Uitnodiging verjaardag: geen kinderen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:34

wat ik altijd heb geleerd heb is dat als de er 'Fam pietersen ' staat is het hele gezin uitgenodigd.
is hij gericht aan 'Klaas&Anita Pietersen' , zijn de kinderen niet uitgenodigd ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:35

Ik vond het altijd nogal ***** dat ik altijd mee moest als jonkie :') Lag ook altijd te maffen op een van de tafels... Al die drukte en muziek... Nee, niks voor mij als kind :')

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:40

c_alsemgeest schreef:
Wildgirl schreef:
Nu met de 50 in zicht wordt ik stil aan een beetje kuis,
gezellig als jullie komen maar, laat voor deze ene keer, de kindertjes maar thuis.
:D :D

_O-

Normaal altijd in voor alle pret, maar bij dit feest even opgelet.
16+ is de norm deze dag, zodat u voor de kinderen een oppas regelen mag.

Deze vind ik erg leuk :D

Vind er niets vreemds aan dat kinderen deze keer niet uitgenodigd worden. Zelf let ik inderdaad altijd even op de adressering, maar bij een e-mail ligt dat natuurlijk iets anders dan bij een gewone envelop :Y)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:20

Celiien schreef:
wat ik altijd heb geleerd heb is dat als de er 'Fam pietersen ' staat is het hele gezin uitgenodigd.
is hij gericht aan 'Klaas&Anita Pietersen' , zijn de kinderen niet uitgenodigd ;)

Precies, zo is het hier ook..

Ik snap het heel goed dat je moeder er soms gewoon even geen zin in heeft.. opmerkingen als "dan moet jij ze maar bezighouden" vind ik vreemd.. Je bent toch geen oppas?
Je wilt toch alleen de volwassenen uitnodigen, dat is vaak een heel ander feest. Als ze daar nou gewoon zin in heeft, dan is dat toch prima?

Ghani

Re: Uitnodiging verjaardag: geen kinderen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:41

Vroeger vond ik het jammer en 'raar' dat mn ouders werden uitgenodigd voor een feest, maar wij niet!
Nu echter, snap ik het heel goed! Logisch dat kinderen niet altijd 'gewenst' zijn op feestjes.

Ik vind, zoals hierboven al wordt aangegeven, dat op de uitnodiging al aangegeven kan worden voor wie het feestje bedoeld is. Alleen, dat zou voor sommige niet duidelijk genoeg zijn!! De 2 rijmpjes hierboven vind ik dan ook een fantastische N.B/P.S

Erg grappig :D .

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:53

Die rijmpjes zijn wel erg leuk :D En duidelijk.
Maar misschien een idee om de leeftijdsnorm iets lager te leggen? 16+ is wel weer heel oud. Het lijkt mij dat kinderen van 14 zich ook prima kunnen vermaken met hapjes rondbrengen en daarvan snoepen. Onder de 14 is inderdaad nog jong, wordt moe en gaat jengelen.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 00:35

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier maar om een paar neefjes en nichtjes en niet een hele horde kinderen. De kinderen die zouden komen zijn allemaal onder de 14. 1 nichtje is pas 16 geworden maar die gaat al jaren niet meer mee naar verjaardagen dus ik verwacht niet dat ze nu opeens wel mee zal willen komen.

Misschien maak ik er nog wel zo'n rijmpje van, dat is inderdaad wel een leuk idee. Maar aangezien het m'n moeders feest is, is de keuze aan haar. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:46

Het is niet dat je bengels hinderen,
maar dit feest graag zonder kinderen :')

Mijn verjaardag vier ik met strik en lint,
Maar dan wel graag zonder kind!

Dit wordt een feestje op Niveau :j
Een oppas regelen doe je Zo!
*insert gegevens van oppasdienst*

Ik ben mss wat te bot :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:19

Voor jullie een heerlijk avondje uit,
laat ze lekker thuis, die kleine spruit :D

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:54

toen mijn vader 50 werd hebben we alleen de ouders namen opgeschreven en niet Fam.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:01

Bij mijn moeder d'r 50e verjaardag hadden we ook zoiets:

50 word ik maar 1 keer en aangezien we willen doorgaan tot in de vroege uurtjes, regel voor de kids dus de buurtjes.

Helaas waren er 4 die de hint niet snapte. Dus wellicht gewoon de harde waarheid of idd iets van 16+ zal beter overkomen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:06

Kun je per email dat niet verwerken in je aanhef? Zoiets dus:
Beste Jan en Gerri,

Zo zet je heel duidelijk maar 2 namen neer. Dan moet daar toch een belletje gaan rinkelen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:12

Het kan aan mij liggen, hoor, maar als de verjaardag 's avonds is vanaf een uurtje of 8 a half 9, dan neem je sowieso je kleine kinderen toch niet mee? Ik neem mijn dochter in elk geval dan niet mee, tenzij ze daar kan slapen, maar dat overleg je altijd even, toch (als je denkt dat dat kan bij mensen, want er zijn zat mensen in mijn vriendenkring, bij wie dat ook echt niet bij me opkomt? Ik wel in elk geval.

Ik zou het in elk geval toch wel expliciet in de uitnodiging zetten, want als ik post krijg met mijn voornaam, ga ik er echt niet automatisch vanuit dat mijn kind niet mee mag. Ze is toch een verlengde van mij of je dan nou wilt of niet. :D
Maar ik ga persoonlijk vrijwel nooit met kind naar verjaardag die 's avonds zijn. Dat betekent dus ook wel eens dat ik niet ga trouwens, want ik laat echt geen oppasservice of relatief vreemden op mijn kind passen. ;)

Veel plezier met het feestje in elk geval!!! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:11

Er zijn er helaas die dat wel doen Twiggy :\ Is ook zelden tot nooit leuk voor het kind.... Die worden moe, harde muziek, veel drukte...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:22

Mijn tante wordt over een paar weken 80.
Op de envelop stonden alleen de namen van mijn ouders. Dus ik mag niet mee, vind het niet gek. Hebben een grote familie dus als alles meekomt loopt het flink in de papieren.
Ik zou het idd wat luchtiger maken door zo`n rijmpje erin te zetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:28

Lijkt me heel normaal hoor om de kinderen niet uit te nodigen :-)

Inderdaad een rijmpje met een hint naar een oppas ofzo. Om dan zelf als dochter oppascentrale te gaan spelen vind ik echt absurd, vooral omdat je zelf uit Parijs overkomt en dus je familie ook niet vaak ziet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:29

Ik heb dit 2 jaar terug gehad met het 25 jarig huwelijk van mijn ouders.

Ik heb toen de kaarten alleen aan mijn ooms/tantes geschreven en toen kreeg ik belletjes of de kids mee mochten. Dan kun je het uitleggen en probleem opgelost. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:22

pharagirlke schreef:
Er zijn er helaas die dat wel doen Twiggy :\ Is ook zelden tot nooit leuk voor het kind.... Die worden moe, harde muziek, veel drukte...

Ik ken ze gelukkig niet. ;)
Mijn dochter maak je er ook niet blij mee 's avonds. Ze kan best later naar bed ofzo, maar in die drukte terwijl ze al een dag achter de rug heeft, nee..... Daarbij is het ook niet relaxt voor je als ouders, lijkt mij. :+