenzen te houden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 02:01

bollebeer schreef:
Waarom wil je trouwens persé als aupair werken? Niet dat ik je levensstijl veroordeeld, absoluut niet. Maar zoals jij het beschrijft is het misschien wel wat fijner om wat meer privacy te hebben. Kan je niet in de horeca of in een winkel gaan werken. Als je even goed om je heen kijkt en overal waar ze pamfletten hebben hangen binnen loopt, heb je binnen een dag een nieuwe baan. En dan kan je gewoon een kamer voor jezelf zoeken.

Ik wil per se als au pair werken omdat ik het werk heel leuk vind, en mijn levensstijl is niet anders dan dat van andere au pairs in London, tenminste, de meiden die ik ontmoet.

Helaas is ook hier de hele crisis aan de gang en een baantje vinden zit er echt niet in. En wat denk je dat een kamer in London kost?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 02:06

En het is ook niet mijn privacy waar ik me druk om maak. Het is vooral het schreeuwen en de wederzijdse irritaties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 15:17

Ik heb het au pair bureau gemaild. Ik voel me echt schuldig naar de familie toe, maar nu ik een weekend weg ben van ze merk ik gewoon hoe nerveus ik was. En nu weer ben, want ik slaap er vanavond weer...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:24

He gat, ik heb ook 4 jaar als au pair gewerkt. Ik heb leuke en ook minder leuke tijden gehad, dus weet precies hoe je je voelt.
Goed dat je het bureau al gemaild hebt, misschien hebben hun gauw weer een oplossing voor je of een ander gezin.

Wat ik je wel op het hart wil drukken, ga er niet onder door.
Mocht je wat kwijt willen mijn pb box staat voor je open hoor.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:32

Oe, ik ken dat geschreeuw.. je bent echt beter af als je wegbent. Ik was dan wel geen au pair.. maar mijn vorige werkgever liep ons allemaal af te blaffen, we waren dom, achterlijk en deden nooit wat goed..

Je moet er gewoon doorheen.. hoe zuur het ook wordt :+:

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:34

Jeetje wat een balen situatie, snap dat je graag weg wilt !

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:45

Heel veel succes met het vinden van een nieuw gezin!
Wat een rottige situatie

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:57

Pff meid, dat is geen houdbare situatie. Sinds kort hebben wij ook een aupair, en ik zou het niet in mijn hoofd halen om tegen haar te snauwen, schreeuwen of wat dan ook. Ook niet tegen mijn kinderen trouwens. Ik hoop dat je snel een leuke familie vindt, waar ze je wel respecteren etc.